Wednesday, October 22, 2014

ဘုရားပြဲ နဲ႔ ေမာ္ဒယ္ဂဲလ္ (သတိျပဳ ဆင္ျခင္ ဖြယ္ရာ)


ဆရာေရ ျမန္မာျပည္ မွာ ဒါမ်ဳိးႀကီးေတြ တရား၀င္ လုပ္လို႔ရေနၿပီလား ဟင္ ... လို႔ နံနက္ခင္း တစ္ခု မွာ အတူ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထုိင္ ဘက္ ေဘာ္ဒါႀကီး တစ္ေယာက္ က အင္တာနက္ ဖြင့္ ထား တဲ့ သူ႔ဖုန္း လာ ထုိးျပတယ္။ 
 
ဖတ္လိုက္ေတာ့ စတီးေရာင္ ေျပာင္ လက္လက္ တုိင္ တစ္လံုး ကိုင္ၿပီး ပတ္ကေန တဲ့ ျမန္မာျပည္ က Sexy အက်ဆံုး လုိ႔ နာမည္ႀကီး တဲ့ ေမာ္ဒယ္ဂဲလ္ သံုးေယာက္ ပံုေတြ ထိပ္ဆံုး က ပါတဲ့ သတင္း တစ္ပိုဒ္။

မသိရင္ ေဟာလီး၀ုဒ္ ႐ုပ္႐ွင္ျပကြက္ တစ္ခုလား ထင္ရတယ္။ အရင္ က မိသားစု နဲ႔ အတူဆိုရင္ ရစ္ၾကည့္ ရတတ္တဲ့ အခန္းမ်ဳိး ထဲ ပါတယ္။ ခုမ်ားေတာ့ ျမန္မာျပည္ က ဟိုတယ္ တစ္ခုထဲမွာ တရား ၀င္ လုပ္ျပ သတဲ့။


ဒီေလာက္ ဆိုရင္ ဆရာက်တဲ့ သူေတြ ဒက္ခနဲ သိေလာက္ ပါၿပီ။ ေဘးနား ထုိင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း ရွင္ ေပါက္စေလး က ထေအာ္တယ္။ ဇြန္ရယ္ ဇာရယ္ ကဗ်ာ ရယ္ ေပါင္းလုပ္ တဲ့ပြဲ၊ လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ အနည္း ဆံုး တစ္ေသာင္း က စတယ္။ VIP က တစ္ေစာင္ ေျခာက္ေသာင္း၊ VVIP က ခုနစ္ေသာင္း နဲ႔ VVVIP လက္မွတ္ ကေတာ့ တစ္ေစာင္ ကိုးေသာင္းတဲ့။

သတင္း ဖတ္ၾကည့္ လုိက္ေတာ့ သူေျပာ တဲ့ ႏႈန္းေတြ က ကြက္တိ။ သိလွေခ် လား ဧကႏၲ တစ္ေယာက္ တည္း ႀကိတ္ သြားအားေပး ထားၿပီ နဲ႔ တူတယ္လို႔ သူ႔ကို ၀ုိင္းစၾကရင္း သတင္း ဆံုးေအာင္ ဆက္ ဖတ္ရတယ္။
 
 ေအာက္တုိဘာလ (၁) ရက္ေန႔ ကတည္း က ရွစ္မိုင္ လမ္းဆံု နားက ဟိုတယ္ ရန္ကုန္ ၀င္းထဲ ရွိတဲ့ VIP Bar မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ Dance For Life Party ဆိုတဲ့ ပါတီ ပြဲ အေၾကာင္းကို ေျပာတာပါ။ သတင္း တက္ လာတဲ့ ရက္က အေတာ္ ေနာက္က်တယ္။ အြန္လိုင္း မွာ Sexy Model ေတြလို႔ နာမည္ႀကီး တဲ့ ေမာ္ဒယ္ သံုးေယာက္ ကို Sexy Model လို႔ေခၚ တဲ့ အက မ်ဳိးေတြ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖ ခိုင္းၿပီး HIV/AIDS ေ၀ဒနာ ရွင္ေတြ အတြက္ ရန္ပံုေငြ ရွာေပးၾက တာတဲ့။

( HIV က အက်ဳိးျပဳတာ လည္း ရွိသား)။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ ကပြဲ လည္း လုပ္ခြင့္ရ လို႔ လုပ္လည္း ၿပီးေရာ ပြဲစီစဥ္သူ မွာ ၀င္ေငြ က မျမတ္ ဘဲ နည္းနည္း ႐ႈံး သတဲ့။ ႐ံႈးေပမယ့္ မပူနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ကုိ ထပ္ အ႐ႈံးခံၿပီး လွဴေပးမွာ ပါတဲ့။

ဒီေတာ့ ေစာေစာ က လုပ္ငန္းရွင္ ေလး ကပဲ ဒီလို ပြဲမ်ဳိး ျမန္မာျပည္ မွာ ျဖစ္ေစခ်င္လြန္း လို႔ကို အကုန္ အက်ခံ လုပ္ေပး သလားလို႔ ေျပာပါတယ္။ သိေတာ့ ဘူးကြယ္။ ျမန္မာျပည္ မွာ ျဖစ္ေန တာ တခ်ဳိ႕ တစ္ခါ တေလ လုိက္မမီ လို႔ ေမာင္ျမတ္ မွတ္ခ်က္ မေပးခ်င္ဘူး။ အဲလုိ တုိင္ပတ္ ကတာ မ်ဳိးရွိ မွ တစ္စံု တစ္ရာ ေခတ္မီတဲ့ ႏိုင္ငံ အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳခံရမယ္ ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ ခ်က္ ရွိေန လို႔လားမသိ။ ထားပါေတာ့။

အံမယ္ ကိုယ္ေတြ ကသာ ႐ႈတ္ခ် ခ်င္သလုိ ေျပာေနတာ သူတို႔က အဲဒီ Dance for Life Party ဆို တာေတာင္ မူပိုင္ ခြင့္ေတြ ဘာေတြ တရား၀င္ ေတာင္းသံုး တာဆိုပဲ။ ဒီေနရာ မွာေတာ့ ဂီတ သမား တခ်ဳိ႕ ထက္ေတာင္ သာသြားၿပီ။ သူတုိ႔ ေခြခုိး ကူး တာေတာ့ တလၾကမ္း ဖမ္းခုိင္းၿပီး သူတို ႔က ႏိုင္ငံျခား ကဟာ ကူးခ် တာေတာ့ Copy is right လို႔ မေျပာ႐ံု တမယ္ ခပ္တည္တည္ လုပ္ တာ မဟုတ္ဘူးပဲ။

မဆုိင္တာေတြ ထည့္ ေျပာ မိျပန္ၿပီ။ Sexy ဘက္ပဲ ျပန္သြား ရေအာင္။ ေစာေစာက သတင္း (ဧရာ၀တီ ဘေလာ့ဂ္) ထဲ မွာ Art အကေတြ ကို အႏုပညာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ တစ္ခု လို႔ပဲ ျမင္ေစ ခ်င္ တယ္။ Sexy ကို Sex ကိစၥ နဲ႔ ေရာေထြးၿပီး မျမင္ေစခ်င္ဘူး။ Sex ဆုိတာ အမွန္ တကယ္ေတာ့ Art တစ္ ခု ပါပဲ ဆိုတဲ့ ပါတီ ပြဲလာ တစ္ေယာက္ ေျပာတာ ကိုလည္း ဖတ္ရတယ္။

အဲဒီ အခါ တစ္ေလာက နာမည္ႀကီး ခဲ့တဲ့ ႐ုိမန္းေဘာ့တ္ႀကီး ကုိသာ ေျပးသတိ ရမိေတာ့ တာ ပါပဲ။ သူ႔တုန္း ကလည္း အဲဒီ သေဘာမ်ဳိး ဆင္ေျခ ေပးခဲ့တာေလ။ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္ေနၿပီ။ Sexy ဆုိ တာ အဘိဓာန္ ထဲ လွန္ၾကည့္လို႔ လိင္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ ဆိုတဲ့ အနက္ ကို ေရွာင္ခ်င္ ရင္၊ ညိႇဳ႕ငင္ ဖမ္းစားႏိုင္ေသာ လို႔ လွလွ ပပ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ေကာင္း ဖြင့္ႏိုင္ ပါလိမ့္မယ္။

ညႇိဳ႕တာပဲဗ်ာ၊ ျမန္မာ ဆုိေတာ့ ျမန္မာ ဆန္ဆန္ သနပ္ခါး ဘဲၾကားေလး လူး ရင္ေစ့ အက်ႌနဲ႔ ထမီ တုိတို ေျခ သလံုးေပၚေအာင္ ၀တ္ရင္း ေရအုိးေလး ခါးေစာင္း တင္ မခုိ႔ တ႐ုိ႕နဲ႔ ႏြဲ႔ျပ လုိက္ရင္ လည္း Sexy ျဖစ္သြား တာပါပဲ။ ဘယ့္ႏွယ္ လည္သာ အတို အျပတ္ေတြ ၀တ္ၿပီး တုိင္ဖက္ ကျပမွ ပဲ Sexy ထင္တယ္ ဆို ရင္ေတာ့ လုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ၾက မျမင္ကြယ္ရာ မွာ ကိုယ္ခ်င္း ကုိယ္ခ်င္း ဂြတ္တယ္ ထင္ ဒူးသာဒူး။ ဒါေပမဲ့ လူအမ်ား သိရင္ေတာ့ အေျပာခံရမွာပဲ။

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာ အခ်င္းခ်င္း အဲဒီလို ေ၀ဖန္ ေလကန္ ခဲ့ၾကရင္း ေနာက္ တစ္ရက္ျခားၿပီး မွ ေစာေစာ က ညီေလး နဲ႔ မနက္ဘက္ ျပန္ဆံု ျဖစ္တယ္။ ေတြ႕ေတြ႕ျခင္း ပဲ သူက ““အစ္ကိုေရ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ က သာမန္ ေမာ္ဒယ္ ႐ိႈးပြဲေတြေတာင္ တီဗြီမွာ လာတာေလာက္ ပဲ ျမင္ ဖူးတာေနာ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ည ကေတာ့ အစ္ကို႔ညီ တစ္ျပား မွ မေပးရ ဘဲ ႐ႈိးပြဲေတြေကာ ဒန္႔စ္ေတြ ပါ အေတာ္ေလး အနီးကပ္ ၾကည့္ခဲ့ ရတယ္။

အတူ ပါသြားတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္ ခ်ာတိတ္ေတြ ဆိုတာ လက္ခုပ္သံ တေဖ်ာင္းေဖ်ာင္းနဲ႔။ အဲဒါေလး ၾကည့္ က်က္ၿပီး ေရးသင့္ ေရးပါဦး အစ္ကိုေရ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကာလသားေတြ အရမ္းႀကိဳက္ တဲ့ အဲဒီ ေမာ္ဒယ္႐ႈိး ကို ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ခဲ့ ရတာ ဘုရားပြဲမွာ မို႔လို႔ပါ ””လို႔ ေျပာ ပါေတာ့ တယ္။

ဒီေတာ့ ေမာင္ျမတ္ က ခပ္ေအး ေအးပါပဲ။ အခု လုိ အင္တာနက္ ေခတ္ မေရာက္ခင္ ကိုက ျမန္မာျပည္ က ဘုရား ပြဲေတြ မွာက တဲ့ ဇာတ္/အၿငိမ့္/ ပေဒသာ ကပြဲေတြ မွာ စတိတ္႐ိႈး တို႔ ေတး သ႐ုပ္ေဖာ္ တို႔ ပါေနၿပီး၊ တခ်ဳိ႕ အဲဒီ အစီအစဥ္ေတြ မွာ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ နဲ႔ ေသာင္း က်န္း သ႐ုပ္ပ်က္ တတ္ၾက တာ ထူးဆန္းတာ မွ မဟုတ္ ေတာ့တာလို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။

အခု ေမာ္ဒယ္႐ႈိး အျပင္ ဟိုလိုလို ဒီလိုလို ဒန္႔စ္ေတြ လည္း ေခတ္စားလာၿပီး ႐ိုးရာ သႀကၤန္ မွာေတာင္ ထိန္း ရ ခက္ေနေတာ့ အဲဒီ ႐ႈိးနဲ႔ ဒန္႔စ္ေတြကို ဇာတ္စင္ အၿငိမ့္စင္ ေတြေပၚ မွာ ေရွ႕ပိုင္း ပရိသတ္ေခၚ တဲ့ မားကက္တင္း နည္းဗ်ဴ ဟာ အျဖစ္ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း သံုးတယ္ ဆို လည္း မဆန္းဘူးေလ။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕ ျမင္လာရတဲ့ သူေျပာပံုက တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနေလရဲ႕။

““ရင္ျပင္ေတာ္ ကို ေက်ာေပးၿပီး သံပန္း အုတ္ေဘာင္ နံရံ နိမ့္နိမ့္ေလးပဲ ျခားတဲ့ ေနရာမွာ စတိတ္ စင္ေလးထိုးၿပီး အဲဒီေပၚ မွာ ႐ိႈးေလွ်ာက္ ျပတာေကာ၊ ဒီေဂ် တီးလံုး သီခ်င္းျမဴးျမဴး ေတြနဲ႔ ဒန္႔စ္ ကတာေတြ ပါ လုပ္ေနတာ အစ္ကို ရဲ႕ အတို အျပတ္ေတြနဲ႔ ကလပ္ ထဲက ဒီဇုိင္းမ်ဳိး ကျပ တာေတာင္ပါ လိုက္ေသးတယ္။ 
 
ဘုရားေစတီႀကီးနဲ႔ လက္တစ္ကမ္းမွ တကယ့္ လက္တစ္ကမ္းေလးပါ အစ္ကိုရယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေယာက်္ား ဆိုေတာ့ ဒါမ်ဳိး အလကား လာျပလို႔ ကေတာ့ သိပ္ၾကည့္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရႊေရာင္၀င္းေနတဲ့ ဘုရားႀကီး တစ္ဆူ အနားကပ္ၿပီး အဲဒီလို ႐ႈိးပြဲ လုပ္ျပ ေနတာေတာ့ ဘယ္လိုမွ ခံစားၾကည့္လို႔ မရခဲ့ဘူး””။

ဒီေတာ့မွ ေမာင္ျမတ္လည္း သူ႔ဆီက အင္ေဖာ္ေမးရွင္းေတြ အတိအက် ယူရတယ္။ လုိေကးရွင္းက အိမ္နဲ႔ မေ၀းလွတာမို႔ အဲဒီည ထမင္းစားၿပီး (၇) နာရီေက်ာ္ေတာ့ ေအာ့ဗ္ဇပ္ေဗး ရွင္းထြက္ခဲ့ ပါေလေရာ။ အဲဒါက (၆.၁၀.၂၀၁၄) ေန႔ည။ ေနရာက ေတာင္ဥကၠလာပထဲက သံသုမာ လမ္းမႀကီးေဘး သစၥာလမ္းေထာင့္ အနီး န၀တေခတ္မွာ တည္ထားခဲ့တဲ့ ဥကၠလာပ ေစတီေတာ္ ပရ၀ဏ္။

သီတင္းကၽြတ္ အမီ ဘုရား ပြဲေတာ္ လုပ္ေနတာ ဆိုေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ေစ်းသည္မ်ဳိးစံုနဲ႔ ခ်ား ရဟတ္ေတြေကာ အေပ်ာ္ ကစားႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ ေတြေကာ စည္ကား ေနပါတယ္။ ဟိုးတုန္းကလုိ ၾကည့္ခ်င္ ပြဲအစီအစဥ္ ရယ္လို႔ေတာ့ မေတြ႕မိ။ ဒီေခတ္က ကိုယ့္အိမ္မွာပဲ ၾကည့္ခ်င္စရာ တီဗြီ ပ႐ုိဂရမ္ေတြရယ္၊ အရမ္းေစ်းေပါတဲ့ အခ်ပ္ေတြလည္း လြယ္လြယ္ ၀ယ္ရ ႏိုင္ေသးတဲ့ အျပင္ ဖုန္း/ ကြန္ပ်ဴတာ တက္ဘ္လက္မ်ားနဲ႔ပါ အပန္းေျဖ ၾကည့္စရာ အနႏၲဆုိေတာ့ ဘုရားပြဲက သာမန္ ၾကည့္ခ်င္ပြဲတို႔ ဘာတို႔ အလုပ္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ ထင္ရဲ႕။ တျခား ဘာၾကည့္ခ်င္ပြဲမွ မေတြ႕ရဘဲ ရင္ျပင္ေတာ္ အျပင္ဘက္ ကြန္ကရိ ပတ္လမ္းေဘး တစ္ေနရာမွာ တန္ေဆာင္း တစ္ခုနဲ႔ ကပ္လို႔ စတိတ္ စင္ေပါက္စေလး တစ္ခုကို မီးေမာင္းေတြ ေဆာင္းေဘာက္စ္ေတြ နဲ႔အတူ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ သိလုိက္ၿပီ၊ ဒါ႐ိႈးပြဲ ေနရာပဲ ဆုိတာ။

တန္ေဆာင္း ေလးေထာင့္မွာ ယာယီ လုိက္ကာေလးေတြ ကာလို႔ ေမာ္ဒယ္ ကိုကို မမေလးေတြလို႔ သိသာသူ တစ္စု ျပင္ဆင္ ေနတာလည္း ေတြ႕ရတယ္။ အနားမွာပဲ ဒီေဂ်စက္ေတြ ဘာေတြလည္း ဆင္ထားတယ္။ ပြဲမစေသးလို႔ ပရိသတ္ေတာ့ မရွိလွေသးဘူး။ ရင္ျပင္ေတာ္ထဲ ၀င္ၾကည့္ ေတာ့လည္း လူခပ္က်ဲက်ဲပဲ။ အမ်ားဆံုး ေရာက္ေနတာက ေစ်းတန္း၊ အေပ်ာ္ ကစားနည္းနဲ႔ ခ်ားရဟတ္ေတြ ရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာပါ။ သိပ္မၾကာ ဘူး။

ေမာ္ဒယ္႐ိႈးပြဲ စေတာ့မယ့္ ဆိုတာနဲ႔ စတိတ္စင္ေလးနား လူအုပ္ႀကီး ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ေမာင္ျမတ္က ရင္ျပင္ေတာ္ တစ္ဖက္ျခမ္း ေရာက္ေနလို႔ သူတုိ႔ ႐ႈိးနားေရာက္ေအာင္ ပတ္လမ္းကေန မနည္းျပန္ တုိးသြားရတယ္။ မက်ယ္လွတဲ့ စင္ေလးေပၚ မွာေတာ့ ေမာ္ဒယ္ လို႔ ဆို တဲ့  ဆယ္ေက်ာ္သက္ က်ားမ ေလးငါးေယာက္ ေလွ်ာက္ျပ ေနၾကပါၿပီ။

ပရိသတ္ ကလည္း လူငယ္ေတြ အမ်ားစုေပါ့။ ေဘာင္းဘီတိုေလးနဲ႔ ေမာ္ဒယ္မေလး တစ္ေယာက္ ကို နာမည္ပါ ေခၚၿပီး အထူး အားေပးေန ၾကေလရဲ႕။ အုပ္စုလိုက္ေကာ တစ္ေယာက္ ခ်င္းပါ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ စံုတြဲ ေတးသ႐ုပ္ေဖာ္ ပံုစံလာေလရဲ႕။ 
 
 နာမည္ေခၚ အားေပး ခံရတဲ့ ေဘာင္းဘီ တုိမေလးနဲ႔ အဘိုးႀကီး ပံုစံ ၀တ္ထား တဲ့ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ေမာ္ဒယ္ဘြိဳင္း တစ္ေယာက္ တြဲသ႐ုပ္ေဖာ္တာ။

သီခ်င္းက ဒရမ္ဘိသံ တဒိန္းဒိန္း၊ ေဘ့စ္သံေတြ ဟိန္းလို႔ ေမာင္ျမတ္ နားထဲ အထပ္ထပ္ ၾကားမိတဲ့ စာသား ကေတာ့ ဘူးသီး ႏုႏု မခူးရဆိုပဲ။ မခူးရသာ ဆုိတယ္။ ခူးခ်င္စိတ္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ အမူအရာမ်ဳိးစံုနဲ႔။ ဘူးသီး ထက္ဆိုးတာ ရွိေသးတယ္။ ခပ္ျမဴးျမဴး ဒီေဂ်တီးလံုး တစ္မ်ဳိးနဲ႔ မမေလး သံုးေယာက္ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖၾကတာ။ အမူအရာနဲ႔ ကႀကိဳးကုိ ေရးမျပရဲပါ။ စားေသာက္ ဆုိင္ႀကီး တခ်ဳိ႕က စင္တင္ ေတးသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုလုိ႔ပဲ ေျပာပါရေစ။ အဲဒါကိုပဲ အႏုပညာ လို႔ ျမင္ေပးရမွာလား။

အရင္ ေန႔ကဆိုရင္ စင္ေအာက္ လမ္းေပၚမွာပါ ၀ိုင္းက ၾက တာ ေတြ႕ခဲ့ ရ သတဲ့ ။ ေမာင္ျမတ္ ေရာက္ တဲ့ ညကေတာ့ ဒါမ်ဳိး မေတြ႕ရဘူး။ ပြဲခ်ိန္ သိပ္ရွည္ရင္ေတာ့ ျဖစ္လာ မလား မသိ။ ေမာင္ျမတ္ ေတြ႕တာေတာ့ ပရိသတ္ လူငယ္ေတြက အနီး ကပ္ ျမင္ ရေအာင္ ေရွ႕ ကို အတင္း တိုးၿပီး ဖုန္း ကင္မရာေတြနဲ႔ ေအာက္ က ပင့္ၿပီး မွတ္တမ္း ယူေန လိုက္ၾကတာ (အြန္လိုင္းေပၚ ေရာက္ေနပါၿပီ)။

ေမာင္ျမတ္လည္း ကုိယ့္ရဲ႕တန္ဖုိးမမ်ား ဖုန္းစုတ္ေလးနဲ႔ မွတ္တမ္း ဓာတ္ပံုတခ်ဳိ႕ ႐ုိက္တယ္။ ခပ္လွမ္း လွမ္း က ဆိုေတာ့ ဖုန္းကင္မရာ ျမင္ကြင္းထဲမွာ စတိတ္စင္ ေနာက္ဘက္ ဂေရာင္း မွာ ၪာဏ္ေတာ္ (၁၀၈) ေပျမင့္တဲ့ ဥကၠလာ ေစတီႀကီးပံုကလည္း တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း ပါေန ပါေတာ့ တယ္။ 
 
အႏိႈင္းမဲ့ ေမတၱာရွင္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ဥကၠလာပ ေစတီေတာ္ႀကီးနဲ႔ တကြ ဥကၠလာပ မင္းႀကီးကိုပါ ဥကၠလာသူ ဥကၠလာသားေတြ ကိုယ္စား အမွားအယြင္းေတြ ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ သည္းခံေပးဖုိ႔ စိတ္ထဲက ေတာင္းပန္ လိုက္မိတယ္။

ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒါမ်ဳိးကို ဒီေနရာမွာ သင့္ေတာ္တယ္ ထင္ၿပီး ပါမစ္ ေပးထားလုိ႔သာ လုပ္ရဲတာ ဆိုေတာ့ မွားလား မွန္လား ပါမစ္ေပးတဲ့ သူေတြ ဆံုးျဖတ္ထားတာ ရွိမွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မေတာ္တဆ မွားမ်ား မွားေနရင္ ခြင့္လႊတ္ ေပးပါလို႔ ၾကားထဲက ၀င္ေတာင္းပန္ ေပးထားရတာ။

ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဒါယိကာ-ဥကၠလာပ မင္းႀကီးကို ဂုဏ္ျပဳျခင္းလည္း ပါ၀င္တယ္လို႔ ဖတ္ဖူးတဲ့ န၀တ ေခတ္တည္- ေရႊတိဂံု ပံုတူ-ဥကၠလာပ ေစတီေတာ္ႀကီး ကေတာ့ ေရႊေရာင္ေတြ ၀င္းလက္ ေတာက္ပၿပီး၊ တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ စံပယ္ေတာ္မူလို႔ ဘုရား ပြဲခင္းထဲက ငရဲ ပြက္သ လုိ ၀က္၀က္ကြဲ ဆူညံေနတဲ့ အမ်ဳိးစံုေသာ သံေသး သံေၾကာင္ေတြကို ဥေပကၡာ ျပဳထား သလို ပါပဲ။ 
 
႐ိႈးပြဲ ရဲ႕အစီအစဥ္ကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲ လုပ္ၿပီး ဒုတိယပုိင္းမွာ ေမာ္ဒယ္ မေလးေတြ ကုိ ပရိသတ္ ထဲ က ဆုတက္ေပးတာ စလာ ခ်ိန္မွာေတာ့ အစီအစဥ္ ၿပီးဆံုး ပါၿပီ လုိ႔ ေၾက ညာၿပီး ႐ိႈးပြဲ ရပ္နား လိုက္ တာ အဲဒီေန႔ က ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။
 
 ေနာက္ေန႔ လက္ဖက္ရည္၀ိုင္းမွာ အဲဒီ ဘုရားပြဲ ေရာက္ခဲ့တဲ့။ တျခား လူငယ္ေတြလည္း စားၿမံဳ႕ ျပန္ၾကၿပီး၊ ဒီလို ေနရာမွာေတာ့ ဒါမ်ဳိး မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ အဲဒီ လူငယ္ေတြထဲ နားကြင္း တစ္ဖက္ ၀တ္ၿပီး တက္တူး ထုိးလို႔ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ထည္လဲ ၀တ္သူေတြလည္း ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒူးေနရာ ဒူး ေတာ္ေနရာ ေတာ္ေပါ့လို႔ ဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ေလးေတြ ဒီလူငယ္ အမ်ားစုမွာ ေတြ႕ရတာကို အားတက္ မိပါတယ္။

တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ နယ္ဘုရားပြဲ တခ်ဳိ႕မွာလည္း ဒီလို႐ႈိးပြဲပါ လုပ္ခြင့္ ေပး တာ မ်ဳိး ေတြ႕ဖူးသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္ပြဲေတြလုိပဲ ဘုရား ရင္ျပင္နဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ လုပ္တာပါတဲ့။ တန္ေဆာင္း သို႔မဟုတ္ ဇရပ္မွာ အ၀တ္လဲ ခြင့္ေပးလို႔ တန္ေဆာင္းနဲ႔ ကပ္လ်က္ စင္ထုိး လုပ္တာေတာ့ သူလည္း အခုမွ ျမင္ဖူးတာတဲ့ ေနာက္ရက္မွာေတာ့ အဲဒီ႐ႈိးပြဲ မလုပ္ဘူးလို႔ သိရတယ္။
 
 ျပႆနာ တက္ၿပီး အေရးယူ ခံရသလိုလိုလည္း သဲ့သဲ့ ၾကားတယ္။ ဒီေလာက္ ဖုန္းေတြ ကင္မရာေတြ အင္မတန္ ေပါမ်ားၿပီး တစ္ခုခု ထူးတာနဲ႔ အြန္လိုင္းေပၚ ႐ုပ္ေသ/႐ုပ္ရွင္ေတြ ခ်က္ျခင္း ေရာက္သြားႏိုင္တဲ့ သမယႀကီးမွာ ဘုရားနဲ႔ ကပ္ၿပီး ဒီလို႐ႈိးပြဲမ်ဳိး ခြင့္ျပဳ ေပးခဲ့ သူေတြ ရဲ႕သတိၱကို အံ့ၾသမိတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ေလာက္အထိ သက္ေရာက္ ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ႀကိဳ မျမင္ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ပဲ ေခတ္ေနာက္က်န္ ေနတာလား။

ၿပီးေတာ့လည္း ၿပီးသြားမွာ ေပါ့ေလ။ မူလ ရည္ရြယ္တာက ဘုရားပြဲ ရန္ပံုေငြ အတြက္ဆိုရင္ မွားသြားပါတယ္။ ေနာက္ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး ဆိုလည္း သတိ ေပးတာေလာက္ နဲ႔ ေတာ္ေစ တန္ေစေပါ့။ ဟိုတယ္မွာ လုပ္တဲ့ Sexy Dance ကေတာ့ HIV/AIDS ရန္ပံုေငြ အတြက္ ဆိုေတာ့ ေနာက္လည္း EIBOLAR အတြက္တို႔ ဘာတို႔ လိုရင္ လုပ္ဦးမလား မဆိုႏိုင္ဘူး။

အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံ တခ်ဳိ႕မွာ လည္း ဒီလို ပြဲမ်ဳိးေတြ လုပ္ၿပီး ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ ၾကတယ္ တို႔ ဘာတို ႔ဆုိတဲ့ ေျပာသံ တခ်ဳိ႕လည္း ၾကားရတယ္။ ဒါေတာ့ သေဘာ မတူ ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံ က တရား၀င္ ပ႐ုိမုိးရွင္း လုပ္ေနတာ Sex Tourism မွ မဟုတ္တာ ကြယ္။ တရား မ၀င္ တခ်ဳိ႕ ရွိႏိုင္ေပမယ့္ ရာခုိင္ႏႈန္း အင္မတန္ နည္းပါတယ္။

အခု သူမ်ားထက္ အရမ္းေစ်းႀကီး ေနပါတယ္ ဆို ရင္း ကပဲ ျမန္မာျပည္ ကို အုပ္စုလိုက္ Package Tour ႀကိဳ ၀ယ္ၿပီး တိုးရစ္ေတြ လာၾကတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ သူတို႔ အတြက္ တကယ့္ ကို ၾကည့္ခ်င္ စရာ သဘာ၀ အလွနဲ႔ ႐ႈခင္းေတြ၊ ေရွးေဟာင္း အေမြ အႏွစ္ေတြ နဲ႔ လူမႈ ဘ၀မ်ဳိး စံု အမ်ားႀကီး ရွိေန လို႔ပဲ။

ဒီလုိ စကားလံုးေတြ အစုိးရ သတင္းစာေတြ ထဲ ေတြ႕ေနၾက မို႔သာ တစ္မ်ဳိး ထင္ေကာင္း ထင္ မယ္။ ထုိင္း မွာ နာမည္ႀကီး တဲ့ ျမဘုရား နဲ႔ တျခား ဗုဒၶဘာသာ အေမြအႏွစ္ ၾကည့္စရာ ဆိုတာ ျမန္မာ နဲ႔ ယွဥ္ရင္ နည္းနည္းေလး ဆိုတာ ထုိင္း ေနဖူး သူတိုင္း သိတယ္။ ဗီယက္နမ္ တို႔ ကေမၻာဒီးယား တို႔ သြားၾကည့္လိုက္ဦး။

တကယ္တမ္း ျမန္မာ ခရီးသြား သာ တက္လာရင္ သူတုိ႔ က်န္ ခဲ့မွာ။ သူတို႔ ဆီမွာ ေရွးေဟာင္း အေမြ အႏွစ္ ထက္ ဖန္တီး ထားတဲ့ Tour Site ေတြ နဲ႔ ပါးပါး နပ္နပ္ လုပ္စားတတ္ လြန္းလို႔ သန္း ခ်ီ ၀င္ေနတာ။ လတ္တေလာမွာ ဆို စရိတ္ စက ကလည္း သူတို႔ က ခရီးသည္ အရမ္း သက္သာေအာင္ ဖန္တီး ေပးထားႏိုင္တယ္။ 
 
ၿမန္မာျပည္ မွာေတာ့ (လာသမွ် ဧည့္သည္ ၀ုိင္းကာတြယ္) လုပ္ေနၾက လို႔ ေစ်းႀကီး လြန္းၿပီး ေနာက္ လာရ မယ့္ သူေတြ တြန္႔ေနတာ။ ဟိုတယ္ေတြ မွာ တိုင္ပတ္ ကတဲ့ Dance ေတြ ပါမစ္ ေပးထား လုိက္ရင္ ခရီးသည္ ၀င္လာ လိမ့္မယ္ လို႔ ေတြးခ်င္ တဲ့ ၪာဏ္ႀကီး ရွင္ေရ။ တစ္ခု ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ အဲလို လုပ္ၿပီး ေခၚရင္ ၀င္ေတာ့ ၀င္လာ ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးေလာက္ ျပေခၚ ရင္ေတာ့ အငမ္းမရ ၀င္လာမွာ က ေမ်ာက္ေတြပဲ ျဖစ္မေပါ့လို႔။

ဘုရားပြဲ မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ေတာ့ လူစည္ေစခ်င္ လုိ႔ ေမာ္ဒယ္ ႐ႈိးပြဲ မ်ား ထည့္ခ်င္သပ ဆို လည္း ဘုရားေစတီ နဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀း မွာ ျမန္မာ အလွမယ္ ႐ႈိးပြဲေလးမ်ား လုပ္ရင္ေကာ၊ က်ားကုိက္ မွာ စိုးလို႔လားဗ်ာ။ ပရိသတ္က အားမေပးဘူး ထင္သလား။ အြန္လိုင္း လူမႈ ကြန္ရက္ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ ေပၚမွာ ကိုပဲ ျမန္မာ ေမာ္ဒယ္ တခ်ဳိ႕ရဲ႕ အေဖာ္ရဲ တဲ့ Sexy Design ထက္ ျမန္မာ ၀တ္စံုေလးနဲ႔ တကယ္လွရင္ Like ေတြ ေထာင္ေသာင္းခ်ီ သြားတာ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ 
 
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ လူငယ္ လူ႐ြယ္ အမ်ားစုရဲ႕ ရင္ထဲ အသည္းထဲမွာ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ကုိ ႏွစ္သက္ တန္ဖိုး ထားတဲ့ စိတ္ရင္း ေစတနာေလးေတြ ဒုနဲ႔ ေဒး ဆိုတာ ယံုၾကည္ လုိက္ၾက ပါ။ လက္ေတြ႔ ဘ၀ မွာ ကုမၸဏီ အေရာင္း ေစ်းသည္မို႔ သရီးကြာတား က်ပ္က်ပ္ေလး ၀တ္ထား ရေပမယ့္ အားလပ္ရက္ မွာ ျမန္မာ ၀တ္စံုေလး၀တ္ လုိ႔ ဘုရားသြား တဲ့ ျမန္မာမေလးေတြ တစ္ပံု ႀကီး။

ဒီလို သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ အကန္႔ေလးေတြ ပိုင္းျခားႏုိင္ တဲ့ လူငယ္ လူရြယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ရင္းေတြကို ဥေပကၡာျပဳ လုိ႔ ႏိုင္ငံတကာ ဆိုတဲ့ ကိစၥတိုင္း ရဲ႕ အေပၚယံကိုသာ ပံုတူကူးရင္း အမ်ားစု ကိုးကြယ္ ရာ ဘာသာ သာသနာ နယ္ေျမေတြမွာ ပါ ထင္ရာ စိုင္းၾကရင္ျဖင့္ တခ်ဳိ႕ေတြ ေႂကြးေက်ာ္ သလို အ႐ုိးေတြ နဲ႔ေတာင္ စည္း႐ိုးထုိး ဖို႔ လံႈ႔ေဆာ္ ေသာ္လည္း ဘာထူး မွာလဲ လို႔ ေတြးရင္း အမွတ္ရ ေနမိတာက၊ 
 
ဘုရားပြဲ နဲ႔ ေမာ္ဒယ္႐ိႈး ပြဲ သြားၾကည့္ မိတဲ့ ညက ျပန္ အထြက္၊ ကေလး ကစားကြင္းေတြ ဘက္ က ျပန္႔လြင့္ လာတဲ့ သီခ်င္းသံ တစ္ပိုင္း တစ္စ၊ (ေရွ႕ကၾကည့္လည္း မလံု၊ ေနာက္က ၾကည့္ လည္း မလံု၊ ျမန္မာ ဆိုတာ မယံုေရး ခ်မယံု) တဲ့။


From: Messenger www.mmdailystar.com 

No comments:

Post a Comment