Monday, January 26, 2015

ၿပည္႔တန္ဆာ တစ္ေယာက္လဲ ခ်စ္တတ္တယ္ ေမာင္




‪ ေခါင္းပုံ အထပ္ထပ္ျဖတ္ခံ ၿပီးမွ ရလာတဲ့ 
 ရွိစု မဲ့စု ပိုက္ဆံနဲ႔ ေမာင္ ပူဆာတဲ့ 
ဟန္းဖုန္း ဝယ္ေပးဖုိ႔ 
က်မ လက္မတြန္႔ခဲ့ ဖူးဘူးေမာင္ 


အရက္ မူးလာတိုင္းေတာ့ 
က်မ ကို"အပ်က္မ"လို႔မဆဲ ပါနဲ႔ 
စားဝတ္ေနေရး သက္သက္ အတြက္ 
မိသားစု ကို ဖာခံေကြၽးေနေပမဲ့ 
က်မက အင္မတန္ ယဥ္ေက်းခ်င္သူပါ ေမာင္ 
ဒါဟာ သိပ္ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ ပ်က္လံုးလို႔
 ေမာင္တို႔ လူ ႔အဖြဲ႕စည္းႀကီးက 
ဟားတိုက္ခ်င္ တိုက္လိမ့္မယ္ 


 "အခ်စ္နဲ႔ လိင္ဆက္ဆံေရး ကို" 
က်မ တို႔လို တိတိ က်က် 
ခြဲျခား နားလည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ 
 မယဥ္ေက်း ၾကေၾကာင္း ဝန္ခံပါေမာင္... 


ခပ္ရြတ္ရြတ္ေျပာတယ္ေျပာေျပာ 
က်မတို႔က လူမ်ဳိးေရး မခြဲျခားဘူးေမာင္ 
ဘာသာေရး မခြဲျခားဘူးေမာင္ 

 
အိပ္ခန္းထဲေရာက္ရင္ 
အားလံုး ဟာ ေဖာက္သည္ေတြ အျဖစ္
 ေသြးခ်င္း နီးရပါတယ္ 
က်မတို႔ေလာက္
 ေမာင္တို႔ မယဥ္ေက်းေၾကာင္း 
ထပ္ဝန္ခံပါေမာင္ 


လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို 
အေပၚယံလူေနမႈ အဆင့္ အတန္း အလိုက္ 
ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈ တံတိုင္းေတြ နဲ႔ 
အထပ္ထပ္ ကာရံထားၾကေပမဲ့ 
က်မတို႔ အိပ္ခန္း ထဲက 
အဆီ တဝင္းဝင္း ရာဂျပင္းျပင္း 
လူႀကီး လူေကာင္းေတြ မ်က္ႏွာေတြ ကို 
သိပ္ျမင္ေစခ်င္တာပဲေမာင္ 


သူတို႔ ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ 
က်မတို႔ စအိုဝ ကိုေတာင္ တံေတြးစြတ္ 
မဖြယ္ မရာ လုပ္ခ်င္ၾကေသးတာေမာင္ 
က်မ သိပ္႐ိုင္းသြားသလား "


ဟုတ္တယ္ေမာင္ 
 အမွန္တရားေတြ က 
အဲ့သလို ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္းေတြ မ်ားတယ္" 


ဒီစနစ္ ဒီေခတ္ ဒီလူေတြနဲ႔ 
ဒီ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ၾကားထဲမွာ 
က်မလို မိန္းမ အတြက္
 ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားမ်ား မရွိဘူးေမာင္ 


စားဝတ္ေနေရးအတြက္ 
ပိုက္ဆံနည္းနည္း ရယ္
 ေမာင့္ေမတၱာနဲ႔ စာနာမႈနည္းနည္း ရယ္ 
အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့  
ကြန္ဒံုးေတြရယ္ ပဲ လိုပါတယ္ 


အဖမ္း အဆီးၾကမ္းတဲ့ ကာလေတြ မွာေတာ့ 
ပိုက္ဆံေတြ ခဏခဏ 
မေတာင္းပါနဲ႔လားေမာင္ရယ္
 ေမာင္မ်က္ႏွာ မေကာင္းရင္ 
က်မ သိပ္စိတ္ညစ္ တာပဲ 


တရားဝင္ မဟုတ္တဲ့ က်မတို႔ စီးပြားေရးမွာ 
စိန္ေခၚမႈေတြသိပ္မ်ားတယ္
  ေခါင္းေၾကးနဲ႔ ရဲေၾကးႏႈတ္ရင္ 
မိတ္ကပ္ ဖိုးေတာင္ မက်န္ဘူးေမာင္


 ျပည့္တန္ဆာဆိုတာ
 ေပ်ာ္လို႔ လုပ္တယ္ေျပာၾက သူေတြ 
က်မတို႔ေနရာ တစ္လေလာက္သာ
 ေနၾကည့္စမ္းေစခ်င္တယ္ေမာင္ 


အဟာရ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္မႈ 
သက္သက္ကိုပဲ
 ေျဖရွင္းေနရတာ မဟုတ္တဲ့ 
ဘဝမွာ အရင္းႀကီးႀကီး ရယ္လို႔ 
 ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုသာ ရွိေတာ့လဲ ျပတ္ျပတ္ သားသား 
ခ်ခင္း ရေတာ့တာေပါ့ေမာင္ 


လိုအပ္ခ်က္ေတြမ်ားသေလာက္
 ေရြးခ်ယ္စရာ အခြင့္အလမ္းေတြ 
နည္းပါးလြန္းလွ ပါလားရယ္ လို႔မွ 
 နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ႏံုအတဲ့ သူတို႔ကို 
က်မအမ်ားႀကီး
ရွင္းမျပခ်င္ေတာ့ဘူးေမာင္
 ေမာတယ္.... 


ဒီလိုလူေတြဆီကေတာ့ 
လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈ 
အကာကြယ္ေတြ 
မေမွ်ာ္လင့္ရဲပါဘူးေမာင္
 ေမာင္အႏိုင္မက်င့္ရင္ေနေပ်ာ္ၿပီ 

သစၥာမလိုဘူးေမာင္ 
ခ်စ္ေပးေန႐ံုနဲ႔ ေက်နပ္ၿပီ
 ေမတၱာကိုနားမလည္ရင္ေနပါေစ


 ျပည့္တန္ဆာတစ္ေယာက္လည္း 
ခ်စ္တတ္ပါတယ္လို႔ ေမာင့္ကိုပဲ 
အခါခါရွင္းမျပရေတာင္ 
လူျဖစ္က်ဳိး နပ္ၿပီေမာင္ 



Naung Naung Naing
 credit to Vi Ra
From... လူဗိုလ္ဟူသည္
 

4 comments:

  1. အရမ္​း​ေကာင္​းတဲ့စာသား​ေလးပါ

    ReplyDelete
  2. အရမ္​း​ေကာင္​းတဲ့စာသား​ေလးပါ

    ReplyDelete
  3. တန္ဖိုးထားအပ္ေသာ ဘဝသရုပ္ေပၚ အေတြးအေခၚပါ။ေလးစားပါတယ္။

    ReplyDelete