Saturday, March 28, 2015

သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ...... အပိုင္း (၁၈) ... နိဂံုးပိုင္း





၁၄ ။ ပညာဥာဏ္ ႀကီးမားေသာသူ ၿဖစ္ရျခင္း

**********************************

ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ျပည
့္စုံေတာ္ မူေသာျမတ္စြာ ဘုရား႐ွင္ သည္ သုဘ လုလင္ အား.........
 

"ဒကာေတာ္ သုဘလုလင္ ဤေလာက ၌ အခ်ိဳ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ ေသာ္လည္းေကာင္း အမ်ိဳးသား သည္ေသာ္ လည္းေကာင္း သမဏ သို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း ျဗာဟၼဏသို႔ေသာ္လည္းေကာင္း ခ်ဥ္းကပ္၍ ေမးျမန္းတတ္ေပ။
 

`အ႐ွင္ဘုရား ကုသိုလ္သည္ ကား အဘယ္ပါနည္း။ အ႐ွင္ဘုရား အကုသိုလ္ သည္ ကား အဘယ္ ပါနည္း။ အ႐ွင္ဘုရား အျပစ္ရိွေသာ တရားေတြကားအဘယ္ပါနည္း။အျပစ္မရိွေသာတရားသည္ကား အဘယ္ပါ နည္း။ 

မီွဝဲသင့္ မီွဝဲထိုက္ေသာ တရားတို႔ သည္ အဘယ္ပါနည္း။ မမီွဝဲသင့္ မမီွဝဲထိုက္ေသာ တရားတို႔သည္ အဘယ္ တရားမ်ိဳး ပါနည္း။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ အဖို႔ ျပဳလုပ္အပ္ ခဲ့သည္ ရိွေသာ္ ေန႔ညဥ့္ သံသရာ ႐ွည္ျမင့္ စြာေသာ အခ်ိန္အခါ ကာလတို႔္ ပတ္လုံး အက်ိဳးစီးပြားမဲ့ရန္ အလို႔ငွါ ၊ဆင္းရဲ ရျခင္းအလို႔ငွါ ျဖစ္ေပ၏။ ဤကဲ့ သို႔ေသာ တရားမ်ိဳး သည္ကား အဘယ္ပါနည္း။
 

ဘုရား တပည့္ေတာ္ အဖို႔ျပဳလုပ္အပ္ခဲ့သည္ ရိွေသာ္ေန႔ညဥ့္ သံသရာ ႐ွည္ျမင့္စြာေသာ အခ်ိန္အခါ ကာလတို႔ ပတ္လုံး အက်ိဳးစီးပြားရိွရန္ အလို႔ငွါ ၊ခ်မ္းသာရန္ အလို႔ငွါ ျဖစ္ေပ၏။ဤကဲ့သို႔ေသာ တရားမ်ိဳးသည္ကား အဘယ္တရားမ်ိဳးပါနည္း။ ´
 


ထို ပုဂိၢဳလ္သည္ ဤသို႔ျပည့္စုံေနေသာ (ဝါ)ျဖည့္က်င့္ထားေသာ ဤသို႔ေကာင္းစြာေဆာက္ တည္ထား အပ္ေသာ ထို ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာ ၏ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ စုတိျပတ္ေႂကြေသလြန္သည္ မွ ေနာက္ ကာလ၌ ေကာင္းမႈျပဳသူ သုစ႐ိုက္သမား တို႔ရဲ႕ လားေရာက္ရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္နတ္ေလာက သို႔ ပဋိသေႏၶ အားျဖင့္ကပ္ေရာက္တည္ေနရေပသည္။ 

ဒကာေတာ္ သုဘလုလင္ ကိုယ္ခႏၶာ ၏ ပ်က္စိး ျခင္းေၾကာင့္ စုတိျပတ္ေႂကြေသလြန္သည္ မွေနာက္ ကာလ ၌ေကာင္းမႈ ႈျပဳသူ သုစ႐ိုက္သမား တို႔ရဲ႕လားေရာက္ရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္ေလာက သို႔ အကယ္၍ မကပ္ေရာက္ ခဲ့ရသည္ျဖစ္ျငားအံ့၊ လူ႔ျပည္ လူ႔ေလာက သို႔  အကယ္၍ စိုက္ေရာက္ခဲ့သည္ျဖစ္ျငားအံ့ ၊

အၾကင္အၾကင္ဘုံဘဝ ၌ အၾကင္အၾကင္ လူ႔ေလာက ၌ အၾကင္အၾကင္ အမ်ိဳးအႏြယ္ ၌ ပဋိသေႏၶ အားျဖင့္ တဖန္ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ထိုထို အမ်ိဳးအႏြယ္ ၌ ပညာရိွေသာ ပုဂိၢဳလ္ သည္ ျဖစ္ရေပ၏။ "ဟု ေဟာေတာ္မူ အပ္ခဲ့ပါသည္။

"ကမၼႆကာ မာဏဝ သတၱာ ကမၼဒါယါဒါ ကမၼေယာနီ ကမၼဗႏၶဳ ကမၼပၸဋိသရဏာ၊
ကမၼံ သေတၱ ဝိဘဇတိ ယဒိဒံ ဟီနပၸဏီတတာယာတိ"

"ဒါကာေတာ္ သုဘလုလင္ သတၱ၀ါ တို႔သည္ ကံသာလ်င္ ကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာရိွၾကေပ ကုန္၏။ ကံသာလ်င္ အေမြခံ ဥစၥာရိွၾကေလကုန္၏။ ကံသာလ်င္ အေဆြ ခင္ပြန္းစစ္ ရိွၾကကုန္၏။ ကံသာလ်င္ ပုန္းေအာင္း လဲေလ်ာင္း မီွခို ရာရိွၾကေပကုန္၏။ 


ကံသာ လ်င္ သတၱ၀ါ တို႔ကို အယုတ္ညံ႔ ျဖစ္ဖို႔ အမြန္ အျမတ္ ျဖစ္ဖို႔ရန္ ခဲြျခားေဝဖန္ ၍ ေပးေပ ၏။"

ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ သည္ အေျခခံ အေၾကာင္းအရင္း ကိုသာ ဖြင့္ဆို ႐ွင္းျပ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အထူး အားျဖင့္ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေကာင္းေသာ အမႈကိုသာ ရရိွမည္ျဖစ္၍ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ မေကာင္းမႈ ကိုသာရရိွ မည္ျဖစ္သည္။ 


သို႔ေသာ္ မိမိ တို႔သည္ မေကာင္းေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ ကို ၾကံဳေတြ႔လာတိုင္း လက္ေျမာက္ အ႐ႈးံေပး ရမည္လား? .......ထို အယူအဆသည္ မွားယြင္း မႈသာျဖစ္သည္။ ကံက အေျခအေနဆိုး တစ္ခု ကို ေတြ ႔ၾကံဳေစေသာ္ လည္း မိမိ၏ ဘက္ေတာ္သားျဖစ္ေသာ ဥာဏ္ႏွင့္ ဝီရိယ ရိွေနပါသည္။ 

ကံက ေတြ႔ရံုသာ ေတြ႔ေစပါသည္ ။ ထိုအခ်ိန္၌ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ ထပ္မျဖစ္ရန္မွာ မိမိ၏
သတိ ဥာဏ္ ဝီရိယ တို႔အေပၚ၌ သာမႈသည္ပါသည္။
 

ကုသိုလ္ ျဖစ္ျခင္း ၏ အေျခခံ မွာ ေယာနိေသာမနသိကာရ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ထို အျခင္းအရာ ကို သင္သိ က်င့္သိ ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္သာ ရရိွႏိုင္ပါသည္။

 ေ႐ွးဦးစြာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစေသာ အရာမ်ား ကို ေလ့လာ သင္ၾကား သိရိွေသာ အခါ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ျဖင့္ ႏွလုံး သြင္း တက္ေအာင္ ႀကိမ္ဖန္ မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ထားရပါ မည္။ ထိုသို႔ ေလ့က်င့္ျခင္းသည္ သာသနာေတာ္ ၏ အႏွစ္သာရ ဘာဝနာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ ပြားမ်ားျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
 

အကုသိုလ္ ျဖစ္ျခင္း၏ အေျခခံ မွာ အေယာနိေသာ မနသိကာရ နည္းမွား လမ္းမွားျဖင့္ ႏွလုံး သြင္း ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ထို အကုသိုလ္ ကို သတိႀကီးႀကီးေမြး၍ ပိတ္ဆို႔ကာ ကြယ္မွ ရရိွႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ ကာကြယ္တတ္ ရန္ ေလ့က်င့္ေပးရပါသည္။ 

ထိုအရာမွာ တရား အားထုတ္ျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ သည္ ဥာဏ္ ပညာ ထက္သည္ ထက္ ေအာင္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ႏိုင္ ၍ အကုသိုလ္ တို႔ကို ပိတ္ဆို႔ ဖ်က္ဆီး တက္ေသာ လုံလ ဝီရိယ မ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳလ်က္.........

ေဖာ္ျပ ထားေသာ ျပႆ          နာ ၁၄ ခ်က္ ကို ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ၏ စိတ္ ဓာတ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး တရားေဒသနာေတာ္ မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။


 
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၁)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၂)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၃)
သုဘလုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ .....အပိုင္း (၄)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၅)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၆)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၇)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၈)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၉) 

သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၁၂) 
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၁၃) 
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၁၄) 

သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၁၅) 
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ... အပိုင္း (၁၆) 
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၁၇)
သုဘ လုလင္ ႏွင့္ ျပႆ နာ (၁၄) ခ်က္ ....အပိုင္း (၁၈) ... နိဂံုးပိုင္း



 Ven Ra Hta


No comments:

Post a Comment