Wednesday, April 22, 2015

ကညန Road Safty နဲ႔ပတ္သတ္ လို႔ ကညန ကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္




(မူရင္းေရးသူ - ဦးဝင္းခ်ိဳ)
(စာျမည္းxxx)
ဖရိမ္ကိုဘဲ ေျပာေတာ႕မယ္။ ဘယ္ဖရိမ္ မွ မေကာင္းဘူး။ စက္မႈ (၁) က ထုတ္တဲ႕ ကားေတာင္ ဖရိမ္ မေကာင္းဘူး။ ပုဂၢလိက ထုတ္တာ ဘယ္ေကာင္းႏိူင္ပါ႕မလဲ။  ကည-န က စစ္ေဆးတဲ႕နည္းစနစ္မွာ လဲ ဖရိမ္ ကို Material ကို စစ္ေဆးႏိူင္တာမဟုတ္။  Technique ကို စစ္ေဆးႏိူင္တာမဟုတ္။


ဖရိမ္နံပါတ္ ျဖတ္ေဖါက္ ထည္႕ထားရင္ေတာင္မွ  (လက္ရာ သိတ္ေသ သပ္ရင္) စစ္ေဆးႏိူင္ဘို႕မလြယ္။
အဲဒီေတာ႕ စက္မႈဇံု ကားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဖရိမ္ ကို ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ကို ေပးသံုး လိုက သံုးပါ။ သို႕မဟုတ္ ႏိူင္ငံေတာ္စက္ရံု က ထုတ္လုပ္ေပးပါ။သို႕မဟုတ္ လံုး၀(လံုး၀) ထုတ္လုပ္ခြင္႕မေပးပါနဲ႕ခင္ဗ်ား။
******************************************************************************


က်ေနာ္ အရည္ႀကိဳ Post မွာ Comment ၀င္ မေရးျဖစ္ေအာင္ ေနတာ။ အခု မေနႏိူင္လို႕ နည္းနည္းေရးမယ္။


(၁) ““ အမ်ားျပည္သူ သြားလာေသာ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ အႏၱရာယ္ ကင္းစြာ (အႏၱရာယ္ကင္းစြာ) ေမာင္းႏွင္ႏိူင္ေသာ ယာဥ္ မ်ားသည္ မွတ္ပံုတင္ခြင္႕ရွိသည္”

(၂) မ-ဆ-လ ေခတ္ က စုေပါင္း စပ္ေပါင္း ဆင္ထားတဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပံုတင္ ရင္ “မ” အကၡရာ နဲ႕မွတ္ပံုတင္ေပးတယ္။

(၃) က်ေနာ္ အမွတ္ မမွားဘူး ဆိုရင္ မ/၁ ဆိုတဲ႕အကၡရာ နဲ႕ကား က “ဂ်စ္ကား။ ။ ပ-လ-စ (၁) က တပ္မွဴး ဗိုလ္မွဴးေမာင္ေမာင္ေက်ာ္ စီးဘို႕အတြက္ တပ္ က ဆင္ေပးတဲ႕ကား။

(၄) ပ-လ-စ (၁) မွာ ကားဘရိတ္ စမ္းတဲ႕အခါ အုတ္နံရံ ဆီ ကို အရွိန္ မိုင္ (၆၀)ႏႈံးေလာက္နဲ႕ေမာင္းျပီး “ဘရိတ္ မိ/မမိ စစ္တာ။

(၅) အဲဒီ အလုပ္ကို အရပ္သား ပညာရွင္“ ဦးေက်ာ္ရွိန္” လုပ္တယ္ လို႕မွတ္မိတယ္။

(၆) ေနာက္ဆံုး အခ်က္ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိူင္ေသာ ယာဥ္ မဟုတ္ရင္ မွတ္ပံုတင္မေပးႏိူင္ေႀကာင္း က-ည-န မွ ျငင္းဆန္ခြင္႕ ရွိပါတယ္။


 
(ဒီစာကို ေရးတဲ႕ က်ေနာ္ ဟာ ပ-လ-စ(၁) က အရပ္သား ၀န္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္ခဲ႕ျပီး စက္မႈဇံုကားေတြ အတြက္ ျပည္တြင္းျဖစ္ ေဘာ္ဒီ ရိုက္တဲ႕လုပ္ငန္း ကို ၀န္ထမ္း အေယာက္ (၃၀)ေက်ာ္ နဲ႕
“““ စက္မႈ (၁) က ထုတ္လုပ္တဲ႕ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ အထိ ””ဆင္ေပးခဲ႕သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ႕တယ္ ဆိုတာ စက္မႈဇံုကား စဦး  ထုတ္လုပ္ခဲ႕သူေတြတိုင္းသိပါတယ္။ )


ဦးဝင္းခ်ိဳ


 အရည္ ၾကိဳ's photo.


================================
Road Safety Test (သဘာ၀ က်တဲ႕ ယာဥ္စစ္) အပိုင္း (၁)
================================
အရည္ႀကိဳ ကို ေျပာထားျဖစ္တဲ႕ အတြက္ေရးပါတယ္။

(ပညာရွင္ မ်ားကို ဆရာလုပ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ သာမန္ျပည္သူမ်ား သိသင္႕သိထိုက္သည္ မ်ားကို တတ္ သေလာက္၊ မွတ္သေလာက္ေျပာျပျခင္းျဖစ္ပါသည္)

“ယာဥ္စစ္” ဆိုတာ က တစ္ႏွစ္ တစ္ခါ ေမာ္ေတာ္ကား ကို လိုင္စင္ ၀င္တဲ႕အခါမွာ ခဲျခစ္ တာ(အပါအ၀င္) လို မ်ိဳး က-ည-န ရံုး မွာ သြားလုပ္ရတဲ႕အလုပ္။

“ဘာေႀကာင္႕လုပ္ရတာလဲ ”
==================
တစ္ႏွစ္ႀကာေမာင္းျပီး တဲ႕ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီး အေန နဲ႕ အမ်ားျပည္သူ သံုးစြဲ တဲ႕ လမ္းမေပၚမွာ အႏၱရာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ႏိူင္တဲ႕အေနအထား ရွိ/ မရွိ ဆိုတာကို  စစ္ေဆးျပီး အႏၱရာယ္ မျဖစ္ႏိူင္ တာေသခ်ာ ဘို႕(ေသခ်ာဘို႕) စစ္ေဆးရတာ။


ဘာေတြကို စစ္ေဆးမွာလဲ
==================
လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ယာဥ္စစ္ေဆးျခင္း ကို က-ည-န အေန နဲ႕သာ စစ္ေဆးေနတာျဖစ္ေပမဲ႕  ကိုယ္တိုင္ ယာဥ္ေမာင္းေနသူေတြ အေနနဲ႕ ယာဥ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြ ကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ နားလည္ထားျပီး စစ္ေဆး ဘို႕လိုအပ္ပါတယ္။


မိမိရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ကို စစ္ေဆးဘို႕အတြက္ အပိုင္း (၄) ပိုင္း ခြဲထားသင္႕ပါတယ္။
 

(၁) Engine (ေမာင္းႏွင္ ဘို႕လည္ပတ္အား)
 

(၂) Chassis (ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ကိုယ္ထည္ပိုင္း)
 

(၃) Transmission (ဂီယာေဘာက္ႏွင္႕ဆက္စပ္ ပစၥည္းမ်ား)
 

(၄)Suspension (တုန္ခါမႈ ထိန္းသိမ္းျပီး ဟန္ခ်က္ တည္ျမဲေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေသာပစၥည္းမ်ား)
Electric & Electronic အပိုင္း နဲ႕ Luxury & Entertainment အပိုင္းေတြ ကိုေတာ႕ Road Safe အတြက္ စစ္ေဆး တဲ႕အခါမွာ (Battery ေခါင္းျမင္ ရေအာင္ ေဘာနပ္ ဖြင္႕ေပးရတာက လြဲျပီး) လုပ္ေဆာင္ေလ႕မရွိပါဘူး။
 

အဲဒီေတာ႕ အထက္မွာ ေဖၚျပထားတဲ႕ ၁/၂/၃/၄ အမ်ိဳးအစား ေလးခု ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ပံုေတြကို သိထား၇င္ လံုေလာက္ပါျပီ။

(၁) Engine ကို စစ္ေဆးမယ္။
လက္ရွိ အခ်ိန္ျမန္မာႏိူင္ငံမွာ စစ္ေဆးတဲ႕ အေနအထား ကေတာ႕ Engine Block မွာ ရိုက္ႏွိပ္ထားတဲ႕ အင္ဂ်င္ နံပါတ္ ကို ခဲျခစ္ယူ တဲ႕အလုပ္ကို လုပ္ပါတယ္။ မူလ မွတ္ပံုတင္ ထားတဲ႕အင္ဂ်င္ကို သံုးေနတာလား။ အသစ္ေျပာင္းတင္ထား သလား သိဘို႕အတြက္ပါ။ အင္ဂ်င္ အသစ္ေျပာင္းတင္ ထားခဲ႕ရင္ “အခြန္”ေကာက္ႏိူင္ ဘို႕။
“အဲဒါ Road Safety နဲ႕မဆိုင္ဘူး”


***မူလ အင္ဂ်င္ မေကာင္းေတာ႕လို႕ အင္ဂ်င္အသစ္ တင္လိုက္တဲ႕အခါ မွာ အသစ္ ရဲ႕Block တံုးေပၚက နံပါတ္ ကို တိုက္ဖ်က္ လိုက္ျပီး နံပါတ္ အေဟာင္းကို Stencil နဲ႕ ျပန္ရိုက္ တဲ႕အလုပ္ Without ကားေတြေခတ္ စားတဲ႕ အခ်ိန္ က က်ေနာ္ လုပ္ေပးခဲ႕ဘူးတယ္***

(((  အမွန္ တကယ္ လိုအပ္တာ က အင္ဂ်င္ ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ႏႈိးႀကည္႕ရပါမယ္။  အင္ဂ်င္ ကို ႏႈိးျပီး တဲ႕ အခ်ိန္ မွာ အင္ဂ်င္သံ နားေထာင္ တာနဲ႕ အင္ဂ်င္ ရဲ႕အစိတ္ အပိုင္းေတြ (Piston,cylinder,combustion chamber,crank shaft,) ဟာ ပံုမွန္အတိုင္းရွိ/မရွိ သိႏိူင္ေလာက္ တဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳ မရွိဘဲ စစ္ေဆးရင္ေတာ႕အက်ိဳး မထူးပါဘူး။)))
 

Engine Oil ကို စစ္ေဆးႀကည္႕မယ္။ Exhaust က  ထြက္တဲ႕ အေငြ႕ ေတြ ကို ႀကည္႕မယ္ ဆိုရင္လည္း (အနည္း အက်ဥ္းေတာ႕) အင္ဂ်င္ ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ႏိူင္မႈ ကို ခန္႕မွန္းႏိူင္မွာပါ။

အင္ဂ်င္ မေကာင္းရင္ Road Safety အတြက္ ဘာျဖစ္ႏိူင္သလဲ
=========================================
အင္ဂ်င္ မေကာင္းရင္ လမ္းမွာ ကား ထိုးရပ္သြား တာျဖစ္ႏိူင္တယ္။ ေနာက္က အရွိန္နဲ႕ ေမာင္းလာ တဲ႕ကား ရွိမယ္။ သူ ကလည္း အခ်ိန္မီ  ဘရိတ္ မအုပ္ႏိူင္ဘူး ဆိုရင္ တိုက္မိႏိူင္ တယ္။(သို႕မဟုတ္) Traffic Block ျဖစ္ႏိူင္ တဲ႕(ကားက်ပ္တဲ႕)ေနရာမွာ ကားပ်က္ရင္ ကားတန္းႀကီး လမ္းပိတ္သြားလိမ္႕မယ္။


အႀကံေပးျခင္း။
==========
အင္ဂ်င္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အျပစ္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ႕ရင္ အင္ဂ်င္ အသစ္ေျပာင္းဘို႕အႀကံေပးပါ။
အင္ဂ်င္ အသစ္(အမွန္ကေတာ႕ အေဟာင္းပါဘဲ)ေျပာင္းျခင္း အတြက္ အခြန္ ေကာက္ခံျခင္း ကို ေလွ်ာ႕ေပါ႕သတ္ မွတ္ေပးလွ်င္ အင္ဂ်င္ပိုင္း အားနည္းသည္႕ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အတြက္ လဲ လွယ္ ႏိူင္မည္႕အခြင္႕အေရးပိုမ်ားလာပါလိမ္႕မယ္။


( အထူးသျဖင္႕ လူစီး ဘတ္စ္ကားမ်ား)

ထပ္ဆင္႕အႀကံေပးျခင္း
================
အင္ဂ်င္ပိုင္း ဆိုင္ရာ စစ္ေဆးျခင္း အတြက္ သတ္မွတ္ ထားေသာ Certificate ရ ယူေစျပီး  ပုဂၢလိက Engine Workshop မ်ားတြင္ စစ္ေဆးေစသင္႕ပါတယ္။


ထိုကဲ႕သို႕ပုဂၢလိက Engine Workshop မ်ားကို လည္း ျမိဳ႕နယ္တိုင္းတြင္ စည္းကမ္း တက် (မည္သူ မဆို) အဆင္႕မီ ေဆာင္ရြက္နိူင္လွ်င္ ခြင္႕ျပဳေပးသင္႕ပါတယ္။

က-ည-န ယာဥ္စစ္ဌာန အတြက္ တာ၀န္ေလ်ာ႕သြားသလို အင္ဂ်င္ပိုင္းဆိုင္ရာ စစ္ေဆးႏိူင္ျခင္း မရွိဘဲ အင္ဂ်င္ နံပါတ္ ခဲျခစ္ရံု သက္သက္ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းကိုလည္း အေႏွာင္႕အရွက္ မျဖစ္ေတာ႕ပါ။

********************************************************************************
 
အပိုင္း(၂) Chassis (ကိုယ္ထည္ပိုင္း)
*****************************
အလြယ္ေျပာရင္ အခုျပႆ        နာတက္ေနတဲ႕ ေဘာ္ဒီေတြ ကိစၥပါဘဲ။ တိတိ က်က်ေျပာရ ရင္ေတာ႕ Frame ,လည္းပါတယ္။

အဲဒိေတာ႕ အတိုဆံုးေျပာရရင္ “သံျပား”ေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ႕ အေႀကာင္း။ ယာဥ္စစ္ Road Safety Test လုပ္ေတာ႕ ေဘာ္ဒီ ကိုလည္း စစ္တာဘဲ။ ဘာကို စစ္သလဲ ဆိုရင္ Frame မွာရိုက္ထားတဲ႕နံပါတ္။ ကုမၼဏီက ထုတ္လုပ္ လိုက္တုန္းက အမွတ္စဥ္။ Frame သံျပားမွာ ရိုက္လိုက္တယ္။ အဲဒါကို ခဲနဲ႕ျခစ္ယူထားျပီး။ႏွစ္စဥ္ အဲဒီ“ခဲျခစ္ စကၠဴေလးေတြ ကို တိုက္ျပီးစစ္တယ္။

***တူရင္ ရျပီလား***
********************
အဲဒါက အေရးႀကိးတယ္။ 
စက္မႈဇံု ကားေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဒီစာေတြေရးျဖစ္တာ ဆိုေတာ႕စက္မႈ ဇံုထုတ္ Frame ေတြ အေႀကာင္းကိုပါ။ ထည္႕ေျပာရေတာ႕မွာေပါ႕။
 

က်ေနာ္တို႕ကိုယ္တိုင္ လုပ္လာခဲ႕တာဘဲေလ။  ေဘာ္ဒီရံု ဘယ္ရံု မွာဘဲျဖစ္ျဖစ္ Frame လုပ္ဖို႕ ပထမဆံုး Original Frame တစ္ခုကို ယူျပီးေတာ႕ Curve ေတြကို မွတ္ရတယ္။
 

တစ္ပံုစံတည္းျဖစ္ႏိူင္သမွ် ျဖစ္ေအာင္ ပံုတူ ကူးတယ္ ဆိုပါေတာ႕ေလ။
ဒါေပမဲ႕ လံုး၀ ထည္႕မစဥ္းစားတာ က Material (အမ်ိဳးအစား) နဲ႕ Technique (နည္းစနစ္)။ ဘာကြာ သြားလဲ။ အဲဒါ အေရးႀကီးတယ္။ နည္းနည္း စကားေႀကာ ရွည္မွျဖစ္မယ္။


သံျပားျဖစ္လာဖို႕ အတြက္ “သံတံုး”ေတြ ကို Roller ေတြနဲ႕ ႀကိတ္ရတယ္။ အထပ္ထပ္ ႀကိတ္ရင္း နဲ႕ တျဖည္းျဖည္း ပါးလာတယ္။

ႀကိတ္တဲ႕အခါမွာ နည္းစနစ္ (၂)မ်ိဳးရွိတယ္။ 
********************************
Hot roll system နဲ႕ Cold roll system ။
သံတံုးေတြ ကို ရဲေနေအာင္ မီးဖုတ္ျပီး ပူေနတဲ႕ သံျပားေတြကို Roller ထဲ ထည္႕ႀကိတ္ေတာ႕ တျဖည္းျဖည္း ပါးလာတယ္။ အဲဒါ Hot roll system။ေရ လံုး၀ မပါဘူး။


 ပူေနတဲ႕ သံတံုးကိုႀကိတ္တာ ဆိုေတာ႕ ျမန္တယ္။
သံတံုး ကို Roller ထဲ ထည္႕ႀကိတ္ တာေတာ႕တူတူဘဲ။ ဒါေပမဲ႕ ႀကိတ္တဲ႕ အခါမွာ Friction ေႀကာင္႕ ျဖစ္လာ တဲ႕အပူ ကိုပါ သံေပၚမွာ မေရာက္ေအာင္ Roller ကို ေရေအးေလာင္းျပီး ႀကိတ္တဲ႕ နည္းစနစ္ က Cold Roll System ။ အခ်ိန္ႀကာတယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပါးသြားေအာင္ႀကိတ္ရတာ။ အဲဒီေတာ႕ Cold Roll System နဲ႕ ထုတ္ထား တဲ႕သံျပားေတြ ကေစ်းႀကီးတယ္။

 ေစ်းႀကိး သလို အရည္အခ်င္းလည္း ကြာတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ကြာသလဲ ဆိုေတာ႕ Tension လို႕ေခၚတဲ႕ “ျပန္ဆန္႕ႏိူင္စြမ္း”မွာ ကြာတယ္။ Spring Tension လို ခ်က္ခ်င္းျပန္ မကန္ႏိူင္ဘူး။ 

အဲဒီေတာ႕ ေဘာ္ဒီ ပါးပါးေလး ကို ဖိလိုက္ ရင္ျပန္ကန္ တက္လာ တယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ရိုက္ထားတဲ႕ ေဘာ္ ဒိေတြ ကို ဖိ လိုက္ရင္ ခ်ိဳင္႕၀င္သြားတယ္။ (နည္းနည္း ရွည္ရွည္ေရးရမွာ ဆိုေတာ႕ တစ္ပိုင္းနားပါရေစအံုး)

Hot Roll နဲ႕ Cold Roll ကိစၥက ဒီေလာက္ေပါ႕ေပါ႕ေလး မဟုတ္ဖူး။
က်ေနာ္တို႕ႏိူင္ငံမွာ Sheet Metal နဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ပညာရွင္ က နည္းနည္းေလးဘဲရွိတာ။
သံျပားေတြ ကို လိုသလို ပံုေဖၚတဲ႕ ပညာရပ္ ကို “သံျဖဴ  သမား”ေလာက္ဘဲ ျမင္ဘူးေနတဲ႕ႏိူင္ငံ ဆိုေတာ႕ Frame တစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ေအာင္......


(၁)သံျပား ကို Gas Cutter နဲ႕ ျဖတ္ (နဂို ကတည္းက Tension နည္းေနတဲ႕သံျပား။ လိုသလို ပံုသြင္း လို႕ရေန တဲ႕သံျပား ကို မီးနဲ႕ ျဖတ္ေတာ႕ အပူေႀကာင္႕ သံျပား က ပိုျပီး Tension က်သြားတယ္။)

(၂) စကၠဴ  ပံု နဲ႕ တိုင္းျပီးျဖတ္ ထားတဲ႕သံျပား ကို U ပံုျဖစ္ေအာင္ (တခ်ိဳ႕က Press နဲ႕ခ်ိဳး။  တခ်ိဳ႕က တူ နဲ႕ရိုက္ျပီး) ပံုေဖၚ။ (အဲဒီမွာ သံျပား က ထပ္နာ ။ေမာ္လီက်ဴးေတြျပိဳ ကြဲ တယ္ ဆိုတဲ႕အသံုး အႏႈံးမ်ိဳး ထိေတာ႕မေျပာပါဘူး)

(၃) ပံုႀကမ္းေပၚလာတဲ႕ Frame ပံု သံေခ်ာင္းကို mould ပံု ယူထားတဲ႕( U Beam ေတြ နဲ႕ဆင္ ထားတဲ႕ ) စင္ ေပၚ တင္ျပီးေတာ႕ မွ ဟိုဆြဲ၊ ဒီတြန္း နဲ႕ ပံုက်ေအာင္ လုပ္ရတာ။

***တစ္ပံုစံတည္းျဖစ္သြားျပီ။ ဘာအားမွ မရွိေတာ႕ဘူး။***
***********************************************
Material ဆိုတဲ႕ ကုန္ႀကမ္း ပစၥည္းမွာ တင္ဘဲ“ အဖိုးနည္း၊ အိုးကြဲ ”ေတြ ကို သံုးထား ရတဲ႕အျပင္ နည္း စနစ္ ကလည္းမမွန္ ဘူးဆိုေတာ႕။

နည္းစနစ္ Technique အေႀကာင္း နည္းနည္းေျပာရအံုးမယ္။
Cold Roll System နဲ႕ ထုတ္ထား တဲ႕ သံျပား ကို မွ Forming Technique နဲ႕ ထုတ္ ရတာ။ Cold Roll System နဲ႕ ထုတ္ထားတဲ႕ သံျပား ကို လက္ နဲ႕ ရိုက္လို႕မရဘူး။ Tension နဲ႕ျပန္ကန္ေနလို႕။

(က်ေနာ္တို႕ဆီ က ေဘာ္ဒီ ဆရာမ်ား က “ခဲျပား” လို႕ေခၚတဲ႕ Hot Roll ကို မွ Coating လုပ္ ထားတဲ႕ သံျပား ကို ေဘာ္ဒီ ရိုက္ရမွ လိုတဲ႕ပံုရမယ္ ဆိုျပီး “ခဲျပား” ကို ထပ္မွာေသးတာ)

အဲသလို Forming Technique နဲ႕ ပံုရိုက္ ထုတ္ရတယ္ ဆိုေပမဲ႕ ေနာက္ထပ္ သိသင္႕တဲ႕ အခ်က္ေတြ ရွိေသး တယ္။ အဲဒါ က ေပးရမည္႕အား။ Load။
 

စက္မႈဇံုေတြမွာျမင္ဘူးႀက မွာပါ။ ကရိုင္းစက္ ဆိုတာ။ သူက “ဆတ္ ကနဲ” အားအမ်ားႀကီး နဲ႕ရိုက္တာ Impact Load ။ေနာက္တစ္မ်ိဳး က Hydraulic စက္မ်ိဳး နဲ႕ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဖိတာ။ (အဲဒီ အားမ်ိဳးကို အဂၤလိပ္ လို ဘယ္လိုေခၚသလဲေတာ႕မမွတ္မိေတာ႕ဘူး။) လိုအပ္တဲ႕နည္းစနစ္ နဲ႕လုပ္မွ မွန္ကန္တဲ႕ အင္အားရွိတဲ႕ ပံု ရမွာ။

 ေနာက္တစ္ခုရွိေသးတယ္။ အဲဒါက Rein force “ႀကိဳတင္အားျဖည္႕တာ”။ သံျပားနဲ႕ ရိုက္ထားတဲ႕ ပစၥည္း (သံေသတၱာ ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကားေဘာ္ဒီ ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ေရတံေလွ်ာက္ဘဲျဖစ္ျဖစ္)ေတြမွာ အေဖါင္းေလးေတြ၊ အခ်ိဳင္႕ေလးေတြ ရိုက္ထားတာ 

“ႀကိဳတင္အားျဖည္႕ထားတာ။ ပါးပါးေလးနဲ႕ ေကြး မသြားေအာင္၊ေတာင္႕တင္းေနေအာင္ (အိမ္မိုးသြပ္ ကိုႀကည္႕ရင္ သိပါတယ္။ လိုင္းေတြထည္႕မထားရင္ ကိုင္လို႕ ရမွာ မဟုတ္ဖူး) အဲဒိေတာ႕ Chassis ကိုယ္ ထည္ပိုင္း ကိုျပန္ခ်ဳပ္ လိုက္မယ္ ဆိုရင္

(၁) Material ကုန္ႀကမ္း ပစၥည္း အမ်ိဳး မမွန္ဘူး။
(၂) Technique နည္းစနစ္ မမွန္ဘူး။
အဲဒီ အတြက္ Strength အား မရွိတဲ႕ပံုစံ တူတဲ႕ ပစၥည္းေတြေလာက္ ဘဲျဖစ္လာတယ္။


ဒီႀကားထဲ မွာ Pay Load လို႕ေခၚတဲ႕ “တင္ေဆာင္ႏိူင္တဲ႕ စြမ္းရည္” တန္၀က္ ရွိတဲ႕ကားကို တစ္တန္ တင္ တယ္။ တစ္တန္ခြဲ တင္တယ္။ ပစၥည္းတင္တဲ႕ကားကို “လူ”ေတြ တင္တယ္။
 

(ဘာကြာ သလဲ ဆိုေတာ႕ ပစၥည္းတင္ရင္ ပစၥည္းေတြ က ထားရာေနရာမွာေနတယ္။
လူက ေရႊ႕ေျပာင္းေနရာ ယူတာ ရွိတယ္) Stability “ဟန္ခ်က္”မျငိမ္ေတာ႕ဘူး။  ေမွာက္ဖို႕ပို လြယ္တာေပါ႕။

ကဲ.......Frame ဆိုတဲ႕ ကိုယ္ထည္ပိုင္း ထိုက္ သေလာက္ေတာ႕ျပီးပါျ႔ပီ။

အႀကံျပဳျခင္း
========
စက္မႈဇံု ေတြ က ထုတ္လုပ္ တဲ႕ကားေတြ ကို Frame ကိုယ္တိုင္ မရိုက္ပါေစနဲ႕။
စက္မႈ(၁) လို ႏိူင္ငံေတာ္ပိုင္ စက္ရံုေတြ က လိုအပ္တဲ႕စက္ပစၥည္းေတြ ၀ယ္ယူျဖည္႕တင္းျပီး ထုတ္လုပ္တဲ႕ Frame ေတြ ကို အသံုးျပဳျပီးမွ ဆင္ခြင္႕ေပးပါ။


 ေဘာ္ဒီပိုင္း ကိုပါ ထပ္ျပီး အႀကံျပဳရင္ က်ေနာ္ေနစရာ မရွိမွာ စိုးလို႕ အႀကံ မျပဳေတာ႕ပါဘူး။
ေမာ္ေတာ္ ကားေဘာ္ဒီ ပိုင္းမွာ အခက္ဆံုးျဖစ္တဲ႕


**ကား တံခါးအေပၚ က မွန္တင္/ခ်  အလုပ္ ကို ထိန္းတဲ႕ မွန္ကိုင္း ကို Original အတိုင္း မီလီမီတာ အတိ အက် ကို Vernier Clipper နဲ႕တိုင္းျပီး ဆယ္႕တစ္ခ်က္ အတိ အက် ေခါက္၊ စက္မႈဇံု ေမာ္ေတာ္ကား ထုတ္တဲ႕ ကုမၼဏီေတြ ကို ေရာင္းစား ခဲ႕တာ က်ေနာ္ တစ္ေယာက္ထဲ ရွိပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ ဘယ္ဖရိမ္မွ မေကာင္းဘူး။
 

စက္မႈ (၁) က ထုတ္တဲ႕ကားေတာင္ ဖရိမ္မေကာင္းဘူး။ ပုဂၢလိက ထုတ္တာ ဘယ္ေကာင္းႏိူင္ပါ႕မလဲ။
ကညန က စစ္ေဆးတဲ႕နည္းစနစ္မွာလဲ ဖရိမ္ကို Material ကိုစစ္ေဆးႏိူင္တာမဟုတ္။
 

Technique ကို စစ္ေဆးႏိူင္တာမဟုတ္။ ဖရိမ္နံပါတ္ ျဖတ္ေဖါက္ထည္႕ထားရင္ေတာင္မွ
(လက္ရာသိတ္ေသသပ္ရင္) စစ္ေဆးႏိူင္ဘို႕မလြယ္။


အဲဒီေတာ႕ စက္မႈဇံုကားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဖရိမ္ကို ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ကို ေပးသံုးလိုက သံုးပါ။
သို႕မဟုတ္ ႏိူင္ငံေတာ္စက္ရံု က ထုတ္လုပ္ေပးပါ။

သို႕မဟုတ္ လံုး၀ (လံုး၀) ထုတ္လုပ္ခြင္႕မေပးပါနဲ႕ခင္ဗ်ား။

=======================
အပိုင္း(၃) Transmission
=================
အင္ဂ်င္က လည္ပတ္တဲ႕အား ရလာတယ္။ အဲဒိ လည္ပတ္တဲ႕အား ကို ေမာ္ေတာ္ကား ရဲ႕ဘီး ဆီ ကို ေရာက္ေအာင္ ပို႕ေပးတဲ႕အပိုင္းေတြက Transmission ။ Gear Box ပါတယ္။ (ေနာက္ယက္ ဆိုရင္) Propeller Shaft ပါမယ္။ Axle ပါမယ္။ (ေရွ႕ယက္ ဆိုရင္ ) Joint အေန နဲ႕ ဒူးဆစ္ ပါမယ္။


Transmission ကို ဘယ္လိုစစ္ေဆးမလဲ။
*********************************
ကားမေမာင္းႀကည္႕ဘဲ စစ္ေဆးဘို႕မျဖစ္ႏိူင္တဲ႕အလုပ္။
သူက ေမာ္ေတာ္ကား ဘီးဆီ ကို အင္ဂ်င္က လည္ပတ္တဲ႕ အား ေရာက္/မေရာက္စစ္ေဆးရမွာ။ မေမာင္းရင္မသိဘူး။ ေမာင္းမယ္ ဆိုျပန္ေတာ႕လည္း လည္ရံု သက္သက္နဲ႕မျဖစ္ႏိူင္ဘူး။
Torque ကို စစ္ရမွာ ဆိုေတာ႕ Lever ကုန္ မဟုတ္ေပမဲ႕Gear ကုန္တဲ႕အထိ ေမာင္းျပီး စစ္ေဆးရမွာ။


က-ည-န ရံုးေတြ ရဲ႕ လက္ခံႏိူင္တဲ႕ အေနအထား နဲ႕ ၀န္ထမ္း အင္အားဟာ ဘယ္လိုမွ မစစ္ေဆးႏိူင္ေလာက္ တဲ႕ အေျခအေနပါ။

အႀကံေပးျခင္း
========
မျဖစ္ႏိူင္တာကို မလုပ္ရင္ ကိုယ္တိုင္ နဲ႕ အမ်ား အတြက္ အသင္႕ေတာ္ဆံုး“ဆံုးျဖတ္မႈ” ျဖစ္ပါတယ္။ Transmission အပိုင္း ကို Specialize အေနနဲ႕  လုပ္တဲ႕ Work shop ေတြမွာ ဘဲ ျပဳျပင္ႀကတာ ဆိုေတာ႕..............။
က-ည-န အေန နဲ႕ Road Safety အတြက္ စစ္ေဆးမယ္ ဆိုရင္ Transmission အပိုင္း ကို စစ္ေဆး တယ္ လို႕ အမည္တပ္ မခံပါနဲ႕။ (တကယ္လည္း မစစ္ေဆးႏိူင္ပါဘူး)


အပိုင္း (၄) Suspension
================
အေရးအႀကီးဆံုး အစိတ္ အပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အႏၱရာယ္ အျဖစ္ႏိူင္ဆံုး အစိတ္ အပိုင္းပါ။


(၁) Engine မေကာင္းရင္ စက္ရပ္သြားမယ္။ အမ်ားဆံုး လမ္းပိတ္သြားမယ္။

(၂) Chassis မေကာင္းရင္ (ခင္ဗ်ား မသိဘူး ။ ပညာရွင္ နဲ႕ထုတ္လုပ္သူက လြဲျပီး ဘယ္သူမွ မသိဘူး။ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္တဲ႔ နည္းေတြကို အစြမ္းကုန္သံုး။ျပီးရင္ အဲဒီ အတြက္ ကမၼသကာ ထားရမည္႕ကိစၥျဖစ္သြားတယ္)

(၃) Transmission မေကာင္းရင္ “ဂီယာ မေကာင္းရင္ ဆီကုန္ျပီး ကားမေရြ႕ဘူး”
“ဂ်ြဳင္႕မေကာင္းရင္ ကားေရွ႕မေရာက္ဘူး”လမ္းမွာ ဂ်ြဳင္႕ျပတ္သြားရင္ ကား ရပ္သြားမယ္”
ပိုးစိုး ပက္စက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္တာမ်ိဳး (ကိုယ္ကလဲ သတိထားရင္) မျဖစ္ႏိူင္ဘူး။


(၄)Suspension မေကာင္းရင္..............................။
Suspension ဆိုတဲ႕အပိုင္း မွာ ေမာ္ေတာ္ကား တစ္စီးကို Stable ျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္း ရတဲ႕အပိုင္း ။ ေဘးႏွစ္ဖက္ ဘယ္/ညာ မလူးေအာင္ ။ေရွ႕ေနာက္ (ေခါင္းေထာင္ ဖင္ေထာင္မျဖစ္ဘဲ) ထုတ္လုပ္စဥ္က အတိုင္းရွိေအာင္။
 

Alignment ေမာ္ေတာ္ကားဘီးေတြ နဲ႕ကိုယ္ထည္ တေျဖာင္႕တည္းရွိေနေအာင္ စီစဥ္တဲ႕ပစၥည္းေတြ ၊ေနာက္ျပီး ရပ္လိုတဲ႕ေနရာမွာ တိတိ က်က် ရပ္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ရတဲ႕ပစၥည္းေတြ။

ဒီ အပိုင္း က တိတိက်က် စစ္ေဆးရမည္႕အပိုင္း။ ဘာေႀကာင္႕လဲ ဆိုရင္ ထုတ္လုပ္စဥ္ က မူလ အေန အထား ကို ျမန္မာႏိူင္ငံ ေရာကိ မွ “လိုတိုး၊ ပိုေလွ်ာ႕” လုပ္တာ အမ်ားဆံုးအပိုင္း။
 

Original ေတြကိုေတာင္ မွ Modified ျပန္လုပ္တဲ႕ အစိတ္အပိုင္း။
လူေတြ အမ်ားႀကီး၊ကုန္ေတြ အမ်ားႀကီး တင္လို႕ရေအာင္ ျပဳျပင္ႀကတဲ႕အပိုင္း။
Work Shop က လုပ္ေပးတဲ႕အတိုင္းလက္ခံရတဲ႕အပိုင္း။ ေလးေတြပိုးတယ္။
 

Shock Absorber ေတြျပင္တယ္။လဲတယ္။ Alignment မမွန္ဘဲ ရေအာင္ေမာင္းႀကတယ္။
တိုင္းေရာ႕ေတြ၊ေဘာဂ်ြဳင္းေတြ အသံျမည္ရံု နဲ႕ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး လို႕သေဘာ ထားတယ္။

အဲဒီမွာ အႏၱရာယ္ေတြႀကီးႀကီး မားမာျဖစ္ေတာ႕တာပါဘဲ။
 

Road Safety Test လုပ္မယ္ ဆိုရင္ လုပ္ရမည္႕ အဓိက အစိတ္အပိုင္း ဟာ Suspension  အပိုင္းျဖစ္ ပါတယ္ လို႕ေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။

အႀကံျပဳခ်က္
========
က-ည-န တိုင္းရံုး (ယာဥ္ စစ္ေဆးျခင္းျပဳလုပ္မည္႕ေနရာ) တိုင္းမွာ (ကနဦး စစ္ေဆးျခင္းမွ တပါး) သက္တမ္း တိုးယာဥ္ေတြ အားလံုးကို
 

(၁) Alignment စစ္ေဆးဘို႕အတြက္ ဌာနဆိုင္ရာ က တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပးပါ။
(၂) Suspension ကို တာ၀န္ ယူေဆာင္ရြက္ေပးႏိူင္တဲ႕ Work Shop အလုပ္ရံု တစ္ရံု တြဲဖက္ထားေပးပါ။
(၃)Suspension Work Shop ကို “လုပ္ပိုင္ခြင္႕”ေပးသလို ျဖစ္လာသမွ် “တာ၀န္”ယူဘို႕အတြက္ ပဋိဥာဥ္ လုပ္ေဆာင္ျပီး “အာမခံ” လုပ္ငန္းနဲ႕ တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္ ပါေစ။

အပိုင္း၁/၂/၃/၄ အားလံုးေပၚျခံဳငံု၍ Road Safety Test လုပ္ငန္းရပ္အေပၚ
 

အႀကံျပဳခ်က္
================================================

Specialize အထူးျပဳ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ မ်ားက အစိတ္ အပိုင္း လိုက္ တာ၀န္ ယူရမည္႕ က်ယ္ျပန္႕ေသာ လုပ္ငန္း ရပ္မ်ားကို ဌာနဆိုင္ ရာ တစ္ခုတည္းက မလံုေလာက္ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင္႕ကၽြမ္းက်င္မႈ မျပည္႕ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ာကို အသံုးျပဳ၊ေဆာင္ရြက္ေနရျခင္း သည္ အမ်ားျပည္သူ အတြက္ “ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးျပစ္”ကိုသာ ျဖစ္ေပၚေစမွာျဖစ္သလို  တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရေသာ ဌာနဆိုင္ရာ အတြက္လည္း အေႀကာင္းျပ ခ်က္ေပါင္းေျမာက္မ်ား စြာကို သံုးစြဲျပီး အေကာင္းဆံုး အေျဖရရွိေစရန္
 

“အမိန္႕”မ်ား“ ညႊန္ႀကား ခ်က္မ်ား” မလိုအပ္ဘဲ ထုတ္ျပန္ေနရသည္ျဖစ္သည္႕အတြက္

(က) ယာဥ္စစ္ေဆးျခင္း (ကနဦးမွတ္ပံုတင္ျခင္းႏွင္တူ/မတူ စစ္ေဆးျခင္း)တစ္ခုတည္းကိုသာ က-ည-န အေနႏွင္႕ ေဆာင္ရြက္သင္႕ပါသည္။

(ခ) Road Safety Test လုပ္ငန္း အတြက္ Register မွတ္ပံုတင္ျပီး “တာ၀န္”ယူ၊တာ၀န္ခံႏိူင္ေသာ ပုဂၢလိက ယာဥ္ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအားလႊဲအပ္သင္႕ပါသည္။

(ခ/၁) အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခ်င္းအတြက္ လႊဲအပ္ျခင္း။

(ခ/၂) ဌာန ၏ႀကီးႀကပ္မႈႏွင္႕အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေစျခင္း။

(ဂ)ေရေဆး၊ ဆီထိုး Service ႏွင္႕ Alignment Section မ်ား ကို ဌာနဆိုင္ရာ ရံပံုေငြ အတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေစျခင္းက သင္႕ေတာ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။

(ဃ) အက်င္႕ပ်က္ ၊ျခစားမႈ မ်ားကို သိလိုလွ်င္၊ေဖၚထုတ္ေစလိုလွ်င္ သီးသန္႕စာတစ္ပုဒ္ျဖင္႕ေဖၚ ထုတ္ေရး သားေပးမည္ျဖစ္ပါေႀကာင္း။

ဤ တြင္ျပီး၏။

ဦးဝင္းခ်ိဳ

(၇)ႏွစ္ေလာက္ျပတ္ေနတဲ႕ အလုပ္ ကို ဘာစာအုပ္မွ မႀကည္႕ဘဲ လက္တန္းေရးရတာ ဆိုေတာ႕အမွား ရွိရင္ လဲ ခြင္႕လႊတ္ႀကပါဗ်ား။


 အရည္ ၾကိဳ added 2 new photos — with U Win Cho.

No comments:

Post a Comment