Thursday, April 2, 2015

ဝင္းဦး ကိုေတြ႕ ျခင္း


"ဝင္းဦးကိုေတြ႕  ျခင္း
=================

၁၉၃၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္အတြင္း ဆရာေရးသား ခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးအမ်ားစုအနက္ ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာပါ 'ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာပါရေစ' က႑မွ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့အလင္း၊ အိုးေဝ၊ ေသြးေသာက္၊ ႐ႈမဝစသည့္ သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းမ်ားမွ ေဆာင္းပါးမ်ားအား အပတ္စဥ္ စေနေန႔တိုင္း ေဖာ္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္၏ အလႊာစံုနယ္ပယ္စံုမွ လူပုဂၢိဳလ္ အေၾကာင္းျပဳ အႏုပညာေျမာက္ေရးဖဲြ႕မႈႏွင့္ 'မူ' အေပၚအေလးအနက္ထားေရးသားထားမႈတို႔ကို တည္းျဖတ္ ျခင္းမျပဳဘဲ မူရင္းအတိုင္း ဖတ္႐ႈ ရျခင္းျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္ အတၴဳပၸတိၱစာေပ၏ သ႐ုပ္သကန္ကိုသိရွိလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

သိန္းေဖျမင့္

မၾကာမီက ကြၽန္ေတာ္တို႔သတင္းစာမွာ အနီ (၁၉၅၆) ဆုိတဲ့ေဆာင္းပါးရွင္က ''ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ'' ဇာတ္
ကားႏွင့္ဇာတ္လုိက္ဝင္းဦးတို႔ကိုျပင္းထန္စြာ ေဝဖန္႐ႈတ္
ခ်လိုက္တယ္။

အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လုပ္သူဟာ သတင္းစာထဲမွာပါသမွ်
အတြက္တာဝန္ယူရေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ပံုမႏွိပ္ခင္ 
အကုန္ႀကိဳတင္ဖတ္ျခင္း၊ တည္းျဖတ္ျခင္းျပဳတာမဟုတ္
ဘူးဗ်။ ဒီေတာ့ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေဝဖန္ေရးေဆာင္း ပါးပါ
လာေတာ့မွသာ ဖတ္လိုက္မိတယ္။ ဖတ္ၿပီးလွ်င္ၿပီးျခင္း
တယ္ျပင္းထန္တဲ့ေဝဖန္ေရးပါကလားလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်
လိုက္မိပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိတ္ေဆြအမ်ားအျပားႏွင့္ဗိုလ္တေထာင္ရဲ႕ ဥပေဒေရးရာ အတုိင္ပင္ခံတို႔ကလည္း တယ္လီဖုန္းႏွင့္တစ္မ်ဳိး၊ လူကိုယ္တုိင္တစ္မ်ဳိး၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ေဝဖန္ေရး လြန္လြန္းတယ္ဗ်ဳိ႕လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။

ေဝဖန္သူအနီ (၁၉၅၆) ကစိတ္လုိက္မာန္ပါေဝဖန္
လိုက္ေတာ့ အျပဳသေဘာမပါ။ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္မႈ သက္သက္
လိုျဖစ္ေနတယ္။ သံုးႏႈန္းလိုက္တဲ့စကားေတြကလည္း အင္မတန္ခါးသီးေနတာေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီေဝဖန္ေရးႏွင့္ 
မေရွးမေႏွာင္းဘဲရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ သတင္းေထာက္ ၆ဝ ေလာက္
က လည္း ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမႏွင့္  ဝင္းဦးတုိ႔ကို ႐ႈတ္ခ်
ကန္႔ကြက္ၾကတာေတြ႕ရေသးတယ္။

ဒါႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အနီ (၁၉၅၆) ႏွင့္အျခားလူငယ္
ကေလာင္ရွင္ေတြကို ေဝဖန္ေရးဆုိတာ ဘယ္လိုျဖစ္ထုိက္
တယ္လို႔ အႀကံေပးခ်င္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ လူေျပာမ်ား
လွလို႔စိတ္ဝင္စားလာတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေမာင္
တုိ႔ခ်ယ္ရီေျမကို သြားၾကည့္လုိက္တယ္ဗ်။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရွက္လည္းရွက္ပါရဲ႕။ ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ ဝန္ခံလိုပါတယ္။ သည္ေလာက္နာမည္ႀကီးလွတဲ့ ဝင္းဦးကို 
႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚမွာ တစ္ခါမွ် ယခင္ကမျမင္ဖူးေသး
ဘူးဗ်။ ဝင္းဦးေရးတဲ့ ဝတၴဳဆုိတာလည္း တစ္ခါမွ် ယခင္က
မဖတ္ဖူးေသးဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ့္ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ပါပဲ။ ျမန္မာ
႐ုပ္ရွင္ကားဆုိလွ်င္ ဖိတ္ျပ တာေတာင္ မၾကည့္ျဖစ္လွဘူး။

ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမကို တာဝန္ဝတၴရားတစ္ခုအေနႏွင့္ သြားၾကည့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဝင္းဦးကို စြဲသြား
တယ္။ ခင္သန္းႏုကိုလည္းအေတာ္သေဘာက်သြားတယ္။ 
႐ုပ္ရွင္မွာ ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ဝင္းဦးကို သေဘာက်ၿပီးတဲ့
ေနာက္ သူ႔ဝတၴဳတစ္ခုကိုရွာဖတ္တယ္။ ႐ႈမဝမဂၢဇင္း
အေဟာင္းမွာ ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္ တယ္ဝတၴဳတစ္ခုကို ကံအားေလ်ာ္စြာသြားေတြ႕ရတယ္။ ဝင္းဦးဟာ ထူးထူး
ခြၽန္ခြၽန္အႏုပညာေျမာက္ စြာေရးသားႏုိင္တဲ့ စာေရး
ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရျပန္တယ္။ 

ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔  ျဖင့္ထြက္သမွ် ဝတၴဳတုိရွည္
မွာ ကဗ်ာမ်ားကို ဖတ္ရန္အင္မတန္ခဲယဥ္းပါတယ္။ ရံဖန္ရံခါ  နာမည္ႀကီးလာတဲ့ စာေရးဆရာရဲ႕လက္
ရာတစ္အုပ္အုပ္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းလွပါသည္ဟု လူေျပာမ်ားေသာစာ တစ္ပုဒ္ပုဒ္ျဖစ္ေစ ရွာေဖြဖတ္
႐ႈရပါတယ္။ ခုေတာ့ ''ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ''ၾကည့္
မိတဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ဝင္းဦး ရဲ႕ ''ႏွစ္ေယာက္ထဲေန
ခ်င္တယ္'' ဝတၴဳကို ဖတ္မိရေပေတာ့တယ္။

ကြၽန္ေတာ့္အေျခအေနကို'ဝင္းဦးကိုေတြ႕ျခင္း'လို႔ ေဖာ္ျပလွ်င္အင္မတန္ဆီေလ်ာ္ပါတယ္။

ေဝဖန္ေရးသည္ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္ေရးမျဖစ္အပ္

'ေမာင္တု႔ိခ်ယ္ရီေျမ' ဟာေလးနက္မႈရွိေသာ၊ ပညာေပးေသာ ဇာတ္ကားမဟုတ္ဘူး။ ေပ်ာ္စရာ၊ 
တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့ လြမ္းဖြယ္၊ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ
ေကာင္းတဲ့ ေျဖေဖ်ာ္ေရးအခ်စ္ဇာတ္ကားတစ္ခု
ျဖစ္တယ္။ ေျဖေဖ်ာ္ေရးသက္သက္အေနႏွင့္ ေျပာ
ရရင္ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ပဲ ဆုိရမွာပဲ။

သို႔ေပမယ့္ ေလးနက္မႈႏွင့္ ပညာေပးမႈမရွိတဲ့
အတြက္ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ဇာတ္ကားစာရင္းထဲ သြင္းလို႔ေတာ့ ရမယ္မဟုတ္ဘူး။

ဒါတင္မကေသးဘူး။ ဇာတ္ကားအေနႏွင့္ခြၽတ္ယြင္း
ခ်က္မ်ားရွိေနတယ္။ အထင္ရွားဆံုး ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ကေတာ့ ေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္)အနီး ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္
တစ္ဝိုက္မွာ ၿခံလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကတဲ့ လူမႈ 
အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ခြင္မက်၊ သဘာဝမက်တဲ့ ေနမႈထုိင္မႈ 
ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဓေလ့ထံုးစံေတြ၊ အမ်ဳိးသားဟန္ 
လံုးဝေပ်ာက္ေနတဲ့ အေနာက္တုိင္းမွ ကူးယူထားတဲ့အက၊ အျပ၊ အဆုိေတြျဖစ္တယ္။

သာမန္ခြၽတ္ယြင္းခ်က္လို႔ေတာင္ ဆုိရန္ခဲယဥ္းေန 
တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ဘုန္း ႀကီးႏွင့္ဘီးဆုိတာလို မဆီေလ်ာ္မသင့္ေတာ္တဲ့ ဇာတ္ကြက္ဇာတ္ေကာင္ႏွင့္ ဇာတ္ျမင္ကြင္းထဲမွာ အေနာက္တိုင္းမွ ကူးယူထား တဲ့ စားဝတ္ေနထံုးစံဓေလ့ေတြ၊ အဆုိ၊ အက၊အတီးေတြ 
ဇြတ္အတင္းထည့္ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒီလို ဇြတ္
အတင္းထည့္ထားသူကထည့္ထားေတာ့ အနီ ၁၉၅၆ လို 
လူငယ္ကေလာင္ရွင္မ်ားကလည္း ဇြတ္အတင္း႐ႈတ္ခ် ျပစ္တင္တဲ့ အျဖစ္ေရာက္ကုန္တယ္။

ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမဟာ ေျဖေဖ်ာ္ေရးကားအေနႏွင့္ ေအာင္ျမင္တယ္။ သို႔ေသာ္ေလးနက္မႈႏွင့္ပညာေပးမရွိ လို႔ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ကား မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္တုိင္း
ယဥ္ေက်းမႈကို ဇြတ္အတင္းသဘာဝမက်ဘဲ ထည့္သြင္း
ထားတဲ့ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ကလည္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္
ေဆာင္ေတြဟာ အဲဒီအႏုတ္လကၡဏာ ေတြကို ေက်ာ္
လႊားၿပီးအမွတ္ေတြ အမ်ားႀကီးရသြားၾကတယ္။ ဝင္းဦးဟာ 
ဒါ့ေၾကာင့္ ေက်ာ္ေပတာပဲလို႔ ကြၽန္ေတာ္သေဘာေပါက္
မိတယ္။ ႐ုပ္ကလည္း ေယာက်္ားပီသစြာေခ်ာၿပီး အသံက
လည္းေကာင္း၊ အဆုိကလည္း ေကာင္းျဖစ္တယ္။ ကြၽန္
ေတာ္အထူးခ်ီးက်ဴးမိတာကေတာ့ ဝင္းဦးဟာ သီခ်င္းဆုိတဲ့
အခါမွာ စကား တစ္လံုးစီ၊ တစ္လံုးစီနားလည္သေဘာ
ေပါက္သည့္တုိင္ ရွင္းလင္းျပတ္သားျခင္းျဖစ္တယ္။ ကြၽန္
ေတာ့္အဖုိ႔ ခင္သန္းႏုကိုလည္းပထမဆံုးၾကည့္ရျခင္းပါပဲ။ အေတာ္ပဲ သယ္ႏုိင္တာေတြ႕ရတယ္။ သန္းႏြဲ႕ကေတာ့ ဒီကားမွာ သူတင္လိုက္တဲ့ပံုစံကိုသူ႔သေဘာေတာင္သူခ်ဳိး
ႏုိင္ဖို႔ပင္ ခဲယဥ္းမယ္ထင္တယ္။

ဒီဇာတ္ကားၾကည့္ၿပီး အျခား သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ
ႀကီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ေဆြးေႏြးမိတယ္။ အထက္ပါ 
ကြၽန္ေတာ့္အထင္ျမင္ခ်က္မ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းထင္ျမင္ ခ်က္ေပးၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ 'ဘာေၾကာင့္သတင္းေထာက္
ေတြကကန္႔ကြက္ၾကတာလဲ' လို႔စဥ္းစားၾကတယ္။ တစ္ေန
ရာမွာ သတင္း ေထာက္ေတြကို ေဝဖန္ထားတာပါတယ္။ ဒါေတြကို မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္အေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔  သေဘာရၾကတယ္။
စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ျဖစ္ေဝဖန္တဲ့အခါမွာ ႐ႈတ္ခ်
ျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းမျဖစ္ထုိက္ဘူး။ ေဝဖန္ေရးဟာ-

(၁) စာဖတ္ပရိသတ္၊ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိတ္သတ္
ကို ဖတ္တတ္ေအာင္၊ၾကည့္တတ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ ျခင္း၊ ပညာေပးျခင္းျဖစ္ရမယ္။

(၂) အေကာင္းအဆုိး၊ အက်ဳိးအျပစ္ ဒြန္တြဲေနသည္သာ 
မ်ားတဲ့အတြက္ အေကာင္းႏွင့္အက်ဳိးတို႔ကို ျမႇင့္တင္
ေပးၿပီး အဆုိးႏွင့္အျပစ္ကို ျပဳျပင္ဖြပ္ေလ်ာ္ေပးရမယ္။ 
အဆုိးႏွင့္ အျပစ္ကိုျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ကူညီတဲ့ သ
ေဘာျဖစ္ရမယ္။ဒါမွ အျပဳသေဘာေဝဖန္ေရးျဖစ္မယ္။

(၃) ပုဂၢိဳလ္ေရး အာဃာတျဖင့္ နစ္နာသြားေအာင္ေဝဖန္ ျခင္းမ်ဳိး၊ မျဖစ္ေစအပ္ဘူး။

(၄) ေဝဖန္ေရးဆိုတဲ့ တာဝန္ကို ေလးနက္စြာ ခံယူရမယ္။ ေဝ
ဖန္ေရးဟာ အမ်ဳိးသားစာေပ၊ အမ်ဳိးသား ႐ုပ္ရွင္စ
သည္ျဖင့္ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈကိုျပဳစုၾကရာမွာ ဝုိင္း
ဝန္းၿပီးတာဝန္ယူရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိထားၾက
ေစလိုတယ္ဗ်။"
၁၉၃၈ ခုႏွစ္ မွ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ အတြင္း ဆရာေရးသား ခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါး အမ်ားစု အနက္ ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာ ပါ 'ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာပါရေစ' က႑မွ ေဆာင္းပါး မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ အလင္း၊ အိုးေဝ၊  ေသြးေသာက္ ၊ ႐ႈမဝ စသည့္ သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းမ်ားမွ ေဆာင္းပါးမ်ား အား အပတ္စဥ္ စေနေန႔ တိုင္း ေဖာ္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။ 

ဆရာ သိန္းေဖျမင့္ ၏ အလႊာစံု နယ္ပယ္စံု မွ လူပုဂၢိဳလ္ အေၾကာင္းျပဳ  အႏုပညာေျမာက္ေရးဖဲြ႕မႈႏွင့္ 'မူ' အေပၚအေလးအနက္ ထားေရးသားထားမႈ တို႔ကို တည္းျဖတ္ ျခင္းမျပဳဘဲ မူရင္း အတိုင္း ဖတ္႐ႈ ရျခင္းျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္ အတၴဳပၸတိၱစာေပ ၏ သ႐ုပ္သကန္ကို သိရွိလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

သိန္းေဖျမင့္

မၾကာမီက ကြၽန္ေတာ္တို႔ သတင္းစာ မွာ အနီ (၁၉၅၆) ဆုိတဲ့ေဆာင္းပါးရွင္ က ''ေမာင္တို႔ ခ်ယ္ရီေျမ'' ဇာတ္
ကားႏွင့္ ဇာတ္လုိက္ ဝင္းဦး တို႔ကိုျပင္းထန္စြာ ေဝဖန္႐ႈတ္ ခ်လိုက္တယ္။


အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ လုပ္သူဟာ သတင္းစာထဲမွာ ပါသမွ် အတြက္ တာဝန္ ယူရေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ပံုမႏွိပ္ခင္
အကုန္ႀကိဳတင္ ဖတ္ျခင္း၊ တည္းျဖတ္ျခင္းျပဳတာ မဟုတ္ ဘူးဗ်။ ဒီေတာ့ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေဝဖန္ေရးေဆာင္း ပါးပါ လာေတာ့မွသာ ဖတ္လိုက္ မိတယ္။ 


ဖတ္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးျခင္း တယ္ျပင္းထန္တဲ့ေဝဖန္ေရး ပါကလား လို႔ မွတ္ခ်က္ခ် လိုက္မိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိတ္ေဆြ အမ်ားအျပားႏွင့္ ဗိုလ္တေထာင္ ရဲ႕ ဥပေဒေရးရာ အတုိင္ပင္ခံ တို႔ကလည္း တယ္လီဖုန္းႏွင့္ တစ္မ်ဳိး၊ လူကိုယ္တုိင္ တစ္မ်ဳိး၊ ခင္ဗ်ား တို႔ ေဝဖန္ေရး လြန္လြန္းတယ္ဗ်ဳိ႕လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။


 ေဝဖန္သူ အနီ (၁၉၅၆) က စိတ္လုိက္ မာန္ပါေဝဖန္ လိုက္ေတာ့ အျပဳသေဘာ မပါ။ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္မႈ သက္ သက္ လိုျဖစ္ေနတယ္။ သံုးႏႈန္းလိုက္တဲ့ စကားေတြ ကလည္း အင္မတန္ ခါးသီးေနတာေတြ႕ရတယ္။ 

အဲဒီေဝဖန္ေရးႏွင့္  မေရွး မေႏွာင္းဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မွ သတင္းေထာက္ ၆ဝ ေလာက္ က လည္း ေမာင္တို႔ ခ်ယ္ရီေျမႏွင့္ ဝင္းဦး တုိ႔ကို ႐ႈတ္ခ် ကန္႔ကြက္ၾကတာေတြ႕ရေသးတယ္။

ဒါႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ဟာ အနီ (၁၉၅၆) ႏွင့္ အျခားလူငယ္ ကေလာင္ရွင္ေတြ ကို ေဝဖန္ေရး ဆုိတာ ဘယ္ လိုျဖစ္ ထုိက္ တယ္လို႔ အႀကံေပးခ်င္တာ က တစ္ေၾကာင္း၊ လူေျပာမ်ား လွလို႔ စိတ္ဝင္စားလာတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေမာင္ တုိ႔ခ်ယ္ရီေျမ ကို သြားၾကည့္လုိက္တယ္ ဗ်။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရွက္လည္း ရွက္ပါရဲ႕။ ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ ဝန္ခံလို ပါတယ္။ သည္ေလာက္ နာမည္ႀကီး လွတဲ့ ဝင္းဦး ကို  ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚ မွာ တစ္ခါမွ် ယခင္က မျမင္ဖူးေသး ဘူးဗ်။ ဝင္းဦးေရး တဲ့ ဝတၴဳ ဆုိတာလည္း တစ္ခါမွ်  ယခင္က မဖတ္ဖူးေသးဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ့္ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ပါပဲ။

 ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ကား ဆုိလွ်င္ ဖိတ္ျပ တာေတာင္ မၾကည့္ျဖစ္လွဘူး။ ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ ကို တာဝန္ ဝတၴရား တစ္ခု အေနႏွင့္ သြားၾကည့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဝင္းဦး ကို စြဲသြား တယ္။ ခင္သန္းႏု ကိုလည္း အေတာ္ သေဘာက်သြားတယ္။  ႐ုပ္ရွင္မွာ ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ ဝင္းဦး ကို သေဘာက်ၿပီးတဲ့ ေနာက္ သူ႔ ဝတၴဳ တစ္ခုကို ရွာဖတ္တယ္။ 

႐ႈမဝမဂၢဇင္း အေဟာင္းမွာ ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္ တယ္ ဝတၴဳတစ္ခု ကို ကံအားေလ်ာ္စြာ သြားေတြ႕ရတယ္။ ဝင္းဦး ဟာ ထူးထူး ခြၽန္ခြၽန္ အႏုပညာေျမာက္ စြာေရးသားႏုိင္တဲ့ စာေရး ဆရာ တစ္ဦးျဖစ္ေနတာကို လည္း ေတြ႕ရျပန္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေန နဲ႔ ျဖင့္ ထြက္သမွ် ဝတၴဳ တုိရွည္ မွာ ကဗ်ာမ်ား ကို ဖတ္ရန္ အင္မတန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။ 

ရံဖန္ရံခါ နာမည္ႀကီး လာတဲ့ စာေရးဆရာ ရဲ႕လက္ ရာ တစ္အုပ္ အုပ္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းလွပါသည္ ဟု လူေျပာ မ်ားေသာ စာ တစ္ပုဒ္ ပုဒ္ျဖစ္ေစ ရွာေဖြဖတ္ ႐ႈရပါတယ္။ ခုေတာ့ ''ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ''ၾကည့္ မိတဲ့ ေက်း ဇူးေၾကာင့္ ဝင္းဦး ရဲ႕ ''ႏွစ္ေယာက္ထဲေန ခ်င္တယ္'' ဝတၴဳကို ဖတ္မိ ရေပေတာ့တယ္။

ကြၽန္ေတာ့္ အေျခအေန ကို'ဝင္းဦးကိုေတြ႕ျခင္း'လို႔ ေဖာ္ျပလွ်င္ အင္မတန္ဆီေလ်ာ္ပါတယ္။ ေဝဖန္ေရး သည္ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္ေရး မျဖစ္အပ္

'ေမာင္တု႔ိခ်ယ္ရီေျမ' ဟာေလးနက္မႈရွိေသာ၊ ပညာေပးေသာ ဇာတ္ကား မဟုတ္ဘူး။ ေပ်ာ္စရာ၊ တစ္ခါ တစ္ ခါေတာ့ လြမ္းဖြယ္၊ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေကာင္းတဲ့ ေျဖေဖ်ာ္ေရး အခ်စ္ဇာတ္ကား တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ေျဖေဖ်ာ္ေရး သက္သက္ အေနႏွင့္ ေျပာ ရရင္ ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ပဲ ဆုိရမွာပဲ။

သို႔ေပမယ့္ ေလးနက္မႈႏွင့္ ပညာေပးမႈ မရွိတဲ့ အတြက္ အဆင့္ အတန္းျမင့္တဲ့ ဇာတ္ကားစာရင္း ထဲ သြင္း လို႔ေတာ့ ရမယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါတင္ မကေသးဘူး။ ဇာတ္ကား အေနႏွင့္ ခြၽတ္ယြင္း ခ်က္မ်ား ရွိေနတယ္။ 

အထင္ ရွားဆံုး ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ကေတာ့ ေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္) အနီး ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္ တစ္ဝိုက္ မွာ ၿခံလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနၾကတဲ့ လူမႈ  အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ခြင္မက်၊ သဘာဝ မက်တဲ့ ေနမႈထုိင္မႈ  ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ ဓေလ့ ထံုးစံေတြ၊ အမ်ဳိးသားဟန္  လံုးဝေပ်ာက္ေန တဲ့ အေနာက္တုိင္း မွ ကူးယူ ထားတဲ့ အက၊ အျပ၊ အဆုိေတြျဖစ္ တယ္။

သာမန္ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ လို႔ေတာင္ ဆုိရန္ ခဲယဥ္းေန  တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ဘုန္း ႀကီးႏွင့္ ဘီး ဆုိတာ လို မဆီေလ်ာ္ မသင့္ေတာ္တဲ့ ဇာတ္ကြက္ ဇာတ္ေကာင္ႏွင့္ ဇာတ္ျမင္ကြင္း ထဲမွာ အေနာက္တိုင္း မွ ကူးယူ ထား တဲ့ စားဝတ္ေနမွု ထံုးစံ ဓေလ့ေတြ၊ အဆုိ၊ အက၊ အတီးေတြ  ဇြတ္ အတင္းထည့္ထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ပါပဲ။ 

ဒီလို ဇြတ္ အတင္းထည့္ထားသူ က ထည့္ထားေတာ့ အနီ ၁၉၅၆ လို  လူငယ္ ကေလာင္ရွင္မ်ား ကလည္း ဇြတ္အတင္း ႐ႈတ္ခ် ျပစ္တင္တဲ့ အျဖစ္ေရာက္ကုန္တယ္။

 ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ ဟာ ေျဖေဖ်ာ္ေရးကား အေနႏွင့္ ေအာင္ျမင္တယ္။ သို႔ေသာ္ေလးနက္မႈႏွင့္ ပညာေပးမရွိ လို႔ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ကား မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္တုိင္း ယဥ္ေက်းမႈ ကို ဇြတ္အတင္း သဘာဝ မက်ဘဲ ထည့္သြင္း ထားတဲ့ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ကလည္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ ေဆာင္ေတြ ဟာ အဲဒီ အႏုတ္ လကၡဏာ ေတြ ကို ေက်ာ္ လႊားၿပီး အမွတ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရသြားၾကတယ္။ 

ဝင္းဦး ဟာ  ဒါ့ေၾကာင့္ ေက်ာ္ေပတာပဲ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ မိတယ္။ ႐ုပ္ ကလည္း ေယာက်္ား ပီသစြာေခ်ာၿပီး အသံက လည္းေကာင္း၊ အဆုိ ကလည္း ေကာင္းျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ အထူး ခ်ီးက်ဴးမိတာ ကေတာ့ ဝင္းဦး ဟာ သီခ်င္း ဆုိတဲ့ အခါ မွာ စကား တစ္လံုး စီ၊ တစ္လံုးစီ နားလည္ သေဘာ ေပါက္သည့္ တုိင္ ရွင္းလင္းျပတ္သားျခင္းျဖစ္တယ္။ 

ကြၽန္ေတာ့္ အဖုိ႔ ခင္သန္းႏု ကိုလည္း ပထမဆံုးၾကည့္ရျခင္း ပါပဲ။ အေတာ္ ပဲ သယ္ႏုိင္တာေတြ႕ရတယ္။ သန္းႏြဲ႕ကေတာ့ ဒီကား မွာ သူတင္ လိုက္တဲ့ ပံုစံကို သူ႔ သေဘာေတာင္ သူခ်ဳိး ႏုိင္ဖို႔ပင္ ခဲယဥ္းမယ္ ထင္ တယ္။

ဒီ ဇာတ္ကားၾကည့္ၿပီး အျခား သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ ႀကီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ေဆြးေႏြးမိတယ္။ အထက္ပါ
ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ျမင္ခ်က္မ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း ထင္ျမင္ ခ်က္ေပးၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ 'ဘာေၾကာင့္ သတင္းေထာက္ေတြ က ကန္႔ကြက္ၾကတာလဲ' လို႔စဥ္းစားၾကတယ္။ တစ္ေန ရာမွာ သတင္း ေထာက္ေတြ ကို ေဝဖန္ ထားတာပါတယ္။ ဒါေတြ ကို မခံ မရပ္ႏုိင္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းမရွိ ဘူးလို႔ သေဘာ ရၾကတယ္။
 

စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ျဖစ္ေဝဖန္တဲ့ အခါမွာ ႐ႈတ္ခ် ျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းမျဖစ္ထုိက္ ဘူး။ ေဝဖန္ေရးဟာ-

(၁) စာဖတ္ပရိသတ္၊ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိတ္သတ္ ကို ဖတ္ တတ္ေအာင္၊ၾကည့္တတ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ ျခင္း၊ ပညာေပးျခင္းျဖစ္ရမယ္။

(၂) အေကာင္းအဆုိး၊ အက်ဳိးအျပစ္ ဒြန္တြဲေနသည္ သာ  မ်ားတဲ့ အတြက္ အေကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး တို႔ကို ျမႇင့္တင္
ေပးၿပီး အဆုိးႏွင့္အျပစ္ကို ျပဳျပင္ဖြပ္ေလ်ာ္ေပးရမယ္။  အဆုိးႏွင့္ အျပစ္ကိုျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီ တဲ့ သ
ေဘာျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ အျပဳသေဘာေဝဖန္ေရးျဖစ္မယ္။


(၃) ပုဂၢိဳလ္ေရး အာဃာတျဖင့္ နစ္နာ သြားေအာင္ေဝဖန္ ျခင္းမ်ဳိး၊ မျဖစ္ေစအပ္ဘူး။

(၄) ေဝဖန္ေရး ဆိုတဲ့ တာဝန္ ကို ေလးနက္စြာ ခံယူရမယ္။ ေဝ ဖန္ေရးဟာ အမ်ဳိးသားစာေပ၊ အမ်ဳိးသား ႐ုပ္ရွင္စ သည္ျဖင့္ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ ကိုျပဳစုၾကရာ မွာ ဝုိင္း ဝန္းၿပီး တာဝန္ ယူရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိ ထားၾကေစလိုတယ္ဗ်။



No comments:

Post a Comment