Wednesday, April 22, 2015

ယုံၾကည္မႈ နဲ႔ လုပ္ရပ္

Eleven Media Group's photo.


 ၁၈ ရာစုႏွစ္က ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့တဲ့ တကယ့္ အျဖစ္မွန္ေပၚ မူတည္ၿပီး ႐ုိက္ကူးထားတဲ့ (Mutiny On The Bounty) ဆုိတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကား တစ္ကား ဟာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ေပၚထြက္ လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီ ဇာတ္ကား ထဲက အျဖစ္ အပ်က္ေတြဟာ သေဘၤာ တစ္စီးေပၚမွာ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ ထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့ပုံမ်ဳိးနဲ႔ သေဘာတရား ခ်င္း သြားဆင္တူေနပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပ်က္ သြားတဲ့ အေရးအခင္း တစ္ခုကုိ အစအဆုံး ထုိင္ၾကည့္ေနရ သလုိ ေတြ႕ျမင္ေန ရတဲ့ အျပင္ သင္ခန္းစာ ယူစရာေတြ လည္း အမ်ားႀကီး ပါလုိ႔ ဒီဇာတ္ကားကုိ ႀကိဳက္တဲ့လူ အေတာ္မ်ားပါတယ္။

၁၇၈၇ ခုႏွစ္ ရဲ႕ေန႔တစ္ေန ႔မွာ ကပၸတိန္ “ဘလုိက္” ဦးေဆာင္ တဲ့ “ေဘာင္တီ” သေဘၤာ ဟာ ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာ ေတာင္ပုိင္းမွာ ရွိတဲ့ တဟီတီ ကြၽန္းစု ဆီကုိ အဂၤလန္ က ရြက္လႊင့္ ထြက္ခြာ လာခဲ့ပါ တယ္။

 ေဘာင္တီ သေဘၤာ ရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ တာ၀န္ ကေတာ့ တဟီတီ ကြၽန္းစုမွာ အေလ့က်ေပါက္ေန တဲ့ ေပါင္မုန္႔ သီး ပ်ဳိးပင္ေတြ ကုိ အခု လက္ရွိ က်ဴးဘားႏုိင္ငံနားမွာ တည္ရွိၿပီး အဲဒီ တုန္းက အဂၤလန္ပုိင္ျဖစ္တဲ့ ဂ်ေမကာကြၽန္း အထိ သေဘၤာနဲ ႔ပုိ႔ေဆာင္ ေပးဖုိ႔ပါပဲ။

 ေပါင္မုန္႔သီးပင္ ဆုိတာ ပိႏၷဲသီး နဲ႔ ဆင္ဆင္ တူတဲ့ အသီးေတြ သီးတဲ့ အပင္ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအပင္ေတြ ဟာ ေပ ၈၀ ေလာက္ ထိ ျမင့္တတ္ၿပီး ခ်က္လုိက္ ရင္ အသီးရဲ႕အနံ ႔က ေပါင္မုန္႔ ဖုတ္တဲ့ အနံ႔နဲ႔ တူလုိ႔ ေပါင္မုန္႔သီး ပင္လုိ႔ ေခၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ 


 
 ဒီ အပင္ေတြကုိ ဂ်ေမကာ မွာ အႀကီးအက်ယ္ စုိက္ၿပီး ေငြ၀ယ္ ကြၽန္ေတြ ကုိ ကုန္က်မႈ သက္ သက္သာ သာ နဲ႔ေကြၽးခ်င္ လုိ႔ ခုလုိစီစဥ္ခဲ့ၾကတာပါ။

သေဘၤာ ဟာ စထြက္ ကတည္းက ျပႆ         နာနဲ   ႔စခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ သေဘၤာစတုိခန္း ထဲက ဒိန္ခဲေတြ ေပ်ာက္သြား လုိ႔ပါပဲ။ ဒိန္ခဲေတြ ကုိ သေဘၤာသား “မင္းစ္” ခုိးတယ္ လုိ႔ ကပၸတိန္ ဘလုိက္က ယူဆ ပါတယ္။ 

မင္းစ္ ကေတာ့ စတုိခန္းထဲ ကုိ ကပၸတိန္ ပဲ ခဏခဏ ၀င္ေနတာ မုိ႔ ခုိးခ်င္းခုိးရင္ ကပၸတိန္ပဲ ခုိးမွာေပါ့ လုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဒီ အေျပာေၾကာင့္ မင္းစ္ ဟာ ၾကာပြတ္ နဲ႔ ၂၄ ခ်က္ ႐ုိက္ၿပီး အျပစ္ေပး ခံရပါတယ္။ သေဘၤာ ရဲ႕ ဒုတိယ ရာထူး အႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ဒုတိယ ဗုိလ္ မစၥတာ ခရစ္ရွန္ (Marlon Brando) ကေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုံး၀ ဘ၀င္မက်ပါဘူး။ 

“လက္ေအာက္ အေပၚ ရက္စက္တယ္ ဆုိတဲ့ ေနရာ မွာ အေၾကာင္း လုိအပ္ခ်က္ အရ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ ရက္ စက္ရင္ ရက္စက္တယ္ လုိ႔ မေခၚဘူး။ လုပ္ရည္ ကုိင္ရည္ ရွိတယ္ လုိ႔ ေခၚဆုိ ရမွာသာျဖစ္တယ္” ဆုိတဲ့ ဘလုိက္ ရဲ႕ခံယူခ်က္ ကုိ ခရစ္ရွန္ သိလာတဲ့ အခါမွာ ဘလုိက္ ကုိ သူ အေတာ္ စိတ္ကုန္ သြားပါတယ္။

အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက စူးအက္ တူးေျမာင္း တုိ႔ ပနားမား တူးေျမာင္းတုိ႔ မရွိေသးတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္လုိ႔ အဂၤလန္ ကေန ေတာင္ ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာ ထဲက တဟီတီ ကြၽန္းစုကုိ သြားခ်င္ ရင္ေတာင္ အေမရိကေတာင္ဘက္ အဖ်ား က ကိပ္ဟြန္း အငူကုိ ျဖတ္ရင္ျဖတ္၊ မျဖတ္ရင္ အာဖရိကတုိက္ ေတာင္ဘက္ အဖ်ားက ဂြတ္ဟုပ္ အငူ ကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ပဲ ရွိပါတယ္။ 

ကိတ္ဟြန္း က ျဖတ္မယ္ ဆုိရင္ ခရီး ကေတာ့ပုိ နီးေပမယ့္ ပင္လယ္ျပင္ ဟာ ေမ်ာေန တဲ့ ေရခဲတုံးေတြ နဲ႔ ျပည့္ေန တာမုိ႔ သေဘၤာပ်က္ မယ့္ အႏၲရာယ္ နဲ႔ ပုိနီး ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘလုိက္ ဟာ အဲဒီ လမ္းေၾကာင္း ကေန သြားဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ ပါတယ္။ 

ဒါ့ေၾကာင့္ ဆက္သြား မရေတာ့လုိ႔ အေရွ႕ဘက္ ကုိျပန္လွည့္ လာခဲ့ရတဲ့ အတြက္ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး အလဟႆ            ျဖစ္သြားရပါတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ ေဘာင္တီ ဟာ တဟီတီ ကုိ ေရာက္လာပါတယ္။ တဟီတီ ကြၽန္းသားေတြ ရဲ႕ အပူအပင္ ကင္းတဲ့ဘ၀၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီး မားမား ထားေလ့ မရွိတဲ့ဘ၀ ၊ ရရ စားစားေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေနလုိ႔ရတဲ့ ဘ၀ေတြကုိ သေဘၤာ သားေတြ ေတာ္ေတာ္ အားက် ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေသာက္စား ေပ်ာ္ပါးၾကပါတယ္။ 

ကြၽန္းသူေတြ အေန နဲ႔ ကလည္း ခႏၶာကုိယ္ ကုိ တန္ဖုိး ထားရေကာင္းမွန္း မသိဘဲ ၾကံဳသလုိ စခန္း သြားၾကတဲ့ အေလ့အက်င့္ ကလည္း ရွိေနေလေတာ့ သေဘၤာသားေတြ အားလုံးနီးပါး ဟာ ႏြားငတ္ေရက် ဆုိသလုိ ျဖစ္ ကုန္ၾကတာေပါ့။ အဂၤလန္ ကုိ ျပန္ကုိ မျပန္ခ်င္ၾကေတာ့ပါဘူး။ 

ဒီလုိနဲ႔ ေနာက္ဆုံး သေဘၤာ ျပန္ထြက္ရမယ့္ အခ်ိန္ ေရာက္လာပါတယ္။ သေဘၤာနဲ႔ ျပန္မလုိက္ ခ်င္လုိ႔ သေဘၤာသား သုံးေယာက္ ထြက္ေျပးၾကပါတယ္။ မင္းစ္ ကေတာ့ အဲဒီ အထဲမွာ ထိပ္ဆုံး ကေပါ့။ သုံးေယာက္ စလုံး ကုိ ျပန္ဖမ္းမိပါတယ္။ တာ၀န္ခ်ိန္က လြဲၿပီး သေဘၤာေပၚမွာ သံေခ်က်င္း ခတ္ထားတာကုိ အဲဒီ သုံးေယာက္ ခံ ၾကရပါတယ္။

တဟီတီ က ဂ်ေမကာ ကုိ သြားရာ  လမ္းမွာ ပုိကုန္ ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြ ကုိ ကာမိေအာင္ ဘလုိက္ ဟာ ပ်ဳိးပင္ေတြ ကုိ သေဘၤာေပၚႏွစ္ဆ ပုိတင္ လာပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သေဘၤာသားေတြ ဟာ ေရကုိေလွ်ာ့ေသာက္ ရၿပီး အပုိ ထြက္ လာတဲ့ေရ နဲ႔ ပ်ဳိးပင္ေတြ ကုိ ေရေလာင္း ရပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေရပုိ ထြက္လာေအာင္ ေရမႈတ္ ကုိ ရြက္ တုိင္ ထိပ္ဖ်ားမွာ ခ်ည္ထားပါတယ္။ 

 ေရေသာက္ ခ်င္ရင္ ေရမႈတ္ ကုိ တက္ျဖဳတ္ ရပါတယ္။ ကုန္းပတ္ေပၚမွာ ရွိတဲ့ ေသာက္ေရ စည္ ထဲကေရကုိ ခပ္ေသာက္ၿပီးရင္ လည္း ေရမႈတ္ ကုိ ေနရာ တက် ျပန္ခ်ိတ္ ရတာမုိ႔ တစ္ခါေရေသာက္ရဖုိ႔ အေရး သေဘၤာသားေတြ ဟာ ရြက္တုိင္ထိပ္ ကုိ ႏွစ္ခါျပန္ တက္ရပါတယ္။ 

တစ္ခါ မွာေတာ့ သေဘၤာသား တစ္ေယာက္ ေရမႈတ္ တက္ျဖဳတ္ရင္း ရြက္တုိင္ထိပ္ ကေန ျပဳတ္က်ၿပီး ေသ ပါတယ္။ ဒါကုိ မေက်နပ္ လုိ႔ သေဘၤာသား တစ္ေယာက္က ဘလုိက္ အေပၚ ခုန္အုပ္ၿပီး တုိက္ခုိက္ပါတယ္။ အဲဒီ သေဘၤာသား ကုိ အျပစ္ေပးတဲ့ အေနနဲ႔ လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္၊ ခါးကုိႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ ေရထဲကုိ ပစ္ခ်ၿပီး ဆြဲအလာ မွာ အဲဒီသေဘၤာသား ဟာ ငါးမန္းစာ ျဖစ္သြား ရွာပါတယ္။

တစ္ခါ မွာေတာ့ ဖ်ားေနတဲ့ သေဘၤာသား တစ္ေယာက္ ဟာ ရြက္တုိင္ ထိပ္ကုိ တက္ၿပီး ေရမႈတ္ မယူႏုိင္လုိ႔ ပင္လယ္ေရ ေသာက္မိ ရာက အဖ်ားေ၀ဒနာႀကီးၿပီး ႐ူးခ်င္ သလုိလုိ ျဖစ္လာပါတယ္။ အူထဲ ကုိ ေရခ်ဳိ မေရာက္ရင္ ခဏ အတြင္း ေသေတာ့ မွာပါ။ ခရစ္ရွန္ က စည္ထဲ ကေရခ်ိဳ ကုိ ခပ္ၿပီး တုိက္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဘလုိက္ က ခရစ္ရွန္ ရဲ႕ လက္ေမာင္းကုိ ေျခေထာက္ နဲ႔ ကန္ခ် လုိက္ၿပီး ဘယ္သူ႔ အမိန္ ႔နဲ႔ ေရ တုိက္ တာလဲလုိ႔ ေမးပါတယ္။ 

ခရစ္ရွန္ ဟာ ဂုဏ္ႀကီးသူ အသုိင္းအ၀ုိင္း က ေပါက္ဖြားႀကီးျပင္း လာသူျဖစ္လုိ႔ သေဘၤာသားေတြေရွ႕မွာ ခုလုိ အေစာ္ကား ခံလုိက္ရ သလုိ ျဖစ္သြားတဲ့ အတြက္ ေပါက္ကြဲသြားၿပီး မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ သေဘၤာေပၚမွာ ပုန္ကန္ မႈျဖစ္သြား ပါေတာ့တယ္။ 

သေဘၤာ ကုိ ခရစ္ရွန္က ကြပ္ကဲမႈ ယူလုိက္ၿပီး ဘလုိက္ ကုိ ေထာက္ခံသူေတြ ကုိေတာ့ ဘလုိက္ နဲ႔ အတူ အသက္ကယ္ေလွ နဲ႔ ထြက္ခြာ ခြင့္ ေပးလုိက္ပါတယ္။ သေဘၤာေပၚ ကေန အသက္ကယ္ေလွထဲ ဘလုိက္ မဆင္းခင္ေလး မွာ ေရေၾကာင္းျပ ကိရိယာေတြ နဲ႔ ရိကၡာ ငါးရက္စာ အတြက္ လုိအပ္တာေတြ ကုိ ခရစ္ရွန္ က စီစဥ္ေပးပါတယ္။ 

အသက္ေသေစ ဖုိ႔ မရည္ရြယ္ဘဲ ဘလုိက္ တုိ႔ကုိ မိခင္ အဂၤလန္ေျမ ကုိ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ျပန္ေရာက္ေစခ်င္ တဲ့ သေဘာပါ။


 ေနာက္ဆုံး ဘလုိက္ သေဘၤာေပၚ က မဆင္းခင္းေလး မွာ “ခင္ဗ်ား အလံယူသြား ဦးေလ” ဆုိၿပီး သေဘၤာ သားေတြကုိ ႐ုိက္တဲ့ ေနရာမွာ သုံးတဲ့ ၾကာပြတ္ ကုိ ခရစ္ရွန္ က ဘလုိက္ ကုိ ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဘလုိက္ က ၾကာပြတ္ ကုိ ျပန္ေပးလုိက္ၿပီး “ငါ အလံမလုိ ပါဘူး။ ငါ့မွာ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ ရွိေနတာပဲ။ မင္းလုိ မွ မဟုတ္ဘဲ” လုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ 

အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ခရစ္ရွန္ သိသိ သာသာ မ်က္ႏွာ ပ်က္သြားပါတယ္။ ဘလုိက္ တုိ႔ အသက္ကယ္ေလွ သေဘၤာက အခြာမွာ မင္းစ္တုိ ႔အဖြဲ႕က “ဘလုိက္ေရ ခင္ဗ်ား အပင္ေတြ ေမ့ မထားခဲ့ နဲ႔ ယူသြားဦးေလ၊ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ေရ မေလာင္းႏုိင္ ဘူးဗ်” လုိ႔ေျပာၿပီး ပ်ဳိးပင္ေတြ အားလုံးကုိ တေပ်ာ္တပါး ေရထဲ ပစ္ခ်ၾကလုိ႔ အသက္ ကယ္ေလွေဘး မွာ ပ်ဳိးပင္ေတြ အေဖြးသားေမ်ာေနတာကုိ ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ 

ဒါကေတာ့ “ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ နဲ႔ ရက္စက္ တာမ်ဳိးကုိ ရက္စက္တာ လုိ႔ မေခၚဘူး။ လုပ္ရည္ ကုိင္ရည္ ရွိတယ္ လုိ႔ ေခၚဆုိ ရမွာသာျဖစ္တယ္” ဆုိ တဲ့ မူကုိ ဆုပ္ကုိင္ ခဲ့တဲ့ ဘလုိက္ လုိ လူမ်ဳိး အတြက္ သူ ႔ခံယူခ်က္ မွန္၊ မမွန္ အေျဖေပးလုိက္ တဲ့ ျမင္ကြင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ခရစ္ရွန္ တုိ႔ရဲ႕ ေဘာင္တီ သေဘၤာ ဟာ တဟီတီ ကုိ ျပန္ဦးလွည့္ ခဲ့ပါတယ္။ တဟီတီ မွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ကုိေခၚ ရိကၡာေတြျဖည့္တင္းၿပီး အဂၤလိပ္ေရတပ္ လြယ္လြယ္ နဲ႔ ရွာမေတြ႕ႏုိင္ဘူး လုိ႔ သူတုိ႔ ယူဆတဲ့ တဟီတီ ရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္မွာ ရွိတဲ့ “ပစ္ကမ္း” (Pitcairn) လုိ႔ေခၚတဲ့ ကြၽန္းေပၚ တက္ၿပီး ပုန္းေအာင္းေနၾက ပါတယ္။ 

ခရစ္ရွန္ ကေတာ့ အခြင့္ သာတဲ့ တစ္ေန႔ အဂၤလန္ျပန္ၿပီး ဘလုိက္ ရဲ႕ လုပ္ရပ္ အမွားေတြကုိ တတိယေျမာက္ ေဂ်ာ့ရွ္ ဘုရင္ထံ တင္ျပဖုိ႔ ပဲ စိတ္အား ထက္သန္ ေနခဲ့တာပါ။ ခရစ္ရွန္ ရဲ႕ စိတ္ကူး ကုိ ရိပ္ မိေနၾကတဲ့ မင္းစ္ နဲ႔ သေဘၤာသား တစ္ေယာက္ ဟာ တစ္ည မွာေတာ့ ပင္လယ္ေကြ႕ထဲ မွာ ေက်ာက္ခ် ထား တဲ့ ေဘာင္တီ သေဘၤာေပၚတက္ၿပီး သေဘၤာ ကုိ မီးတင္႐ိႈ႔ လုိက္ၾကပါတယ္။ 

ခရစ္ရွန္သိသြားၿပီး သေဘၤာေပၚတက္ မီးၿငိႇမ္းသတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစား ရာမွာ မီးေလာင္ ဒဏ္ရာနဲ႔ သူကြယ္လြန္ သြား ခဲ့ပါတယ္။

ဘလုိက္ ကေတာ့ ၂၃ ေပ ရွည္တဲ့ အသက္ကယ္ေလွ နဲ႔ အေနာက္ဘက္ ကုိ စြန္႔စြန္႔ စားစား ရြက္လႊင့္ ခဲ့ရာမွာ ၄၇ ရက္ အၾကာ မုိင္ေပါင္း ၃၆၀၀ ကြာေ၀းတဲ့ တီေမာ ကုိ ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီက မွတစ္ဆင့္ အဂၤလန္ ကုိ ျပန္ႏုိင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။

 ေဘာင္တီ သေဘၤာ ပုန္ကန္မႈ ဟာ အျဖစ္မွန္ျဖစ္ၿပီး ဒီကေန႔ အခ်ိန္အထိ ပစ္ကမ္း ကြၽန္းေပၚ မွာ မင္းစ္ တုိ႔ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္ေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ေဘာင္တီ သေဘၤာပ်က္ ကုိလည္း ၁၉၅၇ ခုႏွစ္က ေရေအာက္ မွာ ျပန္ ရွာေတြ႕ ၾကပါတယ္။

မီးေလာင္ဒဏ္ရာ နဲ႔ ခရစ္ရွန္ေသခါနီး မွာ မင္းစ္ေရာက္ လာၿပီး “ဆရာ ကြၽန္ေတာ့္ ကုိ ခြင့္လႊတ္ပါ။ ဆရာ ခုလုိ ျဖစ္သြားေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ တကယ္ မရည္ရြယ္ ခဲ့ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ယုံၾကည္ရာ ကုိ ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ခဲ့ တာပါ။ ဆရာ လည္း သေဘၤာ ပုန္ကန္မႈျဖစ္ၿပီး ကတည္းက ငါယုံၾကည္ သလုိ ငါလုပ္မယ္ လုိ႔ အျမဲေျပာခဲ့ တာပဲ မဟုတ္လား” လုိ႔ ေျပာၿပီး ေတာင္းပန္ခဲ့ ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ဘလုိက္ေရာ၊ ခရစ္ရွန္ေရာ၊ မင္းစ္ ပါ ကုိယ္ ယုံၾကည္ရာ ကုိ ကုိယ္ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အဂၤလန္ျပည္သူေတြ သာမက တစ္ကမၻာလုံး က လူေတြ ကပါ ဒီလူ သုံးေယာက္ စလုံးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ ကုိ လက္မခံႏုိင္ခဲ့ၾက ပါဘူး။

 ေလာက မွာ ကုိယ္ယုံၾကည္ရာ ကုိ ကုိယ္ ဇြတ္လုပ္တဲ့ အတြက္ ဘာမွ မေျပာလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ယုံၾကည္မႈ ယုံၾကည္မႈ ဆုိၿပီး လုပ္လုိက္ တဲ့ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ အတြက္ မဆုိင္တဲ့ လူေတြ ထိခုိက္ နစ္နာ မသြားဖုိ႔ ကေတာ့ လူ႔ဘ၀ မွာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။


 Written by - နီမင္းေဆြ
Mutiny On The Bounty ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခန္း
 Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment