Friday, April 24, 2015

သာသနာျပဳ အဓိပၸါယ္

ခင္လျပည့္၀န္း's photo.
သာသနာျပဳ ဆိုင္းဘုတ္ က ဒီကေန႔ျမန္မာျပည္ မွာ သိပ္ျပီး ထြန္းကားေနတယ္။ ဟိုကလည္း သာသနာျပဳ ဒီကလည္းသာသနာျပဳ နဲ႕။ ဒီကေန႔ေခတ္ မွာ အဲဒါကိုႀကည့္ႀကရေအာင္။

သာသနာဆိုတာ ဘယ္လိုလဲ…???
ဘယ္လိုျပဳတာကို မွ သာသနာျပဳတယ္ ေခၚသလဲ…???
ဒါ စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္က်ေရာက္လာျပီ။


ဘုရားျပင္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကလည္း သာသနာျပဳတယ္ေျပာတာပဲ။
အဝတ္ျဖဴႀကီးေတြ ဝတ္ထားတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း သာသနာျပဳတယ္ေျပာတာပဲ။
မုတ္ဆိတ္ေမႊးရွည္ႀကီးနဲ႔ လူ ေတာင္ေဝွးနဲ႔ ထိုးတဲ႔သူ ကလည္း သာသနာျပဳတယ္ေျပာတာပဲ။
ေတာ္ေတာ္ခက္တာပဲ။


ဘုန္းႀကီးတို႔ စာခ်ေနတဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြက သာသနာျပဳ  ဆိုင္းဘုတ္ တင္ခြင့္ကိုမရေတာ့ဘူး။
ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒိလို သာသနာျပဳဆိုင္းဘုတ္ ကို တြင္တြင္ႀကီး တပ္လာျပီ ဆိုရင္ ဒို႔ဒကာ ဒကာမေတြက အံုျပီးေတာ့ ပါသြားႀကတယ္။


ဒီမွာ စာသင္တိုက္ မွာ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္ နဲ႔ ဆြမ္းမွ မဝေရစာ သကၤန္းမွ ရွားရွားပါးပါး စာသင္စာခ် လုပ္ေနႀကတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြ အေပၚႀကေတာ့ အဲဒါ သာသနာျပဳတယ္ လို႔ ျမင္တဲ႔ သူက တျဖည္းျဖည္းနည္း လာတယ္။



ဘာျဖစ္လို႔ နည္းလာသလဲ ဆိုေတာ့ ပရိသတ္ နဲ႕အထိအေတြ႔ နည္းလို႔တဲ႔။
ေက်ာင္းထဲမွာ ကုတ္ျပီးေနႀကတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြ အဲဒါ သာသနာေတာ္ရဲ႔ေရေသာက္ျမစ္ ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိတ္သတ္ သိျပီး ထားႀက။
 

ပရိယတၱိ စာေပ မရွိခဲ႔လ်င္ ပဋိပတိၱ က်င့္စဥ္ ဆိုတာ ခန္းေျခာက္သြားမယ္။
ပရိယတိၱ စာေပ ဆိုတာကို ဒို႔ဒကာ ဒကာမေတြ နားလည္ထားေစခ်င္တယ္။
ေရကန္ႀကီး တစ္ခုရဲ႕ ကန္ေဘာင္ႀကီး တစ္ခုနဲ႔ တူတယ္လို႔မွတ္ထား။
 

 ေရကန္ႀကီး တစ္ခုမွာ ကန္ေဘာင္ရိုးႀကီး ကို ခိုင္ခိုင္ကာ အဲဒိ အထဲမွာ ေရေတြ တည္မယ္။
ကန္ေဘာင္ရ္ုိး မခိုင္ရင္ ေရမတည္ဘူး။
 

 ေရမတည္ရင္ ႀကာမ်ိဳးငါးပါး လည္း လန္းလန္း ဆန္းဆန္း မပြင့္နိုင္ဘူး။
ဒီေတာ့ ႀကာမိိ်ဳး ငါးပါး လန္းလန္းဆန္းဆန္း ပြင့္ေနတယ္ ဆိုတာဟာ ပဋိေဝဓ  ေခၚတဲ႔ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ကိုေျပာတာ။
 

ႀကာမ်ိဳးငါးပါး ပြင္႔ခ်င္ရင္ ကန္ေဘာင္ရိုးႀကီး ကို ခိုင္ေအာင္ဆယ္ရမယ္။
ပရိယတိၱ ဆိုတာ ကန္ေဘာင္ရိုး
ပဋိပတိၱ ဆိုတာ ကန္ထဲကေရ
ပဋိေဝဓ ဆိုတာ အဲဒိကန္ထဲမွာ ပြင့္လာတဲ႔ ႀကာေတြလို႔ မွတ္ရမယ္။


ပရိယတိၱ သာသနာ့ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနတဲ႔ စာသင္တိုက္က အရွင္ျမတ္ေတြဟာ သာသနာ့ ကန္ေဘာင္ ရိုးႀကီး ကို ဖို႔ေနတာ ဆယ္ေနတာ။
 

အဲဒိ သာသနာ့ ကန္ေဘာင္ရိုးႀကီး ကို အျပင္းအထန္ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ ဖို႔ဆယ္ေနတဲ႔ စာသင္ စာခ် အရွင္ျမတ္ေတြ ကို ဆြမ္းေလး တစ္ဇြန္း ဟင္းေလး တစ္ခြက္ ေန႕စဥ္ေလာင္းလႈေနတယ္ ဆိုတာဟာ သာသနာ့ ကန္ေဘာင္ရိုး ကို ဒို႔ တရားနာပရိတ္သတ္ ကလည္း ဝိုင္းဝန္း ဆယ္ဖို႔ေနတာ။

အဲဒိ ပရိယတိၱ ကိုမွ အားေပးခ်င္တဲ႔ သေဘာမရွိရင္ ဒို႔တရားနာ ပရိတ္သတ္ ဘာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ တပ္ေနေန သာသနာျပဳ အဓိပၸါယ္ေပၚလြင္ပါ့မလား။
 

ဘုရားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲျပင္ေနေန ေစတီေတြ တစ္တိုင္းျပည္လံုးေဖြးခ်င္တိုင္းေဖြးေန ပါေစ စာခ် စာသင္ မရွိ ခဲ႔လ်င္ ဒီတိုင္းျပည္ႀကီး မွာ က်င့္စဥ္ ဆိုတာ ရွိပါဦးမလား။

ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူတဲ႔ မဇၩိမေဒသ အိႏၵိယျပည္ႀကီး မွာ ဘုရားပုထိုးေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ခဲ႔သားပဲ။
ပုဂံေနျပည္ေတာ္ႀကီး မွာ ဘုရားေတြ နည္းတာမွ မဟုတ္ဘဲ။
 

အဲဒိေစတီေတြျပည့္ေနတဲ႕ ပုဂံေနျပည္ေတာ္ႀကီး မွာ စာသင္တိုက္ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ ခန္းခန္းနားနား ရွိေသးရဲ႔လား။

 ေစတီေတြျပဳၿပင္ေနရံု နဲ႕ ထီးေတြ တင္ေနရံုနဲ႔ သာသနာျပဳတယ္ လို႔ မဆိုနိုင္ေသးဘူး။ သာသနာ ရဲ႔ အခက္ အလက္ အသီးအပြင့္ တစ္စံုတစ္ရာ ကို ဆြတ္ယူ စားေနတာေတာ့မွန္တယ္။ သာသနာ့ သစ္ပင္ႀကီး က သီးပြင့္ လာတဲ႔ အသီးအပြင့္ေတြ စားသံုးေနတာေတာ့ မွန္တယ္။ ကုသိုလ္ေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႔ေတာ့ မွန္တယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႕အေနနဲ႕ ဘာမွအျပစ္မတင္ဘူး။
 

သာသနာျပဳတယ္ ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ ကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ နားလည္ေစခ်င္လို႔ ေျပာေနတာပါ။ ဘုရားျပင္တာ ကို လည္း ျပင္ႀက ဒါျပင္ရမွာပဲ။

ဒီေတာ့ သာသနာျပဳတယ္ ဆိုတာ ဒို႔ပရိတ္သတ္ ကန္ေဘာင္ရိုးႀကီး ကို ခိုင္ခိုင္ ဆယ္မွ သာသနာ အရွည္ခံ၍ တည္တန္႔မယ္။ ကန္ေဘာင္ရိုးႀကီး မခိုင္ခန္႔ ရင္ အဲဒိကန္ထဲ ေရေတြေနဦးမလား။
 

ပရိယတိၱ မခိုင္ ခဲ႔ရင္ ပဋိပတိၱ ဆိုတဲ႔က်င့္စဥ္ေတြ ခိုင္ပါဦးမလား။
ပဋိပတိၱႍ က်င့္စဥ္ မခိုင္လံုရင္ ပဋ္ေဝဓ ဆိုတဲ႔ မဂ္ဥာဏ္ ဖ္ိုလ္ဥာဏ္ ရပါဦးမလား။


ပရိယတိၱ ကန္သင္း ဥာဏ္ရင္း ခိုင္က်ည္
ေရႀကည္ဆင့္ေလာင္း က်င့္ေကာင္းႀကသည္
မဂ္ဖိုလ္ သိေရး ပဋိေဝးႀကာတည္
အဲဒါ မွ သာသနာ့ကန္ တာရွည္။

ဒါ ဒို႔ပရိသတ္တို႔ အသည္းစြဲေအာင္ မွတ္ထား။


(သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
 ခင္လျပည့္၀န္း

No comments:

Post a Comment