7 Steps of Market Research Before Launching a New Product.
(ထုတ္ကုန္သစ္တစ္ခု မစတင္မီ ေစ်းကြက္ သုေတသနျပဳျခင္း အဆင့္ ၇ဆင့္)
1. Know your market — and your competitors
...သင္၏ေစ်းကြက္ကိုသိပါ။ သင္၏ျပိဳင္ဖက္အေၾကာင္းကို နားလည္ပါ။
....ေစ်းကြက္ေလ့လာခ်က္မ်ားသည္ သင္၏ေစ်းကြက္နွင့္ ဆန္႕က်င္တုန္႕ျပန္မွဴမ်ားကို အလိုလိုမၾကာခဏ သိျမင္လာေစပါသည္။ အကယ္၍ သင့္ကိုယ္သင္ က်ြမ္းက်င္မွဴရွိျပီးဟု ထင္ျမင္ထားလ်ွင္ေသာ္မွ ေတြ႕ရွိမွုအသစ္မ်ားကိုထြက္ေပၚေစနိဳင္ပါသည္။
ဥပမာ- Snack အသင့္အလြယ္ စားစရာမ်ားကို၊ ထမင္းဟင္း စားသံုးရာတြင္ အစားထိုးလာၾကသည္ဟုေစ်းကြက္ေလ့လာခ်က္အရ သင္သိရွိထားေသာ္လည္း၊ သံုးစြဲသူမ်ားသည္၊ သစ္သီး ၊ေခ်ာကလက္၊ အခ်ိဳပြဲမ်ားေနရာတြင္ပါ အစားထိုး သံုးစြဲတတ္သည့္ အေလ့အထကို သင္ရွာေဖြေတြ႕ရွိလာသကဲ့သို႕ျဖစ္ေစပါသည္။
ထိုနည္းတူစြာ.. ထုတ္ကုန္တစ္ခု စတင္ထုတ္လုပ္သည္နွင့္ သင္၏ျပိဳင္ဖက္မ်ားသည္ မည္သည့္ ကုန္အမ်ိဳးအစားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနသည္၊ ၀န္ေဆာင္မွု မည္ကဲ့သို႕ရွိသည္ကို သိထားရန္လိုသလို၊ သင္၏ ထုတ္ကုန္ သစ္သည္ ၄င္းတို႕အတြက္ျပိဳင္ဖက္မျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္း ယံုၾကည္သြားေစရန္ေဆာင္ရြက္ရမည္။ သင္၏ ထုတ္ကုန္ကို စားသံုးသူမ်ားအတြက္သာ စိတ္၀င္စားရန္ေဆာင္ရြက္ရမည္။
သင္၏ ကုန္အသစ္မွေပးစြမ္းနိဳင္မွုအသစ္မ်ားနွင့္ ၀ယ္ယူသင့္သည့္ က်ိဳးေၾကာင္းခိုင္လံုမွဴကို ေဖာ္ထုတ္ထားရမည္။ ၿပိဳင္ဖက္ကုန္မ်ားနွင့္ ယွဥ္ျပိဳင္နိဳင္မွဴမ်ားကိုလည္း ၾကိဳတင္တိုင္းတာေဖာ္ထုတ္ရမည္။ သင္၏ ထုတ္ကုန္သစ္ေအာင္ျမင္မွုကို ဟန္႕တားမည့္ကုမၸ႑ီနွင္႔ ကုန္ပစၥည္းကိုလည္း ၾကိဳတင္သိရွိထားရမည္။
...သင္၏ေစ်းကြက္ကိုသိပါ။ သင္၏ျပိဳင္ဖက္အေၾကာင္းကို နားလည္ပါ။
....ေစ်းကြက္ေလ့လာခ်က္မ်ားသည္ သင္၏ေစ်းကြက္နွင့္ ဆန္႕က်င္တုန္႕ျပန္မွဴမ်ားကို အလိုလိုမၾကာခဏ သိျမင္လာေစပါသည္။ အကယ္၍ သင့္ကိုယ္သင္ က်ြမ္းက်င္မွဴရွိျပီးဟု ထင္ျမင္ထားလ်ွင္ေသာ္မွ ေတြ႕ရွိမွုအသစ္မ်ားကိုထြက္ေပၚေစနိဳင္ပါသည္။
ဥပမာ- Snack အသင့္အလြယ္ စားစရာမ်ားကို၊ ထမင္းဟင္း စားသံုးရာတြင္ အစားထိုးလာၾကသည္ဟုေစ်းကြက္ေလ့လာခ်က္အရ သင္သိရွိထားေသာ္လည္း၊ သံုးစြဲသူမ်ားသည္၊ သစ္သီး ၊ေခ်ာကလက္၊ အခ်ိဳပြဲမ်ားေနရာတြင္ပါ အစားထိုး သံုးစြဲတတ္သည့္ အေလ့အထကို သင္ရွာေဖြေတြ႕ရွိလာသကဲ့သို႕ျဖစ္ေစပါသည္။
ထိုနည္းတူစြာ.. ထုတ္ကုန္တစ္ခု စတင္ထုတ္လုပ္သည္နွင့္ သင္၏ျပိဳင္ဖက္မ်ားသည္ မည္သည့္ ကုန္အမ်ိဳးအစားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနသည္၊ ၀န္ေဆာင္မွု မည္ကဲ့သို႕ရွိသည္ကို သိထားရန္လိုသလို၊ သင္၏ ထုတ္ကုန္ သစ္သည္ ၄င္းတို႕အတြက္ျပိဳင္ဖက္မျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္း ယံုၾကည္သြားေစရန္ေဆာင္ရြက္ရမည္။ သင္၏ ထုတ္ကုန္ကို စားသံုးသူမ်ားအတြက္သာ စိတ္၀င္စားရန္ေဆာင္ရြက္ရမည္။
သင္၏ ကုန္အသစ္မွေပးစြမ္းနိဳင္မွုအသစ္မ်ားနွင့္ ၀ယ္ယူသင့္သည့္ က်ိဳးေၾကာင္းခိုင္လံုမွဴကို ေဖာ္ထုတ္ထားရမည္။ ၿပိဳင္ဖက္ကုန္မ်ားနွင့္ ယွဥ္ျပိဳင္နိဳင္မွဴမ်ားကိုလည္း ၾကိဳတင္တိုင္းတာေဖာ္ထုတ္ရမည္။ သင္၏ ထုတ္ကုန္သစ္ေအာင္ျမင္မွုကို ဟန္႕တားမည့္ကုမၸ႑ီနွင္႔ ကုန္ပစၥည္းကိုလည္း ၾကိဳတင္သိရွိထားရမည္။
2. Target your customer
(စားသံုးသူကို အဓိက ပစ္မွတ္ထားေလ့လာပါ)
...သင္၏ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္ေရးလုပ္ငန္းသည္ ကုန္က်စားရိတ္ အသက္သာဆံုးျဖင့္ ရလာဒ္ အေကာင္းဆံုး ရရွိေစရန္ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ထားရမည္။ သင့္ဆီက လူအမ်ားဆံုး ၀ယ္ယူေစရန္ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ထားေဆာင္ရြက္ရမည္။သို႕ေသာ္ ပစ္မွတ္စားသံုးသူမ်ားသည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ သင္၏ ထုတ္ကုန္နွင့္အလားတူမ်ားကို သံုးစြဲေနေသာ္လည္း၊ ၄င္းတို႕အေနျဖင့္ သင္၏ ထုတ္ကုန္သစ္ အရည္အေသြးကိုေလ့လာလိုစိတ္ျဖင့္ စိစစ္ျပီးေျပာင္းလဲေရြးခ်ယ္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္မွု ပံုစံသစ္မ်ားထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။
အေကာင္းဆံုး စားသံုးသူသည္ သင္၏ ထုတ္ကုန္ကို စိတ္၀င္တစ္စား ေလ့လာသူျဖစ္ျပီး သင္၏ ထုတ္ကုန္ကို လိုအပ္ေနသူ၊ ၀ယ္ယူနိဳင္စြမ္းရွိသူ၊ အျပိဳင္အဆိုင္ေရာင္းခ်သည့္ ထုတ္ကုန္မ်ားထဲမွ သင့္ထုတ္ကုန္ကို ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္သူျဖစ္သည္။ အလြယ္ေျပာလ်ွင္ေတာ့ အေဟာင္းကို ပစ္ပယ္ျပီး သင့္ထုတ္ကုန္သစ္ကိုေရြးခ်ယ္ကာ ဖန္တီးမည့္သူျဖစ္သည္။
(စားသံုးသူကို အဓိက ပစ္မွတ္ထားေလ့လာပါ)
...သင္၏ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္ေရးလုပ္ငန္းသည္ ကုန္က်စားရိတ္ အသက္သာဆံုးျဖင့္ ရလာဒ္ အေကာင္းဆံုး ရရွိေစရန္ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ထားရမည္။ သင့္ဆီက လူအမ်ားဆံုး ၀ယ္ယူေစရန္ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ထားေဆာင္ရြက္ရမည္။သို႕ေသာ္ ပစ္မွတ္စားသံုးသူမ်ားသည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ သင္၏ ထုတ္ကုန္နွင့္အလားတူမ်ားကို သံုးစြဲေနေသာ္လည္း၊ ၄င္းတို႕အေနျဖင့္ သင္၏ ထုတ္ကုန္သစ္ အရည္အေသြးကိုေလ့လာလိုစိတ္ျဖင့္ စိစစ္ျပီးေျပာင္းလဲေရြးခ်ယ္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္မွု ပံုစံသစ္မ်ားထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။
အေကာင္းဆံုး စားသံုးသူသည္ သင္၏ ထုတ္ကုန္ကို စိတ္၀င္တစ္စား ေလ့လာသူျဖစ္ျပီး သင္၏ ထုတ္ကုန္ကို လိုအပ္ေနသူ၊ ၀ယ္ယူနိဳင္စြမ္းရွိသူ၊ အျပိဳင္အဆိုင္ေရာင္းခ်သည့္ ထုတ္ကုန္မ်ားထဲမွ သင့္ထုတ္ကုန္ကို ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္သူျဖစ္သည္။ အလြယ္ေျပာလ်ွင္ေတာ့ အေဟာင္းကို ပစ္ပယ္ျပီး သင့္ထုတ္ကုန္သစ္ကိုေရြးခ်ယ္ကာ ဖန္တီးမည့္သူျဖစ္သည္။
3. Devise your Unique Value Proposition
(သင္၏ျပိဳင္ဖက္ကင္းေသာ တန္ဖိုးေဖာ္ျပနိဳင္သည့္တီထြင္မွဴျပဳလုပ္ပါ)
သင္၏ စားသံုးသူက ၿပိဳင္ဆိုင္မွုကုန္မ်ားၾကားမွ ဘာေၾကာင့္ သင့္ထုတ္ကုန္ကို ၀ယ္ရမည္နည္း ။
သင္က သူ႕အတြက္ ယံုၾကည္လာေအာင္ ဘယ္အခ်က္ေတြနွင့္ ရပ္တည္ျပမွာလဲ ၊
သင့္၏ ထုတ္ကုန္သည္ အသစ္ျဖစ္ျပီး ၀န္ေဆာင္မွဴေကာင္းေပးရံုနွင့္ ရပ္တံ့မေနဘဲ စားသံုးသူ၏ ဆံုးျဖတ္
ခ်က္ ခို္င္မာလာေစရန္ Why and How ေမးခြန္းမ်ားကိုေျဖဆိုျပီး ၿပိဳင္ဖက္ကင္း အရည္အေသြး ပံုစံ တစ္ခုကို ေဖာ္ျပနိဳင္ရမည္။ သူတို႕၏ တန္ဖိုးထားမွဴကို ရရွိေစရန္ စားသံုးသူနွင့္ ဆက္သြယ္ရွင္းလင္း တင္ျပနိဳင္ရမည္။
(သင္၏ျပိဳင္ဖက္ကင္းေသာ တန္ဖိုးေဖာ္ျပနိဳင္သည့္တီထြင္မွဴျပဳလုပ္ပါ)
သင္၏ စားသံုးသူက ၿပိဳင္ဆိုင္မွုကုန္မ်ားၾကားမွ ဘာေၾကာင့္ သင့္ထုတ္ကုန္ကို ၀ယ္ရမည္နည္း ။
သင္က သူ႕အတြက္ ယံုၾကည္လာေအာင္ ဘယ္အခ်က္ေတြနွင့္ ရပ္တည္ျပမွာလဲ ၊
သင့္၏ ထုတ္ကုန္သည္ အသစ္ျဖစ္ျပီး ၀န္ေဆာင္မွဴေကာင္းေပးရံုနွင့္ ရပ္တံ့မေနဘဲ စားသံုးသူ၏ ဆံုးျဖတ္
ခ်က္ ခို္င္မာလာေစရန္ Why and How ေမးခြန္းမ်ားကိုေျဖဆိုျပီး ၿပိဳင္ဖက္ကင္း အရည္အေသြး ပံုစံ တစ္ခုကို ေဖာ္ျပနိဳင္ရမည္။ သူတို႕၏ တန္ဖိုးထားမွဴကို ရရွိေစရန္ စားသံုးသူနွင့္ ဆက္သြယ္ရွင္းလင္း တင္ျပနိဳင္ရမည္။