ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ရက္က ကၽြန္ေတာ္ ျမ၀တီ၊ မဲေဆာက္ဘက္ကို ေလ့လာဖို႕သြားခဲ႔ပါတယ္ ။ အဓိက သိခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ပံုမွန္ ေရလမ္းကေန ကားသြင္းတာထက္ ကုန္းလမ္း (ျမ၀တီ) ကေနသြင္းရင္ ကုန္က်စရိတ္ သက္ သာတယ္၊ ကာစတမ္ ကလည္း ရန္ကုန္ေလာက္ မက်ပ္ဘူးလို႕ သိရတဲ့အတြက္ပါ။ (ဒါေပမယ့္ေငြ လမ္း ခင္းရတာ ေနာက္မွ သိတယ္ ။
ၿမ၀တီ နယ္စပ္ကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့ အတိုင္း တရားမ၀င္ Without ကားေတြ ျမန္မာဘက္ကို အလံုး အ ရင္းနဲ႕၀င္ေရာက္ေနတဲ့ အဓိက နယ္စပ္ပါ။ ဒီလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူေတြက ပန္ခ်ာပီေတြ မ်ားပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား သားေတြပါ။ ထိုင္း မွာ ဗီဇာနဲ႕ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။
ဂ်ပန္ကေန ကားမ်ိဳးစံု မွာယူၿပီး ထိုင္းနိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ ဆိပ္ကမ္းမွာ ကြန္တိန္နာ ခ်ပါတယ္။ အဲဒီကေန ေပ ၄၀ ကြန္တိန္နာေတြကို မဲေဆာက္ဘက္ ေမာင္းလာၿပီး ကားေတြ ခ်ပါတယ္။ ညေနပိုင္း ျမန္မာ အခ်ိန္ ၃း၃၀ ေလာက္က စလို႕ ျမန္မာဘက္ကို ပို႕ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ တရားမ၀င္ေစ်းကြက္ပါ။
တရား၀င္ သြင္းကုန္ ပါမစ္နဲ႕သြင္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဂ်ပန္ ကေန ရန္ကုန္ကို ကားတင္ သေဘၤာ( RoRo Ferry) နဲ႕ တင္ပို႕ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း အရင္တညး္ ရန္ကုန္ကို တိုက္ရိုက္ သေဘၤာ မတင္ခိုင္းပဲ ထိုင္း ကို ကြန္တိန္နာ နဲ႕ ပို႕ခိုင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သြင္းကုန္ ပါမစ္ေလွ်ာက္ရာမွာ ကုန္းလမ္း ပါမစ္ေလွ်ာက္ၿပီး ဂ်ဴတီေဆာင္၊ တရား၀င္သြင္းပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ အဓိက mini truck, light truck ေတြ သြင္းဖို႕စံုစမ္းတာပါ။ လုပ္ငန္းစဥ္ ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းေလလံဆြဲ၊ ၿပီးရင္ ကြန္တိန္နာ နဲ႕ ထည့္ၿပီး ထိုင္းနိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ကို ပို႕ပါတယ္။ ကြန္တိန္နာ သေဘၤာခ က ေပ ၄၀ ကို ယန္း ၆၀၀၀၀ ေလာက္သာ ရွိပါတယ္။ ကြန္တိန္နာထဲ ထည့္ခေတာ့ ေပးရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ခဲ့တာဆိုရင္ ေပ ၄၀ ထဲမွာ ေခြးဘီလူး မီနီထရပ္ ၇ စီး အထိ ေထာင္ၿပီးထည့္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဂ်ပန္ ကေန ယိုးဒယား အထိ သေဘၤာခ သက္သာပါတယ္။ လန္ခ်ဘန္မွာ သေဘၤာ ခ်ၿပီးရင္ အဲဒီကေန မဲေဆာက္ အထိက ေပ ၄၀ တစ္လံုးကို ဘတ္ ၄၀၀၀၀ ေလာက္ေပးရပါတယ္။ ( က်ပ္ ၁၆ သိန္းေလာက္ပါ) ။
မဲေဆာက္ က်ေတာ့ ကြန္တိန္နာ က ထုတ္တဲ့ ကုန္က်စရိတ္ ရွိပါတယ္။ ကမ္းကူးတာက တစ္စီး ဘတ္ ၄၂၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ အမွန္က တရား၀င္ လိုင္စင္နဲ႕ဆိုရင္ တံတားကေန ေမာင္းလာလို႕ ရေပမယ့္ စာရြက္စာတမ္း လုပ္ရတာနဲ႕ကုန္က်စရိတ္နဲ႕ သိပ္မကြာတဲ့ အတြက္ အမ်ားစုက ေအာက္လမး္ ကေနပဲ without လိုပဲ ကူးၾကတယ္လို႕ သိရပါတယ္။