Friday, June 16, 2017

ကုန္းလမး္ (ျမ၀တီနယ္စပ္) ကေန ကားသြင္းမယ္ဆိုရင္



 ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ရက္က ကၽြန္ေတာ္ ျမ၀တီ၊ မဲေဆာက္ဘက္ကို ေလ့လာဖို႕သြားခဲ႔ပါတယ္ ။ အဓိက သိခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ပံုမွန္ ေရလမ္းကေန ကားသြင္းတာထက္ ကုန္းလမ္း (ျမ၀တီ) ကေနသြင္းရင္ ကုန္က်စရိတ္ သက္ သာတယ္၊ ကာစတမ္ ကလည္း ရန္ကုန္ေလာက္ မက်ပ္ဘူးလို႕ သိရတဲ့အတြက္ပါ။ (ဒါေပမယ့္ေငြ လမ္း ခင္းရတာ ေနာက္မွ သိတယ္ ။ 

ၿမ၀တီ နယ္စပ္ကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့ အတိုင္း တရားမ၀င္ Without ကားေတြ ျမန္မာဘက္ကို အလံုး အ ရင္းနဲ႕၀င္ေရာက္ေနတဲ့ အဓိက နယ္စပ္ပါ။ ဒီလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူေတြက ပန္ခ်ာပီေတြ မ်ားပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား သားေတြပါ။ ထိုင္း မွာ ဗီဇာနဲ႕ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ 

ဂ်ပန္ကေန ကားမ်ိဳးစံု မွာယူၿပီး ထိုင္းနိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ ဆိပ္ကမ္းမွာ ကြန္တိန္နာ ခ်ပါတယ္။ အဲဒီကေန ေပ ၄၀ ကြန္တိန္နာေတြကို မဲေဆာက္ဘက္ ေမာင္းလာၿပီး ကားေတြ ခ်ပါတယ္။ ညေနပိုင္း ျမန္မာ အခ်ိန္ ၃း၃၀ ေလာက္က စလို႕ ျမန္မာဘက္ကို ပို႕ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ တရားမ၀င္ေစ်းကြက္ပါ။

တရား၀င္ သြင္းကုန္ ပါမစ္နဲ႕သြင္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဂ်ပန္ ကေန ရန္ကုန္ကို ကားတင္ သေဘၤာ( RoRo Ferry) နဲ႕ တင္ပို႕ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း အရင္တညး္ ရန္ကုန္ကို တိုက္ရိုက္ သေဘၤာ မတင္ခိုင္းပဲ ထိုင္း ကို ကြန္တိန္နာ နဲ႕ ပို႕ခိုင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သြင္းကုန္ ပါမစ္ေလွ်ာက္ရာမွာ ကုန္းလမ္း ပါမစ္ေလွ်ာက္ၿပီး ဂ်ဴတီေဆာင္၊ တရား၀င္သြင္းပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ အဓိက mini truck, light truck ေတြ သြင္းဖို႕စံုစမ္းတာပါ။ လုပ္ငန္းစဥ္ ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းေလလံဆြဲ၊ ၿပီးရင္ ကြန္တိန္နာ နဲ႕ ထည့္ၿပီး ထိုင္းနိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ကို ပို႕ပါတယ္။ ကြန္တိန္နာ သေဘၤာခ က ေပ ၄၀ ကို ယန္း ၆၀၀၀၀ ေလာက္သာ ရွိပါတယ္။ ကြန္တိန္နာထဲ ထည့္ခေတာ့ ေပးရပါတယ္။ 

ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ခဲ့တာဆိုရင္ ေပ ၄၀ ထဲမွာ ေခြးဘီလူး မီနီထရပ္ ၇ စီး အထိ ေထာင္ၿပီးထည့္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဂ်ပန္ ကေန ယိုးဒယား အထိ သေဘၤာခ သက္သာပါတယ္။ လန္ခ်ဘန္မွာ သေဘၤာ ခ်ၿပီးရင္ အဲဒီကေန မဲေဆာက္ အထိက ေပ ၄၀ တစ္လံုးကို ဘတ္ ၄၀၀၀၀ ေလာက္ေပးရပါတယ္။ ( က်ပ္ ၁၆ သိန္းေလာက္ပါ) ။ 

မဲေဆာက္ က်ေတာ့ ကြန္တိန္နာ က ထုတ္တဲ့ ကုန္က်စရိတ္ ရွိပါတယ္။ ကမ္းကူးတာက တစ္စီး ဘတ္ ၄၂၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ အမွန္က တရား၀င္ လိုင္စင္နဲ႕ဆိုရင္ တံတားကေန ေမာင္းလာလို႕ ရေပမယ့္ စာရြက္စာတမ္း လုပ္ရတာနဲ႕ကုန္က်စရိတ္နဲ႕ သိပ္မကြာတဲ့ အတြက္ အမ်ားစုက ေအာက္လမး္ ကေနပဲ without လိုပဲ ကူးၾကတယ္လို႕ သိရပါတယ္။





ကား က ျမ၀တီဘက္ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သြင္းကုန္ လိုင္စင္နဲ႕ကပ္လို႕ကာစတမ္ နဲ႕ အဖြဲ႕စံု က စစ္ေဆးၿပီး ဂ်ဴတီေဆာင္ပါတယ္။ နယ္စပ္ က်ေတာ့ သြင္းကုန္နဲ႕ပတ္သက္လို႕ ျပသနာမ်ားတဲ့ အတြက္ အ ဆင့္ ဆင့္ စစ္ေဆးတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ ျမ၀တီမွာ နံမည္ရွိတဲ့ ေအးဂ်င့္ကို ေမးရာမွာ ကာစတမ္ ရွင္းလင္းဖို႕ ၀န္ေဆာင္ခ ၇ သိန္းလို႕ေျပာပါတယ္။ ဒါက truck ကားအတြက္ျဖစ္ၿပီး တစ္ကယ္လို႕ delivery van ဆို ၁၂ သိန္း ပါတဲ့။ 

ရန္ကုန္မွာ ဆိပ္ကမ္း ရွင္းလင္းခ ၁ သိန္း ၀နး္က်င္နဲ႕ တြက္ရင္ ေတာ္တာ္မ်ားေနတာပါ။ ဘာလို႕ဒီေလာက္မ်ားတာလဲ ေမးၾကည့္ေတာ့ အဆင့္မ်ားတာရယ္.အဖြဲ႕စံု နဲ႕စစ္တာရယ္ေၾကာင့္ ေပးရ ကမ္းရတာေတြမ်ားလို႕တဲ့။ ေအးဂ်င့္တိုင္း ကလည္း ေပးေနၾကေတာ့ ကားက အမွန္ျဖစ္ေနပါေစ ၊ျပစ္ခ်က္ မရွိပါေစ ထံုးစံလိုျဖစ္ ၿပီး ေပးရတယ္တဲ့။ ၇ သိန္းေတာင္းထားတာမွာ သူတို႕ ၀န္ေဆာင္ခ ၅၀၀၀၀ ပဲ ရတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။

ဒီေတာ့ mini truck တစ္စီးကိုတြက္ၾကည့္တာ ေပ ၄၀ ထဲကို ၆ စီးထည့္လို႕ရရင္ ဂ်ပန္ကေန ထိုင္းကို တစ္စီးယန္း ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္သာက်လို႕ ရန္ကုန္ကို တိုက္ရိုက္ သေဘၤာတင္တာထက္ ယန္း ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္သက္သာပါမယ္။ က်ပ္ ၂၅၀၀၀၀ ေလာက္ သက္သာတယ္ထားပါ။ လန္ခ်ဘန္ ကေန မဲေဆာက္ကို ကုန္က်စရိတ္ ဘတ္ ၄၀၀၀၀ ဆိုေတာ့ တစ္စီးကို က်ပ္ ၂၅၀၀၀၀ ေလာက္က်ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ရန္ကုန္ကို ပို႕တာနဲ႕ အတူ တူပဲ က်သြားပါတယ္။

မဲေဆာက္မွာ ကြန္တိန္နာထဲက ထုတ္တဲ့ စရိတ္ နည္းနည္းရွိမယ္။ ကမ္းကူးတာက ဘတ္ ၄၅၀၀ ဆိုေတာ့ က်ပ္ ၁၈၀၀၀၀ ေလာက္က်မယ္။ ျမ၀တီ ဘက္မွာ ၁၅၀၀၀-၂၀၀၀၀ ေလာက္ကုန္မယ္။ ေအးဂ်င့္ခ ၇ သိန္းဆိုေတာ့ ရန္ကုန္ထက္ ၆ သိန္းေလာက္ မ်ားေနတယ္။ ေရလမ္းက သြင္းတာထက္ ကုန္းလမ္းက ၈ သိန္းေလာက္ ပိုကုန္မယ့္ သေဘာပါ။

ကုန္းလမ္းက အားသာခ်က္ကေတာ့ ေရလမ္းလို သေဘၤာကပ္တဲ့ရက္ ဆိုတာမရွိပါဘူး။ ေရလမ္းမွာက သေဘၤာ ကပ္ၿပီးမွ လိုင္စင္ က်ရင္ အသိမ္းခံရမွာပါ။ ကုန္းလမ္း က်ေတာ့ သြင္းကုန္လိုင္စင္ မရွိေသးလဲ အဆင္ေျပသလို ကားကို ႀကိဳပို႕ထားလို႕ရတယ္။ ျမ၀တီမွာ ပါမစ္ ရတဲ့အထိ ထားလို႕ရတယ္။ ကုန္းလမ္းက သြင္းမယ္ ဆိုရင္တစ္ခ်ိဳ႕ ၀ယ္ေရာင္းေတြ လုပ္သလို တိုက္ေၾကနဲ႕ည့ံတဲ့ ကားေတြကိုေစ်းေပါေပါ နဲ႕၀ယ္ၿပီး သြင္းရင္ အဆင္ေျပနိုင္ပါတယ္။ 

ဥပမာ....  ပံုမွန္ Hijet တစ္စီးကို ယန္း ၄ သိန္းခြဲ ဆိုရင္ ယန္း ၂ သိန္းခြဲေလာက္ နဲ႕ကားညံ့တာ ၊ျပစ္ခ်က္မ်ားတာဆြဲ၊ ၿပီးရင္ ျမ၀တီ က်မွ ျပင္ဆင္ ၊ေဆးမႈတ္၊ အသင့္ျဖစ္ၿပီ ဆိုမွ လိုင္စင္ကပ္လို႕ရတယ္။ ကားကို ပံု မွန္ေပါက္ေစ်းထက္ သိန္း ၂၀ ေလာက္ သက္သာတာ ဆြဲမွ ဒီဘက္မွာ ပိုကုန္တာနဲ႕ တြက္ေျခကိုက္မယ္။

တစ္တန္ခြဲ ၊နွစ္တန္ ထရပ္ေတြ ဆိုရင္ ဂ်ပန္မွာ ပံုးကား ( box truck) က ပက္လက္ (truck) ထက္ေစ်းေပါလို႕ ပံုးကားကို၀ယ္ ၊ပံုးကိုျဖဳတ္ခ်ၿပီး ေခါင္း နဲ႕ဖရိန္( အရိုး) သာ ကြန္တိန္နာထဲ ထည့္ရင္ ကား ပိုဆံ့သလို ကုန္က်စရိတ္ ပိုသက္သာတယ္။

ျမ၀တီက်မွ အဲဒီ အရိုးကို ပက္လက္ေဘာ္ဒီ ခဏ ငွားတင္ၿပီး ဂ်ူတီေဆာင္လို႕ ရတယ္။ ၿပီးသြားရင္ ေဘာ္ဒီျပန္ ခ်ခဲ့ၿပီး အရိုးအတိုင္း ေမာင္းဆင္းေပါ့။ ( ၿပိီးခဲ့တဲ့ ရက္ကေတာ့ မရမ္းေခ်ာင္း စစ္ေဆးေရးဂိတ္က အရိုးေတြဆင္းလာရင္ ျပန္လႊတ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္) ။

ဒိီေတာ့ ကုန္းလမ္းက ကားေကာင္းတာ သြင္းရင္ မကိုက္ပါဘူး။ ေရလမ္းထက္ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမ်ားလို႕ပါ။ ကားညံ့တာ ဆိုရင္ေတာ့ အဆင္ေျပနိုင္ပါတယ္။ ဒိုင္နာ၊ ကန္တာလို ဆယ္ေပ၊ ဆယ့္နွစ္ေပ ထရပ္ကားေတြဆိုရင္ေတာ့ အဆင္ေျပနိုင္ပါတယ္။

 ေပ ၄၀ ထဲကို ၄ စီးေလာက္ထည့္ရမွာပါ။ လက္ရွိ ကုန္းလမ္းကေန သြင္းေနတဲ့ မိတ္ေဆြေတြ ကလည္း အေတြ႕ အႀကံဳေလးေတြမွ်ေ၀ေပးရင္ ေက်းဇူးတင္မွာပါ။

မွားတာေလးေတြ ရွိရင္ ေထာက္ျပေပးပါ။ ဓါတ္ပံု ကေတာ့ ျမ၀တီ ဘက္မွာ မရိုက္ဖို႕ ကန္႕သတ္ထားလို႕ မဲေဆာက္ဘက္မွာပဲ တစ္ပံုနွစ္ပံု ရိုက္ခဲ့ရတယ္။ အခုေတာ့ ကုမၸဏီ လိုင္စင္ေတြက ကန္႕သတ္ခ်က္ နဲ႕ထုတ္ေပးမယ္ ဆိုေတာ့ အရင္ကလို ကုမၸဏီ လိုင္စင္နဲ႕ သက္သက္သာသာ သြင္းဖို႕သိပ္မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။


တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ကားေလလံ 



No comments:

Post a Comment