Tuesday, September 20, 2016

ၾကယ္စင္သစ္ ႏွင္႔ ေကာင္းကင္ၿပာ



က်မ က အေတြးသမား ဆုိေတာ့ ငယ္ငယ္ကဆုိ နယ္နိမိတ္ မရွိ အဆုံးအစ မရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ ကိုေငးေမာရင္း ေတြးေနရတာကို သေဘာက်တယ္။ အဲဒါကိုုက လြတ္လပ္ျခင္း တစ္မ်ိဳးပဲ။ အခုက်ေတာ့ ေကာင္းကင္ကို ၾကည့္မိရင္ အေတြး ဆုိတာထက္ ေမးခြန္းေတြက မ်ားသည္ထက ္မ်ားလာတယ္။

ဒီေကာင္း ကင္ႀကီးရဲ႕  ေအာက္မွာပဲ လူသား အားလုံး ေနထုိင္ ၾကၿပီးေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ မတူ ကဲြျပား မႈေတြ ျဖစ္ေနရ တာလဲ။ ပိုဆုိးတာက တစ္မုိး ေအာက္မွာ ရွိတဲ့ မိသားစုေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ႏွစ္ရွည္လ မ်ား မဆုံေတြ ႕ႏုိင္ ျဖစ္ရတာလဲ။ ေမြးရပ္ ေျမကို ျပန္လုိ႔ မရေအာင္ ဘယ္သူေတြက မုိးကုတ္စက္၀ုိင္းကို နယ္နမိတ္ မ်ဥ္းဆဲြလုိက္သလဲ။

ဒီလုိမ်ိဳးေမးခြန္းေတြကို ေတြးလုိက္မိရင္ ေကာငး္ကင္ မျမင္ရတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အခန္းက်ဥ္းထဲကို ၀င္ၿပီး အေတြးစကို ရပ္ခ်င္စိတ္ေပၚလာတယ္။ ဒီ အျပဳအမႈဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ လြတ္လပ္ျခင္းကို ရုိက္ခ်ိဳး မိတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ကိုယ့္ အေတြးရဲ႕ စိန္ေခၚမႈ အေပၚ ရင္မဆုိင္ရဲလုိ႔ ရင့္က်က္မႈ မရွိေသးလုိ႔ပဲ ျဖစ္မယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ေမးခြန္းကုိ ကိုယ္ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းႏုိင္ရမယ္။

ကိုယ္ ကိုယ္တုိင္လည္း ေက်ာင္းဆရာမ ဆုိေတာ့ ေန႔တုိင္း ကေလးေတြရဲ႕ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းေပးေနရတယ္။ ဒီလုိေျဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာ အခ်ိဳ႕ က်ေတာ့ ေျဖရွင္းလို႔ ရေပမဲ့ အခ်ိဳ႕ျပႆ        နာက်ေတာ့ ေျဖရွင္း လို႔မရ ညွိႏိႈင္းလုိ႔မရ စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ လက္ေလွ်ာ့ရတာေတြရွိတယ္။

က်မတုိ႔ ေက်ာင္းကေလးက အေျခခံပညာ မူလတန္း အဆင့္ထိ ပဲရွိတယ္။ ေက်ာင္းကေန ေလးတန္း ေအာင္ရင္ အထက္တန္း ေက်ာင္းကို ပို႔ေပးမယ္။ (၂၀၀၅) ခုႏွစ္မွာ စၿပီးေက်ာင္းမွာ အခမဲ့ ပညာေရး စနစ္ကို က်င့္သုံးတယ္။ ဒီ စနစ္ေၾကာင့္ရယ္ ေက်ာင္းခန္းေနရာ အခက္အခဲေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားဦးေရ ကိုလည္း (၁၂၀)ေလာက္ ပဲ ကန္႔သတ္ထားရတယ္။ ေက်ာင္းရွိ ကေလး အမ်ားစုက အရမ္းကို ခ်ိဳ႕တဲ့ေတာ့ မူလတန္းေအာင္ၿပီး ေက်ာင္ႀကီး ဆက္တက္ခ်င္တဲ့ ကေလးဆုိ ေက်ာင္းကပဲ သူတုိ႔ေက်ာင္းစရိတ္ေတြကို ဆက္ေထာက္ပံ့ေပးသြားတယ္။

ေက်ာင္းသား မိဘေတြဘက္က သားသမီးပညာေရးကို အားေပးရုံ တစ္ခုပဲ ဘာပိုက္ဆံမွ မကုန္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ကေလးေတြကပညာေရးကို ဘာေၾကာင့္ ဆုံးခန္းတုိင္ေအာင္ မတက္ႏုိင္ၾကတာလဲ။ ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာပဲ `ငါတုိ ႔(၁၀) တန္းေအာင္လည္း ငါတုိ႔ အတြက္ ဒီနယ္ေျမမွာ တကၠသိုလ္ မရွိဘူး။ ေတြ႕ရာအလုပ္ပဲ လုပ္ရမွာပဲ´ ဆုိတဲ့ အေတြးေတြ ၀င္ေနလုိ႔လား။ မိဘေတြကပဲ ပညာေရးေရခ်ိန္ နိမ့္ၿပီး သူတုိ႔ဘ၀ ရဲ႕အနာဂတ္ ကို မစဥ္းစား ႏုိင္လုိ႔လား။

က်မေျပာရင္ ယုံမလား မသိဘူး။ က်မတုိ႔ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကးေပးထားတဲ့ ကေလးေတြ (၉)ေယာက္ ရွိတယ္။ သူတုိ႔အားလုံး ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြပဲ၊ သူတုိ႔အားလုံး ပန္းရံ လုပ္တတ္တယ္။ ေကာက္စုိက္၊ ပဲရိတ္ စပါးရိတ္ တတ္တယ္။ တံငါ အလုပ္ကို ကၽြမ္းက်င္စြာ လုပ္တတ္တယ္။ ဒါေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ဘ၀ေပး အတတ္ ပညာေတြပဲ။ 

ဒီ အတတ္ပညာေတြနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္းက ရတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတ၊ လူမႈ႕ ပတ္၀န္းက်င္က ရတဲ့ အေတြ႕ အႀကဳံ။ မိဘဆရာသမား တုိ႔ရဲ႕သြန္သင္ ဆုံးမမႈေအာက္မွာ ပညာေရးသာ ဆုံးခန္းတုိင္ေအာင္ သင္ယူ သြားမယ္ ဆုိရင္ တစ္ခ်ိန္မွာ လူမႈ႕အဖဲြ႕အစည္းအတြက္ ထြန္းလင္းတဲ့ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြျဖစ္ရမယ္လုိ႔ ကၽြမက ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ စာသင္ႏွစ္က (၆) တန္းေက်ာငး္သား တစ္ေယာက္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ေက်ာင္းထြက္သြားတယ္။ ဒီကေလးက ေက်ာင္းမွာ ရွိတုန္းကဆုိ သိပ္ အားထားရတဲ့ ကေလးပဲ။ ေက်ာင္းေပါင္းစုံ စာစီစာကုံးၿပိဳင္မလား အနိမ့္ဆုံး အဆင့္ ႏွစ္သိမ့္ဆုေတာ့ ရခဲ့တာပဲ။ ပန္းခ်ီ ၿပိဳင္မလား ဒုတိယ ဆုေတာ့ ၀င္ခဲ့တာပဲ။ သုိ႔ေသာ္လည္း မိဘေတြရဲ႕ စီးပြားေရး အၾကပ္အတည္းေၾကာင့္ မိဘနဲ႔ အတူ ပန္းရံ လုပ္ေနရၿပီ။

သူတုိ႔ေက်ာင္းက ဆရာေတြ ကလည္း ေက်ာင္းျပန္ တက္ဖုိ႔ ဖိအားေပးေနၿပီ။ က်မ ကိုယ္တုိင္ကလည္း ကေလး ကိုလည္း ဆုံးမ၊ မိဘ ကိုလည္း စည္းရုံးၿပီး ႏုိင္သေလာက္ေထာက္ပံ့တဲ့ၾကားထဲက ကေလး ကို ကေလးလုပ္သား ဘ၀က မကယ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ က်မ သိလုိက္ၿပီ။ `စာေတာ္တဲ့ ကေလးတုိင္း ပညာတတ္မျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ ပညာတတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သူတုိင္းလည္း စာမတတ္ခဲ့ၾကဘူး´ဆုိတဲ့ အသိ။



ဒီကေလး အနာဂတ္မဲ့သြားတဲ့ ကိစၥ၊ မိဘေတြ ရဲ႕စား၀တ္ေနေရး ျပႆ     နာ ေတြဟာ  က်မတေယာက္ထဲေျဖရွင္းေပးလုိ႔ ရတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ ရွိရဲ႕နဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ နယ္စပ္ ေဒသေတြမွာ တရားမ၀င္ေနထုိင္ ရတာလဲ။ ဒီေရႊ႕ေျပာင္းေဒသမွာလည္း က်မတုိ႔လုိ ပညာေရး လုပ္သားေတြ ဖြင့္ထားတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ရွိရဲ႕နဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ကေလးတုိင္း စာသင္ေက်ာင္းမေရာက္ၾကတာလဲ။

ဒီႏွစ္စာသင္ႏွစ္ေရာက္ေတာ့လည္း က်မတုိ ႔ပညာသင္ စရိတ္ေထာက္ပံ့ထားတဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းအပ္ ေပးဖုိ ႔စီစဥ္ေနတုန္း (၇) တန္းေက်ာင္းသူရဲ႕အေမ က သူမမွာ အေၾကြးအနည္းငယ္ ရွိလုိ႔ သမီးျဖစ္သူကို ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ သန္႔ရွင္းေရး အလုပ္ တလ (၁၀၀၀) ဘတ္ နဲ႔ အလုပ္သြင္းလိုက္ၿပီတဲ့။ အေၾကြးဘယ္ေလာက္ ရွိလဲလို႔ ေမးေတာ့ ဘတ္ (၅၀၀၀) တဲ့။ (၃၀၀၀) ဆပ္ၿပီးၿပိတဲ့ က်န္ေငြ ဘတ္ (၂၀၀၀) ကို ဆရာမ ဆပ္ေပးရင္ ကေလးလည္း ေက်ာင္းျပန္တက္လုိ႔ရမယ္တဲ့။

သူမ စကားက က်မ အတြက္စိန္ေခၚမႈတစ္ခုပဲ။ က်မ ဘယ္လုိ ပုံစံနဲ႔ ေျဖရွင္းေပးရင္ ေကာင္းမလဲ က်မတုိ႔ႏွစ္ေယာက္မွာ တူညီတဲ့ အခ်က္က စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆုိးေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းလာၾကတဲ့ သူေတြပဲ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း က်မ ကေတာ့ အာဏာရွင္ ရဲ႕မတရားမႈေတြကို တြန္းလွန္တဲ့သူ၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ႏုိင္ငံ ရဲ႕သားေကာင္း ရတနာျဖစ္ေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးတဲ့သူ ဒါဆုိရင္ က်မ သူေျပာသလုိ ေငြ(၂၀၀၀) ေပးရ မလား။

 ဘတ္ (၂၀၀၀) ထက္ မကတန္ဖိုးရွိၿပီး သူမသာ မက သူမ ရဲ႕မ်ိဳးဆက္ေတြ သူမ ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္ ကို လက္ဆင့္ ကမ္းေပးႏိုင္တဲ့ အေတြး အေခၚ၊ ႀကံ့ႀကံ့ခံႏုိင္တဲ့ စိတ္ဓါတ္၊ ျပႆ       နာရဲ႕ဇစ္ျမစ္ ကို စဥ္းစား၍ ေျဖရွင္းနည္းပါ သေဘာေပါက္ေအာင္ က်မေျပာျပရေတာ့မယ္။

ညေနေစာင္းေလာက္မွ သူမ ရဲ႕ေနအိမ္ ကို သြားလည္လုိက္တယ္။ `အမရယ္ ဒီနယ္စပ္ကို ေရာက္လာၾကတဲ့ က်မတုိ႔ အားလုံးဟာ ဘ၀တူေတြပါ။ အဆင္ေျပတဲ့သူ၊ ေပ်ာ္တဲ့သူ ဆုိတာ မရွိၾကပါဘူး။ လူတုိင္းမွာ အေၾကြးမရွိ ေတာင္ ျပႆ       နာကိုယ္စီ၊ အပူ   ကိုယ္စီေတာ့ ရွိၾကတာပါပဲ။ က်မတုိ႔ အမိေျမမွာ တရားမွ်တမႈ မရွိေသးသ၍ လူထုဟာ နင္းျပားပါပဲ။

အမ သမီးေလးကို ေက်ာင္းထုတ္လုိက္လုိ႔လည္း မိသားစု ဘ၀ႀကီးက ေျပာင္းလဲ သြားမွာ တဲ့လား။ ေနာက္သုံးႏွစ္ေက်ာင္း ဆက္ထားလုိက္ရင္ ကေလးရဲ႕အလုပ္အကိုင္ေရာ၊ ပတ္၀န္းက်င္ပါ ေျပာင္းသြားမွာ။ တစ္ဆက္ထဲ အစ္မတုိ ႔မိသားစုပါ ေျပာင္းလဲသြားမယ္။ ေမာင္ႏွမေတြလည္း အားက်ၿပီး စာႀကိဳး စားခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာမွာပါ အမရယ္´´ေက်ာင္းသူေလး ကေတာ့ က်မေျပာတာကို နားေထာင္ၿပီး မ်က္လုံး ေတြေတာက္ပလာတယ္။ မိခင္ျဖစ္သူကေတာ့ လက္ရွိ အေၾကြးနဲ႔ ေနာင္ အနာဂတ္ကိစၥ ကို စဥ္းစားေနပုံပဲ။

အျပန္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ က်မ ရဲ႕၀ါသနာ အတုိင္း ေကာငး္ကင္ကိုၾကည့္ၿပီးေတြးေနစဥ္ လေပၚမွာ နတ္သမီး ေလးတစ္ပါးေပၚလာတယ္။ သူမကေတာ့ အမိျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ေပ့ါ။ သူမလည္း လေရာင္ေအာက္က က်မ ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ေတြ႕ေနမွာေပ့ါ။ က်မကိုေႏြးေထြးစြာၿပဳံးျပတယ္။

က်မ ကေတာ့ လြမ္းဆြတ္စြာ ျပန္ၾကည့္ မိတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေယာက္သား အၿပဳံးခ်င္း ဖလွယ္လုိက္ၾကတယ္။ က်မတုိ႔ခ်င္း နားလည္တဲ့ ဘာသာစကား နဲ႔ သူမ က်မကို လွမ္းေျပာေနတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူမလည္းပဲ ၾကယ္စင္သစ္ေတြ ကို ႀကိဳဆုိေနတယ္တဲ့ေလ။

Written by ေရႊဟသၤာ
http://www.maukkha.org/index.php/book-store/short-stories/386-2010-04-14-12-00-30

No comments:

Post a Comment