Sunday, October 25, 2015

အဘိဓမၼာ ဆိုတာ ဘာလဲ


ႏွလံုးသားထဲက ဗုဒၶအဆံုးအမမ်ား's photo.
အဘိဓမၼာ ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုရင္ The nature of our life ပဲ။  ဘ၀ ရဲ႔ သဘာ၀ ကို အေသးစိတ္ ေျပာထားတာ ကို အဘိဓမၼာ ေခၚပါတယ္။

အင္ဂ်င္နီယာ သင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ကြာ။ ေမာ္ေတာ္ကား တစ္စင္း ကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ထား သလဲ ။ ေမာ္ေတာ္ကား တစင္းထဲ မွာ ပစၥည္း အရာ၀တၳဳေလးေတြ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးေလာက္ ပါ၀င္သလဲ။ မင္းတို႔ သင္ရတယ္ မဟုတ္လား။ ဘယ္လိုေပါင္းစပ္တယ္။ 

ဟာ အဖံုးႀကီး ဆြဲဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ အထဲမွာ ရႈပ္ပြေနတာပဲ။ ႀကိဳးေတြ၊ ပိုက္ေတြ၊ ေဂါက္ေတြ၊ ဂြေတြ၊ အဲဒီလို စနစ္ တက် ေမာ္ေတာ္ကား တစင္း တည္ေဆာက္ထား သလို၊ ေရဒီယို တလံုး တည္ေဆာက္ ထားသ လို ေဟာ ဒီ  Body structure (ခႏၶာကိုယ္ တည္ေဆာက္ထားမႈ ) ကို သင္ရမယ္။

ဒီေတာ့ ဒီ တခုကို ဘာေတြ နဲ႔၊ ဘာေတြ နဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့ ဘယ္လို မ်ား အခ်ိဳး ညီညီ တည္ေဆာက္ ထား သလဲ ဆိုတာ အဲဒီ အတတ္ပညာ ဟာ ဘာလဲ ဆိုရင္ အဘိဓမၼာ။ သံုးလံုးတည္းပဲ။ ဘာေတြလဲ ဆိုရင္ .............

စိတ္ရယ္၊ ေစတသိက္ရယ္၊ ရုပ္ရယ္။

ဘာေတြလဲ
စိတ္, ေစတသိက္, ရုပ္ပါဘုရား။


စိတ္-၈၉-ပါးရွိတယ္။
 ေစတသိပ္ ၅၂-ပါးရွိတယ္။ 
ရုပ္ ၂၈-ပါးရွိတယ္။ 

လူဆိုလို႔ ရွိရင္ စိတ္ ဘယ္ေလာက္၊ ေစတသိက္ ဘယ္ေလာက္၊ ရုပ္ ဘယ္ေလာက္ ေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့ ဘယ္လို ၊ ဘယ္လို တည္ေဆာက္၊
 ေခြး၊ ၀က္၊ ၾကက္၊ ငွက္ တိရစၧာန္ ဆိုရင္ စိတ္ ဘယ္ေလာက္၊ ေစတသိက္ ဘယ္ေလာက္၊ ရုပ္ ဘယ္ေလာက္ ေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့ တည္ေဆာက္၊ 
နတ္ျဗဟၼာ ဆိုရင္ ဘယ္လို၊ 
ရဟႏၲာ ဆိုရင္ ဘယ္လို၊ 

အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္ အမ်ိဳးအစားေတြ ကို လိုက္ျပီးေတာ့၊ ဘ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ကို လိုက္ျပီးေတာ့ စိတ္ အမ်ိဳး အစားေတြ ကို၊ ေစတသိက္ အမ်ိဳးအစားေတြ ကို၊ ရုပ္ အမ်ိဳးအစားေတြ ကို သူ႔ဟာနဲ႔ သူ စနစ္တက်၊ အခ်ိဳးက်၊ ေပါင္းစပ္ တည္ေဆာက္ပံု ကို ေဖာ္ျပတာဟာ အဘိဓမၼာ။

The nature of mentality and materiality ရုပ္ နာမ္ တို႔၏ သဘာ၀၊ အဲဒါဟာ ဘာေခၚလဲ၊ အဘိဓမၼာ။ 
အဘိဓမၼာ ခုနစ္က်မ္း ဆိုတဲ့ စာအုပ္ ကို လွမ္း မၾကည့္နဲ႔၊ လွမ္း မၾကည့္နဲ႔၊ မင္းတို႔ေတြ အဘိဓမၼာ ခုနစ္က်မ္း ကို လွမ္းၾကည့္ရင္ အကုန္လံုး လန္႔သြားမွာ၊ စာအုပ္က နည္းတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဖတ္လဲ ဘာမွ နားမလည္ဘူး။ 


အဲဒီ စာအုပ္က ဘာေတြေဟာထားသလဲ ဆိုရင္ ဘုရား ကိုယ္တိုင္ ေဟာတာေနာ္။ စိတ္ အေၾကာင္း ရယ္၊ ေစတသိက္ အေၾကာင္းရယ္၊ ရုပ္ အေၾကာင္းရယ္၊ အဲဒီ အေၾကာင္းအရာသံုးပါး ကို အက်ယ္တ၀င့္ ဒီ စာအုပ္ႀကီးေတြ ထဲမွာ ေရးမွတ္ ထားတာ။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႔ ဓမၼ က စာအုပ္ထဲ မွာ ထားဖို႔
မဟုတ္ဘူး။ လူထဲ မွာ ထားရမယ္။


အဘိဓမၼာ သင္ခ်င္ရင္ မင္းကိုယ္ မင္း ျပန္ဖတ္
***********************************

လူ နဲ႔ ဓမၼ နဲ႔၊ ဓမ ၼနဲ႔ လူသား နဲ႔၊ တေပါင္းတည္းျဖစ္ေနမွ Dhamma is the light of your life ျဖစ္လာ မွာ။ ဓမၼ နဲ႔ လူ နဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနရင္ ကိုယ့္မွာ ဓမၼအလင္းေရာင္ မရွိဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အေမရိကန္ႀကီး တေယာက္က ဘုန္းႀကီး ကို  ေမးတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ တပည့္ေတာ္ အဘိဓမၼာ သင္ခ်င္တယ္တဲ့။
 

How to learn the Abhidhamma?
Teach me Abhidhamma. What is Abhidhamma? တဲ့။
 

သူက ေမးခြန္းေတြနဲ႔။ ေဟ့ Abhidhamma is your body.  ဟုတ္လား။ Don't read any book. You must read yourself. မင္းကိုယ္ ကိုယ္ မင္းျပန္ဖတ္။ စိတ္ က ဘယ္မွာ ရွိသလဲ၊  ဒီမွာ ပဲ၊ ကိုယ္မွာ ပဲ၊ ေစတသိက္ေကာ ကုိယ္ မွာ၊ ရုပ္ေတြေကာ၊ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ က ဒီမွာပဲ ရွိတာ။ 

ဒီ ကိုယ္ခႏၶာႀကီး ျပန္ဖတ္မွ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္ ကို တကယ္ သိမွာ။ ဒီ စာအုပ္ ခဏထား။  မင္း ကိုယ္ ကုိ မင္းျပန္ဖတ္ ရင္ မင္း အဘိဓမၼာ တကယ္ တတ္သြားမယ္။

How to read myself ? သူကေျပာတယ္။ က်ဳပ္ကို ကိုယ္ က်ဳပ္  ဘယ္လို ဖတ္မလဲ။ ေအး ေကာင္းျပီ
" You must sit on the floor,in the cross legged posotion,
place your right hand on top of your left hand,
close your eyes slowly, focus your mind at the tip of your nose."
 

ဟိုလူ ကို ဖတ္ခိုင္းျပီေနာ္။ 
တင္ပ်ဥ္ေခြ ထိုင္ပါ။ 
ကိုယ္ ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထား။  
မ်က္လံုး ကို ျဖည္းျဖည္းေလး မွိတ္၊ 
ဘယ္ဘက္လက္ေပၚ ညာလက္ ကေလး တင္ထား။ 
Breathe normally, naturally. မွန္မွန္ေလး ရွဴ။
ရိုးရိုးေလး အသက္ ရွဴ။ Focus your mind at the tip of your nose .
ႏွာသီးဖ်ားေလး ကို ခ်ိန္ထား၊ 


ဟိုလူ က မ်က္စိမွိတ္ နဖူးေၾကာေတြ ဘာေတြ ရႈံ႔လာတာ။ အဲ သလို အရမ္းႀကီး စိတ္ ကို တင္း မထားနဲ႔ေနာ္။
Must be ralax. သက္ေသာင့္ သက္သာေလး လုပ္စမ္းပါ။


 ႏွာသီးဖ်ား ခ်ိန္ ဆိုေတာ့ မ်က္လံုး ဖြင့္ၾကည့္တယ္။

venerable Sir; I'd like to ask you a question.
အို အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ေမးခြန္းတခု ေမးခ်င္တယ္။


ေဟ့လူ မင္း ေနာက္ မွ ေမး။ မင္းကို ဒီမွာ ထိုင္ျပီး အဘိဓမၼာ ဖတ္ခိုင္းေနတာ။


ေနပါဦး ေနာက္မွ ဖတ္ပါရေစတဲ့၊ အခု ေမးခ်င္ေသးတယ္၊၊ မင္းတို႔နဲ႔ မ်ား ကြာတယ္ေနာ္။ ဟိုလူ ကေတာ့ ထိုင္ခိုင္းကာ ရွိေသးတယ္၊ ေမးေနျပီ။ မေမးနဲ႔ ဦး၊ ေနာက္မွေမး။ မင္းစိတ္ ႏွာသီးဖ်ား ခ်ိန္ထား။


I miss my mind at the tip of nose.
စိတ္ က ႏွာသီးဖ်ား ခ်ိန္ လို႔ မရဘူး။ ေခ်ာ္ေခ်ာ္ထြက္သြားတယ္။ သူက ဒီလိုေျပာတယ္။


Ok I like. You must understand one thing Abhidhamma  This is called agitation.
ခ်ိန္လို မရဘူး။ လြဲေနတယ္။ လႈပ္ေနတယ္၊ Creak ျဖစ္ေနတယ္။
 

ဘာေခၚလဲ။ ဥဒၶစၥ တဲ့။ ေစတသိက္ တလံုး သူေျပာလိုက္တယ္။  စိတ္ေတြ လႈပ္ရွားေျပးသြားေနတာ ကို ဘာေခၚလဲ၊ ဥဒၶစၥ သင္ၾက။
 

ကိုယ္ကိုယ္ ကို သင္၊ ဥဒၶစၥ။ Concentrated ဒီမွာ ခ်ိန္လို႔ျမဲျပီဆိုလို႔ ရွိရင္ မင္းနားလည္လာျပီ။ အဘိဓမၼာ တလံုး၊ သမာဓိ ဟုတ္လား။
 

အဲဒီလို သင္သြားတာ။ ေနာက္ေတာ့ သူ ႀကိဳက္သြားတယ္။


ဗုဒၶ ကိုးကြယ္ေပမယ့္ စည္းကမ္း မရွိလွ်င္
******************************

သုတၱန္ The way of life,
၀ိနည္း discipline,
အဘိဓမၼာ the nature of our body or our life,
 

This is Tipitaka, three baskets of Buddha’s teaching
ဘုရား တို႔ ရဲ ႔ အဆံုးအမ ပိဋကတ္ သံုးပံု။ အဲဒါ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ။
 

To be learnt သင္ဖို႔။
 

After learning သင္ျပီးရင္ ဘာဆက္လုပ္ မလဲ။
To be practiced က်င့္ဖို႔။ 


ဘာရွိသလဲ။ သီလ သမာဓိ ပညာ။
သီလ ထပ္ေျပာ စရာ မလိုေတာ့ဘူး။
 

Bodily discipline, Verbal discipline.
ကာယကံ စည္းကမ္း သံုးခ်က္ ခုနက ေျပာထားတယ္ေနာ္။
၀စီကံ ပါးစပ္ ရဲ႔ စည္းကမ္းေျခာက္ခ်က္ ခုနက ေျပာထားတယ္။
အဲဒီ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွစ္ပါးရဲ႔ စည္းကမ္းေတြကို ဘာေခၚလဲ။ သီလ။
 

It is not for worship, not for belief. ဒီပိဋကတ္ သံုးပံုကို I believe in the Tipitaka. ငါ ပိဋကတ္ သံုးပံုကို ယံုၾကည္ ပါ၏။
 

ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ရဲ႔လား။ I worship the Tipitaka.  ငါ ပိဋကတ္ သံုးပံုကို ရွိခိုး ပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရဲ႔လား။
မျဖစ္ဘူးေနာ္။


I am learning. အဲဒါမွ very beginning of Buddhist ဆိုတာ အဲဒါ။
learning သင္ရမယ္ ေနာ္။ အဲ ပိဋကတ္ သံုးပံု သင္ျပီးရင္ ဘာဆက္လုပ္မလဲ။ က်င့္မယ္။ ဘာကုိလဲ သီလ။
 

ကိုယ္ႏႈတ္ ရဲ႔ စည္းကမ္း ကို ေလ့က်င့္။ 
to be a good person.  လူေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ရန္ အတြက္ သီလ အေရးႀကီးတယ္။
ကာယကံ မွာ စည္းကမ္း ရွိရမယ္။ ၀စီကံ မွာ စည္းကမ္း ရွိရမယ္။ ဒါ religion ကို မဆိုဘူး။ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဓမၼကို ေျပာေနတာ။ religion ကေတာ့ ႀကိဳက္တာကို ကိုးကြယ္။ ကိစၥမရွိဘူး။
 

ဘာသာ တစ္ဘာသာ တည္းနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး ဆိုရင္ ရွိတဲ့  ဘာသာ အကုန္ ကိုးကြယ္။ ကိစ ၥမရွိဘူး။ သို႔ေသာ္ အဲဒီ စည္းကမ္းေတြ မလိုက္နာ ရင္ ဒီလူ ဟာ လူေကာင္း ကို မျဖစ္ဘူး။ ဒါ အေရးႀကီးတာ ေနာ္။

လူေကာင္းျဖစ္ရံုႏွင့္ လူေျဖာင့္ ျဖစ္ပါ့မလား
*********************************

ေကာင္းျပီ။ ကိုယ္ ႏႈတ္ ရဲ႔ စည္းကမ္း ကို လိုက္နာရင္ သီလျပည့္စံုရင္  ဘာျဖစ္သလဲ။ Goog person တဲ့။ လူေကာင္း ဒါေပမဲ့ ကာယကံ  စည္းကမ္းေကာင္း လို႔ မလြန္ က်ဴးဘူး။ ၀စီကံ စည္းကမ္းေကာင္းလို႔
ပါးစပ္ နဲ႔ လြန္က်ဴး တာလဲ မရွိဘူး။ ကိုယ္ႏႈတ္ မွာ ဘာျပစ္မႈ မွ မေရာက္လို႔
He, she, they become a good person but there are many many violation. ဘာလဲ။ ကိုယ္ႏႈတ္ ကေတာ့ မလြန္က်ဴးပါဘူး။ လူ ေကာင္းေတြပဲ။ စိတ္ထဲ ကေတာ့ ေသာင္းက်န္းေနတာ အားႀကီးပဲ။ အဲဒါ ပိုခက္လာတယ္။
 

ဒါ another stage. ပိုခက္ လာတယ္ေနာ္။ to be right person.ေျဖာင့္မတ္တဲ့လူ တေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ရန္ အတြက္ We must control our mental violation. စိတ္ရဲ႔ ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈေတြ  ကို ထိန္းထား ရမယ္။

How to control? ဘယ္လို ထိန္းမလဲ ဆိုရင္ က်င့္နည္း ၾကံနည္းေလးေတြ ေျပာဖို႔ အခ်ိန္ မရဘူး။ သမထ က်င့္စဥ္ ကို က်င့္ရင္ စိတ္ဓာတ္ေသာင္းက်န္းမႈ အကုန္လံုး ျငိမ္သြားတယ္။  အဲဒါေၾကာင့္ သမထ ကမၼ႒ာန္းကို tranquillity meditation လို႔ ေခၚတယ္ ေနာ္။

သမထ ဆုိတဲ့ စကားလံုးေလး က ျငိမ္းခ်မ္းေစေသာ က်င့္စဥ္၊
စိတ္ ကို တေနရာတည္း မွာ ထား၊ ၀ီရိယ နဲ႔ သတိ နဲ႔ ညႇပ္ျပီးေတာ့ ထိန္း။  တေနရာတည္း မွာ ထားလို႔ ႏွာသီး ဖ်ား ပဲ ေျပာေျပာ။ ဘယ္နားျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။

 ေဟာဒီ မက္ကရိုဖုန္းေလးေပၚ ထားမလား။ သို႔မဟုတ္-ေဟာဒီ မီးတိုင္ေလး ထြန္းျပီးေတာ့ ထားမလား။ သို႔မဟုတ္ ေရခြက္ေလး ထဲ စိုက္ၾကည့္္ေန။ သို႔မဟုတ္ လည္း ပန္းပြင့္ေလးတပြင့္ ေရွ႔မွာ လွလွပပထား။
အဲဒီ ပန္းပြင့္ေလး စိုက္ၾကည့္ေန။ Concentration ရရင္ ဒါျပီးတာပဲ။
 

နည္းေပါင္းေလးဆယ္ ရွိတယ္။ ဘာနဲ႔ပဲ လုပ္လုပ္ ျဖစ္တယ္။ ႀကိဳက္လို႔ ရွိရင္ လုပ္ၾကည့္။ 
မိမိတို႔ေနတဲ့ အခန္းေလး ကို လံုေနေအာင္ ပိတ္။
မနက္ ေနလာတဲ့ အခိ်န္မွာ အေရွ႔ က တံခါးေပါက္ မွာေလ ေသးေသးေလး
ခဲတံ လံုးေလာက္ မရွိ တရွိ အေပါက္ ကေလး ေဖာက္။ အဲဒီက အလင္းေရာင္ေလး ၀င္လာ မွာ မဟုတ္လား။ အဲဒါေတြ ကို စိုက္ၾကည့္ Concentration ျဖစ္ရင္  ဒါလဲ meditation ျဖစ္တာပဲ။ ရတယ္။ 


ဟာ ေနာက္ လုပ္ခ်င္ေသးသလား။ အ၀ိုင္းေလး တ၀ိုင္းေလာက္ ပန္းကန္ျပားေလာက္ ျဖဴျဖဴစက္၀ိုင္းေလး
တ၀ိုင္းေလာက္ နံရံ မွာ ေရးထား။ အျဖဴေလး ေခ်ာမြတ္ ညီေနရမယ္။ အဲဒါ စိုက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ concentrate လုပ္။ 


အျဖဴေရာင္ မႀကိဳက္ရင္လဲ  အနီေရာင္ေပါ့။ အဲဒါ မႀကိဳက္ရင္လဲ အျပာေရာင္ေပါ့။ အဲဒါ မႀကိဳက္ရင္လဲ အ၀ါေရာင္ေပါ့။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆိုရင္ tranquillity meditation.အဲဒီလို တခုတည္းေသာ အာရံုမွာ စိတ္ကို တင္ ထားလို႔၊ စိတ္ဟာ ျမဲလို႔ ျငိမ္ေနျပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ေလ စိတ္ ရဲ႔ hindrances ေခၚတဲ့ နီ၀ရဏေတြ စိတ္ ရဲ႔ disturbance လို႔လဲ ေခၚမယ္ေပါ့။ 

အေႏွာက္ အယွက္ေတြ၊ အပိတ္ အပင္ အဆီးအတား စိတ္ အညစ္အေၾကးေတြ  ရွင္းသြားလို႔ ခြက္ တစ္ခြက္ ထဲမွာ ေရထည့္။ ေရဟာ လႈပ္လဲ မေနေစနဲ႔။  မီးထိုး ထားလို႔ အခိုးလဲ ထြက္ မေနေစနဲ႔။ ေဆးေရာင္စံု ဆိုးထား လို႔ ေရာင္စံုေတြ လဲ ျဖစ္မေနေစနဲ႔။ ေအာက္က အနည္ လဲ မထေစနဲ႔။  အေပၚက ဖံုေတြလဲ မလႊမ္းေစနဲ႔။ ဘယ္ႏွစ္ပါးလဲ ။


ေရခြက္ထဲ ငံ႔ုၾကည့္၊ ဘာေတြ႔ လဲ။ အရိပ္ေတြ႔တယ္။ အဲဒီေတာ့  ညီေတြ ညီမေတြ အားလံုး စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလို အျပစ္ ငါးပါး ကင္းတဲ့ ၾကည္ေအး ျငိမ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလး ျဖစ္လာေအာင္ သမထ က်င့္စဥ္ ဆိုတာ
က်င့္ေကာင္း တယ္။ 


ဘယ္သူ က်င့္က်င့္ Buddhist or non Buddhaist, Christion or Islam or Hindu or anybody can practice,
anybody can attain the mental happiness. ဘယ္သူ မဆို  စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း ကို ရႏိုင္တယ္။ 


စိတ္ေသာင္းက်န္းမႈေတြ ကို ျငိမ္ေစတဲ့  နည္းဟာ ဒီနည္း ပဲ ရွိတယ္။ It is not religion. It is not for worship.
It is not for belief but to be into practice က်င့္မွ ရမယ္။  ယံုၾကည္ေနရံု နဲ႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူး။


ေဆးေသာက္ျဖစ္ေအာင္ ေသာက္ၾကပါ
*******************************

ငါ ဖ်ားေနတယ္။ အဖ်ားျပတ္ေဆး ငါ ယံုၾကည္ပါတယ္ေနာ္။ ဘယ္ေတာ့ မွ အဖ်ားမေပ်ာက္ဘူး။ ဆရာ၀န္ႀကီး က ေရးေပးလိုက္တယ္။ မင္း အဖ်ား ဘာေၾကာင့္ဖ်ားတာ။ ဒီဂရီ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္။ ဘာ အစားေရွာင္။ အစာအိမ္ ဘာျဖစ္ေနတယ္။ ဘာေဆးေသာက္။  မနက္ဘယ္ႏွစ္လံုး။ ည ဘယ္ႏွစ္လံုး။ ေန႔ ဘယ္ႏွစ္ လံုးေသာက္၊ ေရးေပးလိုက္တယ္။ 

ဆရာ၀န္ ကေရးေပးတာ။ ဟာ သိပ္ေတာ္တဲ့ ေဒါက္တာ ဆိုျပီး ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ္ ေရာက္ေတာ့ ေဆး ပုလင္းေလး ေဘးခ်။ ေဆးပုလင္း လဲ ယံုၾကည္တယ္။ ဆရာ၀န္ လဲ ယံုၾကည္တယ္။  ေဆး အညႊန္းလဲ ယံုၾကည္ တယ္။ ေဆး အညႊန္းႀကီး ဖတ္ေန၊ ေရာဂါ ေပ်ာက္မလား။

ဒီကေန႔ ကမၻာ လူသားေတြ က ေဆးညႊန္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မဖတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး ျဖစ္လာတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံု ဆိုတာ ေဆးညႊန္းေတြ  ဟုတ္လား။ အခုေျပာေနတာ သီလ သမထ။

 ေနာက္ တတိယ အဆင့္ ၀ိပႆ       နာ။
အဲဒါ ေဆးေနာ္။ သီလေဆး ေသာက္ရင္ ကာယကံ ၀စီကံ မွာ ဘာျဖစ္လဲ  အျပစ္ကင္းသြားမယ္။ သမထ ေဆးေသာက္ရင္ မေနာကံ စိတ္ ရဲ႔ ေသာင္းက်န္းမႈေတြ ျငိမ္းေအး သြားမယ္ေနာ္။ 


၀ိပႆ      နာေဆးကို ေသာက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ ရဲ႔ ဟို အထဲမွာ စြဲေနတဲ့ ေရာဂါရဲ႔  အျမစ္ ကို ဆရာ က ေဆးေကာင္းေကာင္း နဲ႔ ႏုတ္လိုက္ သလိုေပါ့။
 

၀ိပႆ       နာမ်ား လုပ္လိုက္ျပီ ဆိုလို႔ ရွိရင္ စိတ္ အညစ္အေၾကးေတြ  အကုန္လံုး သန္႔ရွင္းသြားမယ္။

သူေတာ္သူျမတ္ျဖစ္ခ်င္လွ်င္
***********************

You will attain purification of mind in this very life.
စိတ္ရဲ႔ သန္႔ရွင္းမႈကို ရသြားမယ္။ 

At that time, you will become a noble person. ဘယ္ႏွစ္ဆင့္လဲ။ 
To be a good person  လူေကာင္းတေယာက္ျဖစ္ဖို႔ practice Sila, To be a right person.
ေျဖာင့္မတ္တဲ့ စိတ္ ပိုင္ရွင္ တေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ရာ အတြက္ You should practice Samatha. To be a Noble person, စာလံုးေပါင္း မမွားေစနဲ႔။ 


သူေတာ္ သူျမတ္ တေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ အတြက္
We should practice insight meditation, Vipassana.

၀ိပႆ         နာဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့ျပီ။ 
ဟို အေမရိကန္ႀကီးကို  အဘိဓမၼာ ဖတ္ ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီး ဘယ္မွာ ဖတ္ခိုင္းလဲ။ ကိုယ္ထဲ မွာ ဖတ္ရတယ္။ 

၀ိပႆ       နာ ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ ထဲ ရွိတဲ့ အရွိေတြ ကို  အရွိ အတိုင္း သိေအာင္၊ အဲဒီ အရွိ တရားေတြ တခုနဲ႔ တခု ဘယ္လို interdepdndent ျဖစ္ျပီးေတာ့ တည္ေဆာက္ထားတယ္ ဆိုတာကို အမွန္ အတိုင္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တဲ့ နည္းဟာ ဘာလဲ ၀ိပႆ         နာ ပဲ။

အဲဒီ၀ိပႆ         နာ အားထုတ္လို႔ ရွိရင္ စိတ္ အညစ္အေၾကးေတြ အကုန္လံုး  ဘာျဖစ္လဲ။ သန္႔ရွင္းသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ထိုသူ ဘာျဖစ္လဲ။ Noble person သူေတာ္ သူျမတ္ တေယာက္ ျဖစ္လာမယ္။
 

ဘယ္ႏွစ္ဆင့္ လဲ သီလက်င့္ လူေကာင္းျဖစ္မယ္။ သမထက်င့္  လူေျဖာင့္ျဖစ္မယ္။ ၀ိပႆ       နာက်င္႔ရင္ သူေတာ္သူျမတ္တေယာက္ျဖစ္လာမယ္။

က်င့္စဥ္ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး လဲ သီလ သမာဓိ ပညာ- ဒီ သံုးမ်ိဳးက ဘာလုပ္မလဲ။
To be practice အဲဒီ သီလ သမာဓိ ပညာ သံုးမ်ိဳး ကို က်င့္လိုက္ လို႔ရွိရင္ We will realize the true nature of our life. ဘ၀ ရဲ႔ အမွန္တရားေတြ ကို နားလည္လာမယ္။ ဘ၀ အမွန္ ဆိုေတာ့ သစၥာ တရားေပါ့။


ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶ ရဲ႔ အဆံုးအမ မ်ားသည္ ကုိးကြယ္ ဖို႔ religion မဟုတ္ဘူး။  သင္ဖို႔ ဓမၼ ေနာ္။ ရွိခိုးဖို႔ ယံုၾကည္ဖို႔ religion မဟုတ္ဘူး။ က်င့္ဖို႔ ဓမၼ။
 

ယံုၾကည္ေနရံုမွ် နဲ႔ လံုေလာက္တဲ့ Religion မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။  သိရွိ နားလည္ေအာင္ လုပ္ရမယ့္ ဓမၼ။ အဆင့္ ဘယ္ႏွစ္ဆင့္လဲ။ ဓမ ၼအဆင့္ သံုးဆင့္ ကို က်င့္ရင္ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဓမၼ အဆင့္ ဘယ္ႏွစ္ဆင့္ တက္လာ မလဲ။ 
to be a good person, to be a right person,
to be a noble person. လို႔ ဘ၀ အဆင့္ သံုးဆင့္ ျမင့္တက္ လာမယ္။
လူသားတိုင္း ရဲ႔ ဘ၀ ကို အဲဒီလို အဆင့္ဆင့္ ျမင့္တက္ေစတဲ့  အဆံုးအမမ်ားကို ဘာေခၚလဲ။
Buddha’s teaching ဒီလို ေခၚပါတယ္။





သီတဂူ ဆရာေတာ္ http://buddhismworld.ning.com/ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

ႏွလံုးသားထဲက ဗုဒၶအဆံုးအမမ်ား

No comments:

Post a Comment