ျခေသ့ၤ ဟာ သူ႔ကုိျမွား နဲ႔ ပစ္ရင္ ျမွားေနာက္ သုိ႔ မလိုက္ ဘဲ ပစ္တဲ့ သူကုိပဲ
လုိက္ပါ တယ္ … ေခြးဆုိ လွ်င္ ခဲနဲ႔ ပစ္ပါက ခဲေနာက္ ကုိ လုိက္ပါတယ္… ျခေသ့ၤ နဲ႔
မတူပါ… ဒါေၾကာင့္ ျခေသ့ၤ ဟာ အေၾကာင္း ကုိ လုိက္တယ္ လုိ႔ ပမာျပဳ ပါတယ္…
ဒီလုိပဲ ဗုဒၶ တရား တြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရား သည္ အက်ိဳး တရားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ ျဖစ္ မလာေအာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ ပစၥဳပၸန္ မွာ ရွိတဲ့ အေၾကာင္း တရားေတြ ျဖစ္တဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀ တုိ႔ မျဖစ္ေအာင္ အၿပီးသတ္ပါတယ္…
အေၾကာင္း တရား မ်ား မရွိပါက အက်ဳိး တရား ခႏၶာ (ဒုကၡသစၥာ) သည္ ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ အက်ဳိးတရား တုိ႔သည္ ပုံမွန္ အတုိင္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သူတုိ႔ ကုိ တုိက္ရုိက္ ခ်ည္း မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရုိး မရွိပါ… လုပ္လုိ႔လည္း မရပါ…
ခႏၶာ ဟူေသာ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတဲ႔ အက်ဳိးရွိေန ၍ ေ၀ဒနာ ဆိုသည္ မွာ ထုိ အက်ဳိးတရားနွင့္ တခါ တည္း ပါလာ ၍ ခံစား ရမွာပါပဲ…
ထုိေ၀ဒနာ အက်ဳိးေတြ ကုိ တုိက္ရုိက္ ခ်ည္း ဖယ္ေန၍ လည္း အၿပီး ေပ်ာက္သြား မည္ မဟုတ္ ပါ… မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ မဆုိ ေ၀ဒနာ၊ ဇာရာ၊ မရဏ ဟူေသာ အက်ဳိး တုိ႔ မလြဲမေသြ ခံစားရ မွာပါပဲ…
ထုိ အက်ဳိးတရား မ်ားသည္ အေၾကာင္း ရွိေနသမွ် ျဖစ္ေနဦးမွာ ပါပဲ…
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာ အေၾကာင္း တရားမ်ား ကုိ ဖယ္ခြာမွ သာလွ်င္ ထုိ အက်ဳိး တရားမ်ား ထပ္ျဖစ္ မလာေတာ့ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔ မည္သည္ အေၾကာင္း ကုိသာ က်င့္ပါတယ္။ အက်ဳိး ကုိ မက်င့္ ဘူးလုိ႔ ဆိုလုိ ပါတယ္… ဒီသေဘာကုိ ပဲ ျခေသ့ၤ နဲ႔ ပမာျပဳထား တာပါ။
ဒီ သေဘာေတြ နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး သာ ေစတီ ပုထုိးမ်ားေရွ႕ မွာ ျခေသ့ၤရုပ္ႀကီး မ်ား ထားတာပါ…
Credit: ဆရာေတာ္ အရွင္ ေကာသလႅ (ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္)
From...Myanmar Latest News
ဒီလုိပဲ ဗုဒၶ တရား တြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရား သည္ အက်ိဳး တရားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာေတြ ျဖစ္ မလာေအာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ ပစၥဳပၸန္ မွာ ရွိတဲ့ အေၾကာင္း တရားေတြ ျဖစ္တဲ့ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀ တုိ႔ မျဖစ္ေအာင္ အၿပီးသတ္ပါတယ္…
အေၾကာင္း တရား မ်ား မရွိပါက အက်ဳိး တရား ခႏၶာ (ဒုကၡသစၥာ) သည္ ထပ္ျဖစ္မလာေတာ့ပါ။ အက်ဳိးတရား တုိ႔သည္ ပုံမွန္ အတုိင္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သူတုိ႔ ကုိ တုိက္ရုိက္ ခ်ည္း မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရုိး မရွိပါ… လုပ္လုိ႔လည္း မရပါ…
ခႏၶာ ဟူေသာ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတဲ႔ အက်ဳိးရွိေန ၍ ေ၀ဒနာ ဆိုသည္ မွာ ထုိ အက်ဳိးတရားနွင့္ တခါ တည္း ပါလာ ၍ ခံစား ရမွာပါပဲ…
ထုိေ၀ဒနာ အက်ဳိးေတြ ကုိ တုိက္ရုိက္ ခ်ည္း ဖယ္ေန၍ လည္း အၿပီး ေပ်ာက္သြား မည္ မဟုတ္ ပါ… မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ မဆုိ ေ၀ဒနာ၊ ဇာရာ၊ မရဏ ဟူေသာ အက်ဳိး တုိ႔ မလြဲမေသြ ခံစားရ မွာပါပဲ…
ထုိ အက်ဳိးတရား မ်ားသည္ အေၾကာင္း ရွိေနသမွ် ျဖစ္ေနဦးမွာ ပါပဲ…
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာ အေၾကာင္း တရားမ်ား ကုိ ဖယ္ခြာမွ သာလွ်င္ ထုိ အက်ဳိး တရားမ်ား ထပ္ျဖစ္ မလာေတာ့ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔ မည္သည္ အေၾကာင္း ကုိသာ က်င့္ပါတယ္။ အက်ဳိး ကုိ မက်င့္ ဘူးလုိ႔ ဆိုလုိ ပါတယ္… ဒီသေဘာကုိ ပဲ ျခေသ့ၤ နဲ႔ ပမာျပဳထား တာပါ။
ဒီ သေဘာေတြ နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး သာ ေစတီ ပုထုိးမ်ားေရွ႕ မွာ ျခေသ့ၤရုပ္ႀကီး မ်ား ထားတာပါ…
Credit: ဆရာေတာ္ အရွင္ ေကာသလႅ (ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္)
From...Myanmar Latest News
No comments:
Post a Comment