ဦးခ်န္ထြန္း ( ၁၈၅၉-၁၈၉၄) စစ္ေတြၿမိဳ႕မွ ေရႊစလြယ္ရ သူေဌးႀကီးဦးရဲေက်ာ္သူ ဆုိလွ်င္ ရခုိင္ သား မ်ား ေလာကတြင္မသိသူမရွိသေလာက္ ပင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ေဇာသည္။ သူ႔သားဦးခ်န္ထြန္း အေဖေျခရာ ကုိနင္း၍ ထုိေခတ္ ထု
ဦးရဲေက်ာ္ သူ၊ ေဒၚသံဒါျဖဴ တုိ႔ မိဘႏွစ္ပါး တြင္ သားသမီး(၁၀)ဦး ထြန္းကားခဲ့ရာ သားေယာက်္ား မ်ားမွာ ဦးေက်ာ္ဦး၊ ဦး ခ်န္ထြန္း၊ ဦးစံေက်ာ္၊ ဦးေရႊဘန္း၊ ဦးသာဇံ၊ ဦးေရႊသာ တုိ႔ ျဖစ္ၾကၿပီး သမီးမ်ားမွာ ေဒၚစံ၀င္း၊ ေဒၚစံျမခုိင္၊ ေဒၚေရႊခုိင္၊ ေဒၚရွင္ထြီးမတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ဦးခ်န္ထြန္း အပါအ၀င္ သား(၆)ေယာက္ စလုံးသည္ ထုိေခတ္က အဂၤလန္ ေက်ာင္း တြင္ ေက်ာင္းေန ခဲ့ၾက၍ စာတတ္ေပတတ္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ညီအစ္ ကုိ ေလး ေယာက္ ျဖစ္ေသာ ဦးခ်န္ထြန္း အပါအ၀င္ ဦးေရႊဘန္း၊ ဦးေရႊသာ၊ ဦးသာဇံတုိ႔သည္ ဘိလပ္ မွ ဥပေဒဘြဲ႔{ Barrister at Law) ကုိ ရရွိခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ဦးခ်န္ထြန္း သည္ ဥပေဒဘြဲ႔ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ျဖစ္ေသာ ၁၈၈၁ခုႏွစ္ တြင္ ေရာမ ဥပေဒ ဘာသာ ရပ္၊ ဥပေဒ အတတ္ပညာ ဘာသာရပ္၊ အဂၤလိပ္ လူမ်ဳိးတုိ႔၏ ေရွ႕ ေဟာင္း ထုံးတမ္း စဥ္လာ ဘာသာရပ္ အားလုံး ကုိ အမွတ္ အမ်ားဆုံး ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ေအာင္ျမင္ ၍ ၀ိတုိရိယဘုရင္ မႀကီး ကုိယ္တုိင္ ၀ိတုိရိယ ေရႊတံဆိပ္ဆုကုိ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည္။
ဘာသာရပ္ တုိင္းတြင္ ထူးခၽြန္ဆု ရရွိ ခဲ့၍ ဘာသာ ရပ္ တခုလွ်င္ ထုိေခတ္က စတာလင္ေပါင္ (၁၀၀) စီ ခ်ီးျမွင့္ခံ ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ဦးခ်န္ထြန္း ရရွိခဲ့ေသာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ အမွတ္မ်ဳိးကုိ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ျဖစ္ေသာ အခ်ိန္အ ထိ ေနာက္ထပ္ ထုိ ဆုမ်ဳိးရရွိသူ လုံး၀မရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ရန္ကုန္ျပန္လာ၍ ၀ိတုိရိယ ဘုရင္မဆုကုိ ဆြဲ၍သြားလွ်င္ ဦးခ်န္ ထြန္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ဆုံမိေသာ လူတုိင္းသူ႔ကုိ အေလးျပဳရသည္။
စက္ဘီးစီး လာသူ ၿဖစ္ေနလွ်င္ စက္ ဘီးမွ ဆင္းရပ္၍ အေလးျပဳရသည္ ဟု ေရွ႕ေန ဦးေမာင္ေက်ာ္ဇံ ဇနီး ေဒၚရီရီဇံ (အမွတ္-၂၈၊စမ္းေခ်ာင္း၊ေအာင
ေတြ႔႔ခ်င္ လြန္း၍ အေခၚခံရေသာ အခါ ေတာသားေလး က ရခုိင္ရုိးရာ ၀တ္စုံျဖစ္သည့္
၀ိတုိရိယ ဘုရင္မႀကီး ဆုကုိ သူကုိယ္တုိင္ ခ်ီးျမွင့္ၿပီး ဘုရင္မႀကီး၊ သားေတာ္ႏွင့္ ေတာ္၀င္ ျမင္း ရထား ကုိစီးခြင့္ရေသာ ဆုလည္းပါ၀င္သည့္အျပင္ နန္းေတာ္ထဲသုိ႔ အခ်ိန္မေရြး သြားလာႏုိင္ခြင့္ အခြင့္အေရးကုိပင္ ဘုရင္မႀကီးက ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ဦးခ်န္ထြန္းသည္ အဂၤလန္တြင္ေနစဥ္ သူ မိတ္ေဆြမ်ားအနက္ ကမာၻေက်ာ္ စာေရးဆရာၾကီး ေအာ္စကာ၀ုိင္း (Mr.Oscar Wild) တစ္ေယာက္ လည္း အလြန္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။
ေအာ္စတာ ၀ုိင္းႏွင့္ အတူသြား အေနမ်ား ခဲ့၍ ဦးခ်န္ထြန္း က ရခုိင္လူမ်ဳိး၊ ရခုိင္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရခုိင္သမုိင္းမ်ားကုိ ေျပာျပခဲ့ဟန္ ရွိ သည္။ ေအာ္စကာ၀ုိင္းသည္ ရခုိင္သမုိင္းေၾကာင္းမ်ားကု
ဦးခ်န္ထြန္း လည္း အဂၤလန္တြင္ ေနစဥ္ The Nature and Value of Jurisprudence စာအုပ္ ကုိ Messrs Sweet And Maswell စာအုပ္တုိက္မွ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ယင္းစာအုပ္သည္ အဂၤလန္ တြင္ အလြန္လူႀကဳိက္ မ်ား၍ တတိယအႀကိမ္ပင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ဦးခ်န္ထြန္း ရန္ကုန္ သုိ႔ ျပန္ေရာက္ လာေသာအခါ Leading Cases in BurmeseLaw စာအုပ္ႏွင့္ Burmese Buddhist law စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ကုိ ေရးသားခဲ့သည္။
ယင္း စာအုပ္(၂)အုပ္ သည္ ယေန႔ ထက္တုိင္ ျမန္မာတရား ေရးရာ ဌာနတြင္ လက္သုံး (Manual) အျဖစ္ အသုံးျပဳေနဆဲဟု သိရသည္။ Burmese Buddhist Law စာအုပ္သည္ စာေရးသူ၏ ဖခင္ဦးေမာင္သာဇံ (စက္ရွင္တရားသူႀကီး -ၿငိမ္း) ဗဟုိ တရားရုံးခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနက သူ၏ စာၾကည့္တုိက္တြင္ တရုိတေသ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ရာ ယခု ယင္းစာအုပ္သည္ စာေရးသူ ၏ စာၾကည္တုိက္တြင္ ရွိေနပါသည္။ ယင္းစာအုပ္၏ မ်က္ႏွာဖုံးကုိ ယခု ဦးခ်န္ထြန္း၏ အတၳဳပၸတၱိ ေဆာင္းပါးႏွင့္အတူ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
၁၈၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ၿဗိတိသွ် အစုိးရ သည္ စီမံကိန္း ခ်၍ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ကို ေခတ္မီၿမဳိ႕ေတာ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ အကြက္ ရုိက္ၿပီး အိမ္ရာ တုိက္တာမ်ား ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္။ ထုိစဥ္ကယခုသိမ္ ႀကီးေစ်း ေနရာ တြင္ ဆူးေလေစတီေလာက္ ႀကီးေသာ `က်ဳိက္ျမတ္သံခ်ဳိ` ေစတီတစ္ဆူ ရွိခဲ့သည္ကုိ လမ္း ႏွင့္ မလြတ္၍ ၿဖဳိဖ်က္ပစ္ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ျမဳိ႕ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား အားလံုးနီးပါး ကုိ အကြက္မ်ား ခ်ရာတြင္ မလြတ္ဆုိၿပီး လမ္းမေတာ္ၿမဳိ႕နယ္ သရက္ေတာဥယ်ာဥ္ အတြင္း စုေပါင္း၍ ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့သည္။ (ယေန႔တုိင္ သရက္ေတာ ေက်ာင္း၀င္း အတြင္း ထုိစဥ္က အမည္အတုိင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနပါေသး သည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ လမ္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ရာတြင္ လမ္းမလြတ္ဟု ဆုိၿပီး ဆူးေလဘုရား ကုိ ယခုေနရာမွ အျခားတေနရာ သုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
ထုိစဥ္က ၿဗိတိသွ် အရာရွိမ်ား တင္ျပခ်က္တြင္ ေနာက္အႏွစ္ ၅၀- ၁၀၀ အတြင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕သည္ ကမာၻ႔အဆင့္မီွ ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီး တၿမိဳ႕ ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ရာ ပတ္ခ်ာလည္ ၀ုိင္းရံ လ်က္ရွိေသာ မုိး ထိေအာင္ ျမင့္မားသည့္ အေဆာက္ အအုံမ်ားေအာက္ ေရာက္ေနမည္ျဖစ္၍ မသင့္ေတာ္ဟု အေၾကာင္း ျပခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ား စိတ္ႀကဳိက္ သင့္ေတာ္သည့္ ေနရာ ေရႊ႕၍ ပုံတူေဆာက္ေပးရန္ အ ေၾကာင္းျပ ခဲ့သည္။ ယင္းကိစၥကုိ အဂၤလိပ္ အရာရွိမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာအရာရွိမ်ားက ကန္႔ကြက္သူမရွိ သေဘာတူၾကသည္။ ဦး ခ်န္ထြန္းတေယာက္သာ အႀကီးအက်ယ္ ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။
အဂၤလိပ္ေခတ္ တြင္ အထက္မွ ခ်မွတ္ထား ေသာ အမိန္႔တခုကုိ လုပ္သင့္သည္ ျဖစ္ေစ မလုပ္ သင့္သည္ ျဖစ္ေစ မေျပာရဲေသာ ေခတ္။ အလုပ္ျပဳတ္မွာ ေၾကာက္သည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ မည္သူမွ် ဦးခ်န္ထြန္းဘက္မွ မားမားရပ္တည္၍ ေျပာ၀ံ့သူမရွိပါ။ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ား၏ ထုံးတမ္း စဥ္လာတြင္ ဘုရားတည္ၿပီးလွ်င္ ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္း၊ ဖ်က္ျခင္း ျပဳလုပ္ရုိး ထုံးစဥ္မရွိဟု တင္ျပ ခဲ့သည္။
အလားတူ လန္ဒန္ကုိ ေခတ္မီျမဳိ႕ေတာ္ ေဆာက္လုပ္စဥ္က Square Building အ၀ုိင္း ကုိ ေရွ႕ေဟာင္း အေဆာက္ အအုံ တစ္ခုအျဖစ္ အေနျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ ခ်န္ထားခဲ့သလဲဟု အေရးဆုိခဲ့သည္။ ဦးခ်န္ ထြန္း၏ ကန္႔ကြက္ခ်က္ မ်ား လုံး၀ အရာ မေရာက္ခဲ့၍ စေနေဒါင့္မွ စ၍ ဆူးေလဘုရား ကုိ ဖ်က္ပါေတာ့သည္။
ဦးခ်န္ထြန္း သည္ အာဂ သတၱိရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ လုပ္ရဲသည္။ လုပ္ရဲေသာသတၱိ ရွိသည္။ အလုပ္ျပဳတ္ခ်င္ ျပဳတ္ပါေစ လုံး၀ ေနာက္မဆုတ္ခဲ့ပါ။ သူ႔ကုိေရႊတံဆိပ္ ဆု ေပးထားေသာ ၀ိတုိရိယ ဘုရင္မ ကုိ ခ်က္ခ်င္း သတိ ရလာခဲ့သည္။ ေၾကးနန္းရုိက္ၿပီး စာတစ္ေစာင္ကုိလည္း ဘုရင္မႀကီးထံ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေရးးသားေပးပုိ႔ လုိက္သည္။
ဦးခ်န္ထြန္း ၏ ေက်းဇူး၊ ၀ိတုိရိယ ဘုရင္မႀကီး၏အမိန္႔ေၾကာင့္ ယေန႔ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ ဆူးေလေစ တီကုိ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လည္တြင္ ေတြ႔ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးခ်န္ထြန္းေက်းဇူးကား အလြန္ ႀကီးမား ပါသည္။ ဆပ္ ၍ ကုန္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဆူးေလေစတီကုိ ဖူးေတြ႔ရတုိင္း ဦးခ်န္ထြန္းကုိ သတိရ သင့္ေပသည္။
ေဒါက္တာ တင္ေအာင္ႏွင့္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရား၀န္ႀကီး မစၥတာဒတ္(ခ္)တုိ႔က အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏိုင္ငံ မ်ားတြင္ ဦးခ်န္ထြန္းေလာက္ ဥပေဒေရးရာ ကၽြမ္းက်င္သူမေပၚေသး။ အိႏၵိယတုိက္ တြင္ အေတာ္ဆုံး(၃)ဦးကုိ ေရြးထုတ္၍ ေျပာရလွ်င္ (၁)ဦးခ်န္ထြန္း၊ (၂)ဦးမဲေအာင္၊ (၃)ဦးသိန္းေမာင္ တုိ႔ ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။ ဦးခ်န္ထြန္း သည္ အဂၤလန္မွ ျပန္လာစဥ္ အုိင္ယာလန္ သူ Miss Cosgroves ကုိ လက္ထပ္၍ ေခၚလာခဲ့သည္။
ဦးခ်န္ထြန္း အား ျမန္မာ ယဥ္ေက်းမႈ ရွဳေထာင့္ မွ ၾကည့္လွ်င္ အမွား တစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ဆုိ၍ရပါမည္။ (ျပစ္မႈတစ္ခုကုိ က်ဴးလြန္ျခင္းေတာ ့မဟုတ္ပါ) ဦးခ်န္ထြန္း ၏ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥျဖစ္ ၍ စာေရးသူ အေန ႏွင့္ ေ၀ဖန္ပုိင္ခြင့္ မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္`ငါမွားေလျခင္း` ဆုိေသာ ေနာင္ တ တစ္ခုကုိေတာ့ သူ၏ အသဲႏွလုံးၾကား ထဲတြင္ ရင္နင့္ေအာင္ ေသသည္ အထိ ခံစားသြားရသည္ဟု စာေရးသူ ေကာက္ခ်က္ဆြဲယူပါသည္။
ထုိေခတ္ ထုိအခါသည္ ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာႀကီး ေနမ၀င္ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လ်က္ရွိေသာ အေျခ အေန အခ်ိန္ အခါ။ သူတုိ႔ ေသြးနားထင္ ေရာက္ေနေသာအခ်ိန္။ အာရွတုိက္သားမ်ားကုိ လူည့ံ၊ လူဖ်င္း၊ လူအဟု ယူဆၿပီး မတူမတန္ ဆက္ဆံေနေသာ အခ်ိန္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏ ယဥ္ေက်းမႈကုိ တန္ဖုိးထားရမွန္းပင္ မသိ၍ ဘုရား ေက်ာင္းကန္မ်ားကုိ ဖိနပ္စီး၍ တက္ခဲ့ၾကသည္။ (Shoe's Question) ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
ဦးခ်န္ထြန္း သည္ သူ၏ ရွဳမၿငီး ခ်စ္ဇနီး အသားျဖဴျဖဴ ဘုိမေလး Miss Cosgrovesကုိ သူ၏ေမြးရာ ဇာတိရပ္ မိ သားစု ေနထုိင္ေသာ စစ္ေတြၿမိဳ႕သုိ႔ ေခၚလာခဲ့ပါသည္။ မိသားစု အားလုံးက ၾကမ္း မွာ ထုိင္ၿပီး ဂါ၀န္ ၀တ္ထား ေသာဘုိမကုိ ကုလားထုိင္ႏွင့္ အေပၚမွာ ထုိင္ခုိင္းခဲ့ရသည္။ ရခုိင္မ်ား စားပြဲအ၀ုိင္းတြင္ ၀ုိင္းထုိင္ၿပီးထမင္းမ်ား ကုိ လက္ႏွင့္နယ္၍ စားျပသည္။
ေဘာင္းဘီ မ၀တ္ဘဲ စားပြဲခင္း အစ (လုံခ်ည္ကုိဆုိလုိသည္)ကုိ ခ်ဳပ္၍ ၀တ္ ေသာလူမ်ဳိး၊ ကြမ္း စားေသာလူမ်ဳိး၊ ဘုိေက မထားဘဲ ဆံပင္ မျဖတ္ ေသွ်ာင္ထုံးထားသည္။ ဆံပင္ကုိ အ၀တ္နွင့္ ပတ္ ထားသည္ (ေခါင္းေပါင္း ကုိ ဆုိလုိသည္) စသည္ျဖင့္ အင္မတန္ မွ အထင္ေသး အျမင္ေသးႏွင့္ ေ၀ဖန္ ခံခဲ့ ရသည္ကုိ ဦးခ်န္ထြန္း အလူး အလဲ ခံခဲ့ရသည္။ မိဘ လက္ထက္မွ သ႔ူ ဘ၀ တေလွ်ာက္လုံး အပြဲပြဲ ႏူိင္လာခဲ့ သမွ် ဇနီးသည္ Miss Cosgroves ႏွင့္က်မွ ဒူးေထာက္ အရွံဳးေပးခဲ့ရေသာ စစ္သူၾကီး။
ဦးခ်န္ထြန္းႏွင့္ Miss Cosgroves တုိ႔၏ အိမ္ေထာင္ေရး သည္ မည္ေရြ႕မည္မွ် အထိအဆင္ေျပ မေျပ ဆုိသည့္ အတုိင္းအတာ ဒီဂရီကုိ စာေရးသူမသိပါ။ ဦးခ်န္ထြန္းႏွင့္ ရခဲ့ေသာ Miss Marie Chan Tun ကုိေခၚၿပီး အဂၤ လန္သုိ႔ ျပန္သြားပါသည္။ သူသည္ ျမန္မာလူမ်ဳိး ယဥ္ေက်းမႈကုိ အထင္ေသး အျမင္ေသး မ်ားစြာျဖင့္ ရွဳျမင္ သုံးသပ္ၿပီး ေနာက္ပုိင္း`The Marriage in Burma` ဟူေသာ စာအုပ္ တအုပ္ကုိ ေရးသားခဲ့ပါသည္။
မၾကာေသးမီ က ကမာရြတ္၊ လွည္းတန္းရွိ အတၱိယ လမ္းတြင္ ေနထုိင္ေသာ ဦးခ်န္ထြန္းညီ၊ ဦးေရႊသာ ၏ေျမး ဘဏ္မန္ေနဂ်ာ ဦးေရႊျဖဴႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ထုိ စာအုပ္က လြန္ခဲ့ေသာ(၃၀)ေက်ာ္ က ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ စာၾကည့္တုိက္ မွ ငွားရမ္း၍ သူကုိယ္တုိင္ ဖတ္ဖူးေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။
စာေရးသူ သည္ Miss Cosgroves ေရးသားေသာ စာအုပ္ ကုိ ျပန္လည္ေခ်ပ ေရးသားရန္ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ စာၾကည္တုိက္ တြင္ သြားရွာပါသည္။ လုံး၀ မေတြ႔ဘဲ ျပန္လာခဲ့ရသည္။ ယခု ဤ စာအုပ္ေရးသားေသာ အခ်ိန္ထိ လမ္းသြား လမ္း လာအခြင့္ရတုိင္း လုိက္ရွာေန ဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
လူမ်ဳိး မတူ၊ ဘာသာ မတူ၊ ယဥ္ေက်းမႈ မတူလွ်င္ ေယာက်ၤားျဖစ္ ေစ၊ မိန္းမျဖစ္ေစ မိမိဘ၀ အတြက္ တစ္သက္ တာ အိမ္ေထာင္ဖက္ ေရြးခ်ယ္ေသာ အခါ အထူး သတိထားရန္ အခ်က္ တခ်က္ ျဖစ္သည္ ကုိ ဦးခ်န္ထြန္း ၏ ကုိယ္ေတြ႔ တစ္သက္တာ က သင္ခန္းစာ ယူစရာ က်န္ရစ္ ခဲ့ပါ သည္။ ဦးေမာင္ေက်ာ္ဇံ (BA.BL) ေရွ႕ေနႀကီး၏ဇနီး ေဒၚရီရီဇံ ေျပာျပခ်က္အရ Miss Cosgroves သည္ ဦးခ်န္ထြန္း ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ျမဳိ႕သုိ႔ လုံး၀ ျပန္မလာေတာ့ပါဟု သိရွိ ရပါသည္။ ဦးခ်န္ထြန္း လည္း ေနာက္အိမ္ ေထာင္ မျပဳခဲ့ပါ။
သူ၏ ဇနီးႏွင့္ သူ အလြန္ခ်စ္ေသာ သမီးငယ္ ျပန္ မလာေတာ့ၿပီဟု သိေသာအခါ ဦးခ်န္ထြန္း တစ္ေယာက္ မည္သုိ႔ေသာ ေ၀ဒနာမ်ဳိးကုိ ခံစားရပါမည္နည္း။ မိမိဘ၀တြင္ ဟာလာ ဟင္း လင္းႏွင့္ မည္သူကုိ မွ် ရင္ဖြင့္ေျပာၾကား၍ မျဖစ္။ ေျပာလည္းမေျပာခ်င္။ သူမ်ားႏွင့္လည္း မဆုိင္။ ဘယ္သူ မျပဳမိမိမႈ။ ဦးခ်န္ထြန္း မွလြဲ ၍ မည္သူမွ် သိႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ေနာက္ပုိင္း တြင္ တေယာက္ တည္း ဦးတည္ရာ မရွိ စိတ္ေသာက ဖိစီး ၿပီး စက္ဘီး တစ္စီးႏွင့္ ေလွ်ာက္သြားေန ခဲ့သည္။ *၀ိတုိရိယ ဘုရင္မႀကီး ကုိယ္တုိင္ နန္းတြင္းေခၚ၍ လက္ဖက္ရည္ ပြဲႏွင့္ ဧည္ခံၿပီး ၀ိတုိရိယ ေရႊတံဆိပ္ဘြဲ႔ ကုိ ေပးခဲ့သည္။
နန္းတြင္း တြင္ အခ်ိန္ မေရြး ၀င္ထြက္ခြင့္ အမိန္႔ ရသူတဦး။ *ဒုတိယ ကမာၻစစ္ မျဖစ္မီအထိ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ ဥပေဒ ဘာသာရပ္ တြင္ သူ႔လုိ ဒီဂရီ အျမင့္ဆုံး အမွတ္မ်ဳိး မည္ သူမွ် မရရွိခဲ့။ *သူေရး ခဲ့ေသာ ဥပေဒ စာအုပ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တရားရုံးခ်ဳပ္ တြင္ ယခုထိ အသုံးျပဳေနဆဲ ရည္ညႊန္းကုိး ကား ေနဆဲျဖစ္သည္။
*ဆူးေလ ဘုရား ကုိ မဖ်က္ရန္ အေရး ဆုိခဲ့ရာတြင္ ေနမ၀င္ ၀ိတုိရိယ ဘုရင္မႀကီး ထံ ေၾကး နန္းႏွင့္ တစ္မ်ဳိး၊ စာ ေရး၍ တစ္ဖုံ သတၱိရွိရွိ ရဲရဲေတာက္တင္ျပခဲ့သူ။ ဤမွ်ေလာက္ ႏိုင္ငံအတြက္ အဖုိးတန္ ရတနာသားေကာင္း တစ္ဦးသည္ အသဲကၽြမ္းေ၀ဒနာ(၀ါ)စိတ္ထိခု
ႏူိင္ငံ အတြက္ဆုံးရွံဳးမႈ တ ရပ္အျဖစ္ စာေရးသူ ၀မ္းနည္းစြာျဖင့္ မွတ္တမ္း တင္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ရခုိင္ အခ်ဳိ႕က မိမိကုိယ္ ကုိ သတ္ေသ သြားသည္ဟု ေျပာၾကသည္။ ဟုတ္ မဟုတ္ေတာ့ စာေရးသူ အတိအက် စုံစမ္း၍ မရပါ။ ေဒၚရီရီဇံ ကုိ ေမးၾကည့္ ေသာအခါ `မဟုတ္ပါဘူး`ဟုဆုိသည္။
ဦးခ်န္ထြန္း ၏ ဖခင္ သူေဌးႀကီး ဦးရဲေက်ာ္သူ သည္ ကြယ္လြန္ ခါနီးတြင္ သားသမီး (၁၀)ေယာက္ ကုိ တစ္ေယာက
ဓါတ္ပံု၊ ဦးခ်န္ထြန္း ၏ ဖခင္ သူေဌးႀကီး ဦးရဲေက်ာ္သူ ေဆာက္လုပ္ လႈဒါန္းခဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ကို ၁၉၄၂ ခုႏွစ္က ေတြ႕ရစဥ္။
Facebook မွ မွ်ေ၀ေဖၚၿပသည္
No comments:
Post a Comment