၁ ။ ေလာဘ = တပ္မက္ျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ အာရုံကုိ ျငိကပ္ တပ္မက္ျခင္း သေဘာ။
ေလာဘ သည္ ကာမဂုဏ္ အာရုံ ကုိ တမ္းတမ္းစြဲ၊ ငမ္းငမ္းတက္၊ တပ္မက္ တြယ္တာ လုိခ်င္ သည့္ သေဘာျဖစ္ သည္။ သတၱ၀ါ တုိ႔အား မည္သည့္ အခါမွ် မေရာင့္ရဲ မတင္း တိမ္ေစဘဲ အာရုံသစ္ မ်ားကုိ အျမဲ ရွာေဖြေနေစသည္။ ေလာဘႏွင္႔ေသသူ ၏ လားရာ ဂတိ မွာ ျပိတၱာျပည္ျဖစ္သည္။
၂ ေဒါသ = ျပစ္မွားျခင္း၊ ခက္ထန္ ၾကမ္းတမ္းျ ခင္း သေဘာ။...
ေဒါသႏွင့္ တူေသာ အျပစ္သည္ မရွိ ဟူ၍ ဘုရားေဟာ ထားသည္နွင့္ အညီ ေဒါသသည္ အဖ်က္ဆီး တတ္ဆုံးေသာ တရားျဖစ္ ၏။ ေျမြေပြးေျမြေဟာက္ႏွင့္ တူ၏။
တက္ၾကြေသာ ေဒါသက သာ ဖ်က္ဆီးတတ္သည္ မဟုတ္။ ဆုတ္နစ္ေသာ ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္ သည့္ စိတ္ပ်က္ျခင္း၊ ေၾကာက္လန္႔ျခင္း၊ ၀မ္းနည္း ပူေဆြးျခင္း ၊ငုိေၾကြးျခ င္း၊ စိတ္ႏွလုံး မသာ ယာျခင္း၊လြန္ကဲစြာ ပူေဆြးျခင္း တုိ႔ကလည္း ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ကုိ ပ်က္စီးေစ သည္။ ေဒါသႏွင္႔ေသ သူ ၏ လားရာဂတိမွာ ငရဲျပည္ျဖစ္သည္။
၃။ ေမာဟ = ေတြေ၀ျခင္း(မသိတတ္ျခင္း)၊ အာရုံ၏ သေဘာမွန္ ကုိ မသိျခင္း ၊ဖုံးကြယ္ျခင္း သေဘာ။
ေမာဟသည္ ရုပ္နာမ္ သေဘာ၊ ကံသေဘာ ၊သစၥာသေဘာ စသည္ တုိ႔ကုိ ဖုံးကြယ္ ထားျပီး သတၱ၀ါ တုိ႔အား အေမွာင္တုိက္ ၌ က်င္လည္ေစသည္..။ ေမာဟႏွင္႔ေသသူ ၏ လားရာ ဂတိမွာ တိရိစၦာန္ျပည္ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၊ ကိုယ္တိုင္ျပဳ ကိုယ္ျပဳ၊ ကိုယ္စံသည္။
ဗုဒၶ အဆုံးအမ
Scrapmrho Ho
( from:ျမန္မာျပည္သား)
၁ ။ ေလာဘ = တပ္မက္ျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ အာရုံကုိ ျငိကပ္ တပ္မက္ျခင္း သေဘာ။
ေလာဘ သည္ ကာမဂုဏ္ အာရုံ ကုိ တမ္းတမ္းစြဲ၊ ငမ္းငမ္းတက္၊ တပ္မက္ တြယ္တာ လုိခ်င္ သည့္ သေဘာျဖစ္ သည္။ သတၱ၀ါ တုိ႔အား မည္သည့္ အခါမွ် မေရာင့္ရဲ မတင္း တိမ္ေစဘဲ အာရုံသစ္ မ်ားကုိ အျမဲ ရွာေဖြေနေစသည္။ ေလာဘႏွင္႔ေသသူ ၏ လားရာ ဂတိ မွာ ျပိတၱာျပည္ျဖစ္သည္။
၂ ေဒါသ = ျပစ္မွားျခင္း၊ ခက္ထန္ ၾကမ္းတမ္းျ
ေဒါသႏွင့္ တူေသာ အျပစ္သည္ မရွိ ဟူ၍ ဘုရားေဟာ ထားသည္နွင့္ အညီ ေဒါသသည္ အဖ်က္ဆီး တတ္ဆုံးေသာ တရားျဖစ္ ၏။ ေျမြေပြးေျမြေဟာက္ႏွင့္ တူ၏။
တက္ၾကြေသာ ေဒါသက သာ ဖ်က္ဆီးတတ္သည္ မဟုတ္။ ဆုတ္နစ္ေသာ ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္ သည့္ စိတ္ပ်က္ျခင္း၊ ေၾကာက္လန္႔ျခင္း၊ ၀မ္းနည္း ပူေဆြးျခင္း ၊ငုိေၾကြးျခ
၃။ ေမာဟ = ေတြေ၀ျခင္း(မသိတတ္ျခင္း)၊ အာရုံ၏
ေမာဟသည္ ရုပ္နာမ္ သေဘာ၊ ကံသေဘာ ၊သစၥာသေဘာ စသည္ တုိ႔ကုိ ဖုံးကြယ္ ထားျပီး သတၱ၀ါ တုိ႔အား အေမွာင္တုိက္ ၌ က်င္လည္ေစသည္..။ ေမာဟႏွင္႔ေသသူ ၏ လားရာ ဂတိမွာ တိရိစၦာန္ျပည္ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၊ ကိုယ္တိုင္ျပဳ ကိုယ္ျပဳ၊ ကိုယ္စံသည္။
ဗုဒၶ အဆုံးအမ
Scrapmrho Ho
( from:ျမန္မာျပည္သား)
No comments:
Post a Comment