Saturday, August 1, 2015
ကာမပိုင္ ရွိသူ နဲ႔ ေဖာက္ျပားလွ်င္ ႀကံဳရမည့္ ဒု-သ-န-ေသာ အေၾကာင္း
ဒု - သ - န - ေသာ ဆုိတဲ့ ဒီစကား ေလးလုံး အေၾကာင္း ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ၊ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ မွာ သီတင္းသုံး ေနေတာ္ မူခ်ိန္ က ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ေန႔ သာ၀တၳိျပည္႔ရွင္ ေကာသလဘုရင္ ဟာ တုိင္းခန္း လွည့္လည္ရင္း မထင္ မရွား ဆင္းရဲသား အမ်ိဳး သမီး တစ္ဦး ကုိႏွစ္သက္ သေဘာက်ခဲ့ ပါတယ္။
နန္းေတာ္ျပန္ေရာက္ၿပီး အဲဒီ အမ်ိဳးသမီး အေၾကာင္း ကုိ စုံစမ္း ခုိင္းတဲ့ အခါ အိမ္ေထာင္ရွိ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ ဆုိတာ သိခဲ့ ရေပမယ့္ ဘုရင္ေကာသလ ဟာ အမ်ိဳးသမီးအေပၚ စဲြ လန္းေနမိတဲ့ အတြက္ ဒီ အမ်ိဳးသမီး ကုိ အရ ယူဖုိ႔ သူမ ရဲ႕ ေယာက်္ား ကုိေခၚၿပီး နန္းေတာ္မွာ အလုပ္ ခန္႔ခဲ့ပါတယ္။
ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ အမ်ိဳးသမီး ဟာ လင္ရိွ မယား ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ အဲဒီ လင္ေယာက်္ား ကုိ တစ္နည္း နည္းနဲ႔ အျပစ္ ရွာၿပီး အျပစ္အတုိင္း အဆုံး စီရင္ကာ က်န္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ သိမ္းပုိက္မယ္ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ ခ်က္ နဲ႔ သူဆင္းရဲသား လင္ေယာက်္ား ကုိ နန္းေတာ္ မွာ တာ၀န္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
လင္ရွိမယား ကုိ သိမ္းပုိက္ လုိတဲ့ ဘုရင္ ဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အတုိင္း တစ္ေန႔ေတာ့ သူဆင္းရဲသား ေယာက်္ား ကုိ တာ၀န္တစ္ခု ကုိ ေစခုိင္း ခဲ့ပါတယ္။
ဘုရင္ႀကီး က “အခ်င္းေယာက်္ား… ငါ့ ဘုရင္နန္းေတာ္ ကေန တစ္ ယူဇနာ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ မွာ ရွိတဲ့ ျမစ္တစ္ခု ကုိ သြားၿပီး အဲဒီ မွာ ရွိတဲ့ ကုမုျဒာ ၾကာပန္း နဲ႔ အ႐ုဏ၀တီေျမ ကုိ ငါဘုရင္ ေရးခ်ိဳးခ်ိန္ အမီ ေဆာင္ယူကာ ဆက္သရမယ္၊ အခ်ိန္မီ ေရာက္ မလာရင္ သင့္ကုိ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္ေပးမယ္၊ အျမန္သြားၿပီး ေဆာင္ယူ ခဲ့ေလာ့”လုိ႔ မင္း အမိန္႔ နဲ႔ ေစခုိင္းခဲ့ပါတယ္။
ဘုရင္ႀကီး ဟာ မျဖစ္ႏုိင္တာကုိ တမင္ အျပစ္ရွာၿပီး ခုိင္းတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေပမယ့္ မင္းခေယာက်္ား သူဆင္းရဲသား ကေတာ့ အမိန္႔အတုိင္း သြားေရာက္ ေဆာင္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ သူဆင္းရဲသား လည္း ဇနီးမယား ကုိ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာကာ ထမင္း ရိကၡာျပင္ေစၿပီး တစ္ယူဇနာ ခရီးကို အၿပင္း ႏွင္ခဲ့ ပါတယ္။
လမ္းခရီး မွာ ထမင္း စားခ်ိန္ေရာက္လုိ႔ ထမင္း စားၿပီးတဲ့ အခါ ပါလာ တဲ့ ထမင္း ဟင္းမ်ား ရဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္၀က္ ကုိ ခရီးသြား ေယာက်္ား ကုိလည္း လွဴကာ က်န္တဲ့ အစားအစာေတြကုိ လည္း ျမစ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ သတၱ၀ါေတြ ကုိ ေကၽြးေမြး လွဴဒါန္းၿပီး သစၥာျပဳ လုိက္ပါတယ္။
တုိတုိေျပာရရင္ ဒီ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ပဲ မရႏုိင္တဲ့ ကုမုျဒာၾကာ နဲ႔ အ႐ုဏ၀တီေျမ ကုိ ရရွိခဲ့ပါ တယ္။ ဘုရင္႔ အမိန္႔ အတုိင္း လုိအပ္တာကုိ ယူေဆာင္ၿပီး နန္းေတာ္သုိ႔ အခ်ိန္မီေရာက္ေအာင္ ျပန္လာခဲ့ေပမယ့္ အႀကံႀကီးတဲ့ ဘုရင္ႀကီးဟာ သူဆင္းရဲသား မေရာက္ခင္ နန္းေတာ္ၿမိဳ႕တံခါး ကုိ ေစာေစာ အပိတ္ခုိင္းလုိက္ ပါတယ္။
ဆင္းရဲသားေယာက္်ား ဟာ ၿမိဳ႕တံခါး ပိတ္ထားတဲ့ အတြက္ အဲဒီည အိပ္စရာ မရွိတဲ့ အခါေနာက္ဆုံး သတၱ၀ါေတြ ရဲ႕ ထုံးစံ အတုိင္း ဒုကၡေရာက္ မွ ဘုရားေက်ာင္း ကန္ ကို သတိရ ကာ ျမတ္စြာ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ မွာ သြားေရာက္ အိပ္စက္ခဲ့ ရပါတယ္။
ေကာသလဘုရင္ ဟာ အဲဒီည မွာ ဆင္းရဲသားေယာက်္ား ကုိ မင္းဒဏ္ နဲ႔ အဆုံး စီရင္ၿပီး သူ ႔မယားကုိ သိမ္း ပုိက္ ဖုိ႔ အေရး၊ သူမ နဲ႔ အတူ ေနထုိင္ႏုိင္ေရး စတဲ့ အေတြးေတြ နဲ႔ ကိေလသာမီး ေတာက္ေလာင္ ကာ အိပ္ မရျဖစ္ေန ခဲ့ပါတယ္။
အိမ္မေပ်ာ္ျဖစ္ေနတဲ့ ဘုရင္ ဟာ ညဥ့္နက္နက္ အခ်ိန္မွာ ေလာဟကုမၻီ ငရဲ မွာ ငရဲ ခံေနရတဲ့ ငရဲသား ေလးေယာက္ ရဲ႕အသံ ကုိ ထူးထူးျခားျခား ၾကားလုိက္ ရပါတယ္။
အဲဒီ ငရဲသား ေလးေယာက္ဟာ ငရဲ ခံရင္း သူတို႔ မွားခဲ့တဲ့ အမွားအတြက္ ခံရတဲ့ ဒုကၡေတြ ကုိ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကား ရေအာင္ ေအာ္ ဟစ္ညဥ္းညဴ ေျပာၾကား ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကရင္း အျပည့္အစုံ မေျပာႏုိင္ဘဲ တစ္ေယာက္ က“ဒု”၊ တစ္ေယာက္ က“သ”၊ တစ္ေယာက္ က “န”၊ တစ္ေယာက္ က “ေသာ”လုိ႔ တစ္လုံး စီေလာက္ ပဲ ေအာ္ေျပာႏုိင္ ၾကၿပီး ငရဲ အုိးထဲျပန္ျမဳပ္ သြားခဲ့ၾကပါတယ္။
အိပ္မေပ်ာ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေကာသလမင္းႀကီး ဟာ အဲဒီ အသံႀကီးေတြ ကုိ ၾကားၿပီး အရမ္း ထိတ္ လန္႔ကာ ဘယ္လုိ မွ အိပ္မရေတာ့ ဘဲ တစ္ညလုံး မုိးလင္း ခဲ့ရပါတယ္။
မနက္ လင္းေတာ့ ေကာသလဘုရင္ ဟာ ညက အျဖစ္အပ်က္ေတြ ကုိ ေတြးေတာေၾကာက္လန္႔ၿပီး ပညာရွိ ပု ေရာဟိတ္ ကုိ ေမးျမန္းတဲ့ အခါ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰား က “အရွင္မင္းႀကီး ဒါဟာ အရွင္မင္းႀကီး အသက္ အႏၲရာယ္ အတြက္ စုိးရိမ္ စရာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီ အႏၲရာယ္ေတြ ကင္းဖုိ႔ သဗၺသတ ဆုိတဲ့ ယဇ္ကုိ ပူေဇာ္ရပါမယ္၊
ဒီ ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ အတြက္ ဆင္ ၊ျမင္း ၊ႏြားလား ဥသဘ၊ ႏုိ႔ညႇစ္ႏြားမ၊ ဆိတ္၊ အာဇာနည္ျမင္း၊ ၾကက္၊ ၀က္၊ သတုိးသား ၊ သတုိးသမီး စသျဖင့္သတၱ၀ါ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကုိ တစ္ရာစီျပဳကာ သတ္ၿပီး ပူေဇာ္ရပါမယ္၊ အဲဒါ ဆုိ ဘုရင္ႀကီး ရဲ႕ အသက္ အႏၲရာယ္ အတြက္ စုိးရိမ္စရာမရွိပါ အရွင္မင္းႀကီး”လုိ႔ ေလွ်ာက္တင္လုိက္ပါတယ္။
ေကာသလဘုရင္ ဟာ ဉာဏ္ အျမင္ နည္းပါးၿပီး ကုိယ့္ အသက္ရွင္ေရးဆုိ ဘာမဆုိ လုပ္ႏုိင္တဲ့ သူျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပုေရာဟိတ္ေျပာတဲ့ အတုိင္း စီရင္ ေစပါတယ္။ ဘုရင္ရဲ႕ယဇ္ပူေဇာ္မႈ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္လုံး အုပ္အုပ္ က်က္က်က္ျဖစ္ၿပီး သား သမီး ပါသြား တဲ့ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြ ဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပူေဆြး ငုိေၾကြးၾက ပါတယ္။
ဒီ အသံေတြေၾကာင့္ ေကာသလမင္း ႀကီး ရဲ႕မိဘုရားျဖစ္တဲ့ ပညာရွိ မလႅိကာ မိဘုရားဟာ ဘုရင္ႀကီး ကုိေတြ႕ ၿပီး ဒါဟာလမ္းမွန္ တဲ့ အလုပ္ မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒီျပႆ နာကုိ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ မွာ ဘုရားရွင္ သာျဖစ္ေၾကာင္း နဲ႔ ဘုရားရွင္ ထံ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ ၾကားဖုိ႔ အေၾကာင္း အႀကံျပဳလုိက္ပါ တယ္။ ေနာက္ ဆုံးေတာ့ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ မိဘုရားႀကီး ရဲ႕အႀကံအ တိုင္း ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားရွင္ထံေရာက္တဲ့ အခါ ေကာသလမင္းႀကီး က ညက ၾကားခဲ့ ရတဲ့ အသံေတြ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ ထား တဲ့ အခါ ျမတ္ဗုဒ က အဲဒီ အသံေတြဟာ တျခား မဟုတ္ မေကာင္း တဲ့ ကာေမသုမိစၧာစာရ ကံေၾကာင့္ ေလာ ဟ ကုမၻီ ငရဲမွာ က်ေရာက္ေနတဲ့ ငရဲသား ေလးေယာက္တုိ႔ ရဲ႕ အသံပဲျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူ ကာ အဲဒီ ငရဲသားေတြ ရဲ႕ အတိတ္အေၾကာင္း ကုိ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒ ၶက “ဒီ ငရဲသားေတြဟာ ကႆ ပျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ လက္ထက္တုန္း က အတူသြား အတူလာ အတူေပ်ာ္ ပါး စားေသာက္ၾက တဲ့ ခ်မ္းသာ တဲ့ သူေ႒းသားေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ သူေ႒းသားေလးေယာက္ ဟာ ေငြေၾကး ခ်မ္းသာၾကတဲ့ အတြက္ အေပ်ာ္ အပါး အမ်ိဳးမ်ိဳး ကုိ ေပ်ာ္ပါးၾက ရင္း ေနာက္ဆုံး သူတုိ႔ ေလးေယာက္ တုိင္ပင္ ကာ စည္းစိမ္ ဥစၥာေတြ ကုိ ေခ်ာေမာ လွပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကုိေပးကာ သူတုိ႔ နဲ႔ေပ်ာ္ပါးတဲ့ အခါ အသုံးျပဳၾကဖုိ႔ ဆုံး ျဖတ္ၿပီးေခ်ာေမာလွပ တဲ့ အမ်ိဳးသမီး မွန္သမွ် အိမ္ေထာင္ ရွိရွိ မရွိရွိ စည္းစိမ္ေပးၿပီးေပ်ာ္ပါး ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊
ကႆ ပ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္ မူတဲ့ အခ်ိန္ဟာ အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းတမ္း မွာ ပြင့္တဲ့ အတြက္ သူေ႒းသားေလး ေယာက္ဟာ ကာေမသုမိစၧာစာရ အမႈကုိႏွစ္ေသာင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ဒီ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ပဲ သူတုိ႔ ေလးေယာက္ေသတဲ့ အခါ အ၀ီစိ ငရဲမွာ က်ေရာက္ကာ အ၀ီစိငရဲ မွာ ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ား စြာ ခံစားၿပီး အခု တစ္ခါေလာဟကုမၻီ ငရဲ မွာ ထပ္ၿပီး ခံေနရတာျဖစ္ေၾကာင္း၊
မင္းႀကီး ၾကားတဲ့ အသံေတြ ဟာ ေလာဟကုမၻီ ငရဲ မွာ ခံစားေနရ တဲ့ အဲဒီ သူေ႒းသား ေလးေယာက္ ရဲ႕ အသံ ပဲျဖစ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ အတိတ္ေဆာင္ ကာ ေကာသလ မင္းၾကားခဲ့ တဲ့ အသံႀကီးေလးခု ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ ကုိ ထပ္မံ ရွင္းလင္း မိန္႔ေတာ္ မူပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က ေကာသလမင္းႀကီး ၾကားခဲ့တဲ့ အသံေတြ ထဲက...............................
“ဒု” ဆုိတဲ့ အသံ ဟာ ဒီ အသံ ကုိ ျပဳတဲ့ ငရဲသား အေနနဲ႔
“ဒုဇၨီ၀ိတ မဇီ၀ိမွိ၊ ေယသေႏၲ န ဒဒမွေသ။ ၀ိဇၨမာေနသု ေဘာေဂသု၊ ဒီပံ နာကမွ အတၱေနာ။
ငါတုိ႔ အား စည္း စိမ္ ဥစၥာ မ်ား ထင္ရွား ရွိကုန္ပါလ်က္ မေပး မလွဴ မိၾကကုန္၊ မိမိ၏ မွီရာ ကုိင္းကၽြန္း သဖြယ္ ျဖစ္သည့္ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ကုိ မျပဳမိ ၾကသည့္ ငါတုိ႔ သည္ မေကာင္း သျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္း ကုိ ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾကကုန္၏” လုိ႔ေျပာလုိ တာျဖစ္ေၾကာင္း၊
“သ” ဆုိတဲ့ အသံ ဟာလည္း ဒီ အသံကုိ ျပဳတဲ့ ငရဲသား အေန နဲ႔
“သ႒ိ၀ႆ သဟႆာ နိ၊ ပရိပုဏၰာနိ သဗၺေသာ။ နိရေယ ပစၥမာနာနံ၊ ကဒါ အေႏၲာ ဘ၀ိႆ တိ။
ေလာဟကုမၻီ ငရဲ မွာ ခံစားေနရ သည့္ ငါအား တုိ႔ ခပ္သိမ္းေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ အႏွစ္ေျခာက္ေသာင္း တုိ႔ ျပည့္ ကုန္ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိ ငရဲ ခံရမႈသည္ မည္သည့္ အခါတြင္ အဆုံး သတ္မည္နည္း” လုိ႔ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
“န” ဆုိတဲ့ အသံ ဟာ လည္း ဒီ အသံကုိ ျပဳ တဲ့ ငရဲသား အေန နဲ႔
“နတၳိ အေႏၲာ ကုေတာ အေႏၲာ၊ န အေႏၲာ ပဋိဒိႆတိ။ တဒါ ဟိ ပကတံ ပါပံ၊ မမ တုယွဥၥ မာရိသာ။
ငါတုိ႔ အား အဆုံး အပုိင္းအျခား သည္ မရွိခဲ့၊ ငရဲ ၏ အဆုံးကား အဘယ္မွာ ရွိအံ့နည္း၊ ငရဲ ခံရျခင္း ၏ အပုိင္း အ ျခားသည္ မထင္ရွား၊ ငါတုိ႔သည္ လူျဖစ္စဥ္ က မေကာင္းမႈ အမ်ားအျပား ကုိ ျပဳမိ ခဲ့ေလၿပီ” လုိ႔ ေျပာလုိ တာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
“ေသာ” ဆုိတဲ့ အသံ ဟာလည္း ဒီ အသံပုိင္ရွင္ အေန နဲ႔
“ေသာဟံ ႏူန ဣေတာဂႏ႖ာ၊ ေယာနႎ လဒၶါန မာႏုသႎ။ ၀ဒညဴ သီလ သမၸေႏၷာ၊ ကာဟာမိ ကုသလံ ဗဟုံ။
ငါသည္ ဤ သံပူရည္ ငရဲ မွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး လူ႔ ဘ၀ ကုိ ရပါမူ ကား အလွဴ ခံသူ လူ ပုဂၢိဳလ္ တုိ႔၏ စကားကုိ သိ ေလ့ ရွိသည္ျဖစ္၍၊ သီလႏွင့္ျပည့္စုံ သည္ျဖစ္၍၊ မ်ားစြာေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ကုိ ျပဳပါေတာ့အ့ံ” လုိ႔ေျပာ လုိ တာျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဒု - သ - န - ေသာ ဆုိတဲ့ အသံေတြ ရဲ႕ ဆုိလုိရင္း အက်ယ္ ကုိ ေဟာ ၾကား ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါတယ္။
အသံ ပုိင္ရွင္ေတြ ရဲ႕ အတိတ္ ဇာတ္ေၾကာင္း နဲ႔ ဆုိလုိရင္း အဓိပၸါယ္ေတြ ကုိ ၾကားနာ လုိက္ ရတဲ့ ေကာသလ ဘုရင္ အရမ္းေၾကာက္လန္႔ သြားၿပီး သူမ်ား သားမယား ကုိ ျပစ္မွား က်ဴး လြန္ လုိတဲ့ စိတ္ေတြ လည္း ေပ်ာက္ ကုန္ ပါ ေတာ့တယ္။
“ဒီေဖာ္ျပခ်က္ေတြ ကေတာ့ ဒု - သ - န - ေသာ ဆုိတဲ့ တရားစကား ကုိ ေဟာၾကားျဖစ္ခဲ့ တဲ့ အေၾကာင္း နဲ႔ ဒု - သ - န - ေသာ ဆိုတဲ့ စကား အဓိပၸါယ္နဲ႔ ဒီစကား ပုိင္ရွင္ေတြ ရဲ႕ အတိတ္ ဇာတ္ေၾကာင္း ေလး ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာ က အမ်ား သိထားၾက တဲ့ ဒု - သ - န - ေသာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြ အေၾကာင္း နဲ႔ ဒီ အသံေတြ ကုိ ျပဳၾကတဲ့ ငရဲသားေတြ ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ အေၾကာင္း ကုိ ေျပာခ်င္ တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ငရဲသားေတြ ရဲ႕ အတိတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ သူတပါး သားမယား ကုိ ဖ်က္ဆီး ခဲ့တဲ့ ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံ ရဲ႕တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈ အက်ိဳးေပး ရဲ႕ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပုံကုိ သိေစခ်င္ တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ နဲ႔ က်ဴးလြန္ ခဲ့ၾကတဲ့ အကုသုိလ္ ကံ တစ္ခုဟာ ႏွစ္ေပါင္း မေရ မတြက္ႏုိင္ေအာင္ ခံရ တတ္တဲ့ သေဘာ ကုိ သေဘာေပါက္ နားလည္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလုိ အကုသုိလ္ မ်ိဳး မျပဳျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္က်င့္ သီလ ကုိ အထူး လုံၿခဳံေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒု - သ - န - ေသာ ဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြ နဲ႔ပ တ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္ အဓိပၸါယ္ ေတြ ကုိေကာင္းေကာင္း နားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး ရခဲ တဲ့ လူ႔ဘ၀ ကုိ ရထား ကာ ဘုရား သာသနာ နဲ႔ လည္း ႀကံဳေနၾက တဲ့ အခုိက္ မွာ ကုိယ္က်င့္သီလ ကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရင္း ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈမ်ား ကုိပါ ရသမွ် စုေဆာင္းႏုိင္ၾက ဖုိ႔ ဒီ စာစုေလး နဲ႔ အသိေပးရင္း ဒု သ န ေသာ မွ ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လည္း ေစတနာ စကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္း သမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။
Blocker Blocker
အရွင္၀ိစိတၱ (မနာပဒါယီ)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment