Thursday, June 18, 2015

အရဟံ ဦးဆင္





 “ငဆင္... နင့္ ခႏၶာကိုယ္ ထဲမွာ ခုမွ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ ကိန္းတယ္ ဟ။ နင္ ထူးျခားေတာ့မယ္။ ဆက္ ႀကိဳးစား ၾကားလား”
(အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး)


စစ္ႀကီး ၿပီးခါစေလာက္က မႏၲေလးေျမာက္ဘက္ မတၱရာနယ္ ကပိုင္ရြာ တစ္၀ိုက္ မွာေတာ့ “အရဟံ ဦးဆင္” ဆိုတာ မသိသူ မရွိသေလာက္ လုိ႔ ဆုိရေလာက္ေအာင္ လူသိမ်ား ခဲ့ပါတယ္။ 

သူ႕ကို လူေတြ အသိမ်ား တာ ဟာ ဆန္စက္ ပိုင္ရွင္ သူေဌးႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ လုိ႔ ဆုိတာ ထက္ အက်ႌဗလာ၊ လံုခ်ည္ ဖာတစ္ရာ နဲ႔ ႏြားေက်ာင္းသား ဘ၀ က ျဗဳန္းစားႀကီး ဆန္စက္ ပိုင္ရွင္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားတာ ရယ္၊ ေသသည္ အထိ ပုတီးတစ္ကံုး နဲ႔ ပုတီး မျပတ္ စိပ္ေနေလ့ ရွိတာရယ္၊ သူ႕အိမ္၀ မွာ “အရဟံ” ဆုိတဲ့ စာလံုး ဆုိင္းဘုတ္ အႀကီး ႀကီး ေရးထား တာရယ္တုိ႔ေၾကာင့္ပါပဲ။

ဒီ “အရဟံ” ဆုိတဲ့ စာလံုး ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးေၾကာင့္ပဲ သူ႕ကို “အရဟံ ဦးဆင္” လုိ႔ လူေတြက သိၾကေခၚၾက တာ ပါ။

ဦးဆင္ ဆိုတာ ငယ္ငယ္ က သာမေဏ ဘ၀ နဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မစိုးရိမ္ေက်ာင္း တုိက္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲသူရိယာဘိ၀ံသ (ေနာင္ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု) ထံမွာ ေနသြား ခဲ့ဖူးတယ္။ ရဟန္း မျဖစ္ခင္မွာဘဲ သူ႕ဒကာႀကီး ဆံုးပါး သြားလုိ႔ မိခင္ နဲ႔ လူမမယ္ (မည္) ညီ၊ ညီမငယ္ေတြ ကို လုပ္ကိုင္ေကၽြးဖုိ႔ လူထြက္လိုက္ ရတယ္။ 


လယ္ယာေျမပိုင္ မရွိတဲ့ အတြက္ သူမ်ား အိမ္မွာ ထြန္ယက္ ႏြားေက်ာင္းသူ ရင္းငွား ဘ၀နဲ႔ လုပ္ကိုင္ စားရတဲ့ ဘ၀ မွာ မိသားစု က စားအုိးႀကီးတဲ့ အတြက္ အသက္ထိန္း ႐ံု အရွက္ လံု႐ံု အႏုိင္ႏုိင္ျဖစ္လုိ႔ လံုခ်ည္ ခါးႏြမ္း ေက်ာေနလွမ္း ဘ၀ မွာ အိမ္က ခေနာ္ ခနဲ႔ေခတ္သစ္ ကာက၀လိယ လို႔ေတာင္ ဆုိႏုိင္ေလာက္ပါ သတဲ့။

ဆရာသမား ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူး ကို အျမဲ ဦးထိပ္ ထားတတ္ တဲ့ ေမာင္ဆင္ ဟာ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေမြးေန႔ နီးၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္ ကို အျမဲေရာက္ေအာင္ လာတယ္။ လွဴဖြယ္ ၀တၳဳရယ္ လုိ႔ မပါေပမယ့္ ဆရာသမား ကို ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ ျပဳေပးရင္း ထင္းခြဲ၊ ေရခပ္၊ တံျမက္လွည္း စတဲ့ အလုပ္ၾကမ္း မွန္သမွ် အားလံုး ဒိုင္ခံၿပီး လုပ္ေလ့ ရွိပါသတဲ့။




ေမြးေန႔ၿပီး လို႔ အျပန္ မွာေတာ့ အက်ႌဗလာ နဲ႔ တပည့္ ကို မၾကည့္ရက္တဲ့ အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးက “ငါ့ တပည့္ လို သံဃာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္သူ အတြက္ ေပးေကာင္းတယ္ ကြဲ႕။ အပ္စပ္ ပါတယ္။ အက်ႌခ်ဳပ္၀တ္” လုိ႔ ေျပာၿပီး အဲဒီေခတ္ က နာေရး ကန္ေတာ့ ပြဲေတြ မွာ ပါလာေလ့ ရွိတဲ့ ပိတ္စ ကေလးေတြကို ခ်ီးျမႇင့္ တတ္ပါတယ္။


ဆရာေတာ္ႀကီး က မိမိ အတြက္ အက်ႌခ်ဳပ္ဖုိ႔ ဆုိၿပီး ေပးစြန္႔ေပမယ့္ အိမ္မွာ အရြယ္ေရာက္စျပဳေန ၿပီျဖစ္ တဲ့ ႏွမေတြ ညီငယ္ေတြ အတြက္ပဲ သင့္သလို ခ်ဳပ္ေပးၿပီး ေမာင္ဆင္ ကေတာ့ ထံုးစံ အတိုင္း ယက္ခ်ည္ ထက္ ခ်ဳပ္ခ်ည္ ကေတာင္ ပိုမ်ား ေနၿပီလား ထင္ရတဲ့ လံုခ်ည္ ဖာတစ္ရာ ေက်ာဗလာပဲ ေနရတာပါ။



ေမြးေန႔ နီးတုိင္း ႏွစ္စဥ္ မွန္မွန္ေရာက္လာၿပီး ေက်ာေျပာင္ႀကီး ပိုၿပီး မြဲေျခာက္ လာတာ က လြဲလုိ႔ ဘာမွ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲ မလာတဲ့ တပည့္ ကို ၾကည့္ၿပီး ဆရာ ေတာ္ႀကီးက-
 

“ငဆင္ နင္ မခ်မ္းသာခ်င္ ဘူးလား” လုိ႔ ေမးေတာ့-
“ဘယ့္ႏွယ္ မိန္႔လိုက္ ပါလိမ့္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ သူမ်ားေတြလုိ သူေဌးျဖစ္ေအာင္ မခ်မ္းသာခ်င္ေနပါေစ။ အစား အ၀တ္ ျပည့္ျပည့္ စံုစံု နဲ႔ မုိးလံုေလလံုေလာက္ ေနရရင္ ကို ေက်နပ္ လွပါၿပီ။ ဆရာေတာ္ မစႏုိင္ရင္ မစေပးေတာ္မူပါဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါသတဲ့။


ဆရာေတာ္ႀကီးက “ဟဲ့... ငဆင္ ရဲ႕၊ ကံ ကံ၏ အက်ဳိး ဆုိတာ နင္လည္း သိသား ပဲဟာ။ နင့္ကို ငါက မစလို႔ ဘယ္ရ မလဲဟဲ့။ နင္ကိုယ္တုိင္ ႐ုန္းၿပီး ရပ္မွ မတ္လာ မွာေပါ့” ဆုိေတာ့...
 

“မွန္ပါ၊ တတ္ႏုိင္ သမွ်ေတာ့ ႀကိဳးစား တာပါပဲ ဘုရား။ မိသားစု ကလည္း မ်ား၊ ညီေတြ ညီမေတြ ကလည္း လက္ လုပ္ လက္ကိုင္ေလး မွ အကူအညီ က မရေသး။ ဒီၾကား ထဲ ေလာက အေလ်ာက္ အိမ္ေထာင္ကလည္း က်ၿပီး ဆုိေတာ့ အလုပ္နဲ႔ ၀င္ေငြ က မတုိးဘဲ ပါးစပ္ေပါက္ေတြ သာ တုိးေနတဲ့ အတြက္ ဒီလိုပဲ လံုးခ်ာ လိုက္ေန တာပဲ ဘုရား” လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီး က “ေအး... နင့္ကို ငါက မ,ထူေပးလို႔ေတာ့ မရဘူး။ နင့္ ကိုယ္နင္ ႐ုန္းထႏုိင္ေအာင္ အေထာက္ အကူေတာ့ ေပးလိုက္မယ္။ ေရာ့ ေဟာဒီ ပုတီး ကို ယူသြား။ ဘာမွ နည္းေတြမ်ား မေနနဲ႔ “အရဟံ” တစ္လံုး ကို အဓိပၸာယ္ ပါ အာ႐ံုျပဳၿပီး မျပတ္ ပြားေပေရာ့” ဆုိၿပီး အနားမွာ ရွိတဲ့ ပရိကၡရာ ပံုထဲ က ပုတီး တစ္ကံုး ကို ေပးလိုက္ပါတယ္။


ဆရာေတာ္ႀကီး က မတာ မဟုတ္ဘူး ဆုိေပမယ့္ ေမာင္ဆင္ ကေတာ့ ဒါဟာ ဆရာေတာ္ႀကီး က သူ႕ကို မစ လိုက္တာပဲ ဆုိၿပီး ဆရာေတာ္ မိန္႔ၾကားတဲ့ အတိုင္း မျပတ္ပြားၿပီး စိပ္ေတာ့ တာပဲ။
 

ခါတုိင္း ကိုယ္ အထက္ပိုင္း မွာ ဗလာက်င္းေနတဲ့ ေမာင္ဆင္ မွာ ခုေတာ့ အလုပ္ လုပ္ေနခ်ိန္ ဆုိရင္လည္း လည္ပင္း မွာ ပုတီး တစ္ကံုး ဆြဲထား တာ ေတြ႕ရၿပီး အလုပ္ နားတာ နဲ႔ ပုတီးနဲ႔ လက္မျပတ္ေအာင္ စိပ္ေတာ့ တာပဲ။

 ႏြားေက်ာင္း ရင္လည္း ပုတီးစိပ္ က မျပတ္ေတာ့ ဒုစ႐ိုက္ရယ္ လုိ႔ က်ဴးလြန္ခ်ိန္ ကို မရွိေတာ့ဘူး။
ေနာက္ တစ္ႏွစ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေမြးေန႔ မွာ ေမာင္ဆင္ ေရာက္ လာေတာ့လည္း ဘာမွ ထူးျခားေျပာင္းလဲမႈ မရွိေသးဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီး ထံပါးမွာ ၀တ္ခ်ေတာ့...
 

“ငဆင္ ဘာေတြ မ်ား ထူးျခား လာသလဲ ဟဲ့”
“ဘာမွ မထူးေသးပါ ဘုရား”
 

“ေအး လာစမ္း ဒီနား” ဆိုၿပီး “ျဖန္း” ခနဲ ႐ိုက္လိုက္ေတာ့...
“အမေလး ဘုရား” လုိ႔ လန္႔ေအာ္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက...
“နင္ လိုေသးတယ္၊ ဆက္ႀကိဳး စားဦး” လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။
 

 ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္ သံုးႏွစ္ ဒီအတုိင္း ပဲ၊ မထူးဘူး။ အဲ... ေလးႏွစ္ေျမာက္ အေရာက္ မွာေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး “ငဆင္ လာစမ္း ဒီနား” “ျဖန္း” ဆုိေတာ့ “အရဟံ... အရဟံ... အရဟံ...” လို႔ ေအာ္လိုက္ ပါသတဲ့။
“ေအး နင့္ခႏၶာကိုယ္ ထဲခုမွ “အရဟံ” ဂုဏ္ေတာ္ ကိန္းတယ္ ဟ။ သံုးေလး ႏွစ္ အတြင္း ခႏၶာကိုယ္ ထဲ အရဟံ ဘုရား အျမဲကိန္းေအာင္ တည္ႏုိင္တာ နင္ မဆုိးဘူး၊ နင္ ထူးေတာ့မယ္။ ဆက္ႀကိဳးစား ၾကားလား”
“မွန္ပါဘုရား”






အခ်ိန္က ဂ်ပန္ေတြ ျမန္မာျပည္ ၀င္လာ ခါစ၊ ျမန္မာျပည္ ကို စစ္ေငြ႕စစ္ရိပ္ မ်ား သန္းလာၿပီ။ မတၱရာနယ္   ကပိုင္ရြာ မွာ ရွိတဲ့ ဆန္စက္ ပိုင္ရွင္ အိႏိၵယ အမ်ဳိးသား မိသားစု တုိ႔က စစ္ေဘးဒဏ္ ကို တိမ္းေရွာင္ရင္း သူတုိ႔ေဆြမ်ဳိးမ်ား ရွိရာ အိႏၵိယ ကို ျပန္လုိတဲ့ အတြက္ သူတုိ႔ မရွိတုန္းမွာ သူတုိ႔ ပိုင္တဲ့ ဆန္စက္ ကို အေစာင့္ အေရွာက္အျဖစ္ လႊဲအပ္ ခဲ့ဖုိ႔ နယ္မွာ ရွိတဲ့ အႀကီး  အကဲမ်ား၊ မိတ္ေဆြ သဂၤဟ မ်ားနဲ႔ တိုင္ပင္တဲ့ အခါ အဲဒီနယ္ သူႀကီးက-
 

“သူရင္းငွားလုပ္ေန တဲ့ ေမာင္ဆင္ ဟာ ဆင္းရဲေပမယ့္ ႐ိုးသားၿပီး သစၥာရွိ တယ္။ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ရဲ႕တပည့္ျဖစ္ လုိ႔ ဆရာေကာင္း တပည့္ပီပီ ႐ိုးသား တည္ၾကည္တယ္၊ သူမ်ား ပစၥည္းကို အလြဲသံုးစား လုပ္ မယ့္ သူငယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာသမား မ်ားရဲ႕ အရွိန္ အ၀ါေၾကာင့္လည္း ဆရာေကာင္း တပည့္ မပီ သတဲ့ အလုပ္မ်ဳိး လုပ္မွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။ သူ႕ကို ပဲ လႊဲအပ္ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ခိုင္း တာ အေကာင္းဆံုးပဲ” လို႔ အၾကံေပးၾကတယ္။

ဆန္စက္ ပိုင္ရွင္မ်ား က လည္း ဟိႏၵဴ  အမ်ဳိးသားမ်ား ျဖစ္တဲ့ အတုိင္း “မစိုးရိမ္တိုက္” ဆုိတာကို ၾကားဖူးၿပီး အထင္ႀကီး ေလးစားၾကတဲ့ အတြက္ သေဘာက် ၿပီး ေမာင္ဆင္နဲ႔ သြားေတြ႕ အက်ဳိး အေၾကာင္း ေျပာဆုိ ညိႇႏိႈင္းၾကၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာ တူၾက လုိ႔ ေမာင္ဆင္ လက္ထဲ ဆန္စက္ ကို လႊဲအပ္ၿပီး အိႏိ္ၵယျပန္ သြားၾကတယ္။


ေမာင္ဆင္ လည္း မေမွ်ာ္လင့္ ဘဲ ဆန္စက္ နဲ႔ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ခြင့္ ရရွိ သြားလို႔ ဆန္စက္ပိုင္ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆန္စက္ ကိုင္ သူေဌးေလး ဘ၀ ေရာက္သြားေတာ့တယ္။
 

အဲဒီႏွစ္ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ရဲ႕ ေမြးေန႔ ကို သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေမာင္ဆင္ ဟာ ႏွစ္တုိင္းနဲ႔ မတူေတာ့ ဘူး။ အ၀တ္ အစား သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ နဲ႔ လွဴစရာ ဆန္အိတ္ေတြ ဘာေတြ သယ္ လာၿပီး မိသားစုနဲ႔ အတူ ေရာက္ လာၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက-
 

“ငဆင္ ဒီႏွစ္ ထူးလာၿပီလား ဟ” ဆုိေတာ့...
“မွန္ပါ၊ ထူးဆုိ တပည့္ေတာ္ စိတ္ကူးနဲ႔ေတာင္ မမွန္းဆ ရဲခဲ့ဖူးတဲ့ အထိ ကို ထူးတာဘုရာ့။ အခု တပည့္ေတာ္ ဆန္စက္ တစ္လံုး ကို ေစာင့္ေရွာက္ရင္း လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ခြင့္ ရလို႔ တပည့္ေတာ္ ေတာင့္တခဲ့တဲ့ စား၀တ္ေနေရး ျပည့္စံုၿပီး မုိးလံု ေလလံုေနႏုိင္ဖုိ႔ ဆုိတဲ့ အဆင့္ထက္ေတာင္ လြန္ေနၿပီ ဘုရာ့။ ဒါေတြဟာ ဆရာေတာ္ မ,လိုက္တဲ့ ဆရာေတာ့္ ေက်းဇူးေတြပါပဲ ဘုရား” ဆုိၿပီး ၀မ္းသာ မ်က္ရည္ နဲ႔ ေလွ်ာက္ထား ရွာတယ္။


“ဟဲ့... ငဆင္ ရဲ႕၊ နင့္ကို ငါ မလုိ႔ မရဘူး။ နင့္ကိုယ္ နင္ ႐ုန္းကန္ ထရမွာ လို႔ အစ ကတည္းက ေျပာထား သား နဲ႔၊ ဘယ္ကလာ ငါက မ ရမွာလဲ၊ အဲဒါ ငါမ တာ လည္း မဟုတ္ဘူး၊ နံေဘးမွာ ရွိတဲ့ ဘုရားေတြ က မတာ လည္း မဟုတ္ဘူးဟဲ့။ နင့္ခႏၶာကိုယ္ ထဲမွာ နင္ကိုယ္တိုင္ မျပတ္ပြား ထံုၿပီး တည္ထားတဲ့ “အရဟံ ဘုရား” က မတာ။ 


မတယ္ ဆုိလို႔ ဘုရား တန္ခိုးသက္သက္ နဲ႔ ခ်မ္းသာ လာတယ္ မထင္ လိုက္နဲ႔၊ ကံမ်ဳိးေစ့ ေအာင္ျမင္လာေတာ့ “အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာကႆ”       ဆုိတဲ့ သာသနာေခတ္ႀကီး မွာ ၪာဏ္ နဲ႔ လံု႔လ စိုက္ထုတ္ႏုိင္သေလာက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္း တာေပါ့။ “သမၼသကတ သမၼာဒိ႒ိ” အျမင္မွန္ လက္ မလြတ္ေစနဲ႔၊ မေမ့မေလ်ာ့ ဆက္ႀကိဳးစား ၾကားလား” လုိ႔ မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ေမာင္ဆင္ ရဲ႕ဘ၀ ဘယ္လုိ ေျပာင္းလဲ သြားေပမယ့္ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေမြးေန႔ေရာက္တဲ့ အခါ မွာေတာ့ အရင္ က လုပ္ေနက် အတိုင္း ထင္းခြဲ၊ အမိႈက္ရွင္း၊ ေရခပ္ စတဲ့ အလုပ္ၾကမ္း မွန္သမွ် မိသားစုပါ ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ျမဲ ေဆာင္ရြက္ ပါတယ္။ 



စစ္ႀကီးၿပီးစေလာက္ မွာေတာ့ အိႏိၵယ ျပန္သြားတဲ့ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ မ်ားက “သူတုိ႔ မိသားစု ဟိုမွာ လည္း အလုပ္ အကိုင္ အဆင္ေျပေနတဲ့ အတြက္ ဟိုမွာ ပဲ အေျခခ်ေတာ့မယ္။ ဆန္စက္ မ်ား ကိုလည္း ႐ိုးသားၿပီး သစၥာ ရွိတဲ့ ေမာင္ဆင္ ကိုပဲ အၿပီး အပိုင္ေပးပါတယ္” လို႔ စာနဲ႔ လႊဲအပ္ ပါတယ္။ စစ္ၿပီးစေလာက္ တုန္းက မတၱရာ နယ္တစ္၀ိုက္ မွာေတာ့ ဆင္းရဲသား (ေက်ာမြဲ စစ္စစ္) ဘ၀ က ဆန္စက္ ပိုင္ရွင္ သူေဌးႀကီးျဖစ္ သြားတဲ့ “အရဟံ ဦးဆင္” အေၾကာင္း လူတုိင္း လိုလိုက တအံ့ တၾသ ေျပာမဆံုးေအာင္ တစ္နယ္လံုးကို ဟိုးေလး တေက်ာ္ ျဖစ္ရပ္ ပါပဲတ့ဲ။


ဒီေနရာ မွာ အထူး သတိထား ရမွာကေတာ့ “ဘုရားရွင္ ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ ႏႈတ္ကပါဌ္ေတြ မွာ ဘယ္ဂုဏ္က ဘယ္ဂုဏ္ ထက္ ပိုသာတယ္၊ ဘယ္ဂါထာ က ဘယ္ဂါထာ ထက္ ပိုသာတယ္၊ ဘယ္ဂါထာက ဘယ္ဂါထာ ထက္ ပိုၿပီး အစြမ္းထက္ တယ္ လုိ႔ ကြဲျပားျခားနား မႈ မရွိပါဘူး။ ရတနာ သံုးပါး နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ နည္းေကာင္း နည္းညံ့ ခြဲဖုိ႔ မလိုဘူး။ နည္းျမဲ ဖုိ႔ပဲ လုိတယ္” ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။



ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ အလုိ အရေတာ့ အာေသ၀န ပစ္ၥည္း တပ္တယ္ လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ကံ အေနနဲ႔ ေျပာရ ရင္ေတာ့ “မျပတ္ေလ့က်က္ေနတဲ့ အာစိဏၰကံ” ပါပဲ။ အာစိဏၰကံ ထက္သန္ျမဲျမံ လာရင္ ပစၥဳပၸန္မွာ မ်က္ျမင္ ဒိ႒ ခံစား ရတဲ့ “ဒိဌဓမၼ ေ၀ဒနိယ” အက်ဳိးေကာ ေနာင္ အဆက္ဆက္ “သမၸရာယိက” အက်ဳိး ကိုပါ ထင္ထင္ ရွားရွား ႀကီးႀကီး မားမား ေပးတတ္ စျမဲ ျဖစ္ပါတယ္။


 ၿပီးေတာ့ အခုဘ၀ မွာ အသစ္ျပဳလုပ္ တဲ့ ကံေတြ ဟာ ကိုယ္တုိင္ အက်ဳိးေပးႏုိင္တဲ့ “ဇနက သတိၱ” ဆိုတာ ရွိ သလို ကံေဟာင္းေတြ ကို အားေကာင္းၿပဳ အက်ဳိးေပးခြင့္ ရလာေအာင္ ေထာက္ပံ့ ကူညီေပးတတ္တဲ့ “ဥပထမၻက သတိၱ” ဆုိတာလဲ ရွိပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ တုိင္း ဟာ ျပဳဆဲ ဘ၀ မွာပဲ ေကာင္းက်ဳိးေတြေပးတတ္, တိုးေစတတ္တယ္ ဆိုတာ အရဟံ ဦးဆင္ လို ျဖစ္ရပ္မ်ား အရ သိသာ ထင္ရွားပါတယ္။
 


[မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ထံမွ ၾကားနာ မွတ္သားခဲ့ရသည့္ အတိုင္း အမရပူရၿမိဳ႕၊ တူေမာင္းတုိက္ ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေမဓိယ (အဂၢမဟာပ႑ိတ) ထပ္ဆင့္ မိန္႔ၾကားဆံုးမခ်က္ ကို မွ်ေ၀တင္ျပလိုက္ ပါတယ္။]


ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ-ေတာင္စြန္း
(Photo: Google)

 Dhammabheri Ashin Viriya

No comments:

Post a Comment