
(သီလ၀ါ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းလက္ခံရာျပ
"ကားပါကင္ရွိမွ ကားသြင္းခြင့္ေပးမယ္" ဆိုတဲ့အစီအစဥ္ကိုထုတ္ျပန္လိ ုက္တဲ့ေနာက္မွာ
အားလံုးတညီတညြတ္တည္း ေကာက္ခ်က္ခ်၊ မွတ္ခ်က္ေပးလိုက္တာကေတာ့ "ခြင္ဖန္ဖို႔"
"ခြင္တစ္ဂြင္တိုးၿပီေဟ့" ဆိုတဲ့ စကားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကားက်ပ္တဲ့ဒဏ္ခံရတဲ့ သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ျပည္သူေတြျဖစ္ ေစခဲ့ခ်င္တာက ရန္ကုန္မွာ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေ ရးစနစ္ေခ်ာေမြ႕ဖို႔၊ ေခ်ာေမြ႕ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ခင္ ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားဖို႔၊ ေလွ်ာ့ခ်သြားႏိုင္မယ့္နည္းလ မ္းကိုခ်မွတ္ဖို႔ စတာေတြကိုလိုလားခဲ့ၾကတာပါ။
လုပ္ခ်လိုက္တာကေတာ့ ကားက်ပ္တာေလ်ာ့မသြားမယ့္အျပ င္ ခြင္ဖန္လို႔ ရႏိုင္တဲ့ပံုစံမ ်ဳိးပဲျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ျပည္သူအတြက္ ထူးမျခားနားျဖစ္မယ့္အျပင္ ခြင္ကိစၥေတြနဲ႔ပါရင္ဆိုင္ရႏ ိုင္မယ့္ အေန အထားျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီရက္ပုိင္းထုတ္ျပန္လိုက္သမ ွ် ကားတင္သြင္းမႈနဲ႔ပတ္သက္တာေတ ြထဲမွာ အမ်ားစုက ခြင္ဖန္ဖို႔ အခြင့္ အေရးေပးထားသလိုျဖစ္ေန တဲ့အတြက္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကေတာ့ အက်င့္ပ်က္ခ်င္သူေတြအတြက္ ခြင္ႏွစ္၊ ျပည္သူအတြက္ေတာ့ ကားက်ပ္မႈပိုဆိုးရြားေတာ့မယ ့္ႏွစ္လို႔ ႀကိဳတြက္ထားလို႔ရတဲ့အေျခအေန လို႔လည္း သံုးသပ္သူေတြကသံုးသပ္ေနပါၿပ ီ။
ခြင္ဖန္လို႔ရတဲ့ပံုစံမ်ဳိးေ တြပဲ ခ်မွတ္လုပ္ကုိင္တာ ခုမွမဟုတ္ပါဘူး။ ကားမူ၀ါဒစေျပာင္းကတည္းက စတင္ခဲ့တာပါ။
ခြင္ နဲ႔ စဖြင့္ တဲ့ ကားမူ၀ါဒ
အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ကားေဟာင္းေတြအပ္ၿပီး ကားသစ္သြင္းခြင့္ေပးေတာ့မယ္ ့မူ၀ါဒခ်မွတ္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့တယ္။ ကားေဟာင္းေတြအအပ္ခံေတာ့မယ္ဆ ိုတာကို အမ်ားျပည္သူမသိခင္မွာ တာ၀န္ရွိသူတခ်ဳိ႕ဆီကေန လုပ္ငန္းရွင္တခ်ဳိ႕ ႀကိဳၿပီးသတင္းရခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲ့ဒီမွာ သတင္းႀကိဳရတဲ့သူေတြက လက္ဦးမႈယူၿပီးေတာ့ ကားေဟာင္းေတြအစုလိုက္အျပံဳလ ိုက္ ၀ယ္ေလွာင္ၾကပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုေလွာင္လို႔၀ေတာ့မွ ကားမူ၀ါဒကို အမ်ားျပည္သူကိုထုတ္ျပန္လိုက ္တာပါ။
သတင္းႀကိဳရတဲ့သူေတြက မသိနား မလည္သူျပည္သူေတြ ဆီက တစ္စီး ၁၀ သိန္း၊ သိန္း ၂၀
နဲ႔ ကားေဟာင္းေတြကို ၀ယ္ေလွာင္ ခဲ့ၾက တယ္။ ေနာက္ေတာ့ေစ်းထိုး တက္သြားတဲ ့အခါ တစ္စီးက်ပ္ သိန္း ၁၅၀ ေလာက္ အထိရသြားတဲ့ သူေတြေတာင္ ရွိ ၿပီး က်ပ္သိန္းေပါင္းေထာင္ေသာင္း ခ်ီ အက်ဳိးအျမတ္ရသြားတာ ကားေလာကတစ္ခုလံုး သိၾကပါတယ္။
ကားမူ၀ါဒ က အဲ့ဒီလို ကားေဟာင္း သတင္း ႀကိဳေပးတဲ့ခြင္နဲ႔ စခဲ့ၾကတာလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။
ကားေဟာင္းၿပီးေတာ့ တကၠစီဂြင္
ကားေဟာင္းခြင္ၿပီးသြားျပန္ေ တာ့ တကၠစီဂြင္ဆိုၿပီး ခြင္သစ္ထပ္ေပၚလာခဲ့ျပန္ပါတယ ္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစုိးရ အဖြဲ႕ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ တကၠစီကုမၸဏီေတြေထာင္တယ္၊ တကၠစီေတြကို အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့ခြင့္နဲ႔သြင ္းၾကတယ္။ သြင္းကတည္းက ျပန္ေရာင္းမစားရဘူး။ ငွားလို႔ပဲရမယ္ဆိုၿပီးသတ္မွ တ္ထားေပမယ့္ ေနာက္ေတာ့ ကုမၸဏီေတြက အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့ခြင့္နဲ႔သြင ္းထားတဲ့ကားေတြကို အျပင္ ကို ေစ်းေကာင္းေကာင္း နဲ႔ျပန္ထုတ ္ေရာင္းလို႔ ကုမၸဏီေထာင္ခြင့္ရသူေတြေထာသ ြားျပန္တယ္။ (အက်င့္ပ်က္ တာ၀န္ရွိသူ တခ်ဳိ ႕ဆို တစ္စီးဘယ္ေလာက္ႏႈန္းနဲ႔ဆိုၿ ပီးရသြားတယ္လို႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြၾကားမွာေတာင ္ သတင္းထြက္ခဲ့ေသးတယ္)
တကၠစီၿပီးေတာ့ ပါကင္ ခြင္လား
ခုတစ္ႀကိမ္ထပ္ေျပာင္းလိုက္ျ ပန္ပါၿပီ။ ပါကင္မရွိရင္ကားမသြင္းရတဲ့စ နစ္ပါ။ ပါကင္ရွိေၾကာင္းေထာက္ခံခ်က္ ပံုစံေတြကို သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ေထြ/ အုပ္႐ံုးေတြမွာ စံုစမ္းၾကည့္႐ႈလုပ္ကိုင္ဖို ႔ ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။
ကား၀ယ္မယ့္သူ၊ ကားသြင္းမယ့္သူေတြက ပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္စည္းကမ္းအေ ပၚကိုေတာ့
အရင္က တကၠစီ၊ ကားေဟာင္းတုန္းကလိုမ်ဳိး ခြင္ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္၊
ခြင္မဖန္ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ဖန္ခ်င္တဲ့သူတခ်ဳိ႕ ဖန္တီးလို႔ရတဲ့ အေျခအေနရွိတဲ ့ သတ္မွတ္ခ်က္ပံုစံလိုျဖစ္ေနတ ယ္လို႔
ေျပာလာခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ပါကင္ကလည္း ခြင္ျဖစ္ လာႏိုင္သလား အားလံုးေျပာသလို
ခြင္ျဖစ္သြားမလား တာ၀န္ရွိသူေတြ ႀကိဳတင္စဥ္းစားထားသင့္ပါတယ္ ။
CIF တရားခံ ဘယ္သူလဲ
အဆိုးဆံုး ကေတာ့ CIF ေတြကို မထုတ္ျပန္ေတာ့ဘူးဆိုတ ာကို
ႀကိဳတင္အသိမေပးဘဲ ႏွစ္ကုန္ခါနီး အနားနီးမွ မထုတ္ျပန္တဲ့အေၾကာင္း
ျပည္သူကိုအသိေပးတာပါ။ အဲ့ဒီအတြက္ ကားတင္သြင္းသူေတြအားလံုး မမီ မကမ္းျဖစ္၊
လုပ္ကိုင္ရခက္နဲ႔ ၀႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္ကုန္ၾကပါ တယ္။ အခုလည္းျဖစ္ေနတုန္းပါ။
CIF ကလည္း တကယ္ေတာ့ အစကထုတ္ျပန္ဖို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္း ေတြအထိ တြက္ခ်က္တင္ျပခဲ့ၿပီးသားပါ။ အဲ့ဒီျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းကိုတင္ျပၿပီးေနာက ္မွ မထုတ္ျပန္ေတာ့ တာျဖစ္လို႔ CIF မထုတ္ျပန္ျဖစ္တာ၊ အနားနီးမွ မထုတ္ျပန္တဲ့အေၾကာင္း အသိေပးႏိုင္တာေတြက အဲ့ဒီျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕ အစည္း တာ၀န္ရွိသူတခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လည္ း ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး လုပ္ငန္းရွင္ တခ်ဳိ႕ကသံုးသပ္ ထားပါတယ္။
CIF ထုတ္ျပန္ဖို႔တင္ျပခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းတာ၀န္ယူထား တဲ့ ျပည္ေထာင္စု စီးပြားေရးရာေကာ ္မတီ ကိုလည္း
တင္ျပခဲ့တာလို႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြၾကားမွာ သိထားၾက ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြက
မထုတ္ျပန္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့သလဲဆိုတာေတာ့ လုပ္ခဲ့တဲ့တာ၀န္ရွိသူေတြကို ယ္တိုင္ပဲ သိၾကမွာပါ။
Custom ခြင္ေရာျပန္ျဖစ္ဦးမလား
ဒီရက္ပိုင္းမွာ ထုတ္ျပန္တဲ့ ကားသြင္းမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ကားသြင္းသူေတြ မျဖစ္ခ်င္ ဆံုးသတ္မွတ္ခ်က္ တစ ္ခုပါလာပါတယ္။
CIF ေတြမထုတ္ျပန္ေတာ့ဘဲ အရင္ကလို Custom က Value ျပန္သတ္မွတ္ၿပီးသြားမယ့္ သတ္မွတ္ခ်က္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္တုန္း က ကားတန္ဖိုးေတြကို Custom ကသတ္မွတ္တဲ့စနစ္နဲ႔ သြားခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီလိုသြားတုန္းက Custom ဟာ အရမ္းနာမည္ ထြက္ခဲ့သလို တင္သြင္းသူေတြလည္း အရမ္းလုပ္ရကိုင္ရခက္၊ ခဏခဏျပႆနာေ တြျဖစ္၊ ခဏခဏတုိင္ၾကေတာၾကတဲ့အထိျဖစ္ ခဲ့ပါေသးတယ္။
အဲ့ဒီလိုမျဖစ္ဖို႔အတြက္ CIF ကိုသတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါကို အခုေနာက္ေၾကာင္းျပန္တဲ့လုပ္ ရပ္အျဖစ္ CIF ကိုမသတ္မွတ္ေတာ့ဘဲ အရင္တုန္းကလို ခက္ခဲမယ့္စနစ္ကိုျပန္သတ္မွတ ္လိုက္တဲ့အတြက္ Custom တန္ဖိုးျပန္သတ္မွတ္မယ့္စနစ္ ဟာ အရင္ကလိုပဲ နာမည္ထြက္ဦးမယ့္သတ္မွတ္ခ်က ္မ်ဳိးပဲျဖစ္ဦးမလားလို႔ ကားတင္သြင္းသူေတြကေတာ့ စိုးရိမ္ေနၾကပါတယ္။
ကားက်ပ္တဲ့ဒဏ္ခံရတဲ့ သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ျပည္သူေတြျဖစ္
လုပ္ခ်လိုက္တာကေတာ့ ကားက်ပ္တာေလ်ာ့မသြားမယ့္အျပ
ဒီရက္ပုိင္းထုတ္ျပန္လိုက္သမ
ခြင္ဖန္လို႔ရတဲ့ပံုစံမ်ဳိးေ
ခြင္ နဲ႔ စဖြင့္ တဲ့ ကားမူ၀ါဒ
အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ကားေဟာင္းေတြအပ္ၿပီး ကားသစ္သြင္းခြင့္ေပးေတာ့မယ္
အဲ့ဒီမွာ သတင္းႀကိဳရတဲ့သူေတြက လက္ဦးမႈယူၿပီးေတာ့ ကားေဟာင္းေတြအစုလိုက္အျပံဳလ
အဲ့ဒီလိုေလွာင္လို႔၀ေတာ့မွ ကားမူ၀ါဒကို အမ်ားျပည္သူကိုထုတ္ျပန္လိုက
ကားမူ၀ါဒ က အဲ့ဒီလို ကားေဟာင္း သတင္း ႀကိဳေပးတဲ့ခြင္နဲ႔ စခဲ့ၾကတာလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါ။
ကားေဟာင္းၿပီးေတာ့ တကၠစီဂြင္
ကားေဟာင္းခြင္ၿပီးသြားျပန္ေ
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစုိးရ
တကၠစီၿပီးေတာ့ ပါကင္ ခြင္လား
ခုတစ္ႀကိမ္ထပ္ေျပာင္းလိုက္ျ
ကား၀ယ္မယ့္သူ၊ ကားသြင္းမယ့္သူေတြက ပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္စည္းကမ္းအေ
CIF တရားခံ ဘယ္သူလဲ
အဆိုးဆံုး ကေတာ့ CIF ေတြကို မထုတ္ျပန္ေတာ့ဘူးဆိုတ
CIF ကလည္း တကယ္ေတာ့ အစကထုတ္ျပန္ဖို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္း
CIF ထုတ္ျပန္ဖို႔တင္ျပခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းတာ၀န္ယူထား တဲ့ ျပည္ေထာင္စု စီးပြားေရးရာေကာ
Custom ခြင္ေရာျပန္ျဖစ္ဦးမလား
ဒီရက္ပိုင္းမွာ ထုတ္ျပန္တဲ့ ကားသြင္းမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ကားသြင္းသူေတြ မျဖစ္ခ်င္ ဆံုးသတ္မွတ္ခ်က္ တစ
CIF ေတြမထုတ္ျပန္ေတာ့ဘဲ အရင္ကလို Custom က Value ျပန္သတ္မွတ္ၿပီးသြားမယ့္ သတ္မွတ္ခ်က္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္တုန္း က ကားတန္ဖိုးေတြကို Custom ကသတ္မွတ္တဲ့စနစ္နဲ႔ သြားခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီလိုသြားတုန္းက Custom ဟာ အရမ္းနာမည္ ထြက္ခဲ့သလို တင္သြင္းသူေတြလည္း အရမ္းလုပ္ရကိုင္ရခက္၊ ခဏခဏျပႆနာေ တြျဖစ္၊ ခဏခဏတုိင္ၾကေတာၾကတဲ့အထိျဖစ္
အဲ့ဒီလိုမျဖစ္ဖို႔အတြက္ CIF ကိုသတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါကို အခုေနာက္ေၾကာင္းျပန္တဲ့လုပ္
လံုး၀လက္မခံႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ င္ တခ်ဳိ႕ေတြကေျပာၾကားလာတာရွိပ ါတယ္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ အရင္ကလို ခြင္မကင္းတဲ့ Custom စနစ္မ်ဳိးျဖစ္လာမွာကို စိုးရြံ႕တာလို႔ေထာက္ျပၾကပါတ ယ္။
ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားမွာလား
ရန္ကုန္ကို ကား၀င္ေရာက္မႈ ကန္႔သတ္လိုတဲ့ အတြက္၊ ရန္ကုန္ကားၾကပ္မႈဆိုးရြားမသ ြားဖို႔အတြက္ ပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္ကိုလုပ္ၾကတ ာျဖစ္မွာပါ။
ဒါဆို ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားမွာ လား။ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ဒလ၊ သန္လ်င္လိုၿမိဳ႕နယ္ေတြ မွာ ပါကင္ျပ ၿပီး ေထာက္ ခံ ခ်က္ယူမယ္၊ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းလို ၿမိဳ႕စြန္ေတြမွာ ေျမကြက္၀ယ္ထားၿပီး ပါကင္ျပမယ္၊ အစြန္ ဘက္ၿမိဳ႕နယ္ေတြ မွာေနတဲ ့သူေတြအမည္နဲ႔
သူတို႔ျခံပါကင္ျပၿပီးယူမယ္ သြင္းၾကမယ္ဆိုရင္ လည္း ျဖစ္လာႏိုင္တာပါပဲ။
ရတဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္လည္း လုပ္လာႏိုင္ပါတယ္။ တတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြဆို
ပါကင္ျပစရာမရွိရင္ နယ္လိုင္စင္နဲ႔ သြင္းၿပီး နယ္ေက်ာ္ခေပးမယ္၊
ရန္ကုန္မွာစီးမယ္ဆိုၿပီးလုပ ္လာႏိုင္တာပါပဲ။
ေ၀းေ၀းမၾကည့္နဲ႔။ လြန္ခဲ့တဲ့ရွစ္ႏွစ္ေလာက္က ဆံုးပါးၿပီးသူေတာင္ ကားသြင္းခြင့္ရသြားေသးတာပဲ။ ျဖစ္မလာဘူးလို႔ ဘယ္သူအာမခံမလဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ရန္ကုန္၀င္တဲ့ကားအစီးေရက ဒီေလာက္အထိ သိသိသာသာေလ်ာ့သြားစရာမရွိတဲ ့အတြက္ ကားက်ပ္တာ ဒီေလာက္အထိေလ်ာ့သြားမွာမဟုတ ္ပါဘူး။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အေနနဲ႔ ပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္မခ်မွတ္ခင္ ကတည္းက ကားပါကင္ ဘယ္ႏွစ္ ခုေဆာက္ေပးၿ ပီးၿပီလဲ အရင္စဥ္းစားရမွာပါ။ ကားပါကင္လံုလံုေလာက္ေလာက္ေဆ ာက္ေပးရမွာ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕တာ ၀န္ပါ။ ေဆာက္ေပးထားလို႔ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ေတာင္းတ ယ္ဆို ရင္ေတာ့ လမ္းေၾကာင္းကမွန္ေသးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေသးတာေပါ့။
ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံေတြမွာ ကားပါကင္ေတြ အလံုအေလာက္ရွိလို႔ သူ႔စနစ္နဲ႔သူသြားတာ။
ဒါေပမဲ့ ကားပါကင္လံုလံုေလာက္ေလာက္ေဆ ာက္ေပးမထားဘဲ ကားပါကင္ျပႏိုင္မွ ကားသြင္းခြင့္ေပးမယ္ ဆိုလိုက ္ေတာ့ ဘာေတြေဆြးေႏြးၿပီး ဘယ္သူေတြက ဒီလိုအၾကံေတြေပးလိုက္သလဲ ေမးစရာျဖစ္လာတာေပါ့။
ျခံရွိတဲ့ သူ ပါမစ္ေရာင္းစားမယ္
ကားပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္ ထုတ္ျပန ္လိုက္ေတာ့ ျခံပိုင္ရွိတဲ့ သူေတြ လက္မေထာင္ျပန္တာေပါ့။ ရွင္း တယ္ေလ ျခံပိုင္ရွိတဲ့ သူက ပါကင္ေနရာေရာင္းစားရင္ စားမယ ္၊
ဒီထက္ မက ကိုယ့္ျခံ ကိုယ္ျပ ပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ေတြ ယူၿပီး
ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားၿပီးရင္ ပါမစ္ျပန္ေရာင္းစားမယ္။ ဒီလုိဆို ရန္ကုန္ ကားက်ပ္တာ
ဘာထူးျခားသြားမွာလဲ။
ျခံေတြအိမ္ေတြမ်ားမ်ား ပိုင္ ထားတဲ့သူေတြပဲ ထပ္ေကာင္းစားေအာင္ လုပ္ေပးသလိုျဖစ္ေနမွာပါ။
Custom နဲ႔ ေထြ/ အုပ္ အဂတိ မလိုက္စားဘူးလို႔ အာမခံရဲလား
အခုျပင္ဆင္လိုက္ တဲ့ ကားနဲ ႔ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ၾကည့္ရင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္အတြက္ ေထြ/ အုပ္ဦးစီးဌာနနဲ႔လုပ္ရမယ္။ CIF မထုတ္ေတာ့တဲ့အတြက္ Custom နဲ႔ အရင္လိုျပန္လုပ္ရမယ္။
ဟုတ္ၿပီ Custom၊ ေထြ/ အုပ္၊ စတာေတြ ဟာ လံုး၀အဂတိမလိုက္စားဘူး၊ လိုက္စားခဲ့တာလည္း မရွိဘူးလို႔ ဘယ္သူ အာမခံမလဲ။ လက္ရွိကားပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္ခ ်မွတ္သူ၊ CIF မထုတ္ျပန္ဖို႔ စီမံခဲ့တဲ့ တာ၀န္ရွိ သူေတြ အာမခံသလား။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ကားသြင္း လာတဲ့သူ ေတြဟာ မရရေအာင္ လမ္းေဖာက္ တတ္ၾကပါတယ ္။
ဦးေအာင္ေသာင္း ကုန္သြယ္ေရး ဒု၀န္ႀကီး လက္ထက္တုန္းက ႏိုင္ငံျခား ပညာေတာ္သင္ ၊ ႏိုင္ငံျခား အားကစား ပြဲ သြားခဲ့တဲ့ သူေတြ ရက္ပိုင္းေလာက္ပဲ သြားၿပီး ေဒၚလာ ၃၀၀၀ မရခဲ့တာကို ပြဲစားေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေဒၚလာ ၃၀၀၀ မျပည့္ျပည့္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္သြားခဲ့သလဲ၊ ကာလာပရင္တာေတြနဲ႔ ဘယ္လို အင္ထုၿပီးလုပ္သြားၾကသ လဲ ျပန္စံုစမ္းၾကည့္လိုက္ပါဦး ။
လုပ္ငန္းရွင္ ဆိုတာ ဒီလိုပဲ လုပ္တတ္ေၾကာင္း ကိုလည ္း အစဥ္အဆက္လုပ္ခဲ့၊ လုပ္ျပခဲ့တာေတြက သက္ေသခံေနတဲ့ အတြက္ အဂတိလိုက္စားမႈမျဖစ္ဘူးလို႔ ဘယ္သူအာမခံမလဲ။
ေထြ/အုပ္၊ စည္ပင္ေတြ အဲ့ဒီ ေလာက္အခ်ိန္အားသလား
တစ္ရက္ကို အခုဆို အစီးေရ ၄၀၀ နဲ႔ ၅၀၀ ၾကား ပါမစ္ေလွ်ာက္ေနၾကတယ္။ ပံုမွန္ဆို ေန႔စဥ္ ၃၅၀ ေလာက္ ပါမစ္ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ တစ္ရက္ကို ရာနဲ႔ခ်ီ၊ တစ္ပတ္ဆိုေထာင္နဲ႔ခ်ီ တဲ့ ကားပါကင္ေနရာေတြကို ေထြ/ အုပ္၀န္ ထမ္းေတြအေနနဲ႔ တိတိက်က်လိုက္စစ္ႏိုင္မလား။
ႏိုင္ငံအတြက္အေရးႀကီးတဲ့ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက ္က ေထြ/ အုပ္ဦးစီးဌာန၀န္ထမ္းေတြအေနန ဲ႔ တုိင္းျပည္အတြက္ ဒီထက္မကအေရးႀကီးတာေတြလုပ္ရဖ ို႔ရွိေနတာကို
ဘာမဟုတ္တဲ့ ကားပါကင္ရွိ မရွိ တိတိ က်က် လိုက္စစ္ေပးေနရေလာက္ေအာင္
ေတာ္ေတာ္အခ်ိန္အား ၾကပါ့မလားဗ်ာ။ ၀န္ထမ္းေတြကို လည္းျပန္ေမးၾက ည့္ ပါဦး သူ႕အလုပ္နဲ႔ သူအားၾကရဲ႕လားလိ ု႔။
ေရွာင္ကြင္းခံေနရတဲ့ ဂြင္မျဖစ္တဲ့စနစ္
ကားသြင္းခြင့္ေပးတာ သံုးႏွစ္ျပည့္ ပါၿပီ။ ခုထိလည္း မူ၀ါဒေတြက ေျပာင္းလို႔မဆံုး တည္ၿငိမ္မႈလည္း မရွိ၊ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္မူ၀ါဒ လည္းမ ဟုတ္ေသးပါဘူး။ မခ်မွတ္ႏိုင္ၾကေသးပါဘူး။
ဂြင္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျပာင္းအလ ဲေတြပဲခ်မွတ္ေနၾကၿပီး ဂြင္မျဖစ္ႏိုင္ပဲ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္စနစ္ကိုေတာ ့ သိသိနဲ႔ ပတ္ေရွာင္ေနၾကတာအံ့ၾ သစရာပါပဲ။
တစ္ရက္ကို အခုဆို ကားပါမစ္ေပါင္း ၄၀၀ ကေန ၅၀၀ အထိေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ပံုမွန္ဆိုအစီး ၃၅၀ ေလာက္ ပ်မ္းမွ်ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာ လူတစ္ဦးခ်င္းတင္သြင္းခြင့္ လို႔ေခၚတဲ့ ဖရီးပါမစ္က အမ်ားဆံုးပါ။
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းက အဲ့ေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ သြင္းသမွ်ကားရဲ႕ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ကလဲ ရန္ကုန္ကိုပဲ ၀င္ေနတာပါ။ အဲ့ဒီလို စနစ္မက်တဲ့ ဖရီးပါမစ္ေတြေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာကားၾကပ္တာ၊ ကားပါ ကင္ျပႆနာေတြ ဆက္တိုက္ တက္လာတာျဖစ္တယ္ ဆိုတ ာ ကားမူ၀ါဒ ခ်မွတ္သူေတြ ရွင္းရွင္းလင္း လင္းႀကီး သိၿပ ီးသားပါ။(စည္းကမ္းမဲ့ကားေတြ ထိေရာက္ေအာင္ အေရးမယူႏိုင္လို႔ ကားၾကပ္တာ ကေတာ့ အစိုးရ ရဲ႕တာ၀ န္ပါ)
ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာခဲ့တာက လြန္ခဲ့တဲ့ ၈ ႏွစ္ေလာက္က ဆံုးပါးၿပီး သူေတာင္ ကားသြင္းခြင့္ရသြားတဲ့ လက္ရွိ ဖ႐ိုဖရဲဖရီးပါမစ္စနစ္ ကေန စနစ္က်တဲ့ဖရီးပါမစ္စနစ္ကိုသ ြားဖို႔ေျပာခဲ့တာပါ။ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့သူေတြက အခြန္ျပၿပီးသြင္း၊ အခြန္မေဆာင္ထားတဲ့သူက COE ပါမစ္၀ယ္ယူၿပီးသြင္းတဲ့စနစ္ က အသင့္ေတာ္ဆံုးပါ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရးခဲ့တာက-
၁။ Brand New ဘယ္ေမာင္းကားေတြဆိုရင္ ဒီအတိုင္းဘယ္သူမဆိုသြင္းပါ။
၂။ လက္ရွိဖရီးပါမစ္နဲ႔သြင္းေနတ ဲ့ Used Car ကားေဟာင္းေတြကိုသြင္းမယ္ဆို ရင္ စင္ကာပူလိုပဲ COE စနစ္နဲ႔သြားပါ။ အခြန္ေဆာင္ျပႏိုင္သူဆို ဒီအတိုင္းသြင္းပါ။
၃။ တစ္လ အစီးေရဘယ္ေလာက္သြင္းခြင့္ေပ းမယ္ဆိုတာကို တြက္ခ်က္သတ္မွတ္ပါ။
၄။ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းလဲလွယ္မႈစ နစ္နဲ႔ ကားအေရာင္းစင္တာေတြ ဒီအတိုင္းဆက္ထားပါ။
၅။ ဘတ္စ္ကား၊ ကုန္ကားလို အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ ရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ေတြကို အခုအတိုင္းထားပါ။
Brand New ဘယ္ေမာင္းကို ဘယ္သူမဆိုသြင္းခြင့္ရတဲ့အတြ က္ ခ႐ိုနီေတြခ်ည္းပဲ သက္သက္ေကာင္းစား တာမျဖစ္ေတာ့ ဘူး။ ၀ယ္ေရာင္းေတြလည္း သြင္းေရာင္းခ်င္ေရာင္းႏိုင္ တဲ့အတြက္ အားလံုးတန္းတူ အခြင့္ အေရးျဖစ ္သြားပါၿပီ။ ခ႐ိုနီေကာင္းစားေရးမရွိေတာ့ ဘူး။
Used Car ေတြကိုသြင္းမယ္ဆိုရင္လည္း ခ႐ိုနီဆိုသူေတြေရာ၊ ၀ယ္ေရာင္းေတြေရာ၊ ျပည္သူေရာ အား လံုးတန္းတူျဖစ္သြားေအာင္ COE ကိုအၿပိဳင္၀ယ္ယူလို႔ရတဲ့အတြ က္ ဖရီးပါမစ္ႀကီးလည္းဆက္ရွိမယ္ ၊ မွတ္ပံုတင္ တစ္ခုျပတာနဲ႔ ကားသြင္းလို႔ ရတဲ့ ဘယ္ႏိုင္ငံမွ မရွိတဲ့စနစ္ကေန စနစ္တက် ကားတင္သြင္း မႈျဖစ္သြ ားမယ္ တစ္လကားသြင္းရမယ့္ ပမာဏကို ႏိုင္ငံမွာတစ္ကယ္လိုအပ္တာနဲ ႔တြက္ၿပီးခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ COE ရွားလို႔ လု၀ယ္စရာလည္းမလိုေတာ့ဘူး။
COE စနစ္နဲ႔သြားလို႔ ကားေစ်းခုန္တက္သြားမွာလည္း မ ဟုတ္ပါဘူး။ လက္ရွိ ကားအသစ္စက္စက္ Brand New ေစ်းေတြကို တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက ္ပါ။ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ နဲ႔ က်ပ္သိန္း ၂၀၀ ေပးရင္ စီးလို႔ရတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ေမာ္ဒယ္နိမ့္တဲ့ ကားေတြေစ်းတ က္မယ္ ဆိုရင္ အဲ့ဒီအသစ္ကားေတြထက္ေက်ာ္ေအာ င္ ေစ်းခုန္တက္ပါ့ မလား။ အသစ္ေစ်း ရွိေနလို႔ခုန္တက္လာ တဲ့ေစ်းက အၿမဲ႐ိုက္ခ်ခံေနရမွာပဲ။
နယ္မွာ ကားေတြလိုေသးတယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦး၀င္းျ မင့္ကေျပာပါတယ္။ ကားသြင္းခြင့္ပိတ္ လိုက္ တာမဟ ုတ္လို႔
အသစ္စက္စက္ စီးခ်င္ရင္ ကားအေရာင္းျပခန္းနဲ႔ ၀ယ္ေရာင္းေတြဆီမွာ၀ယ္၊
ကိုယ္တိုင္လည္း COE ၀ယ္ၿပီးသြင္းႏုိင္ပါတယ္။ Used Car လိုခ်င္ရင္လည္းရတယ္
ကားအေရာင္းစင္တာေတြမွာ၀ယ္၊ ၀ယ္ေရာင္းေတြဆီမွာ၀ယ္၊
ကိုယ္တိုင္လည္းသြင္းလို႔ရတဲ ့အတြက္ နယ္သမားေတြအတြက္ျပႆနာမရွိပါ ဘူး။
ဒီေတာ့ COE ေျပာင္းလိုက္လို႔ ကားေစ်းလည္း စြတ္ရြတ္တက္မွာ မ ဟုတ္သလို ခ႐ိုနီေကာင္းစားေရးလည္းမရွိ ေတာ့ပဲ အားလံုးတန္းတူျဖစ္မယ့္အျပင္ စနစ္က်တဲ့ကားသြင္းမႈတစ္ခုျဖ စ္သြားမွာပါ။
ဂြင္ဖန္လို ႔မရႏိုင္တဲ့ အဲဒီလို စနစ္ကို သြားလို႔ရရဲ႕ သားနဲ႔ ဂြင္ဖန္လို႔ရႏိုင္တဲ့ ေရတို စနစ္ေတြ ကိုခ်ည္း သတ္ မွတ ္ေနေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘာေၾကာင့္ဂြင္ဖန္လို႔ရႏိုင္ တာကိုပဲ ေျပာင္းလဲေနၾကသလဲေမးခြန္းထု တ္ တာေတာ့ မလြန္ေလာက္ပါဘူး။
ေဆးၿမီးတိုနဲ႔ အကုခံေနရတုန္း ရန္ကုန္
ႏွစ္ထပ္လမ္း တို႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား၊ ေျမေအာက္ရထား၊ ကားပါကင္ အေဆာက္အအံုတို႔ လို အမ်ားျပည္သူ အတြက္ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္လမ္းမူ၀ါဒ မ ်ဳိးကေတာ့ ခုထိမျမင္ရေသးပဲ ရန္ကုန္ကေတာ့ ေဆးၿမီးတိုေတြနဲ႔ အကုခံေနရတုန္းပါ။
ငါးပြက္ရာ ငါးစာ ခ်သလို ခံုးေက်ာ္ေလးေတြ လိုက္ေဆာက္၊ အဲဒီေနရာ မွာေခ်ာင္ၿပီး ေနာက္ တစ္ေနရာ သြားၾကပ္၊ ေနာက္တစ္ေနရာ ကို တစ္ခါ ခံုးေက်ာ္ ထပ္ေဆာက္နဲ႔ ေရတိုေျဖရွင္းနည္းေဆးၿမီးတိ ုနဲ႔ ကုၾက ပါတယ္။ လမ္းလယ္ ဘေလာက္တံုးေတြ လိုက္ခ ်ၿပီးလည္း ကုေနၾကတုန္းပါ။
ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားမွာလား
ရန္ကုန္ကို ကား၀င္ေရာက္မႈ ကန္႔သတ္လိုတဲ့
ဒါဆို ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားမွာ လား။ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ဒလ၊ သန္လ်င္လိုၿမိဳ႕နယ္ေတြ မွာ ပါကင္ျပ ၿပီး ေထာက္ ခံ ခ်က္ယူမယ္၊ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းလို ၿမိဳ႕စြန္ေတြမွာ ေျမကြက္၀ယ္ထားၿပီး ပါကင္ျပမယ္၊ အစြန္ ဘက္ၿမိဳ႕နယ္ေတြ မွာေနတဲ
ေ၀းေ၀းမၾကည့္နဲ႔။ လြန္ခဲ့တဲ့ရွစ္ႏွစ္ေလာက္က ဆံုးပါးၿပီးသူေတာင္ ကားသြင္းခြင့္ရသြားေသးတာပဲ။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ
ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံေတြမွာ ကားပါကင္ေတြ အလံုအေလာက္ရွိလို႔ သူ႔စနစ္နဲ႔သူသြားတာ။
ဒါေပမဲ့ ကားပါကင္လံုလံုေလာက္ေလာက္ေဆ
ျခံရွိတဲ့ သူ ပါမစ္ေရာင္းစားမယ္
ကားပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္ ထုတ္ျပန
ျခံေတြအိမ္ေတြမ်ားမ်ား ပိုင္
Custom နဲ႔ ေထြ/
အခုျပင္ဆင္လိုက္ တဲ့ ကားနဲ ႔ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္ေတြကို
ဟုတ္ၿပီ Custom၊ ေထြ/
ဦးေအာင္ေသာင္း ကုန္သြယ္ေရး ဒု၀န္ႀကီး လက္ထက္တုန္းက ႏိုင္ငံျခား ပညာေတာ္သင္ ၊ ႏိုင္ငံျခား အားကစား ပြဲ သြားခဲ့တဲ့ သူေတြ ရက္ပိုင္းေလာက္ပဲ သြားၿပီး ေဒၚလာ ၃၀၀၀ မရခဲ့တာကို ပြဲစားေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေဒၚလာ ၃၀၀၀ မျပည့္ျပည့္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္သြားခဲ့သလဲ၊ ကာလာပရင္တာေတြနဲ႔ ဘယ္လို အင္ထုၿပီးလုပ္သြားၾကသ
လုပ္ငန္းရွင္ ဆိုတာ ဒီလိုပဲ လုပ္တတ္ေၾကာင္း ကိုလည
ေထြ/အုပ္၊ စည္ပင္ေတြ အဲ့ဒီ ေလာက္အခ်ိန္အားသလား
တစ္ရက္ကို အခုဆို အစီးေရ ၄၀၀ နဲ႔ ၅၀၀ ၾကား ပါမစ္ေလွ်ာက္ေနၾကတယ္။ ပံုမွန္ဆို ေန႔စဥ္ ၃၅၀ ေလာက္ ပါမစ္ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ တစ္ရက္ကို ရာနဲ႔ခ်ီ၊ တစ္ပတ္ဆိုေထာင္နဲ႔ခ်ီ တဲ့ ကားပါကင္ေနရာေတြကို ေထြ/ အုပ္၀န္ ထမ္းေတြအေနနဲ႔ တိတိက်က်လိုက္စစ္ႏိုင္မလား။
ႏိုင္ငံအတြက္အေရးႀကီးတဲ့ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက
ေရွာင္ကြင္းခံေနရတဲ့ ဂြင္မျဖစ္တဲ့စနစ္
ကားသြင္းခြင့္ေပးတာ သံုးႏွစ္ျပည့္ ပါၿပီ။ ခုထိလည္း မူ၀ါဒေတြက ေျပာင္းလို႔မဆံုး တည္ၿငိမ္မႈလည္း မရွိ၊ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္မူ၀ါဒ လည္းမ
ဂြင္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျပာင္းအလ
တစ္ရက္ကို အခုဆို ကားပါမစ္ေပါင္း ၄၀၀ ကေန ၅၀၀ အထိေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ပံုမွန္ဆိုအစီး ၃၅၀ ေလာက္ ပ်မ္းမွ်ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာ လူတစ္ဦးခ်င္းတင္သြင္းခြင့္
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းက အဲ့ေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ သြင္းသမွ်ကားရဲ႕ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ကလဲ ရန္ကုန္ကိုပဲ ၀င္ေနတာပါ။ အဲ့ဒီလို စနစ္မက်တဲ့ ဖရီးပါမစ္ေတြေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာကားၾကပ္တာ၊ ကားပါ ကင္ျပႆနာေတြ ဆက္တိုက္ တက္လာတာျဖစ္တယ္ ဆိုတ
ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာခဲ့တာက လြန္ခဲ့တဲ့ ၈ ႏွစ္ေလာက္က ဆံုးပါးၿပီး သူေတာင္ ကားသြင္းခြင့္ရသြားတဲ့ လက္ရွိ ဖ႐ိုဖရဲဖရီးပါမစ္စနစ္
ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရးခဲ့တာက-
၁။ Brand New ဘယ္ေမာင္းကားေတြဆိုရင္ ဒီအတိုင္းဘယ္သူမဆိုသြင္းပါ။
၂။ လက္ရွိဖရီးပါမစ္နဲ႔သြင္းေနတ
၃။ တစ္လ အစီးေရဘယ္ေလာက္သြင္းခြင့္ေပ
၄။ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းလဲလွယ္မႈစ
၅။ ဘတ္စ္ကား၊ ကုန္ကားလို အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ
Brand New ဘယ္ေမာင္းကို ဘယ္သူမဆိုသြင္းခြင့္ရတဲ့အတြ
Used Car ေတြကိုသြင္းမယ္ဆိုရင္လည္း ခ႐ိုနီဆိုသူေတြေရာ၊ ၀ယ္ေရာင္းေတြေရာ၊ ျပည္သူေရာ အား လံုးတန္းတူျဖစ္သြားေအာင္
COE စနစ္နဲ႔သြားလို႔ ကားေစ်းခုန္တက္သြားမွာလည္း မ
ေမာ္ဒယ္နိမ့္တဲ့ ကားေတြေစ်းတ
နယ္မွာ ကားေတြလိုေသးတယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦး၀င္းျ
ဒီေတာ့ COE ေျပာင္းလိုက္လို႔ ကားေစ်းလည္း စြတ္ရြတ္တက္မွာ မ
ဂြင္ဖန္လို ႔မရႏိုင္တဲ့ အဲဒီလို စနစ္ကို သြားလို႔ရရဲ႕
ေဆးၿမီးတိုနဲ႔ အကုခံေနရတုန္း
ႏွစ္ထပ္လမ္း တို႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား၊ ေျမေအာက္ရထား၊ ကားပါကင္ အေဆာက္အအံုတို႔ လို အမ်ားျပည္သူ အတြက္ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္လမ္းမူ၀ါဒ မ
ငါးပြက္ရာ ငါးစာ ခ်သလို ခံုးေက်ာ္ေလးေတြ လိုက္ေဆာက္၊
ကားၾကပ္တာသာေလ်ာ့မသြားတာ ခံုးေက်ာ္ေဆာက္ခြင့္ ရတဲ့ အစိုးရနဲ႔ နီးစပ္သူေတြနဲ႔ ဘေလာက္တံုး လုပ္ငန္းနဲ႔ ဆက္စပ ္သူေတြက ေတာ့ခုေလာက္ ဆို ေထာၿပီးရင္ေထာေနေလာက္ၿပီ။
ေရတို ကုစားနည္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္လုပ္ လမ္းနဲ႔ကား မမွ်တဲ့ အခ်က္ေၾကာ င့္ ကားေတြၾကပ္ တုန္းပါပဲ။
အေျဖက လမ္း၊ ပါကင္၊ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ ရး အတြက္
ေရရွည္ေကာင္းမယ့္ မူ၀ါဒကို အရင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာပါ။
မခ်ႏိုင္မလုပ္ႏိုင္ေသးရင္ တကယ္ လိုအပ္မွ ကား၀ယ္စီး၊
မလိုအပ္ပဲ ကား၀ယ္ မစီးတဲ့အေျခ အေနျဖစ္သြားေအာင္ စနစ္က်တဲ့ ကားသြင္းမႈမူ၀ါဒ ကိ ုေျပာင္းလဲရမွာပါ။
အေျဖသိတယ္၊ ဂြင္မျဖစ္ပဲ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္စနစ္ကိုသိတ ယ္၊ ဒါေပမယ့္ သိသိနဲ႔ ဘယ္သူမွ အေကာင္ အထည္မေဖာ္ပဲ ပတ္ေရွာင္ၿပီး ဂြင္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့သတ္မွတ္ခ်က ္ေတြကိုပဲ အစဥ္တစ္ စိုက္ေျပာင္းလဲေနတာက ေတာ့ "ေလ်ာ့သြားေစခ်င္တာကကားၾကပ္ တာ၊ ျဖစ္လာတာက ဂြင္ဖန္ဖို႔မ်ားျဖစ္လာအံုးမ လား၊ ခုတ္ရာတျခား ရွရာတလြဲဆက္ျဖစ္ေနအံုးမလား၊ အနာတျခားေဆးတျခားနဲ႔ ကုလို႔မၿပီးေသးဘူးလား" လို႔ေမးရ မလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။
မမီွတာလား ဂြင္လား
ကားမူ၀ါဒခ်မွတ္မူ၊ ရန္ကုန္ကားၾကပ္တာေျဖရွင္းမႈ ေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးစိုးသ ိန္း၊ ဦးေအာင္မင္း၊ ဦး၀င္းျမင့္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီ းခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြနဲ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဦးလွျမင့္တို႔ ငါးဦးဟာ မေျပးေသာ္လည္းကန္ရာရွိ တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတာျငင္းလို႔မ ရပါဘူး။
ဂြင္ဖန္လို႔မရတဲ့၊ ကိုယ္က်ဳိးတကယ္မဖက္တဲ့စနစ္က ိုခ်ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာမွာက်င့္သံုးေနတဲ ့ မူ၀ါဒေတြထဲက ကုိယ္နဲ႔အကိုက္ညီဆံုးကိုက်င ့္သံုးလို႔ရပါတယ္။
အဲ့ဒီလုိ ကုိယ္က်ဳိး မဖက္တဲ့ မူ၀ါဒေတြရ ွိရက္ နဲ႔ ဂြင္ဖန္လို ႔ရႏိုင္တဲ့ အေနအထာ းမ်ဳိးေတြ ကိုခ်မွတ္ တာ ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ စနစ္ေတြကိုလိုက္မ မီ၊
နားမလည္တာလား၊ အဲ့ဒီလိုမမီတဲ့သူေတြကပဲ မူ၀ါဒခ်မွတ္ေနလို႔
အခုလို လြဲေနတာလား၊ ဒါ မွမဟုတ္ရင္ေတာ့ အမ်ားထင္ေန သလို ဂြင္ပဲလား
ေမးရမလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။
ေရတို ကုစားနည္းျဖစ္တဲ့ အတြက္
အေျဖက လမ္း၊ ပါကင္၊ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ
အေျဖသိတယ္၊ ဂြင္မျဖစ္ပဲ ေရရွည္ေကာင္းမယ့္စနစ္ကိုသိတ
မမီွတာလား ဂြင္လား
ကားမူ၀ါဒခ်မွတ္မူ၊ ရန္ကုန္ကားၾကပ္တာေျဖရွင္းမႈ
ဂြင္ဖန္လို႔မရတဲ့၊ ကိုယ္က်ဳိးတကယ္မဖက္တဲ့စနစ္က
အဲ့ဒီလုိ ကုိယ္က်ဳိး မဖက္တဲ့ မူ၀ါဒေတြရ
No comments:
Post a Comment