တ႐ုတ္ လုပ္ငန္း စု COSCO က ေလလံ ရရွိထားေသာ ဂရိႏိုင္ငံ ၏ အႀကီးဆံုး ဆိပ္ကမ္း
Piraeus ကို ပုဂၢလိ က ပိုင္ျပဳလုပ္မႈ အား ရပ္တန္႔ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ဂရိအစိုးရသစ္ က ဇန္နဝါရီ ၂၈ ရက္တြင္ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ယင္း ဆိပ္ကမ္း သည္ ဥေရာပတိုက္ ၏ အလုပ္ အမ်ားဆံုး ဆိပ္ကမ္းမ်ား ထဲတြင္ ပါဝင္ၿပီး ဥေရာပႏွင့္ အာရွ ဆက္သြယ္ ရာ၌ အဓိက က်ေသာ ဆိပ္ကမ္း လည္းျဖစ္သည္။ ယင္း ဆိပ္ကမ္း ၏ ရွယ္ယာ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ကို ေရာင္းခ် ရန္ ယခင္ ဂရိ အစိုးရ က စီစဥ္ ထားခဲ့ၿပီး မတ္လ တြင္ ေနာက္ဆံုး ထား၍ တင္ဒါေခၚယူ ထားခဲ့သည္။
COSCO သည္ Piraeus ဆိပ္ကမ္း ကို ဝယ္ယူခြင့္ ရႏိုင္သည့္ ကုမၸဏီ အျဖစ္ ယခင္ ဂရိအစိုးရ က သတ္မွတ္ ခဲ့ၿပီး တင္ဒါေခၚယူမႈ တြင္ ေနာက္ဆံုး ဆန္ခါတင္ စာရင္း၌ ထည့္သြင္း ထားသည္။
တ႐ုတ္ လုပ္ငန္းစု COSCO သည္ Piraeus ရွိ အဓိ က ကုန္တင္ ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခု ကို တုိးခ်ဲ႕ေရး အတြက္ ၃၅ ႏွစ္ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ ရရွိထားၿပီးျဖစ္သည္။ ဇန္နဝါ ရီ ၂၅ ရက္ က အႏိုင္ ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ အာဏာရ လာခဲ့ေသာ ဆီပရက္ ၏ ဆီရီဇာပါတီ သည္ ယခင္ အစိုးရ က အေကာင္အထည္ေဖာ္ ခဲ့ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ကတိျပဳခဲ့သည္။
သီရိလကၤာ အစိုးရ အဖြဲ႕သစ္ ကလည္း ၎တို႔ေဒသတြင္း ၌ တ႐ုတ္ တုိ႔ ခိုင္ခိုင္ မာမာ ေျခကုပ္ ရရိွသြားေစ မည့္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံ တန္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ကို ျပန္လည္ သံုးသပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာေသး မီက ေၾကညာခဲ့သည္။
သီရိလကၤာ သည္ China Communications Construction Company ႏွင့္ သေဘာ တူညီထားခ်က္ ကို ျပန္ လည္ ျပင္ ဆင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ အတြင္း က မကၠဆီ ကို အစိုးရသည္ တ႐ုတ္ႏွင့္ သေဘာတူညီ ထား သည့္ ေဒၚ လာ ၃ ဒသမ ၇၅ ဘီလ်ံတန္ အျမန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္လည္း တ႐ုတ္ တို႔၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ မ်ားကို ဆန္႔က်င္မႈ မ်ား ျမင့္တက္ လာၿပီး ေျမသိမ္း ယာ သိမ္း ကိစၥ မ်ားႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးႏုိင္ေျခရိွမႈ မ်ား အတြက္ ဆႏၵျပမႈ မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ တို႔၏ ေၾကးနီ တူးေဖာ္ေရး စီမံကိန္း ကို ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပသည့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ေဒသ ေဒသခံ မ်ားကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ က ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ေဒသခံ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး ေသဆံုး ခဲ့ရသည္။
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ကလည္း တ႐ုတ္တို႔ႏွင့္ သေဘာတူ ထားေသာ ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံတန္ ျမစ္ဆံု ဆည္ စီမံကိန္း ကို ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပမႈမ်ားေၾကာင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ က ယင္း စီမံကိန္း ကို ရပ္ဆိုင္း လုိက္ရာ တ႐ုတ္ တို႔ကို အႀကီး အက်ယ္ ေဒါသထြက္ေစခဲ့သည္။
ကမၻာ့ စီးပြားေရး ကို လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ တ႐ုတ္တုိ႔ က ေလာဘ တႀကီး အရွိန္ျမွင့္ ႀကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္ လာခ်ိန္ တြင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အခ်ဳိ႕သည္ တ႐ုတ္ တို႔၏ လႊမ္းမိုးမႈ ကို ဆန္႔က်င္ လာၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရသည္။
မၾကာမီ ဆယ္စုႏွစ္ အတြင္း တ႐ုတ္ သည္ အေမရိကန္ ကို ေက်ာ္လြန္ ကာ ကမၻာ့စီးပြားေရး အင္အားအႀကီး ဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္လာ လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္း ထားသည္။
တ႐ုတ္ သည္ အထူး သျဖင့္ အာရွ-ပစိဖိတ္ေဒသ တြင္း၌ စီးပြားေရး အရသာ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရး အရ၊ မဟာဗ်ဴဟာ အရ၊ စစ္ေရး အရပါ လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း လာၿပီး ေဒသတြင္းႏုိင္ငံ မ်ားစြာ တို႔ႏွင့္ နယ္ေျမ အျငင္း ပြားမႈမ်ား လည္း ျဖစ္ေပၚေနသည္။
“မ်က္ျဖဴ ဆိုက္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ” ဟု သေဘာ ထား ကာ တ႐ုတ္သည္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ ၏ ေပ်ာ့ကြက္ကို ရွာလ်က္ အသာစီး မွ ထိုးေဖာက္ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္လည္း မိမိႏိုင္ငံ ၏ ေပ်ာ့ကြက္ မ်ားကို အခြင့္ေကာင္း ယူကာ အသာစီးရယူ ခ်ဳပ္ဆို ထားသည့္ သေဘာတူညီခ်က္ မ်ားအား ျပန္လည္ သံုးသပ္လ်က္ ျပင္ဆင္ ရန္ ႀကိဳးပမ္းသင့္ ပါေၾကာင္း...
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ ၏ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္
The Daily Eleven သတင္းစာ က ေရးသားအပ္ပါသည္။
From.... Eleven Media Group
ယင္း ဆိပ္ကမ္း သည္ ဥေရာပတိုက္ ၏ အလုပ္ အမ်ားဆံုး ဆိပ္ကမ္းမ်ား ထဲတြင္ ပါဝင္ၿပီး ဥေရာပႏွင့္ အာရွ ဆက္သြယ္ ရာ၌ အဓိက က်ေသာ ဆိပ္ကမ္း လည္းျဖစ္သည္။ ယင္း ဆိပ္ကမ္း ၏ ရွယ္ယာ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ကို ေရာင္းခ် ရန္ ယခင္ ဂရိ အစိုးရ က စီစဥ္ ထားခဲ့ၿပီး မတ္လ တြင္ ေနာက္ဆံုး ထား၍ တင္ဒါေခၚယူ ထားခဲ့သည္။
COSCO သည္ Piraeus ဆိပ္ကမ္း ကို ဝယ္ယူခြင့္ ရႏိုင္သည့္ ကုမၸဏီ အျဖစ္ ယခင္ ဂရိအစိုးရ က သတ္မွတ္ ခဲ့ၿပီး တင္ဒါေခၚယူမႈ တြင္ ေနာက္ဆံုး ဆန္ခါတင္ စာရင္း၌ ထည့္သြင္း ထားသည္။
တ႐ုတ္ လုပ္ငန္းစု COSCO သည္ Piraeus ရွိ အဓိ က ကုန္တင္ ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခု ကို တုိးခ်ဲ႕ေရး အတြက္ ၃၅ ႏွစ္ လုပ္ကိုင္ ခြင့္ ရရွိထားၿပီးျဖစ္သည္။ ဇန္နဝါ ရီ ၂၅ ရက္ က အႏိုင္ ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ အာဏာရ လာခဲ့ေသာ ဆီပရက္ ၏ ဆီရီဇာပါတီ သည္ ယခင္ အစိုးရ က အေကာင္အထည္ေဖာ္ ခဲ့ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ကတိျပဳခဲ့သည္။
သီရိလကၤာ အစိုးရ အဖြဲ႕သစ္ ကလည္း ၎တို႔ေဒသတြင္း ၌ တ႐ုတ္ တုိ႔ ခိုင္ခိုင္ မာမာ ေျခကုပ္ ရရိွသြားေစ မည့္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံ တန္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ကို ျပန္လည္ သံုးသပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာေသး မီက ေၾကညာခဲ့သည္။
သီရိလကၤာ သည္ China Communications Construction Company ႏွင့္ သေဘာ တူညီထားခ်က္ ကို ျပန္ လည္ ျပင္ ဆင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ အတြင္း က မကၠဆီ ကို အစိုးရသည္ တ႐ုတ္ႏွင့္ သေဘာတူညီ ထား သည့္ ေဒၚ လာ ၃ ဒသမ ၇၅ ဘီလ်ံတန္ အျမန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္လည္း တ႐ုတ္ တို႔၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ မ်ားကို ဆန္႔က်င္မႈ မ်ား ျမင့္တက္ လာၿပီး ေျမသိမ္း ယာ သိမ္း ကိစၥ မ်ားႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးႏုိင္ေျခရိွမႈ မ်ား အတြက္ ဆႏၵျပမႈ မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ တို႔၏ ေၾကးနီ တူးေဖာ္ေရး စီမံကိန္း ကို ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပသည့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ေဒသ ေဒသခံ မ်ားကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ က ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ေဒသခံ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး ေသဆံုး ခဲ့ရသည္။
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ကလည္း တ႐ုတ္တို႔ႏွင့္ သေဘာတူ ထားေသာ ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံတန္ ျမစ္ဆံု ဆည္ စီမံကိန္း ကို ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပမႈမ်ားေၾကာင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ က ယင္း စီမံကိန္း ကို ရပ္ဆိုင္း လုိက္ရာ တ႐ုတ္ တို႔ကို အႀကီး အက်ယ္ ေဒါသထြက္ေစခဲ့သည္။
ကမၻာ့ စီးပြားေရး ကို လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ တ႐ုတ္တုိ႔ က ေလာဘ တႀကီး အရွိန္ျမွင့္ ႀကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္ လာခ်ိန္ တြင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အခ်ဳိ႕သည္ တ႐ုတ္ တို႔၏ လႊမ္းမိုးမႈ ကို ဆန္႔က်င္ လာၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရသည္။
မၾကာမီ ဆယ္စုႏွစ္ အတြင္း တ႐ုတ္ သည္ အေမရိကန္ ကို ေက်ာ္လြန္ ကာ ကမၻာ့စီးပြားေရး အင္အားအႀကီး ဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္လာ လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္း ထားသည္။
တ႐ုတ္ သည္ အထူး သျဖင့္ အာရွ-ပစိဖိတ္ေဒသ တြင္း၌ စီးပြားေရး အရသာ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရး အရ၊ မဟာဗ်ဴဟာ အရ၊ စစ္ေရး အရပါ လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း လာၿပီး ေဒသတြင္းႏုိင္ငံ မ်ားစြာ တို႔ႏွင့္ နယ္ေျမ အျငင္း ပြားမႈမ်ား လည္း ျဖစ္ေပၚေနသည္။
“မ်က္ျဖဴ ဆိုက္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ” ဟု သေဘာ ထား ကာ တ႐ုတ္သည္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ ၏ ေပ်ာ့ကြက္ကို ရွာလ်က္ အသာစီး မွ ထိုးေဖာက္ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္လည္း မိမိႏိုင္ငံ ၏ ေပ်ာ့ကြက္ မ်ားကို အခြင့္ေကာင္း ယူကာ အသာစီးရယူ ခ်ဳပ္ဆို ထားသည့္ သေဘာတူညီခ်က္ မ်ားအား ျပန္လည္ သံုးသပ္လ်က္ ျပင္ဆင္ ရန္ ႀကိဳးပမ္းသင့္ ပါေၾကာင္း...
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ ၏ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္
The Daily Eleven သတင္းစာ က ေရးသားအပ္ပါသည္။
From.... Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment