Friday, February 7, 2014
Freedom of Choice ရွိရမယ္
ဘာသာတရားေတြ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာႀကည္႔ရင္လည္းပဲေတြ႔မယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ သေဘာ ထား အႀကီးဆုံး ၿဖစ္ေနတယ္။ ဘုန္းႀကီးလည္းပဲ ဘာသာတရား အမ်ားႀကီးကုိ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေလ႔လာတယ္ ၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ ၊ ဗုဒၶဘာသာ ၊ တၿခား ဘာသာေတြ။
ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း အယူအဆ နဲနဲ ကြဲတာေလးေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြလည္း အကုန္လုံးေလ့လာ ပါတယ္ ။ေလ့လာၿပီးမွ အခ်ိန္ အမ်ားႀကီး ယူၿပီးမွ၊ လက္ေတြ႔ စမ္းႀကည္႔တယ္။ စမ္းႀကည္႔ၿပီးမွ လက္ေတြ. လည္း လုပ္လုိ.ၿဖစ္တဲ့၊ သေဘာထားလည္းမွန္တဲ့ ဘာသာတရား ကုိ ေရြးယူ လုိက္တာပါ။
တစ္ခုခုကုိ လက္ခံတယ္ ၊ တန္ဖုိးထားတယ္ ဆုိရင္ ဘယ္လုိ အခ်က္အလက္ေတြမွာ မူ တည္ ၿပီးေတာ့ လက္ခံ သလဲ၊ တန္ဖုိးထားသလဲ။ ဘယ္လုိ အခ်က္အလက္ေတြကုိ အေၿခခံ ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားသလဲ။ ဘာသာ တရားေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ကုိယ္က ဘာသာတရားတစ္ခုကုိ ကုိးကြယ္ တယ္။ဘာၿဖစ္လုိ.လဲ။
ဆုိင္တစ္ဆုိင္ကုိသြားၿပီး ပစၥည္း၀ယ္မယ္ ဆုိပါေတာ့။ ပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႀကည္႔လိုက္ဦးမယ္။ ၿပီးေတာ့
ေစ်းႏွုန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိလည္း ထည္႔စဥ္းစားလုိက္ဦးမယ္။ ၿပီးမွ ပစၥည္းလည္းေကာင္း ၊ ေစ်းနုန္းလည္း
သင္႔ေတာ္ တဲ့ဟာကုိ ေရြးယူလုိက္တာပဲေနာ္။အဲဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္ဖုိ.ဆုိတာ တစ္ခုထက္မက ရွိရမယ္။
ၿပီးေတာ့ အားလုံးကုိ သိရမယ္။ ဘာမွမသိရင္ ေရြးလုိ႔မရဘူး။ တစ္ခုထဲရွိတယ္၊ အဲဒါကုိပဲ ယူပါ ဆုိရင္၊ သူ႔မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔ မရွိဘူး။ အမ်ားႀကီးကုိ ႀကည္႔ၿပီးမွ ခ်င္႔ခ်ိန္ႀကည္႔တယ္။ဒါက ဘယ္လုိ၊ ဟုိဟာ က ဘယ္ လုိ။ စမ္းႀကည္႔တယ္။ အားလုံးကုိ စမ္းႀကည္႔ၿပီးမွ ဒါကသဘာ၀ က်တယ္၊ လက္ေတြ.က်တယ္၊ သေဘာထား အင္မတန္ႀကီးတယ္၊ လြတ္လပ္မွု အမ်ားႀကီးရွိတယ္။
အဲသလုိ သိၿပီးမွကုိယ္ႏွစ္သက္တာကုိေရြးခ်ယ္လုိက္တယ္။ အဲဒါေႀကာင္႔ (Value) တန္ဖုိးထားမူ တစ္ခု ၿဖစ္လာဖုိ႔ အေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ႔ ပထမအခ်က္က ဘာလဲဆုိေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔ ရွိရ မယ္။ ေရြးခ်ယ္ခြင္႔ မရွိရင္ စစ္မွန္တဲ႔ တန္ဖုိးထားမူ မၿဖစ္နုိင္ဖူး။ Freedom of choice ရွိရမယ္။ ဒါကုိ ကုိယ္က ေရြးခ်ယ္ လုိက္ၿပီ၊ တန္ဖုိးထားၿပီဆုိရင္ သူ႔ကုိ လက္ေတြ႔က်င္႔သုံးရမယ္။
တန္ဖုိးထားပါတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႔ မက်င္႔သုံးရင္ တန္ဖုိးထားတယ္ လုိ႕ ေၿပာလုိ႔မရ ဘူးေနာ္။ က်င္႔သုံးေန မွ တန္ဖုိးထားတယ္လုိ. ေၿပာလုိ.ရမယ္။ ဒါေႀကာင့္ ဘယ္လုိ အယူ၀ါဒ ကုိပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဒါကုိ ႏွစ္သက္တယ္၊ တန္ဖုိးထားတယ္လုိ႕ဆုိတာကုိ အေထာက္အထား က ဘာလဲ ဆုိေတာ့ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာလုပ္ေနသလဲ ဆုိတာကုိ ႀကည္႔ရမယ္။
ဗုဒၶဘာသာတရား မွာ ႀကည္႔ရင္ ကာလမသုတ္ ဆုိတာ အမ်ားႀကားဖူးႀကတယ္ေနာ္။
မိရုိးဖလာမုိ႕လုိ႕လည္း မွန္တယ္လုိ႔ မယူဆနဲ႔။
ႀကားပါမ်ားတယ္လုိ႔လည္း မွန္တယ္လုိ႔ မယူဆနဲ႔။
တဆင္႔ေၿပာတဲ႔ စကားေတြ၊ လူေၿပာသူေၿပာမ်ားတဲ့ တဆင္႔စကားကုိ မယုံနဲ႔။
စာအုပ္နဲ႔ က်မ္းဂန္ နဲ႔ ကုိက္ညီလုိ႔ လည္း မွန္တယ္လုိ႔ မယူဆနဲ႔ တဲ႔။
ပိဋကတ္ ဆုိတာက ဘယ္လုိက်မ္းဂန္ ကုိမဆုိ ပိဋကတ္လုိ႔ ေခၚရတယ္။ ခရစ္ယာန္ မွာလည္းပဲ ခရစ္ယာန္ က်မ္းဂန္ ရွိတယ္။ ဟိႏၵဴမွာလည္းပဲ ဟိႏၵဴက်မ္းဂန္ ရွိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္းပဲ ဗုဒၶက်မ္းဂန္ရွိတယ္။
သူကလည္းသူ ႔က်မ္းဂန္နဲ႔ကုိက္လုိ႔ မွန္တယ္လုိ႕ ေၿပာေနတယ္။ ကုိယ္ကလည္း ကုိယ္႔က်မ္းဂန္နဲ႔ ကိုက္လုိ ရွိရင္ မွန္တယ္။ ကုိယ္႔က်မ္းဂန္စာနဲ႔ မကုိက္ရင္ေတာ့ မမွန္ဘူးလုိ႔ ေၿပာတယ္။ အမွားအမွန္ ဆုံးၿဖတ္ဖုိ႔ အေရး မွာ က်မ္းစာက ေနာက္ဆုံး အဆုံးအၿဖတ္ေပးမည္႔ Final authority ၿဖစ္ေနတယ္ေနာ္။
ၿမတ္စြာဘုရားက အဲဒီလုိ လက္မခံဘူး။ စဥ္းစားႀကည္႔။ ေနာက္တစ္ဆင္႔ တက္သြားလုိ႔ရွိ ရင္ေတာ႔ ကုိယ္ အထင္ႀကီးတဲ့ သူ ေၿပာတဲ႔စကားကုိ မွန္တယ္လုိ႔ မယူဆရဖူး။ ဒိပုဂၢိဳလ္က ပညာတတ္ႀကီး၊ ဘြဲ႔ေတြ အမ်ား ႀကီး ရတယ္၊ စာေမးပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ေအာင္ထားတယ္။
ဒီပုဂၢိဳလ္္ကုိ ပညာတတ္ေတြ အမ်ားႀကီးက ဆည္းကပ္ႀကတယ္၊ ကုိးကြယ္ႀကတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္က ရွင္ဘုရင္ေတြ ကုိးကြယ္တဲ့မင္းေတြ ကုိးကြယ္တဲ့ ဆရာၿဖစ္တယ္။ ဟုိေရွးေခတ္က ဆုိရင္ေပါ့။
အခုေခတ္ဆုိလည္း ဒီလုိပဲ။ ရာထူးႀကီးတဲ့ လူႀကီးေတြ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ တဲ့ ဆရာသမား ၿဖစ္ေနတယ္။ ဒါေႀကာင္႔ သူေၿပာတာကုိေတာ့ တုိ႔က သိပ္ၿပီး သံသယၿဖစ္ေနဖုိ႔ မလုိေတာ့ဘူးလုိ႔ ဒီလုိ မယူဆသင္႔ဘူး။
ဒီရဟန္း က ငါတုိ႔ရဲ. ဆရာပါ။ ကုိယ္႔ဆရာစကားကုိေတာ့ ကုိယ္နားေထာင္ရမယ္၊ ပယ္လုိ႔ မၿဖစ္ဘူး။
ဒီလုိ ယူဆ တတ္တယ္ေနာ္။ အဲဒါဆုိလည္း မွားသြားမယ္။ အဲသလုိ အေႀကာင္းၿပ ခ်က္ေႀကာင္႔ လည္း မွန္တယ္လို႔ မယူဆနဲ႔။
ဆရာသမား၊ မိဘစကားကုိ ပယ္ရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိဘူးေနာ္။ လူငယ္ေလးေတြလည္း အဲဒါကုိ စဥ္းစားေစခ်င္ တယ္။
ပယ္ရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိဘူး။ စဥ္းစားဖုိ႕ လုိတယ္။ ခ်င္႔ခ်ိန္ဖုိ႔ လုိတယ္။ လုပ္ႀကည္႔ပါ။ စမ္းႀကည္႔ပါ။ အက်ဳိးရွိရင္ ဆက္လုပ္။ အက်ဳိးမရွိရင္ မလုပ္နဲ႔။
-ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက (မဟာၿမိဳင္ေတာရ)
www.dhammaweb.netမွကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။
From...FB {Soe Paing}
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment