Sunday, February 9, 2014

ျမန္မာေစ်းကြက္ မွာ အၿပိဳင္အဆုိင္ေတြ မ်ားလာတဲ့ ဂ်ပန္ကားမ်ား


 
 Date: 09/02/2014

သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ အာဏာရလာသည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွစၿပီး အခြန္မ်ားႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း မ်ား ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးလုိက္သည့္အတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံထုတ္ တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ အလုံး အရင္းႏွင့္ ၀င္ေရာက္လာေနသည္။

ထုိကဲ့သို႔ ၀င္ေရာက္လာမႈက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ ေတာ္ ရန္ကုန္တြင္ ကား အေရာင္းျပ ခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္လာသည့္ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္မွ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္အဆုိင္မ်ား တုိးလာသလို ရွိေနပါသည္။






စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကေန ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈ မ်ား ျပဳလုပ္ လာေသာ ျမန္မာတြင္ အေနာက္ႏုိင္ငံ မ်ား ၏ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဖယ္ရွားလုိက္မႈႏွင့္အတူ အေနာက္တုိင္း ကားကုမၸဏီမ်ား ၀င္ေရာက္ လာျခင္းျဖစ္သည္။


ျမန္မာ႔ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းဇယား အရ ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တုိဘာ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ ငံ ၌ မွတ္ပုံ တင္သည့္ ကားစီးေရ ၃၉၀၀၀၀ ရွိၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ဧၿပီလမွ ၁၈ လအတြင္း မွတ္ပုံ တင္ႏႈန္း ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ျမင့္တက္လာသည္။


ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေျပးေနေသာ ကားမ်ား၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္း မွာ ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ား သာျဖစ္သည္ဟု ေလ့လာ သူမ်ားကဆုိသည္။ သုေတသန လုပ္ငန္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ Frost & Sullivan က ျမန္မာ ကားေစ်းကြက္သည္ အေႏွး အျမန္ ဆုိသလို ဆက္တုိက္ တုိးတက္ လာမည္ဟု ခန္႔မွန္းထား သည္။ 


တုိင္းျပည္၀င္ေငြတိုးလာသည့္အတြက္ ၂၀၁၉ အထိ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၇ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္ တုိးလာမည္ဟု သူတုိ႔၏ ခန္႔မွန္းမႈတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ား အတြက္ ကားအသစ္ ေတာင္းဆုိသည့္ ေစ်းကြက္ကလည္း အလား အလာ ေကာင္းေန သည္။ ျမန္မာက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ ဒီမုိကေရစီစနစ္သို႔    ကူးေျပာင္းသြား သည့္ေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္ဆူဇူကီး ကားေကာ္ပိုေရးရွင္း က ထရပ္ကား အငယ္စားမ်ားကို ထုတ္လုပ္ သည့္ လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ နစ္ဆန္းေမာ္ေတာ္ကား စက္႐ုံ ကလည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ကား ထုတ္လုပ္သည့္လုပ္ငန္းကို စတင္လုပ္ကိုင္ေတာ့မည္ ဟု ေၾကညာ ထားၿပီးျဖစ္ သည္။


မာဇဒါႏွင့္ မစ္ဆူဘစ္ရွီ မွာ ကား အသစ္မ်ား တုိက္႐ိုက္ တင္သြင္းေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္ေနသည္။ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ား ထဲတြင္ ဖို႔ဒ္ႏွင့္ ဂ်င္နရယ္ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီ မ်ားက အေရာင္းျပခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ထားၾကၿပီျဖစ္သည္။ 


အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေအာက္ တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲအခ်ိန္က ထုိကဲ့သို႔ အျဖစ္မ်ဳိးမွာ စိတ္ကူးပင္ မယဥ္ႏုိင္ေသာ အျဖစ္ မ်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္။ဂ်ာမန္ဇိမ္ခံကားမ်ားျဖစ္ေသာ ဘီအမ္ဒဗလ်ဴႏွင့္ မာစီးဒီးဘင့္ဇ္ ကလည္း ေစ်းကြက္ သို႔၀င္ေရာက္လာပါၿပီ။

သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာကားေစ်းကြက္မွာ အႏၲရာယ္ကင္းလွသည္ေတာ့မဟုတ္။ ႐ုတ္တရက္ အေျပာင္း အလဲမ်ားအေပၚ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားက တစ္ခ်ိန္လုံး ေျပာင္းလဲေနခ်ိန္တြင္ တုိးတက္မႈလမ္းေၾကာင္း က ေႏွးေကြးေနသည္။


ဂ်ပန္ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ား အတြက္ ေခါင္းခဲ စရာျပႆနာ      တစ္ခုမွာ လက္ယာ ကပ္ေမာင္းစနစ္ ရွိေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္၀ဲေမာင္း ကားမ်ား  တင္ပို႔ေနမႈကို ကန္႔သတ္ရန္ ေဆြးေႏြးဖို႔ ရွိလာႏုိင္ သည္။ 


ထို႔အျပင္ စတီယာယင္ ညာဘက္မွာ ရွိေသာ ဂ်ပန္ ကားမ်ားက ယာဥ္တုိက္မႈ မ်ား တုိးလာသည့္ အတြက္  အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကလည္း သိသိသာသာ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္လာၾကသည္။


ဂ်ပန္ျပည္ပကုန္သြယ္ေရး အဖဲြ႕၏ ရန္ကုန္႐ုံးအႀကီး အကဲ မာစကီတာကာယာရာ က ““ၿပိဳင္ဆုိင္ မႈေတြ ျပင္း ထန္တဲ့အတြက္ ဂ်ပန္ကားေတြအေနနဲ႔ ေစ်းကြက္ေ၀စုဆုံး႐ႈံးလာလိမ့္မယ္။ 


အနာဂတ္မွာေတာ့ ကားေရာင္းၿပီးရင္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးတာကိုပဲ တုိးျမႇင့္လုပ္ေပးဖို႔က အဓိကျဖစ္ လာ လိမ့္မယ္””  


(ဂ်ပန္တုိင္းမ္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ က်ဳိဒုိသတင္းဌာနမွ Japanese Cars Face Fight in Myanmar သတင္းေဆာင္းပါးကို ထားထားျမင့္ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။ )

Author: ထားထားျမင့္

7DAY DAILY


From...Search Myanmar

No comments:

Post a Comment