Monday, May 30, 2016

မီး - ေရ - ေလေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ပုံ

ဓမၼေရခ်မ္းစင္'s photo.
ကမၻာပ်က္တဲ့ အခါမွာ မီးေၾကာင့္ ပ်က္ တာလည္း ရွိတယ္၊ ေရေၾကာင့္ ပ်က္ တာလည္း ရွိတယ္၊
ေလေၾကာင့္ ပ်က္ တာလည္း ရွိတယ္။ မီးေၾကာင့္ (၇) ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ပ်က္ၿပီးတဲ့ အခါ (၈) ႀကိမ္ေျမာက္တိုင္း (၈) ႀကိမ္ေျမာက္တိုင္းမွာ ေရေၾကာင့္ ကမၻာႀကီး ပ်က္ရျပန္တယ္။


ဒီနည္း အတိုင္း မီးေၾကာင့္ (၇)ႀကိမ္ ေရေၾကာင့္ (၁) ႀကိမ္, မီးေၾကာင့္ (၇)ႀကိမ္, ေရေၾကာင့္ (၁) ႀကိမ္ - - ဆိုတဲ့ ဓမၼတာ အတိုင္း ကမၻာႀကီး ပ်က္လာ လိုက္တာ (၆၄) ႀကိမ္ျပည့္တဲ့ အခါ ေလေၾကာင့္ တစ္ခါ ကမၻာႀကီး ပ်က္ ရျပန္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီ ကမၻာႀကီး ဟာ မီးေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ အခါလည္း ပ်က္တယ္၊ ေရေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ အခါလည္း ပ်က္ တယ္၊ ေလေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ အခါလည္း ပ်က္တယ္။


မီးေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ အခါ ကာမ (၁၁) ဘုံ ႏွင့္ ႐ူပါ၀စရျဗဟၼာ့ျပည္ ထဲက ပထမစ်ာန္သုံးဘုံ အထိ အကုန္လုံး ပ်က္တယ္။

 ေရေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ အခါ ကာမ (၁၁) ဘုံႏွင့္ ႐ူပါ၀စရျဗဟၼာ့ျပည္ ထဲက ဒုတိယစ်ာန္ သုံးဘုံ အထိ အကုန္လုံး ပ်က္တယ္။
 
ေလေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ အခါ ကာမ (၁၁) ဘုံႏွင့္ ႐ူပါ၀စရျဗဟၼာ့ျပည္ထဲက ေ၀ဟပၹိဳလ္ ဘုံေအာက္
တတိယစ်ာန္ သုံးဘုံ အထိ အကုန္လုံး ပ်က္တယ္။


အဲဒီလို ကမၻာႀကီး ပ်က္ေနတာလည္း အႏၲရ ကပ္ေပါင္း (၆၄) ႀကိမ္ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ကာလ
ၾကာေညာင္း ပါတယ္၊ 


သံ၀႗ကပ္ = ပ်က္ဆဲကပ္ လို႔ ေခၚဆိုပါတယ္၊ ပရမာအဏုျမဴ   ခန္႔ အမႈန္ ကေလးေတြေတာင္ မက်န္ရေအာင္ အားလုံး ပ်က္သြားတယ္။ ပ်က္သြားၿပီးတဲ့ အခါ ဘာမွ် မရွိဘဲ လဟာျပင္ အတိုင္း တည္ေနတာလည္း အႏၲရ ကပ္ေပါင္း (၆၄) ႀကိမ္ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ကာလ ၾကာေညာင္းပါ တယ္ ။ သံ၀႗ဌာယီကပ္ လို႔ ေခၚဆိုပါတယ္၊ အပ်က္ အတိုင္း တည္ေနတဲ့ ကပ္ပဲ။

တစ္ခါ ကမၻာျပဳမိုး ရြာတဲ့ အခ်ိန္အခါ က စၿပီး ေန, လ, နကၡတ္ တာရာေတြ ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္အထိ ကမၻာႀကီး တည္လာ တာလည္း အႏၲရ ကပ္ေပါင္း (၆၄) ႀကိမ္ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ကာလ ၾကာေညာင္းပါတယ္၊ ၀ိ၀႗ကပ္လို႔ ေခၚတယ္၊ ကမၻာတည္ေနဆဲ ကပ္ပဲ။

 ေန, လ, နကၡတ္ တာရာေတြ ထြက္တဲ့ အခ်ိန္ အခါက စၿပီး ကမၻာႀကီး ပ်က္တဲ့ အခ်ိန္ အထိ ကမၻာႀကီး တည္ေန တာလည္း အႏၲရ ကပ္ေပါင္း (၆၄)ႀကိမ္ေလာက္ပဲ ၾကာေညာင္းပါတယ္၊ ၀ိ၀႗ဌာယီကပ္ လို႔ ေခၚဆို ပါတယ္၊ တည္ၿပီး အတိုင္း ဆက္လက္ တည္ရွိေနတဲ့ ကပ္ပဲ။ 


ခုေျပာခဲ့တဲ့ သံ၀႗, သံ၀႗ဌာယီ, ၀ိ၀႗, ၀ိ၀႗ဌာယီ လို႔ေခၚတဲ့ ကပ္ေလးကပ္ ကို တစ္ကမၻာ လို႔ေခၚဆို ပါတယ္။

အခု ေဟာေနတဲ့ ဂဒၵဳလဗဒၶ သုတၱန္ မွာေတာ့ ကမၻာပ်က္မႈ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မီးေၾကာင့္ ပ်က္တဲ့ ကမၻာကို
စံထားၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္က တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေနပါတယ္။
(ပထမဂဒၵဳလဗဒၶသုတၱန္)



" ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ "(စိတ္ဓာတ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး တရားေဒသနာေတာ္)
❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀
 


မဟာသမုဒၵရာေရ ခန္းေျခာက္ခ်ိန္
***************************
ေဟာတိ ေသာ ဘိကၡေ၀ သမေယာ ယံ မဟာသမုေဒၵါ ဥႆုႆတိ ၀ိသုႆတိ န ဘ၀တိ၊
န ေတြ၀ါဟံ ဘိကၡေ၀ အ၀ိဇၨာနီ၀ရဏာနံ သတၱာနံ တဏွာသံေယာဇနာနံ သႏၶာ၀တံ သံသရတံ
ဒုကၡႆ အႏၲကိရိယံ ၀ဒါမိ။


ဘိကၡေ၀ = ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ ...။ ယံ = ယသၼႎ ကာေလ = အၾကင္ အခါကာလ၌။
မဟာသမုေဒၵါ = မဟာသမုဒၵရာႀကီးသည္။ ဥႆုႆတိ = အထက္၌ ခန္းေျခာက္၍ သြားေပ၏။
၀ိႆုႆတိ = အထူးထူး အျပားျပား ခန္းေျခာက္၍ သြားေပ၏။ န ဘ၀တိ = မျဖစ္မရွိေတာ့ေပ။

ေသာ သမေယာ = ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးသည္။ ေဟာတိ = ရွိေသးသည္သာလွ်င္တည္း။
 

တစ္ခ်ိန္ ကမၻာ ပ်က္ခါနီးၿပီ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုသို႔ ဆုိက္ေရာက္လာၿပီ ဆိုၾကစို႔၊ အလြန္ ႀကီးက်ယ္ေန တဲ့ ေရထုထည္ မ်ားျပားေနတဲ့ မဟာ သမုဒၵရာႀကီး ရွိတယ္။ ေနေတြ တစ္စင္းၿပီး တစ္စင္း, တစ္စင္းၿပီး တစ္ စင္း ထြက္လာရာက ေန  ငါးစင္းေလာက္ ထြက္လာၿပီ ဆိုရင္ မဟာ သမုဒၵရာေရေတြ အားလံုး ခန္းေျခာက္ သြားတယ္။ 

အဲဒီလို အခ်ိန္အခါမ်ဳိး ဟာ တစ္ခ်ိန္ ၾကံဳၾက လိမ့္မယ္၊ သံသရာခရီး မဆံုးေသးရင္ေတာ့ မိမိတို႔ ကလည္း လူ႕ ဘ၀မွာ ပဲ တည္ရွိေနၾကေသးတယ္ ဆိုရင္ ဒီ ဒုကၡက မိမိတို႔ ရင္ဆိုင္ၾကရမည့္ ဒုက ၡတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဲဒီလုိ မဟာ သမုဒၵရာေရေတြ ခန္းေျခာက္သြား တဲ့ အခ်ိန္အခါ မ်ဳိး မွာေတာင္ သတၱ၀ါေတြ ရဲ႕ သံသရာခရီး ကို ဘုရားရွင္ က ဘယ္လို ေဟာေတာ္မူသလဲ?

န ေတြ၀ါဟံ ဘိကၡေ၀ အ၀ိဇၨာနီ၀ရဏာနံ သတၱာနံ တဏွာသံေယာဇနာနံ သႏၶာ၀တံ သံသရတံ
ဒုကၡႆ       အႏၲ ကိရိယံ ၀ဒါမိ။


ဘိကၡေ၀ = ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ...။ တဒါ = တသိၼမၸိ ကာေလ = ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခ်ိန္ခါမ်ဳိး ၌ေသာ္လည္း
ပဲ။ အ၀ိဇၨာနီ၀ရဏာနံ = အ၀ိဇၨာနီ၀ရဏတရားသည္ ပိတ္ဖံုးကာဆီး အပ္ကုန္သည္ျဖစ္၍။
တဏွာသံေယာဇနာနံ = တဏွာတည္းဟူေေသာ သံေယာဇဥ္ႀကဳိးက ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖဲြ႕ထားအပ္ကုန္ သည္ျဖစ္၍။
သႏၶာ၀တံ = ထိုဘ၀မွ ဤဘ၀, ဤဘ၀မွ ထိုဘ၀သို႔ တေျပာင္းျပန္ျပန္ က်င္လည္
က်က္စား ေျပးသြား၍ ေနၾကရကုန္ေသာ။

သံသရတံ = တစ္ခုေသာ ဘ၀၌လည္းပဲ ထပ္ကာထပ္ကာ
က်င္လည္က်က္စား ေျပးသြား၍ ေနၾကရကုန္ေသာ။ သတၱာနံ = သတၱ၀ါတို႔၏။ ဒုကၡႆ = သံသရာ
၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡ၏။ အႏၲကိရိယံ = အဆံုးအပိုင္းအျခားကို ျပဳျခင္းကို။ အဟံ = ငါဘုရားသည္။ န
ေတြ၀ ၀ဒါမိ = ေဟာေတာ္မမူသည္သာလွ်င္တည္း။


 ေန ငါးစင္းထြက္လာလို႔ မဟာ သမုဒၵရာေရေတြ ခန္းေျခာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္အခါကာလ တစ္ခု တစ္ေန႔ ျဖစ္ေပၚ လာလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္အခါမ်ဳိး မွာေသာ္လည္း အ၀ိဇၨာနီ၀ရဏတရားက ပိတ္ဖံုး ကာဆီး ထားအပ္တဲ့, တဏွာတည္း ဟူေသာ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးရဲ႕ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈ ကို ခံေနရတဲ့ ဒီ သတၱ၀ါေတြ ရဲ႕ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲ ဒုကၡႀကီးဟာ ကုန္ဆံုး သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ ငါဘုရား မေဟာဘူး။

ဘယ္ဆက္ရမလဲ?
အ၀ိဇၨာနီ၀ရဏ ပိတ္ဖံုး ခံေနရတဲ့ သတၱ၀ါေတြ အဖို႔ တဏွာတည္း ဟူေသာ သံေယာဇဥ္ ႀကိဳးျဖင့္ ရစ္ ပတ္ေႏွာင္ ဖြဲ႕ခံေနရတဲ့ ဒီသတၱ၀ါေတြ အဖို႔ ေရွ႕သံသရာခရီးက ဆီးႀကိဳေနပါတယ္။ ထုိ အခ်ိန္အခါ မွာေပါ့ ဘ၀ တစ္ခု ကုိေတာ့ လက္ခံရမည့္ အေျခအေန ရွိပါတယ္။ 



 

(ပထမဂဒၵဳလဗဒၶသုတၱန္)
" ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ "
 ဓမၼေရခ်မ္းစင္


No comments:

Post a Comment