တစ္ေန႔ က အသိ မိတ္ေဆြ ဒကာမ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္နာရီေက်ာ္ ႏွစ္နာရီ နီးပါး စကားေျပာျဖစ္ပါတယ္။ သူက ကေလးႏွစ္ေယာက္ အေမ အိမ္ေထာင္ သည္ တစ္ေယာက္ပါ။ သူ႔မိဘႏွစ္ပါးလံုး လည္း သူနဲ႔ အတူေနပါ တယ္။
သူက သူ႔မိဘေတြ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ က ခံစားခဲ့ရ တာေတြကို မိမိကို ရင္ဖြင့္တဲ့ အေနနဲ႔ ေျပာျပပါတယ္။ မိမိ အျမင္ အရ ဆုိရင္ေတာ့ သူ႔ မိဘေတြဟာ မိေကာင္း ဖေကာင္း စာရင္းထဲ ကို မွားၿပီးေတာ့ေတာင္ မပါႏုိင္ တဲ့ အမ်ိဳးအစား ထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။
သူက သူ႔ မိဘေတြ ကို ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ပါတယ္။ ဒါကို သူလိမ္ၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ ဘူး ဆုိတာ မိမိ အေနနဲ႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။
သူ႔ မိဘမ်ား က သူတို႔ ထားရာေန ေစရာသြား သူတုိ႔ခုိင္း တဲ့ အတုိင္း တစ္သေဝ မတိမ္းလုပ္ ဆုိတဲ့ ပံုစံနဲ႔ သားသမီးေတြ ကို ေနေစခ်င္ပါတယ္။ သူ႔ကို မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမြးထားတဲ့ သားသမီး အားလံုးကို ပါပဲ။ သူက သူ ႔မိဘေတြကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပါေသာ္ လည္း တစ္ခါ တစ္ရံမွာ သူက သူတို႔စကား အတုိင္း မျပဳမူ မေနထုိင္ တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခုနစ္ရက္ ခုနစ္လီ တဆူဆူ တပူပူ လုပ္လို႔ မၿပီးေတာ့ပါဘူး။ ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ ေသးေသး မႊားမႊား ကိစၥေလး က အစပါပဲ။
သူက သူေမြး ထားတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ကို ျမန္မာစာ သင္ေပးခ်င္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔မိဘ မ်ားက ကေလးေတြ ကို ျမန္မာစာ သင္ခြင့္ လံုးဝ မျပဳပါဘူး။ ျမန္မာစာ သင္ယူခြင့္ မျပဳလို႔ လူမ်ိဳးျခားလား ဆုိေတာ့ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဗမာ စစ္စစ္ႀကီးေတြပါ။ အဲဒီလို ကိစၥ ကေန ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ မီးဖိုေခ်ာင္ ကိစၥအထိ သူ႔မိဘမ်ား က ပါတတ္ ပါတယ္။
သူ႔ ညီမနဲ႔ အစ္မ ကေတာ့ သူတုိ႔ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္ တာ လုပ္ၾကေပမယ့္ သူ ကေတာ့ တစ္အိမ္ တည္း ေန ရေတာ့ နားပူ တာေၾကာင့္ နားပူဒဏ္ မခံႏုိင္ တာေၾကာင့္ မိဘ မ်ားနဲ႔ အတိုက္ အခံ မလုပ္ ပါဘူးတဲ့။ အကယ္ ၍ မ်ား လုပ္မိရင္ လည္း “နင္တုိ႔ေတြ က မိဘေက်းဇူးကန္းတယ္။ ဒုကၡေကာင္းေကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ပဲ ကိုင္ေပါက္တတ္ ပါတယ္တဲ့။ အံံ့ခ်ီးဖြယ္ရာ မိဘေတြပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ မိဘေက်းဇူး၊ ေက်းဇူးကန္းျခင္း တုိ႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာျပခ်င္ တာေလးေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
မိဘေက်းဇူး တရား ဆုိတာ မိဘ မ်ားရဲ႕ တာဝန္ ဝတၱရား ကို ေက်ပြန္ၾကတဲ့ မိဘ နဲ႔ ေနလာ ရတဲ့ သား သမီးေတြ အတြက္ေတာ့ အထူးေျပာေနဖြယ္ရာ မလိုပါဘူး။
မိဘ ဝတၱရား မေက်ပြန္ၾကတဲ့ မိဘ ဝတၱရားကို နည္းနည္းေလးေတာင္ မွ မေက်ပြန္ တဲ့ မိဘ နဲ႔ ႀကီးပ်င္း လာၾက ရတဲ့ သားသမီးေတြ အတြက္ က်ေတာ့ မိဘေက်းဇူးဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ လက္မခံႏုိင္စရာေတြ ရွိပါတယ္။
ဘုရားရွင္ က အဂၤုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္ ဒုကနိပါတ္ ပထမ ပဏၰာသ သမစိတၱဝဂ္ မွာ မိဘေက်းဇူး နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီးေတာ့ ေဟာၾကား ထားပါတယ္။
ထုိေဟာၾကားခ်က္ေတြ ထဲမွာ ဣမႆ ေလာကႆ ဒေႆတာေရာ-ဤေလာကႀကီး ကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ေပးတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ ပါရွိပါတယ္။ ဆုိလို တာက မိဘ က မိဘဝတၱရား မေက်ပြန္ ရင္ေတာင္ မွ ေမြးေက်းဇူး တစ္ခု နဲ႔ တင္ မိဘေက်းဇူး က ဆပ္ မကုန္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားႀကီးမားတယ္ ဆုိတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။
မိဘေတြ က ေမြးထုတ္လိုက္ လို႔သာ သားသမီးေတြ က ႏွစ္သက္ဖြယ္၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္ေတြ နဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဒီေလာကႀကီး ကို ေတြ႔ျမင္ခြင့္ ရရွိတာေၾကာင့္ ေမြးေက်းဇူး ဆိုတာ ဆပ္ဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲ ပါသတဲ့။ သုိ႔ေသာ္ လည္း မိဘ ဝတၱရား မေက်ပြန္ ၾကတဲ့ မိဆိုး ဖဆိုးေတြ နဲ႔ ႀကီးျပင္း လာၾကရတဲ့ သားသမီးေတြ အတြက္ က်ေတာ့ ေမြးေက်းဇူး ဆုိတာကို နားလည္ လက္ခံေပးဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲေနပါလိမ့္မယ္။
မိဘေတြ က ကိုယ္ဝန္ သေႏၶသား ကို ဖ်က္ခ်လိုက္မယ္၊ ေမြးေမြးၿပီးခ်င္း ကေလးငယ္ ကုိ ေတာင္ထိပ္ ကေန ပစ္ခ်လိုက္မယ္၊ ေခြးလို သားရဲ တိရစာၦန္ေတြ ကို အစာ အျဖစ္ ေကြၽးေမြးလိုက္မယ္ ဆုိရင္ ကေလးငယ္ျဖစ္ သူဟာ ဒီေလာကႀကီး ကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေလာကႀကီး ထဲမွာ ဘဝ တစ္ခုကို ထူေထာင္ခြင့္ ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကိုယ္ဝန္ သေႏၶသား ကို ဖ်က္ မခ်တဲ့ မိဘ၊ ေမြးေမြးၿပီးခ်င္း ကေလးငယ္ ကို သတ္ မပစ္တဲ့ မိဘက အနည္း ဆံုးေတာ့ ကေလးငယ္ ကို ႏို႔ခ်ိဳရည္ တုိက္ေကြၽးျခင္း စတဲ့ ကိစၥေတြကို ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘ ဝတၱရား မေက်ပြန္ဘူး ဆုိေပမယ့္ ေက်းဇူးတရား ကေတာ့ ရွိတာပါပဲ။ နည္းတာ နဲ႔ မ်ားတာပဲ ကြာျခားသြားမယ္ ထင္ပါ တယ္။
မိဘေက်းဇူး ဆုိတာ သားသမီးအေပၚ မွာ နည္းတာနဲ႔ မ်ားတာပဲ ကြာပါတယ္။ ေက်းဇူးတရား ကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ရွိ ပါတယ္။ ဒီေလာက္ ဆုိရင္ မိဘေက်းဇူး နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ အခု “နင္တုိ႔ေတြက မိဘကို ေက်းဇူးကန္း တယ္” ဆိုတဲ့ မိဘ တခ်ိဳ႕ရဲ႕ လက္သံုး စကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာပါဦးမယ္။
ေက်းဇူးတရား နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သုတၱနိပါတ္ ပါဠိေတာ္ မဂၤလ သုတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္ က ....
ကတညဴ- မိမိ အေပၚ၌ ရွိေသာ သူ႔ေက်းဇူးကို သိျခင္း၊
ကတေဝဒီ- မိမိအေပၚ၌ ရွိေသာ သူ႔ေက်းဇူးကို စြမ္းႏုိင္ေသာ အခါ၌ ျပန္လည္ေပးဆပ္ျခင္း ဆုိၿပီးေတာ့ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ ခြဲၿပီးေတာ့ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ပထမအဆင့္ျဖစ္တဲ့ ကတညဴ သေဘာတရား အေန နဲ႔ မိဘ အပါအဝင္ သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္က မိမိအေပၚ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပး ထားတဲ့ ေက်းဇူး တရား အနည္း အမ်ား အားလံုးကို ကိုယ့္ရဲ႕ရင္ထဲႏွလံုး သားထဲ အသိဉာဏ္ ထဲကေန “သူ႔ေက်းဇူးတရားေတြ ငါ့အေပၚ မွာ ရွိတယ္။ သူက ငါ့ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ ပဲ” ဆိုတဲ့ စိတ္ေန သေဘာထားကို ကိန္းေအာင္း ထားရပါ့မယ္။ သူ႔ကို ကိုယ့္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရပါမယ္။
အကယ္၍ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ေန တယ္၊ အကူအညီ လိုေနတယ္။ ကိုယ္ကလည္း သူ႔ဒုကၡကို ေျဖ ရွင္းေပးႏုိင္ တယ္၊ သူ႔ကုိ ကူညီေပးႏုိင္တယ္ ဆုိရင္ သူ႔ အခက္အခဲ ကို ကူညီေျဖရွင္းေပးရပါ့မယ္။
အကယ္၍ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ ကလည္း ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္၊ အခက္အခဲေတြ ကို ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ကိုယ့္ မွာလည္း ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္ တဲ့ အေန အထားလည္း မရွိဘူးဆုိရင္ “ငါ့ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္။ ငါ ကလည္း ဆြမ္းေတာ္ ထားလို႔ ဝမ္းေတာ္ေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္ မုိ႔ ကူညီေပးေျဖရွင္းမေပးႏုိင္ဘူး။ ေနာင္အခါ သူလည္း ဒုကၡေရာက္ေနတယ္၊ ငါကလည္း သူ႔ဒုကၡကို ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တယ္ ဆုိရင္ ငါေက်းဇူးဆပ္တဲ့ အေနနဲ႔ ကူညီေပးေျဖရွင္းေပးရမယ္” ဆုိတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထား ရွိရပါ့မယ္။
ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ လို႔လည္း ရင္ထဲႏွလံုးသား ထဲ အသိဉာဏ္ထဲ ကေန အသိ အမွတ္ျပဳထားတယ္။ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ အခက္အခဲ ေတြ႔ေနတာကို ကူညီေျဖရွင္းေပးခ်င္စိတ္လည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္မွာ ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထား စြမ္းအား မရွိလို႔ ကူညီေျဖရွင္းမေပးတာ ဆုိရင္ ေက်းဇူး ကန္းရာ မေရာက္ဘူးလို႔ က်မ္းစာ မ်ားက ဆုိပါတယ္။
သူ႔ေက်းဇူး ငါ့အေပၚ ဘာမွ မရွိဘူး လို႔ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ့္ အေပၚ ရွိတဲ့ ေက်းဇူးတရား ကို အသိအမွတ္ မျပဳတာ၊ ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ အခက္ အခဲ ေတြ႔ေနတာကို ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထား စြမ္းအားေတြ ကိုယ့္မွာ ရွိေနပါရဲ႕နဲ႔ ကူညီေျဖရွင္း မေပးတာ ကမွ ေက်းဇူး ကန္းရာ ေရာက္တယ္လို႔ က်မ္းစာ မ်ားက ဆိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ “င့ါ မိဘေက်းဇူး ဆုိတာ ငါ့ အေပၚမွာ ျခဴးတစ္ျပား မွ မရွိဘူး။ ငါ့ အေပၚ ဘာေက်းဇူး မွ မရွိတဲ့ မိဘေတြ ကို ငါက ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္ေနစရာ မလိုဘူး” စသျဖင့္ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ မိဘေတြ ရဲ႕ေက်းဇူး ကို ရင္ထဲႏွ လံုးသားထဲ အသိဉာဏ္ထဲ ကေန အသိအမွတ္လည္း မျပဳ၊ မိဘေတြရဲ႕ အခက္အခဲ ဒုကၡကို ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထား စြမ္းအား ရွိပါ ရဲ႕နဲ႔ ကူညီေျဖရွင္း မေပးမွသာ မိဘေက်းဇူးကန္း ရာ ေရာက္ပါတယ္။
မိဘ စကား ကို တစ္သေဝ မတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳတဲ့ သားသမီး ဟာ မိဘ ကို ေက်းဇူးကန္း တဲ့ သား သမီးျဖစ္ တယ္ ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ မရွိပါဘူး။ မိဘ စကားတုိင္း ကို တစ္ခြန္း မက်န္ နာခံမွ မိဘကို ေက်းဇူး ဆပ္ရာ ေရာက္တယ္ ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာ လည္း မရွိပါဘူး။
မိဘ စကားတုိင္း ကို တစ္သေဝ မတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳ လို႔သာ မိဘ ကို ေက်းဇူးကန္းရာေရာက္ရင္ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳ မင္းသားေတာင္ မိဘေက်းဇူးကန္းတဲ့သူ ျဖစ္သြား ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳ မင္းသား ကိုယ္တုိင္ မိဘစကားတုိင္း ကို တစ္သေဝ မတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳခဲ့လို႔ပါပဲ။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသား ဘဝမွာတင္ မက ဇနက မင္းသား ဘဝ မွာပါ မိဘ စကားကို ဘုရား အေလာင္းေတာ္ တစ္သေဝ မတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳ ခဲ့ပါဘူး။
မိဘ စကားသာ တစ္သေဝ မတိမ္း လိုက္နာ ခဲ့ရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳ မင္းသား သဗၺညဳဘုရား အျဖစ္ ကို ေရာက္ရွိ ရရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိဘ စကားသာ တစ္ခြန္း မက်န္ နာခံခဲ့မယ္ ဆုိရင္ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ ဇနက မင္းသား ဘုရင္ဘဝ ကို ေရာက္ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
လူသားတုိင္း က မိမိႏွစ္သက္ရာ ဘဝ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ရာ ဘဝ ကို ေရြးခ်ယ္ ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ေရြး ခ်ယ္တဲ့ အခါမွာ မိဘ နဲ႔ အတိုက္ အခံ လုပ္သင့္ရင္ လည္း လုပ္ရမွာ ပါပဲ။ အဲဒီ လို မိဘ နဲ႔ အတုိက္အခံလုပ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မိဘေက်းဇူးကန္းရာ မေရာက္ပါဘူး။
ဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၳ မင္းသား ေတာထြက္ခန္း ကို ေလ့လာဖတ္႐ႈလိုက္မယ္ ဆုိရင္ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳ မင္းသားဟာ မိဘ ကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆန္႔က်င္ခဲ့ သလဲဆုိတာ ေပၚလြင္ ထင္ရွားပါတယ္။
ကိုယ့္စကား ကို တစ္သေဝ မတိမ္း တစ္ခြန္း မက်န္ လိုက္နာျခင္း မရွိဘဲ လိုက္နာ သင့္တာ လိုက္နာ မလုိက္နာ သင့္တာကို ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳတဲ့ သားသမီး ကို “နင္တုိ႔ က မိဘေက်းဇူးကန္းတယ္” လို႔ ေျပာဆုိတဲ့ မိဘ ဟာ မိဘ မပီသတဲ့ မိဘ၊ မိဘေကာင္း မဟုတ္တဲ့ မိဘ သာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိဘ ပီသ တဲ့ မိဘ၊ မိဘေကာင္း ပီသ တဲ့ မိဘ က သားသမီး ကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ေပးပါတယ္။ သား သမီးေတြ ေရြးခ်ယ္ မႈ မမွားယြင္းရေအာင္ သာ ပဲ့ထိန္းေပးပါတယ္။ မိဘ ပီသတဲ့ မိဘ က ငါ့စကားကို ငါ့သားသမီး က တစ္ခြန္း မက်န္ နာခံရမယ္ ဆုိတဲ့ အတၱႀကီးမားတဲ့ စိတ္ေန သေဘာထား မထားရွိပါဘူး။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာခ်င္ တာက မိဘ စကားကို တစ္သေဝ မတိမ္း တစ္ခြန္း မက်န္ လိုက္နာျခင္း မျပဳတဲ့ သားသမီး ဟာ မိဘေက်းဇူးကန္း တဲ့ သားသမီးျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ မရွိပါဘူး။ မိဘ စကားကို တစ္သေဝ မတိမ္း တစ္ခြန္းမက်န္ လိုက္နာေပးတဲ့ သားသမီး ဟာ မိဘေက်းဇူး ကို ဆပ္တဲ့ သားသမီးျဖစ္ တယ္ ဆုိတဲ့ ဘုရား ေဟာလည္း မရွိပါဘူး။
မိဘစကား ဆုိေပမယ့္ လိုက္နာ သင့္တာ လိုက္နာၿပီးေတာ့ မလိုက္နာ သင့္တာ ကိုလည္း ဆန္႔က်င္ႏိုင္ ပါ တယ္။ မိဘ စကား ဆုိေပမယ့္ လည္း လုိက္နာသင့္ တာမွ လိုက္နာရပါမယ္။ မိမိႏွစ္သက္တဲ့ ဘဝ ပိုမိုေကာင္း မြန္တဲ့ ဘဝကို သားသမီးေတြ အေန နဲ႔ မိဘ နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ လုပ္ၿပီးေတာ့ လည္း ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါ တယ္။
အေရးႀကီး တာက ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ လိုက္တဲ့ ဘဝ က ဒုစ႐ိုက္မႈေတြ ျပဳလုပ္ရတဲ့ ဘဝ ျဖစ္ မေနဖို႔ပါပဲ။ ကိုယ္က်င့္ တရားကို ခ်နင္းေနရတဲ့ ဘဝ မျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။
မိုးသု (မႏၲေလး)
From... http://www.searchmyanmar.com/link/frame/cid/50235
No comments:
Post a Comment