Monday, January 4, 2016

ျမန္မာ စိပ္ပုတီး မွာ ၁၀၈ လံုး ပါတာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ?



ေရစႀကဳိ အရွင္ဧသိက၊ စစ္တမ္း - စာ ၁၅၆ ရဲ့ စိပ္ပုတီး ျပႆနာ အေျဖရွာ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ေလး မွာ ျမန္မာ စိပ္ပုတီး ရဲ့ျမစ္ဖ်ား ခံပံုက စၿပီး စိပ္ပုတီး စိပ္ျခင္း ရဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြ အသံုးျပဳပံုေတြ ကိုစံုစံု လင္ လင္ေလး ေဖၚျပထားတာ ႀကည္ညိဳဖြယ္ ဖတ္ရလို႔ အလြန္ေက်းဇူးတင္ ပါတယ္။

အဲ့ဒီ ေဆာင္းပါး မွာ ဟိႏၵဴ ဘာသာ တြင္  ဗိႆႏုိး ဂုိဏ္း၀င္ တုိ႔သည္ ၁၀၈-လုံး ပုတီး ကုိ အသုံးျပဳေလ့ ရွိၾက ၿပီး ျမန္မာ တုိ႔ ကလည္း ၁၀၈-လုံး ပုတီး ကုိပင္ အသုံးျပဳ မ်ားၾကတယ္ လို႔လဲေဖၚျပထား ပါ တယ္။
 
ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပုတီး ၁၀၈-လုံးျဖစ္ျဖစ္၊ ပုတီး ၀ယ္ ရင္လည္း ၁၀၈-လုံး ရွိတဲ့ ပုတီးကံုး ပဲ ၀ယ္ လို႔ ရတာမို႔ ပုတီးစိပ္မယ္ ဆိုရင္ ျမတ္ဘုရား ရဲ့ စက္ လကၡဏာေတာ္ ၁၀၈ ကြက္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး စိပ္ၾကမယ္ ဆိုရင္ ပိုမို အံ၀င္ၿပီး၊ ျမင့္ျမတ္မယ ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
 
က်မ က အင္မတန္ေလာဘႀကီး တဲ့သူပါ။ တစ္ခုခု လုပ္မယ္ဆိုရင္ တစ္ခ်က္ခုတ္ ရင္ အနည္းဆံုးႏွစ္ခ်က္ ျပတ္မွႀကိဳက္တတ္တဲ့ သူမို႔ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ကို အာရံုျပဳ မိေအာင္ နံပတ ္မ်ားကို ေအာက္ပါကဲ့သို႔ အာရံုျပဳေလ့ ရွိပါတယ္။

 ၁။ နံပတ္ဆိုရင္။ ျမတ္ဘုရား  ကို  အာရံုျပဳပါတယ္။
၂။ နံပတ္ဆိုရင္။ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး  လို႔  အာရံုျပဳပါတယ္။
၃။ နံပတ္ဆိုရင္။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ ရတနာသံုးပါး က  ိုအာရံုျပဳပါတယ္။
၄။ နံပတ္ဆိုရင္။ သစၥာေလးပါး ကို  အာရံုျပဳပါတယ္။
၅။ နံပတ္ဆိုရင္။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ၊ အေႏၱာ အႏၱ ငါးပါး ကို အာရံုျပဳပါတယ္။
၆။ နံပတ္ဆိုရင္။ တရား ဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး ကို အာရံုျပဳပါတယ္။
၇။ နံပတ္ဆိုရင္။ ၀ိသုဒၶိ  တရား (၇) ပါး ကို  အာရံုျပဳပါတယ္။
၈။ နံပတ္ဆိုရင္။ မဂၢင္ရွစ္ပါး ကို  အာရံုျပဳပါတယ္။
၉။ နံပတ္ဆိုရင္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး ကို  အာရံုျပဳပါတယ္။
၁၀။ နံပတ္ဆိုရင္။ ကိေလသာ  ဆယ္ပါး ကို  အာရံုျပဳပါတယ္။




စိတ္သာရွင္ေစာဘ ုရားေဟာ ဆိုတဲ့ အတိုင္း စိတ္ အာရံုကသာ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳး တို႔ကိုျဖစ္ ေစတာမို႔ ပုတီးလံုး ၁၀၈ လံုး ကို ျမတ္ဘုရားရဲ့ စက္လကၡဏာေတာ္ ၁၀၈ ကြက္ ကို အာရံုျပဳ မယ္ ဆိုရင္ ပိုမိုေကာင္း မြန္ျမင့္ျမတ္မယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္။

အရွင္သာရိပုတၱရာ  မွ သစၥက  ၏  အစ္မေလးေယာက္ အားေမးေသာ ပုစၹာ (၁၀) မ်ိဳး၏ အေျဖ။
 

၁။ တစ္ခုေသာ တရားဆိုတာ = အာဟာရ။
၂။ ႏွစ္ခုေသာ တရားဆိုတာ = နာမ္ႏွင့္ရုပ္။
၃။ သံုးခုေသာ တရားဆိုတာ = ေ၀ဒနာသံုးပါး။
၄။ ေလးခုေသာ တရားဆိုတာ = သစၥာေလးပါး။
၅။ ငါးခုေသာ တရားဆိုတာ = ဥပဒါနကၡႏၶာ။
၆။ ေျခာက္ခုေသာ တရား ဆိုတာ = အာယာတနေျခာက္ပါး။
၇။ ခုႏွစ္ခုေသာ တရား ဆိုတာ = ေဗာဇၩင္ခုႏွစ္ပါး။
၈။ ရွစ္ခုေသာ တရား ဆိုတာ = မဂၢင္ရွစ္ပါး။
၉။ ကိုးခုေသာ တရား ဆိုတာ = သတၱ၀ါသ ဘံုကိုး၀။
၁၀။ ဆယ္ခုေသာ တရားဆိုတာ = အဂၤါ ဆယ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၱာ။



 ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ၏ ႏွစ္ဖက္ေသာ ေျခဖဝါးေတာ္ အျပင္ တို႔၌ တစ္ေထာင္ ေသာ အကန္႔၊ အကြက္ အကြပ ္တံကူ၊ ပံုေတာင္းခ်က္ မႏွင့္ တကြ ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ခပ္သိမ္းေသာ အျခင္းအရာ တို႔ႏွင့္ျပည့္စံုကုန္ေသာ (၁၀၈) ကြက္ စက္လကၡဏာ မ်ားမွာ---
 

(၁) သတၱိစက္-လွံမ ပံု။
(၂) သီရိဝစၧစက္-အိမ္မြန္ ပံု။
(၃) နႏၵိယာဝဋၬစက္-ဇလပ္ပန္းပြင ့္ပံု။
(၄) ေသာဝတၱိကစက္-လည္ေရးသံုးဆင့္ ပံု။
(၅) ဝဋံသကစက္-ဦးေဆာက္ပန္း ပံု။
(၆) ဝၯမာနကစက္-ထမင္းပ ြဲပံု။
(၇) ဘဒၵပီဌစက္-အင္းပ်ဥ္ဝန္း (ေခၚ) ေရႊသလြန္ေတာ္ ပံု။
(၈) အကၤုသစက္-ခၽြန္းေတာင္း ပံု။
(၉) ပါသာဒစက္-ျပာသာဒ ္ပံု။
(၁၀) ေတာရဏစက္-တံခါးတိုင ္ပံု။
(၁၁) ေသတစၧတၱစက္-ထီးျဖဴ ပံု။
(၁၂) ခဂၢစက္-သန္လ်က ္ပံု။
(၁၃) တာလဝဏၬစက္-ထန္းရြက္ယပ္ဝန္း ပံု။
(၁၄) မယူရဟတၳစက္-ဥေဒါင္းျမီးယပ ္ပံု။
(၁၅) ဥဏွီသစက္-သင္းက်စ္ ပံု။
(၁၆) မဏိစက္-ပတၱျမား ပံု။
(၁၇) ပတၱစက္-သပိတ ္ပံု။
(၁၈) သုမနဒါမစက္-ျမတ္ေလးပန္းဆိုင္း ပံု။
(၁၉) နီလုပၸလစက္-ၾကာညိဳပန္း ပံု။
(၂၀) ရတၱဳပၸလစက္-ၾကာနီပန္း ပံု။
(၂၁) ေသတုပၸလစက္-ၾကာျဖဴပန္း ပံု။
(၂၂) ပဒုမစက္-ပဒုမၼာၾကာပန္း ပံု။
(၂၃) ပု႑ရိကစက္-ပု႑ရိက္ၾကာပန္း ပံု။
(၂၄) ပုဏၰဃဋစက္-ေရျပည့္အိုး ပံု။
(၂၅) ပုဏၰပါတိစက္-ေရျဖည့္ဖလား ပံု။
(၂၆) သမုဒၵစက္-သမုဒၵရာ ပံု။
(၂၇) စကၠဝါဠပဗၺတစက္-စၾကဝဠာေတာင ပံု။
(၂၈) ဟိမဝႏၲပဗၺတစက္-ဟိမဝႏၲာေတာင္ပံု။
(၂၉) ေမရုပဗၺတစက္-ျမင္းမိုရ္ေတာင္ပံု။
(၃၀) သူရိယမ႑လစက္-ေနဝန္းပံု။
(၃၁) စႏၵမ႑လစက္-လဝန္းပံု။
(၃၂) နကၡတၱာနိစက္-နကၡတ္တာရာမ်ားပံု။
(၃၃) ပုဗၺဝိေဒဟစက္-အေရွ႔ကၽြန္းပံု။
(၃၄) အပရေဂါယာနစက္-အေနာက္ကၽြန္းပံု။
(၃၅) ဇမၺဳဒီပစက္-ဇမၺဴဒိပ္ေတာင္ကၽြန္းပံု။
(၃၆) ဥတၱရကုရုစက္-ေျမာက္ကၽြန္းပံု။
(၃၇) စကၠဝတၱိစက္-စၾကဝေတးမင္းပံု။
(၃၈) ဒကၡိဏဝဋၬသခၤစက္-လက္ယာရစ္ခရုသင္းအျဖဴပံု။
(၃၉) သုဝဏၰမစၧယုဂဠစက္-ေရႊငါးၾကင္းအစံုပံု။
(၄၀) စကၠာဝုဓစက္-စက္လက္နက္ပံု။
(၄၁) လဝဏသီတာစက္-ဆားငန္ရည္သီတာပံု။
(၄၂) ဥစၧဳသီတာစက္-ၾကံရည္ခ်ိဳသီတာပံု။
(၄၃) သုရာသီတာစက္-ေသရည္သီတာပံု။
(၄၄) သာဓိသီတာစက္-အမငခပ္သိမ္းျပီးေသာသီတာပံု။
(၄၅) ဒဓိသီတာစက္-ႏို႔ဓမ္းသီတာပံု။
(၄၆) ဒုဒၶသီတာစက္- ႏို႔ရည္သီတာပံု။
(၄၇) ဇလသီတာစက္-ေရခ်ိဳသီတာပံု။
(၄၈) ယုဂႏၶရစက္-ယုဂႏၶရေတာင္ပံု။
(၄၉) ဣသႏၶရစက္-ဣသႏၶရေတာင္ပံု။
(၅၀) ကရဝိကစက္-ကရဝိကေတာင္ပံု။
(၅၁) သုဒႆနစက္-သုဒႆနေတာင္ပံု။
(၅၂) ေနမိႏၶရစက္-ေနမိႏၶရေတာင္ပံု။
(၅၃) ဝိတနကစက္-ဝိတနကေတာင္ပံု။
(၅၄) အႆကဏၰစက္-အႆကဏၰေတာင္ပံု။
(၅၅) အေနာတတၱစက္-အေနာတတၱေရအိုင္ပံု။
(၅၆) ကဏၰမု႑စက္- ကဏၰမု႑ေရအိုင္ပံု။
(၅၇) ရထကာရစက္-ရထကာရေရအိုင္ပံု။
(၅၈) ဆဒၵႏၲစက္-ဆဒၵႏၲေရအိုင္ပံု။
(၅၉) ကုဏာလစက္-ကုဏာလေရအိုင္ပံု။
(၆၀) မ႑ကိနီစက္-မ႑ကိနီေရအိုင္ပံု။
(၆၁) သီဟပၸပါတစက္-သီဟပၸပါတေရအိုင္ပံု။
(၆၂) သုပဏၰရာဇာစက္-ဂဠဳန္မင္းပံု။
(၆၃) သံသုမာရစက္-မိေက်ာင္းမင္းပံု။
(၆၄) ဓေဇာစက္-တံခြန္လ်ားပံု။
(၆၅) ပဋာကစက္-တံခြက္ကုကၠားပံု။
(၆၆) သုဝဏၰသိဝိကာစက္-ရတနာသန္လ်င္ပံု။
(၆၇) သုဝဏၰဝါဠဗီဇနီစက္-ေရႊစာမရီသားျမီးယပ္ပံု။
(၆၈) ေကလာသပဗၺတစက္-ေကလာသေငြေတာင္ပံု။
(၆၉) သီဟရာဇာစက္-ျခေသၤ့မင္းပံု။
(၇၀) ဗ်ဂ ၣရာဇစက္-က်ားမင္းပံု။
(၇၁) ဝလာဟကအႆရာဇာစက္-ဝလာဟကျမင္းပ်ံပံု။
(၇၂) ဥေပါသထဆဒၵႏၲ ဟတၳိရာဇာစက္-ဥေပါသထ ဆဒၵန္ဆင္မင္းပံု။
(၇၃) ဗာသုကီနာဂရာဇာစက္-ဗာသုကီနဂါးမင္းပံု။
(၇၄) ဟံသရာဇာစက္-ဟသၤာမင္းပံု။
(၇၅) ဥသဘရာဇာစက္-ႏြားလားဥသဘမင္းပံု။
(၇၆) ဧရာဝဏဟတၳိရာဇာစက္-ဧရာဝဏ္ဆင္မင္းပံု။
(၇၇) သုဝဏၰမကာရစက္-ေရႊမကာရ္းပံု။
(၇၈) သုဝဏၰနာဝါစက္-မုခ္ဦးေလးခုရွိေသာ ေရႊေလွပံု။
(၇၉) ျဗဟၼရာဇာစက္-ျဗဟၼာမင္းပံု။
(၈၀) သဝစၧကာေဓႏုစက္-ႏို႔တိုက္ေနေသာ ႏြားသားအမိပံု။
(၈၁) ကႎပုရိသ ကႎပုရိသီစက္-ကိႏၷရာအဖိုႏွင့္ ကိႏၷရာအမပံု။
(၈၂) ကရဝိကရာဇာစက္-ကရဝ္ိက္ငွက္မင္းပံု။
(၈၃) မဟူရရာဇာစက္-ဥေဒါင္းမင္းပံု။
(၈၄) ေကာဥၥရာဇာစက္-ႀကိဳးၾကာငွက္မင္းပံု။
(၈၅) စကၠဝါကရာဇာစက္-စကၠဝါငွက္မင္းပံု။
(၈၆) ဇီဝ ဇီဝက ရာဇာစက္-ဇီဝဇိုးငွက္မင္းပံု။
(၈၇) စတုမဟာရာဇိကာစက္-စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုပံု။
(၈၈) တာဝတႎသာစက္-တာဝတႎသာနတ္ဘံုပံု။
(၈၉) ယာမာစက္-ယာမာနတ္ဘံုပံု။
(၉၀) တုသိတာစက္-တုသိတာနတ္ဘံုပံု။
(၉၁) နိမၼာနရတီစက္-နိမၼာနရတီနတ္ဘံုပံု။
(၉၂) ပရနိမၼိတဝသဝတၱီစက္-ပရနိမၼိတဝသဝတၱီနတ္ဘံုပံု။
(၉၃) ျဗဟၼပါရိသဇၨာစက္-ပါရိသဇၨာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၉၄) ျဗဟၼပုေရာဟိတာစက္-ပုေရာဟိတ္ျဗဟၼာဘံုပံု။
(၉၅) မဟာျဗဟၼာစက္-မဟာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၉၆) ပရိတၱာဘာစက္-ပရိတၱာဘာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၉၇) အပၸမာဏာဘာစက္-အပၸမာဏာဘာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၉၈) အာဘႆရာစက္-အာဘႆရာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၉၉) ပရိတၱသုဘာစက္-ပရိတၱသုဘာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၀) အပၸမာဏသုဘာစက္-အပၸမာဏသုဘာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၁) သုဘကိဏွာစက္-သုဘကိဏွာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၂) ေဝဟပၹလာစက္-ေဝဟပၹလာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၃) အသညသတၱာစက္-အသညသတ္ျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၄) အဝိဟာစက္-အယိဟာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၅) အတပၸာစက္-အတပၸာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၆) သုဒႆာစက္-သုဒႆာျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၇) သုဒႆီစက္-သုဒႆီျဗဟၼာဘံုပံု။
(၁၀၈) အကနိ႒ာစက္-အကနိ႒ာျဗဟၼာဘံုပံု။

 

အထက္ပ ါစက္လကၡဏာ တို႔မွာ စၾကာ၀ေတးမင္း မွာလည္းပါ ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္း ေမြးဖြါးစဥ္က  ေဗဒင္ဆရာေတြက စၾကာ၀ေတးမင္း သို႔မဟုတ္ ဘုရားျဖစ္မယ္လို႔ ေဟာခဲ့တာပါ။

ဒါေပမဲ့ စၾကာ၀ေတးမင္း မွာေတာ့ သိပ္ မထင္ရွားဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

Posted by ေဒၚစိုး
 Shwe Nyar Thar
 

No comments:

Post a Comment