Sunday, April 9, 2017

ေသာ တ ပန္ နွင့္ စူ ဠ ေသာ တ ပန္




ေသာတပန္ = ေသာတပႏၷ

ေသာတ = ေရအယဥ္ ။

အာပႏၷ = ေရာက္သည္ ။

ေသာတပႏၷ (ဝါ) ေသာတပန္ ပုဂၢဳိလ္ ဆုိသည္မွာ -

ဥပမာျပဳရေသာ္ အရပ္ရပ္ မွ စီးဆင္းလာေသာ ေရအယဥ္ တုိ႔သည္ သမုဒၵရာ သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ေနာက္သုိ႔ ျပန္မဆုတ္ဘဲ သမုဒၵရာ သုိ႔သာ ေျပးဝင္ ဘိသကဲ့သုိ႔ ေသာတပန္ျဖစ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ငရဲ ၊ တိရိ စၦာန္ ၊ ၿပိတၲာ ၊ အသူရကာယ္ ၊ အပါယ္ေလးဘုံ သုိ႔ ျပန္မဆင္းေတာ့ဘဲ နိဗၺာန္ သုိ႔သာ ေျပးဝင္မည့္ ပုဂၢဳိလ္ဟု ဆုိလုိသည္ ။ 
(ဝါ) အပါယ္ေလးပါး တံခါး ပိတ္ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္ လည္း မည္ဧ။္ ။

သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ ဧ။္ သေဘာ အဓိပၸာယ္ကုိ.....
( သင္ ၊ ေမး ၊ နာၾကား ၊ ေဆာင္ထား ၊ ဆင္ျခင္မႈ တုိ႔ျဖစ္ေသာ ) သုတမယဥာဏ္ ၊ စိႏၲာမယဥာဏ္ တုိ႔ျဖင့္ သိေသာ အသိ မဟုတ္ဘဲ အားထုတ္ ပြားမ်ားထား၍ ထုိးထြင္း သိျမင္ေသာ ပဋိေဝဓဥာဏ္ ျဖင့္ အမွန္တ ကယ္ သိျမင္ႏုိင္ေသာ သူကုိ ေသာတပန္ ပုဂၢဳိလ္ ဟူ၍ ေခၚဆုိရဧ။္ ။

ေသာတပန္ အစစ္ သာလွ်င္ အပါယ္ေလးပါး တံခါး ပိတ္သည္ မဟုတ္ေသး ၊ တရားအားထုတ္ ပြားမ်ားေန စဥ္ စူဠ ေသာတပန္ အရည္ အခ်င္းနွင့္ ျပည့္စုံေနသူလည္း ေသလြန္ စုေတ သြားပါက အပါယ္ေလးပါး တံခါး ပိတ္ႏုိင္သည္ သာတည္း။

( ဝိသုဒၶိ မဂ္ ) ။
( စူဠ ေသာတပန္ = ေသာတပန္ငယ္ ၊ ေသာတပန္ေလာင္း )

စူဠ ေသာတပန္ အရည္ အခ်င္း ျပည့္စုံမႈ ဆုိသည္မွာ ၊ ရုပ္ ဧ။္ သေဘာတရား ၊ ရုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရား ၊ 

နာမ္ ဧ။္ သေဘာတရား ၊ နာမ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရား ၊ 
ရုပ္နာမ္ အက်ဳိးတရား ကုိ ျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္းတရား ( ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ ) ကုိ အနတၲ ဓမၼ သဘာဝသုိ႔ ဆုိက္ေအာင္ ဥာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ ဆင္ျခင္ ပြားမ်ား ေနေသာ အခ်ိန္သည္ ထုိ ပုဂၢဳိလ္ အတြက္..
' စူဠ ေသာတပန္ ' ျဖစ္၍ေနသည္ မည္ဧ။္ ။

ရုပ္နာမ္ သေဘာတရား ဆုိသည္မွာ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္ ေနျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္  ျဖစ္ေပၚေနျခင္း ( ဒုကၡ သစၥာ) ကုိ သိမႈပင္ ျဖစ္သည္ ။ 


ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္း တရား ဆုိသည္မွာ စြဲလန္း တပ္မက္မႈ ( သမုဒယ သစၥာ = တဏွာ ) ေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကုိ သိမႈပင္ ျဖစ္သည္ ။ ထုိ အသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚေနစဥ္ အခ်ိန္တြင္ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္
စူဠ ေသာတပန္ ျဖစ္၍ေနေလသည္ ။ 


ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ အခ်ိန္၌ ကြယ္လြန္ စုေတ သြားပါက အပါယ္ေလးပါးမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရွိႏုိင္ၿပီး
ေကာင္းျမတ္ေသာ ေနာက္ ဘဝကုိ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း ေသာတပန္ အစစ္ ျဖစ္ခါ အရိယာဘဝ ရရွိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္ ။    ( ကခၤာ ဝိတရဏ ဝိသုဒၶိ နိေဒၵသ ) ။


ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ ယခုအခါ ေသာတပန္ မျဖစ္ေသးသည့္တုိင္ေအာင္ စုေတ ခါနီးတြင္ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ပြားမ်ား အားထုတ္ေနျခင္းျဖင့္ အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေဝးၿပီး ေနာက္ ဘဝ၌ ေသာတပန္ အစစ္  ျဖစ္ႏုိင္ရန္ယခုက ပင္လွ်င္ ၾကဳိတင္ၾကဳိးစား၍ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ကုိ အားထုတ္ပြားမ်ားႏုိင္ရန္ အစီအစဥ္ ျပဳလုပ္ၿပီး အခ်ိန္ယူေဆာင္႐ြက္သင့္လွေပသည္ ။

ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းမွာ မလုိက္စားဘူး ေသး၍သာ ခက္သည္ ၊ အရသာမရွိ ၊ ပ်င္းရိဖုိ႔ ေကာင္းဧ။္ ၊ ဟူ၍ ထင္မွားေနျခင္း ျဖစ္သည္ ။


အနတၲ ဓမၼ သဘာဝ ကုိ ႏုိင္နင္းေအာင္ အသင္အျပ ေကာင္းေသာ ဆရာျမတ္ တုိ႔နွင့္ ေတြ႕ရွိပါက ထူးလွ သည့္ ဓမၼ အရသာကုိ လြယ္ကူစြာ ကုိယ္တုိင္ ခံစားႏုိင္ၿပီး စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ၊ ခ်မ္းေျမ႕ သာယာဖြယ္ ဘဝကုိ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ေပမည္ ။

ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မိန္႔မွာေတာ္ မူခဲ့သည္မွာ --

လယ္ လုပ္ မ ခက္ ၊
လယ္ တည္ ခက္ ဧ။္ ။
အ က်င့္ မ ခက္ ၊
အ သိ ခက္ ဧ။္ ။


ဟူ၍ျဖစ္သည္ ။

ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ဧ။္ အားထုတ္ပုံ အားထုတ္နည္းကုိ သိၿပီ ဆုိလွ်င္ က်င့္ႀကံ ပြားမ်ားရန္ မခက္ေတာ့ၿပီ ။  နည္းသိရန္ အတြက္ကုိမူ အနတၲ ဓမၼ သဘာဝ ကုိ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္း သင္ျပေပးႏုိင္ေသာ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္ ေတြ႕ရန္ အလြန္ အေရးႀကီးေပသည္ ။

ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္ ဟုတ္သည္၊ မဟုတ္သည္ ကုိ ခြဲျခားသိႏုိင္ရန္ အတြက္ မိမိ ၌ ဝိပႆနာနွင့္ ဆုိင္ရာ ဗဟုသုတ ဦးစြာ ရွိထားရမည္ ။


သုိ႔အတြက္ အခ်ိန္ကုိ သီးသန္႔ ရယူၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၊ လူပညာရွိႀကီးမ်ား ေ
ရးသားထားေသာ စာေပတုိ႔ကုိ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈရမည္ ျဖစ္ေပသည္ ။

ပထဗ်ာ ဧကရေဇၨန ၊

သဂၢႆ ဂမေနန ဝါ ။

သဗၺေလာကာ ဓိပေစၥန ၊

ေသာတပတၲိ ဖလံ ဝရံ ။

( ဓမၼ ပဒ ပါဠိေတာ္ )

အနက္ ။ ။

ေျမအျပင္၌ ဧကရာဇ္မင္း ျဖစ္ရသည္ထက္ လည္းေကာင္း ၊

နတ္ျပည္သုိ႔ လားေရာက္ စံေပ်ာ္ရသည္ထက္ လည္းေကာင္း

ခပ္သိမ္းေသာ ေလာက ကုိ အစုိးရသည္ထက္ လည္းေကာင္း ၊

ေသာတပတၲိဖုိလ္ သည္ ျမတ္ဧ။္ ။ ။

.
.

Thansk;
#Dhammaပီတိ



No comments:

Post a Comment