အေမရိကန္ေတြ အာကာသထဲ သြားေတာ့ ကမၻာ့ေျမ ဆြဲအား မရွိေတာ့တ့ဲ
ဟင္းလင္းျပင္မွာ သူတိုု့ ေဘာလ္ ပင္ေတြ က မွင္ မထြက္ ေတာ့တာေတြ့ရတယ္။ ဒီေတာ့
ပညာရွင္ေတြ နာရီေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာ သုေတ သန လုပ္၊
ပုိက္ဆံေဒၚလာ သန္းေပါင္း မ်ားစြာ သံုးျပီး ခ်ိန္မွာ pump pen လုိ့ေခၚတဲ့
ဖိအားေပးျပီး သံုး ရတဲ့ ေဘာလ္ပင္ ကို တီထြင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။
အေမရိကန္ရ့ဲျပိဳင္ဖက္ ဆိုဗီယက္ ေတြက အေမရိကန္ ဒီျပႆ နာျဖစ္ေနတာ ကို သိတယ္။ သူတို့ ကေတာ့ အခ်ိန္နာရီ မကုန္ဘဲ ပိုက္ဆံလည္း ဘာမွ မကုန္ဘဲ ဒီျပႆ နာကို ေျဖရွင္းလုိက္တယ္။ ဒါ ကေတာ့ သူတို့ အာကာသ ယာဥ္မူး ေတြကို ခဲတံေတြေပးျပီး သံုးခိုင္းလိုက္တာပါ။
ဒီျပႆ နာ ကို ျပန္ႀကည့္ရင္ အေမရိကန္ေတြ ဟာ နည္းပညာ ရဲ့ ေဘာင္ခတ္မူကို ခံရျပီး ေဘာင္ထဲက စဥ္းစား အေျဖ ရွာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ေဘာလ္ပင္ ဟာ ေအာက္ကို စိုက္ေရးမွ ကမၻာ့ေျမဆြဲအား နဲ့ မွင္ ထြက္ တယ္ ဆိုတဲ့ ယူဆ ခ်က္ကို ကိုင္ျပီး ေျမဆြဲအား မရွိ ရင္ ေျမဆြဲအားလို မွင္ ကို ထြက္ေစဖို့ ဘယ္လို လုုပ္မလဲ ဆိုတ့ဲ သိပၸံ ဆိုင္ရာ ယူဆခ်က္ေဘာင္ထဲက စဥ္းစား ခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဆိုဗီယက္ေတြ ကေတာ့ ေဘာလ္ပင္ ေရး မရင္ ေရးရတာ ဘာရွိလဲ လုိ့ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒီတစ္ကယ့္ ျဖစ္ရပ္မွန္္ အျဖစ္အပ်က္ေလး က ဘာကိုေျပာေနသလဲ ဆိုေတာ့ လူေတြက သိျခင္း တတ္ျခင္း ဆို တဲ့ေဘာင္ေတြ ခတ္ခံ ထားေနရျပီး အဲဒီေဘာင္ေတြ ထဲကေနပဲ စဥ္းစားလုပ္ကိုင္ေနႀကတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇတ္လမ္းေလး တစ္ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အီတလီႏုိင္ငံ တူရင္ျမိဳ့မွာ ကုလသမဂၢ အရာ ရွိေတြ ရဲ့ ဦးစီး တကၠသိုလ္ ရွိတယ္။ သိတ့ဲ အတိုင္း ကုလသမဂၢ အရာရွိျဖစ္တယ္ ဆို ကတည္းက ႏုိင္ငံတကာ ထိပ္သီး တကၠသိုလ္ေတြက ပါရဂူဘြဲ့ေတြ၊ မဟာ ဘြဲ့ေတြရထားတဲ့ တကယ့္ ပညာရွင္ႀကီးေတြေပါ့။
အဲဒီ လူေတြကိုေမးခြန္သံုးခုေမးတယ္။ ဘယ္သူမွ မေျဖႏုိင္ဘူး။ ေျဖတ့ဲ အေျဖေတြ ကလည္း လက္မခံႏုိင္တ့ဲ အေျဖေတြ၊ ဒါနဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး က အဲဒီ လူေတြကို ေဘးနား က မူႀကိဳေက်ာင္းေလး ကို ေခၚ သြားျပီး ကေလးေတြ ကို အဲဒီေမးခြန္း ေမးေတာ့ ကေလး အကုန္ နီးပါးက ေျဖႏုိင္တာကို ေတြ့ရတယ္။
ဘာလုိ့ေျဖႏုိင္သလဲ ဆိုေတာ့ ကေလးေတြ မွာ ဘာ အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာ ေဘာင္ေတြမွ ခတ္ထားျခင္း မခံရေသးလုိ့ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားႏုိင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ေတြ့ရတယ္။
အဲဒီ ေမးခြန္းေတြ ကေတာ့...................
(၁) ဆင္ နဲ့ သစ္ကုလားအုတ္ ကို ေရခဲေသတၱာထဲ ဘယ္လုိ့ ထည့္မလဲ။
(၂) ေတာဘုရင္ ျခေသၤ့ ႀကီး က ေတာေန သတၱ၀ါ အားလံုးကို အစည္းေ၀းေခၚတယ္။ ဘယ္သူေတြ မလာ ဘူးလဲ၊ ဘာလို့ မလာတာလဲ။
(၃) မိေခ်ာင္းေတြေပါတဲ့ေခ်ာင္း ကို ေရထဲျဖတ္ျပီး ဘယ္အခ်ိန္ ကူးမလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းသံုးခုပါ။
ကဲ…….သင္စဥ္းစားျပီး ေျဖႀကည့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာႏုိင္တာ တစ္ခု ကေတာ့ သင္လည္း သိျမင္ တတ္သိ ထား တဲ့ ပညာေဘာင္ ေတြထဲ ကပဲ စဥ္းစားျပီး အေျဖ မရႏုိင္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခု ကေတာ့ ေပါင္ဒါ ကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ ျဖစ္တာပါ။ အဲဒီ ကုမၸဏီ ဟာ မာကတ္တင္း (Marketing) နည္းမ်ိဳးစံု သံုးျပီး အေရာင္းျမင့္တင္ ခဲ့ရာမွ အေရာင္း က တစ္ရွိန္ထိုး တက္ျပီး တစ္ေနရာမွာ အေရာင္းတန့္ သြားပါတယ္။
ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ က အစည္းေ၀းေခၚျပီး အေရာင္း ကို ေနာက္ထပ္ သံုးပံု တစ္ပုံတက္ခ်င္ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြာလတီ လည္း မေလွ်ာ့ဘူး၊ ေစ်းလည္း မတင္ဘူး၊ ေပါင္ဒါ တစ္ဘူးစီ မွာ ထည့္တဲ့ ေပါင္ဒါမူန့္ အေလးခ်ိန္ လည္း မေလွ်ာ့ဘူး လုိ့ ေျပာပါတယ္။
စီနီယာ မာကတ္တင္းေတြ က အႀကံေတြ တစ္ခုျပီး တစ္ခုေပးေပမယ့္ အသံုး မတည့္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ ေနာက္္ဆံုး မွာ ကုတ္ကုတ္ေလး ထိုင္ေနတ့ဲ မာကတ္တင္း ၀န္ထမ္း ကေလးက ထျပီး အႀကံ တစ္ ခု ေပး ပါတယ္။ က်န္တဲ့ သူေတြက သူေပးတဲ့ အၾကံ ကို ၀ိုင္းရယ္ ေပမယ့္ အဲဒီ့ ကုမၸဏီ ဟာ ဒီ ၀န္ထမ္း အသစ္ေလးေပးတဲ့ အႀကံ န့ဲပဲ အေရာင္းသံုးပုံ တစ္ပုံ တက္သြားတယ္။
သူ ဘာ အႀကံ ေပးခဲသလဲ ? သူေပးတာ ကေတာ့ ေပါင္ဒါ သံုးသူေတြ ပုံမွန္ထက္ အခ်ိန္ သံုးပုံ တစ္ပုံေစာျပီး ကုန္ေအာင္ လက္ရွိ ေပါင္ဒါဘူး က အေပါက္ေတြရဲ့ အက်ယ္ ကို သံုးပံု တစ္ပံု ထပ္ခ်ဲ႕ ေပးဖို့ပါ။ သင္ေရာ ဒီလုိ ေတြးမိခဲ့ပါလား?
အေမရိကန္ ရဲ့ ပထမဆံုး သမၼတ ေဂ်ာ့ခ်္ ၀ါရွင္တန္ ငယ္စဥ္ က သူ့ အိမ္က ပန္းသီး ပင္ႀကီး ကို ပုဆိန္နဲ့ ခုတ္ လွဲခ့ဲပါတယ္။ အေဖ က ဘာလုိ့ ခုတ္လွဲခ့ဲသလဲ ဆိုျပီး ဆူေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ က သူ့ အျပစ္ကို ၀န္ခံပါ တယ္။ သူ့ အေဖကလည္း သူ့ကို မရိုက္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ဘာလို့ အေဖ က မရိုက္တာလဲ ဆိိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေက်ာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မွာ ေမး ခဲ့ ႀကျပီး ဆရာေတြကို သူတို့ တပည့္ေတြေပးတဲ့ စံျပ အေျဖကေတာ့ အျပစ္ ကို ၀န္ခံ လုိ့ မရိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကေလး တစ္ဦး ကေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ ၏ လက္ထဲမွာ ပုဆိန္ႀကီး ကိုင္ထားလုိ့ သူအေဖ က သူ ရိုက္ ရင္ ထခုတ္မွာ စိုးလုိ့ မရုိက္တာ လုိ့ ေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေရာ အေျဖမွန္ တစ္ခု မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။ ဒါေပမဲ့ ပညာေတြ၊ ယဥ္ေက်းမူ ထံုးတမ္း ဓေလ့ေတြနဲ့ေဘာင္ခတ္ ထားတဲ့ ဒီကမၻာ မွာ ဒီ ကေလး ရဲ့ အေျဖက မွတ္ တမ္း တင္ မခံခဲ့ရပါဘူး။
ခုနက ေမးခြန္း သံုးခု ရဲံ အေျဖေတြ ကို အခု ေျဖေပးပါမယ္။
(၁) အေျဖ ကေတာ့.......
ဆင္ နဲ႔ သစ္ကုလားအုတ္ ကို ေရခဲေသတၱာထဲ ကို ထည့္မယ္ ဆိုရင္ ေရခဲေသတၱာ ရဲ့ တံခါးကို ဖြင့္ျပီးမွ ထည့္လုိ႔ ရမွာ ျဖစ္လုိ့ ပထမ အေျဖ ကေတာ့ တံခါးဖြင့္ထည့္ ရမယ္ဆိုတာပါပဲ ျဖစ္တယ္။
ေရခဲေသတၱာ ဟာ ဘယ္အရြယ္ပဲ ရွိတယ္ ဆိုတာ သိတဲ့ သူေတြက ဒီ အေျဖကို မေပးခဲ့တာျဖစ္ပါ တယ္။ ေရခဲေသတၱာ ကို ဒီ အေကာင္ေတြ ထည့္ဖို့ ႀကီးႀကီး လုပ္ရင္ မရဘူးလား။ ေရခဲေသတၱာ ဆိုတာ ဘယ္ အရြယ္ထက္ မႀကီးရဘူးလုိ့ ကန့္သတ္ထား လိုု့လား။ မထားပါဘူး။ ကိုယ္ျမင္ဘူးတဲ့ အတိုင္း အတာေႀကာင့္ ယုတၱိက်တ့ဲ အေျဖကို မေပးခဲ့ႀကတာပါ။
ဒီ တစ္ခု အေျဖ ရရင္ က်န္တာေတြက လြယ္သြားပါျပီး။
(၂) အေျဖ ကေတာ့ ျခေသၤ့ႀကီးေခၚတဲ့ အစည္းအေ၀း ပ်က္ကြက္တာ ဒီႏွစ္ေကာင္ေပါ့။ သူတုိ့ ကေရခဲေသတၱာ ထဲ အပိတ္ ခံထားရတာကိုး။
(၃) ေနာက္္ဆံုး အေျဖ ကို ဒီ အခ်ိန္ဆို သိေလာက္ျပီထင္ပါတယ္။ မိေခ်ာင္းေတြ အစည္းေ၀း တက္ေနခ်ိန္ မွာ ေခ်ာင္း ကုိ ျဖတ္ကူးမွာေပါ့။
တစ္ကယ္ေတာ့ ေဘာင္ေတြ၊ စည္းေတြ ကိုေက်ာ္ျပီး စဥ္းစားႀကည့္ရင္ ေလာက မွာ ခက္ခဲတယ္ ဆိုတဲ့ ျပႆ နာေတြ ရဲ့ အေျဖဟာ ရွင္းရွင္းေလးေတြ ပါဆိုတာ ဒီ ဥပမာ အရ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္လည္း ကမၻာႀကီးမွာ အခုဆိုရင္ out of the box ဆိုတဲ့ စကား ေခတ္စား လာပါတယ္။
စည္းမ်ဥ္းေဘာင္ခတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အျပင္ဘက္ ကေနေတြးေတာ ႀကံစည္တာ ျဖစ္ ပါတယ္ ။ ေနာက္ေနာင္ သင့္ ဘ၀မွာ ခက္ခဲတဲ့ျပသာနာေတြ ရင္ဆိုင္ ရရင္ ေဘာင္ေတြ၊ စည္းေတြ မခတ္ဘဲ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စဥ္းစား ႀကည့္ပါ။ သင့္ အတြက္ အေကာင္းဆံုး န့ဲ အသင့္ေလ်ာ္ အေျဖက လြယ္ လြယ္ေလး နဲ့ ရလာပါလိမ့္မယ္။
Source-Knowledge Village
အေမရိကန္ရ့ဲျပိဳင္ဖက္ ဆိုဗီယက္ ေတြက အေမရိကန္ ဒီျပႆ နာျဖစ္ေနတာ ကို သိတယ္။ သူတို့ ကေတာ့ အခ်ိန္နာရီ မကုန္ဘဲ ပိုက္ဆံလည္း ဘာမွ မကုန္ဘဲ ဒီျပႆ နာကို ေျဖရွင္းလုိက္တယ္။ ဒါ ကေတာ့ သူတို့ အာကာသ ယာဥ္မူး ေတြကို ခဲတံေတြေပးျပီး သံုးခိုင္းလိုက္တာပါ။
ဒီျပႆ နာ ကို ျပန္ႀကည့္ရင္ အေမရိကန္ေတြ ဟာ နည္းပညာ ရဲ့ ေဘာင္ခတ္မူကို ခံရျပီး ေဘာင္ထဲက စဥ္းစား အေျဖ ရွာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ေဘာလ္ပင္ ဟာ ေအာက္ကို စိုက္ေရးမွ ကမၻာ့ေျမဆြဲအား နဲ့ မွင္ ထြက္ တယ္ ဆိုတဲ့ ယူဆ ခ်က္ကို ကိုင္ျပီး ေျမဆြဲအား မရွိ ရင္ ေျမဆြဲအားလို မွင္ ကို ထြက္ေစဖို့ ဘယ္လို လုုပ္မလဲ ဆိုတ့ဲ သိပၸံ ဆိုင္ရာ ယူဆခ်က္ေဘာင္ထဲက စဥ္းစား ခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဆိုဗီယက္ေတြ ကေတာ့ ေဘာလ္ပင္ ေရး မရင္ ေရးရတာ ဘာရွိလဲ လုိ့ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒီတစ္ကယ့္ ျဖစ္ရပ္မွန္္ အျဖစ္အပ်က္ေလး က ဘာကိုေျပာေနသလဲ ဆိုေတာ့ လူေတြက သိျခင္း တတ္ျခင္း ဆို တဲ့ေဘာင္ေတြ ခတ္ခံ ထားေနရျပီး အဲဒီေဘာင္ေတြ ထဲကေနပဲ စဥ္းစားလုပ္ကိုင္ေနႀကတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇတ္လမ္းေလး တစ္ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အီတလီႏုိင္ငံ တူရင္ျမိဳ့မွာ ကုလသမဂၢ အရာ ရွိေတြ ရဲ့ ဦးစီး တကၠသိုလ္ ရွိတယ္။ သိတ့ဲ အတိုင္း ကုလသမဂၢ အရာရွိျဖစ္တယ္ ဆို ကတည္းက ႏုိင္ငံတကာ ထိပ္သီး တကၠသိုလ္ေတြက ပါရဂူဘြဲ့ေတြ၊ မဟာ ဘြဲ့ေတြရထားတဲ့ တကယ့္ ပညာရွင္ႀကီးေတြေပါ့။
အဲဒီ လူေတြကိုေမးခြန္သံုးခုေမးတယ္။ ဘယ္သူမွ မေျဖႏုိင္ဘူး။ ေျဖတ့ဲ အေျဖေတြ ကလည္း လက္မခံႏုိင္တ့ဲ အေျဖေတြ၊ ဒါနဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး က အဲဒီ လူေတြကို ေဘးနား က မူႀကိဳေက်ာင္းေလး ကို ေခၚ သြားျပီး ကေလးေတြ ကို အဲဒီေမးခြန္း ေမးေတာ့ ကေလး အကုန္ နီးပါးက ေျဖႏုိင္တာကို ေတြ့ရတယ္။
ဘာလုိ့ေျဖႏုိင္သလဲ ဆိုေတာ့ ကေလးေတြ မွာ ဘာ အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာ ေဘာင္ေတြမွ ခတ္ထားျခင္း မခံရေသးလုိ့ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားႏုိင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ေတြ့ရတယ္။
အဲဒီ ေမးခြန္းေတြ ကေတာ့...................
(၁) ဆင္ နဲ့ သစ္ကုလားအုတ္ ကို ေရခဲေသတၱာထဲ ဘယ္လုိ့ ထည့္မလဲ။
(၂) ေတာဘုရင္ ျခေသၤ့ ႀကီး က ေတာေန သတၱ၀ါ အားလံုးကို အစည္းေ၀းေခၚတယ္။ ဘယ္သူေတြ မလာ ဘူးလဲ၊ ဘာလို့ မလာတာလဲ။
(၃) မိေခ်ာင္းေတြေပါတဲ့ေခ်ာင္း ကို ေရထဲျဖတ္ျပီး ဘယ္အခ်ိန္ ကူးမလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းသံုးခုပါ။
ကဲ…….သင္စဥ္းစားျပီး ေျဖႀကည့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာႏုိင္တာ တစ္ခု ကေတာ့ သင္လည္း သိျမင္ တတ္သိ ထား တဲ့ ပညာေဘာင္ ေတြထဲ ကပဲ စဥ္းစားျပီး အေျဖ မရႏုိင္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခု ကေတာ့ ေပါင္ဒါ ကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ ျဖစ္တာပါ။ အဲဒီ ကုမၸဏီ ဟာ မာကတ္တင္း (Marketing) နည္းမ်ိဳးစံု သံုးျပီး အေရာင္းျမင့္တင္ ခဲ့ရာမွ အေရာင္း က တစ္ရွိန္ထိုး တက္ျပီး တစ္ေနရာမွာ အေရာင္းတန့္ သြားပါတယ္။
ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ က အစည္းေ၀းေခၚျပီး အေရာင္း ကို ေနာက္ထပ္ သံုးပံု တစ္ပုံတက္ခ်င္ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြာလတီ လည္း မေလွ်ာ့ဘူး၊ ေစ်းလည္း မတင္ဘူး၊ ေပါင္ဒါ တစ္ဘူးစီ မွာ ထည့္တဲ့ ေပါင္ဒါမူန့္ အေလးခ်ိန္ လည္း မေလွ်ာ့ဘူး လုိ့ ေျပာပါတယ္။
စီနီယာ မာကတ္တင္းေတြ က အႀကံေတြ တစ္ခုျပီး တစ္ခုေပးေပမယ့္ အသံုး မတည့္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ ေနာက္္ဆံုး မွာ ကုတ္ကုတ္ေလး ထိုင္ေနတ့ဲ မာကတ္တင္း ၀န္ထမ္း ကေလးက ထျပီး အႀကံ တစ္ ခု ေပး ပါတယ္။ က်န္တဲ့ သူေတြက သူေပးတဲ့ အၾကံ ကို ၀ိုင္းရယ္ ေပမယ့္ အဲဒီ့ ကုမၸဏီ ဟာ ဒီ ၀န္ထမ္း အသစ္ေလးေပးတဲ့ အႀကံ န့ဲပဲ အေရာင္းသံုးပုံ တစ္ပုံ တက္သြားတယ္။
သူ ဘာ အႀကံ ေပးခဲသလဲ ? သူေပးတာ ကေတာ့ ေပါင္ဒါ သံုးသူေတြ ပုံမွန္ထက္ အခ်ိန္ သံုးပုံ တစ္ပုံေစာျပီး ကုန္ေအာင္ လက္ရွိ ေပါင္ဒါဘူး က အေပါက္ေတြရဲ့ အက်ယ္ ကို သံုးပံု တစ္ပံု ထပ္ခ်ဲ႕ ေပးဖို့ပါ။ သင္ေရာ ဒီလုိ ေတြးမိခဲ့ပါလား?
အေမရိကန္ ရဲ့ ပထမဆံုး သမၼတ ေဂ်ာ့ခ်္ ၀ါရွင္တန္ ငယ္စဥ္ က သူ့ အိမ္က ပန္းသီး ပင္ႀကီး ကို ပုဆိန္နဲ့ ခုတ္ လွဲခ့ဲပါတယ္။ အေဖ က ဘာလုိ့ ခုတ္လွဲခ့ဲသလဲ ဆိုျပီး ဆူေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ က သူ့ အျပစ္ကို ၀န္ခံပါ တယ္။ သူ့ အေဖကလည္း သူ့ကို မရိုက္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ဘာလို့ အေဖ က မရိုက္တာလဲ ဆိိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေက်ာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မွာ ေမး ခဲ့ ႀကျပီး ဆရာေတြကို သူတို့ တပည့္ေတြေပးတဲ့ စံျပ အေျဖကေတာ့ အျပစ္ ကို ၀န္ခံ လုိ့ မရိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကေလး တစ္ဦး ကေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ ၏ လက္ထဲမွာ ပုဆိန္ႀကီး ကိုင္ထားလုိ့ သူအေဖ က သူ ရိုက္ ရင္ ထခုတ္မွာ စိုးလုိ့ မရုိက္တာ လုိ့ ေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေရာ အေျဖမွန္ တစ္ခု မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။ ဒါေပမဲ့ ပညာေတြ၊ ယဥ္ေက်းမူ ထံုးတမ္း ဓေလ့ေတြနဲ့ေဘာင္ခတ္ ထားတဲ့ ဒီကမၻာ မွာ ဒီ ကေလး ရဲ့ အေျဖက မွတ္ တမ္း တင္ မခံခဲ့ရပါဘူး။
ခုနက ေမးခြန္း သံုးခု ရဲံ အေျဖေတြ ကို အခု ေျဖေပးပါမယ္။
(၁) အေျဖ ကေတာ့.......
ဆင္ နဲ႔ သစ္ကုလားအုတ္ ကို ေရခဲေသတၱာထဲ ကို ထည့္မယ္ ဆိုရင္ ေရခဲေသတၱာ ရဲ့ တံခါးကို ဖြင့္ျပီးမွ ထည့္လုိ႔ ရမွာ ျဖစ္လုိ့ ပထမ အေျဖ ကေတာ့ တံခါးဖြင့္ထည့္ ရမယ္ဆိုတာပါပဲ ျဖစ္တယ္။
ေရခဲေသတၱာ ဟာ ဘယ္အရြယ္ပဲ ရွိတယ္ ဆိုတာ သိတဲ့ သူေတြက ဒီ အေျဖကို မေပးခဲ့တာျဖစ္ပါ တယ္။ ေရခဲေသတၱာ ကို ဒီ အေကာင္ေတြ ထည့္ဖို့ ႀကီးႀကီး လုပ္ရင္ မရဘူးလား။ ေရခဲေသတၱာ ဆိုတာ ဘယ္ အရြယ္ထက္ မႀကီးရဘူးလုိ့ ကန့္သတ္ထား လိုု့လား။ မထားပါဘူး။ ကိုယ္ျမင္ဘူးတဲ့ အတိုင္း အတာေႀကာင့္ ယုတၱိက်တ့ဲ အေျဖကို မေပးခဲ့ႀကတာပါ။
ဒီ တစ္ခု အေျဖ ရရင္ က်န္တာေတြက လြယ္သြားပါျပီး။
(၂) အေျဖ ကေတာ့ ျခေသၤ့ႀကီးေခၚတဲ့ အစည္းအေ၀း ပ်က္ကြက္တာ ဒီႏွစ္ေကာင္ေပါ့။ သူတုိ့ ကေရခဲေသတၱာ ထဲ အပိတ္ ခံထားရတာကိုး။
(၃) ေနာက္္ဆံုး အေျဖ ကို ဒီ အခ်ိန္ဆို သိေလာက္ျပီထင္ပါတယ္။ မိေခ်ာင္းေတြ အစည္းေ၀း တက္ေနခ်ိန္ မွာ ေခ်ာင္း ကုိ ျဖတ္ကူးမွာေပါ့။
တစ္ကယ္ေတာ့ ေဘာင္ေတြ၊ စည္းေတြ ကိုေက်ာ္ျပီး စဥ္းစားႀကည့္ရင္ ေလာက မွာ ခက္ခဲတယ္ ဆိုတဲ့ ျပႆ နာေတြ ရဲ့ အေျဖဟာ ရွင္းရွင္းေလးေတြ ပါဆိုတာ ဒီ ဥပမာ အရ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္လည္း ကမၻာႀကီးမွာ အခုဆိုရင္ out of the box ဆိုတဲ့ စကား ေခတ္စား လာပါတယ္။
စည္းမ်ဥ္းေဘာင္ခတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အျပင္ဘက္ ကေနေတြးေတာ ႀကံစည္တာ ျဖစ္ ပါတယ္ ။ ေနာက္ေနာင္ သင့္ ဘ၀မွာ ခက္ခဲတဲ့ျပသာနာေတြ ရင္ဆိုင္ ရရင္ ေဘာင္ေတြ၊ စည္းေတြ မခတ္ဘဲ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စဥ္းစား ႀကည့္ပါ။ သင့္ အတြက္ အေကာင္းဆံုး န့ဲ အသင့္ေလ်ာ္ အေျဖက လြယ္ လြယ္ေလး နဲ့ ရလာပါလိမ့္မယ္။
Source-Knowledge Village
No comments:
Post a Comment