ဆရာ သိန္းေဖျမင့္ ၏ အလႊာစံု နယ္ပယ္စံု မွ လူပုဂၢိဳလ္ အေၾကာင္းျပဳ အႏုပညာေျမာက္ေရးဖဲြ႕မႈႏွင့္ 'မူ' အေပၚအေလးအနက္ ထားေရးသားထားမႈ တို႔ကို တည္းျဖတ္ ျခင္းမျပဳဘဲ မူရင္း အတိုင္း ဖတ္႐ႈ ရျခင္းျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္ အတၴဳပၸတိၱစာေပ ၏ သ႐ုပ္သကန္ကို သိရွိလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
သိန္းေဖျမင့္
မၾကာမီက ကြၽန္ေတာ္တို႔ သတင္းစာ မွာ အနီ (၁၉၅၆) ဆုိတဲ့ေဆာင္းပါးရွင္ က ''ေမာင္တို႔ ခ်ယ္ရီေျမ'' ဇာတ္
ကားႏွင့္ ဇာတ္လုိက္ ဝင္းဦး တို႔ကိုျပင္းထန္စြာ ေဝဖန္႐ႈတ္ ခ်လိုက္တယ္။
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ လုပ္သူဟာ သတင္းစာထဲမွာ ပါသမွ် အတြက္ တာဝန္ ယူရေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ပံုမႏွိပ္ခင္
အကုန္ႀကိဳတင္ ဖတ္ျခင္း၊ တည္းျဖတ္ျခင္းျပဳတာ မဟုတ္ ဘူးဗ်။ ဒီေတာ့ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေဝဖန္ေရးေဆာင္း ပါးပါ လာေတာ့မွသာ ဖတ္လိုက္ မိတယ္။
ဖတ္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးျခင္း တယ္ျပင္းထန္တဲ့ေဝဖန္ေရး ပါကလား လို႔ မွတ္ခ်က္ခ် လိုက္မိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိတ္ေဆြ အမ်ားအျပားႏွင့္ ဗိုလ္တေထာင္ ရဲ႕ ဥပေဒေရးရာ အတုိင္ပင္ခံ တို႔ကလည္း တယ္လီဖုန္းႏွင့္ တစ္မ်ဳိး၊ လူကိုယ္တုိင္ တစ္မ်ဳိး၊ ခင္ဗ်ား တို႔ ေဝဖန္ေရး လြန္လြန္းတယ္ဗ်ဳိ႕လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။
ေဝဖန္သူ အနီ (၁၉၅၆) က စိတ္လုိက္ မာန္ပါေဝဖန္ လိုက္ေတာ့ အျပဳသေဘာ မပါ။ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္မႈ သက္ သက္ လိုျဖစ္ေနတယ္။ သံုးႏႈန္းလိုက္တဲ့ စကားေတြ ကလည္း အင္မတန္ ခါးသီးေနတာေတြ႕ရတယ္။
အဲဒီေဝဖန္ေရးႏွင့္ မေရွး မေႏွာင္းဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မွ သတင္းေထာက္ ၆ဝ ေလာက္ က လည္း ေမာင္တို႔ ခ်ယ္ရီေျမႏွင့္ ဝင္းဦး တုိ႔ကို ႐ႈတ္ခ် ကန္႔ကြက္ၾကတာေတြ႕ရေသးတယ္။
ဒါႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ဟာ အနီ (၁၉၅၆) ႏွင့္ အျခားလူငယ္ ကေလာင္ရွင္ေတြ ကို ေဝဖန္ေရး ဆုိတာ ဘယ္ လိုျဖစ္ ထုိက္ တယ္လို႔ အႀကံေပးခ်င္တာ က တစ္ေၾကာင္း၊ လူေျပာမ်ား လွလို႔ စိတ္ဝင္စားလာတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေမာင္ တုိ႔ခ်ယ္ရီေျမ ကို သြားၾကည့္လုိက္တယ္ ဗ်။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရွက္လည္း ရွက္ပါရဲ႕။ ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ ဝန္ခံလို ပါတယ္။ သည္ေလာက္ နာမည္ႀကီး လွတဲ့ ဝင္းဦး ကို ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚ မွာ တစ္ခါမွ် ယခင္က မျမင္ဖူးေသး ဘူးဗ်။ ဝင္းဦးေရး တဲ့ ဝတၴဳ ဆုိတာလည္း တစ္ခါမွ် ယခင္က မဖတ္ဖူးေသးဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ့္ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ပါပဲ။
ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ကား ဆုိလွ်င္ ဖိတ္ျပ တာေတာင္ မၾကည့္ျဖစ္လွဘူး။ ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ ကို တာဝန္ ဝတၴရား တစ္ခု အေနႏွင့္ သြားၾကည့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဝင္းဦး ကို စြဲသြား တယ္။ ခင္သန္းႏု ကိုလည္း အေတာ္ သေဘာက်သြားတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မွာ ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ ဝင္းဦး ကို သေဘာက်ၿပီးတဲ့ ေနာက္ သူ႔ ဝတၴဳ တစ္ခုကို ရွာဖတ္တယ္။
႐ႈမဝမဂၢဇင္း အေဟာင္းမွာ ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္ တယ္ ဝတၴဳတစ္ခု ကို ကံအားေလ်ာ္စြာ သြားေတြ႕ရတယ္။ ဝင္းဦး ဟာ ထူးထူး ခြၽန္ခြၽန္ အႏုပညာေျမာက္ စြာေရးသားႏုိင္တဲ့ စာေရး ဆရာ တစ္ဦးျဖစ္ေနတာကို လည္း ေတြ႕ရျပန္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေန နဲ႔ ျဖင့္ ထြက္သမွ် ဝတၴဳ တုိရွည္ မွာ ကဗ်ာမ်ား ကို ဖတ္ရန္ အင္မတန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။
ရံဖန္ရံခါ နာမည္ႀကီး လာတဲ့ စာေရးဆရာ ရဲ႕လက္ ရာ တစ္အုပ္ အုပ္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းလွပါသည္ ဟု လူေျပာ မ်ားေသာ စာ တစ္ပုဒ္ ပုဒ္ျဖစ္ေစ ရွာေဖြဖတ္ ႐ႈရပါတယ္။ ခုေတာ့ ''ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ''ၾကည့္ မိတဲ့ ေက်း ဇူးေၾကာင့္ ဝင္းဦး ရဲ႕ ''ႏွစ္ေယာက္ထဲေန ခ်င္တယ္'' ဝတၴဳကို ဖတ္မိ ရေပေတာ့တယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ အေျခအေန ကို'ဝင္းဦးကိုေတြ႕ျခင္း'လို႔ ေဖာ္ျပလွ်င္ အင္မတန္ဆီေလ်ာ္ပါတယ္။ ေဝဖန္ေရး သည္ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္ေရး မျဖစ္အပ္
'ေမာင္တု႔ိခ်ယ္ရီေျမ' ဟာေလးနက္မႈရွိေသာ၊ ပညာေပးေသာ ဇာတ္ကား မဟုတ္ဘူး။ ေပ်ာ္စရာ၊ တစ္ခါ တစ္ ခါေတာ့ လြမ္းဖြယ္၊ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေကာင္းတဲ့ ေျဖေဖ်ာ္ေရး အခ်စ္ဇာတ္ကား တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ေျဖေဖ်ာ္ေရး သက္သက္ အေနႏွင့္ ေျပာ ရရင္ ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ပဲ ဆုိရမွာပဲ။
သို႔ေပမယ့္ ေလးနက္မႈႏွင့္ ပညာေပးမႈ မရွိတဲ့ အတြက္ အဆင့္ အတန္းျမင့္တဲ့ ဇာတ္ကားစာရင္း ထဲ သြင္း လို႔ေတာ့ ရမယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါတင္ မကေသးဘူး။ ဇာတ္ကား အေနႏွင့္ ခြၽတ္ယြင္း ခ်က္မ်ား ရွိေနတယ္။
အထင္ ရွားဆံုး ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ကေတာ့ ေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္) အနီး ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္ တစ္ဝိုက္ မွာ ၿခံလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနၾကတဲ့ လူမႈ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ခြင္မက်၊ သဘာဝ မက်တဲ့ ေနမႈထုိင္မႈ ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ ဓေလ့ ထံုးစံေတြ၊ အမ်ဳိးသားဟန္ လံုးဝေပ်ာက္ေန တဲ့ အေနာက္တုိင္း မွ ကူးယူ ထားတဲ့ အက၊ အျပ၊ အဆုိေတြျဖစ္ တယ္။
သာမန္ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ လို႔ေတာင္ ဆုိရန္ ခဲယဥ္းေန တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ဘုန္း ႀကီးႏွင့္ ဘီး ဆုိတာ လို မဆီေလ်ာ္ မသင့္ေတာ္တဲ့ ဇာတ္ကြက္ ဇာတ္ေကာင္ႏွင့္ ဇာတ္ျမင္ကြင္း ထဲမွာ အေနာက္တိုင္း မွ ကူးယူ ထား တဲ့ စားဝတ္ေနမွု ထံုးစံ ဓေလ့ေတြ၊ အဆုိ၊ အက၊ အတီးေတြ ဇြတ္ အတင္းထည့္ထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ပါပဲ။
ဒီလို ဇြတ္ အတင္းထည့္ထားသူ က ထည့္ထားေတာ့ အနီ ၁၉၅၆ လို လူငယ္ ကေလာင္ရွင္မ်ား ကလည္း ဇြတ္အတင္း ႐ႈတ္ခ် ျပစ္တင္တဲ့ အျဖစ္ေရာက္ကုန္တယ္။
ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ ဟာ ေျဖေဖ်ာ္ေရးကား အေနႏွင့္ ေအာင္ျမင္တယ္။ သို႔ေသာ္ေလးနက္မႈႏွင့္ ပညာေပးမရွိ လို႔ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ကား မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္တုိင္း ယဥ္ေက်းမႈ ကို ဇြတ္အတင္း သဘာဝ မက်ဘဲ ထည့္သြင္း ထားတဲ့ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ ကလည္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ ေဆာင္ေတြ ဟာ အဲဒီ အႏုတ္ လကၡဏာ ေတြ ကို ေက်ာ္ လႊားၿပီး အမွတ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရသြားၾကတယ္။
ဝင္းဦး ဟာ ဒါ့ေၾကာင့္ ေက်ာ္ေပတာပဲ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ မိတယ္။ ႐ုပ္ ကလည္း ေယာက်္ား ပီသစြာေခ်ာၿပီး အသံက လည္းေကာင္း၊ အဆုိ ကလည္း ေကာင္းျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ အထူး ခ်ီးက်ဴးမိတာ ကေတာ့ ဝင္းဦး ဟာ သီခ်င္း ဆုိတဲ့ အခါ မွာ စကား တစ္လံုး စီ၊ တစ္လံုးစီ နားလည္ သေဘာ ေပါက္သည့္ တုိင္ ရွင္းလင္းျပတ္သားျခင္းျဖစ္တယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ အဖုိ႔ ခင္သန္းႏု ကိုလည္း ပထမဆံုးၾကည့္ရျခင္း ပါပဲ။ အေတာ္ ပဲ သယ္ႏုိင္တာေတြ႕ရတယ္။ သန္းႏြဲ႕ကေတာ့ ဒီကား မွာ သူတင္ လိုက္တဲ့ ပံုစံကို သူ႔ သေဘာေတာင္ သူခ်ဳိး ႏုိင္ဖို႔ပင္ ခဲယဥ္းမယ္ ထင္ တယ္။
ဒီ ဇာတ္ကားၾကည့္ၿပီး အျခား သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာ ႀကီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ေဆြးေႏြးမိတယ္။ အထက္ပါ
ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ျမင္ခ်က္မ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း ထင္ျမင္ ခ်က္ေပးၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ 'ဘာေၾကာင့္ သတင္းေထာက္ေတြ က ကန္႔ကြက္ၾကတာလဲ' လို႔စဥ္းစားၾကတယ္။ တစ္ေန ရာမွာ သတင္း ေထာက္ေတြ ကို ေဝဖန္ ထားတာပါတယ္။ ဒါေတြ ကို မခံ မရပ္ႏုိင္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းမရွိ ဘူးလို႔ သေဘာ ရၾကတယ္။
စာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ျဖစ္ေဝဖန္တဲ့ အခါမွာ ႐ႈတ္ခ် ျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းမျဖစ္ထုိက္ ဘူး။ ေဝဖန္ေရးဟာ-
(၁) စာဖတ္ပရိသတ္၊ သို႔မဟုတ္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိတ္သတ္ ကို ဖတ္ တတ္ေအာင္၊ၾကည့္တတ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ ျခင္း၊ ပညာေပးျခင္းျဖစ္ရမယ္။
(၂) အေကာင္းအဆုိး၊ အက်ဳိးအျပစ္ ဒြန္တြဲေနသည္ သာ မ်ားတဲ့ အတြက္ အေကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး တို႔ကို ျမႇင့္တင္
ေပးၿပီး အဆုိးႏွင့္အျပစ္ကို ျပဳျပင္ဖြပ္ေလ်ာ္ေပးရမယ္။ အဆုိးႏွင့္ အျပစ္ကိုျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီ တဲ့ သ
ေဘာျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ အျပဳသေဘာေဝဖန္ေရးျဖစ္မယ္။
(၃) ပုဂၢိဳလ္ေရး အာဃာတျဖင့္ နစ္နာ သြားေအာင္ေဝဖန္ ျခင္းမ်ဳိး၊ မျဖစ္ေစအပ္ဘူး။
(၄) ေဝဖန္ေရး ဆိုတဲ့ တာဝန္ ကို ေလးနက္စြာ ခံယူရမယ္။ ေဝ ဖန္ေရးဟာ အမ်ဳိးသားစာေပ၊ အမ်ဳိးသား ႐ုပ္ရွင္စ သည္ျဖင့္ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ ကိုျပဳစုၾကရာ မွာ ဝုိင္း ဝန္းၿပီး တာဝန္ ယူရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိ ထားၾကေစလိုတယ္ဗ်။
No comments:
Post a Comment