"သမိုင္း နဲ ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ထင္ရွားတဲ့ သမိုင္းဆရာႀကီး တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္ သမိုင္းကို ဘာလို႔ သင္သင့္တာတုန္း ဆိုေတာ
Sayadaw Dr Nandamalabhivamsa
ဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ M.A; Ph.D
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
(၁၄-၁၀-၂၀၁၂- မႏၱေလး)
အဘိဓမၼာကို သင္ယူျခင္းအားျဖင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ သမၼာဓိ႒ိဉာဏ္ ရင့္သန္ အမွန္ျမင္လာတယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ သိလာတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ ဘ၀အေျခအေနေတြကို ေကာင္းေကာင္းသိလာတယ္။ ကိုယ္သြားေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကိုလည္းပဲ ရွင္းရွင္းႀကီး ျမင္လာေစတယ္။ အဲေတာ့ အဘိဓမၼာ သင္ျခင္းက်ိဳးေက်းဇူးက အင္မတန္မွ ႀကီးမွားပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႔ က ေစာတက တက္တာ ရွိေသးတယ္။ အဘိဓမၼာ မသင္ဘဲနဲ႔ေရာ ေသာတာပန္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားဆိ
ရုပ္နာမ္ အေၾကာင္းမွ မသိရင္ ေသာတာပန္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ေသာတာပန္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာက နာမရူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္ က စတာ၊ နာမရူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္ ရုပ္ နဲ ႔နာမ္ ကြဲသြားမယ္။ ဒါျဖင့္ ခုႏွစ္ႏွစ္ သမီးေလး ၀ိသာခါ ေသာတာပန္ျဖစ္တာ ရုပ္နာမ္ ကြဲရဲ့လား ဆိုရင္ ကြဲတာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေနတဲ့ သစၥာေလးပါး ကို နာလိုက္တာ နဲ႔ သူဟာသိတယ္။
အဘိဓမၼာ မွာ သင္ထားတဲ့ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြ အကုန္လံုး ဥပမာ စိတ္ က ၈၉ ရွိတယ္၊ ေစသိက္က ၅၂ ရွိ တယ္၊ ရုပ္က ၂၈ ရွိတယ္ လို႔ ဒီလို သိတာကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ အဘိဓမၼာ လို႔ ေျပာလိုက္ကတည္းက သိသင့္ သိထိုက္တာေလးကို သူသိသြားၿပီ။ ဆိုပါစို႔ ခႏၶာငါးပါး သိတယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ ကိုယ့္ခႏၶာထဲမွာၾကည့္ ေ၀ဒနာ ကိုသိတယ္။ သညာျဖစ္တာကို သိတယ္၊ သခၤါရေတြျဖစ္တာသိတယ္၊ ၀ိညာဏျဖစ္တာသိတယ္၊ နာမ္ ကို သိတာပဲေလ ေ၀ဒနာတစ္ခု သိတာနဲ႔လည္း နိဗၺာန္ရတာပဲ ။
ေ၀ဒနာ နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ရုပ္ ကိုလည္းသိတယ္၊ ဟုတ္လား။ ဥာဏ္ထက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ က်ေတာ
ကားေမာင္းတာပဲ ၾကည့္ေပါ့၊ ကားရဲ့ အဂၤါ အစိတ္အပိုင္း အင္ဂ်င္က ဘာေတြ လုပ္တယ္၊ ဓာတ္ဆီက ဘာေတြ လုပ္တယ္၊ ကားရဲ့ အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ မသိဘဲႏွင့္ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ ကားေမာင္းၿပီး သြားလို႔ရ မရ ဆင္ျခင္ စဥ္းစားၾကည့္၊ ကားအေၾကာင္း မသိဘူး ဘာေတြနဲ႔ လုပ္ထားတယ္ဆိုတာ မသိဘူး။ ကားရဲ့ အင္ ဂ်င္ေတြက ဘယ္လုိ အလုပ္လုပ္တယ္၊ ဓာတ္ဆီ က ဘယ္လို လုပ္တယ္ဆိုတာ မသိခ်င္ေနပါေစ၊ အနည္း ဆံုးေတာ့ ကားေမာင္းၿပီး သြားခ်င္တယ္ဆိ
ကားကို ဘယ္လိုေမာင္းရမယ္ ဆိုတာ သိရင္ကားနဲ႔ သြားလို႔ရၿပီ။ အခု ကားေမာင္းေနသူေတြကို ေမးၾကည့္ေပါ့ ပ်က္လို ႔ရွိရင္ ဘာျဖစ္မွန္း မသိဘူး၊ Workshop သြားၿပီးေတာ့ ျပင္ရတယ္။ How to drive ေတာ့သိ တယ္၊ အဲဒီ How to drive သိတာဟာ ရုပ္နာမ္ သိတာပဲ။ အဲဒီေသာတာပန္ ျဖစ္ဖို႔ အတြက္ ရုပ္နဲ႔နာမ္ ကိုေတာ့ သိဖို႔လိုတာေပါ့။
အဲေတာ့ အဘိဓမၼာ သင္တယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အဘိဓမၼာ က်မ္းေတြ သင္တာဟာလည္း ပဲ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ကို အေသးစိတ္ သင္တာပဲ။ ရုပ္ အေၾကာင္း၊ နာမ္ အေၾကာင္းကို သင္တာလည္း အဘိဓမၼာ သင္တာပဲလို႔ ခြဲခြဲျခားျခား သိဖို႔လိုတယ္။
အဘိဓမၼာ သင္တာဟာ သမၼာဓိ႒ိဉာဏ္ ကို ရင့္သန္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ အဘိဓမၼာက်မ္း ပဲသင္သင္၊ အဘိဓမၼာ ရုပ္နာမ္ သဘာ၀ကိုပဲ သင္သင္၊ ဘယ္ဟာပဲ သင္သင္ သင္တာဟာ သမၼာဓိ႒ိဉာဏ္ ကို ရင့္သန္ေစႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒါမသင္ဘဲနဲ႔ လံုး၀ မသိဘဲနဲ႔ ဆိုပါစို႔ ကား ဘယ္လိုေမာင္းရမယ္ ဆိုတာ မသိဘဲနဲ႔ တက္ေမာင္း ရင္ေတာ့ ဟိုတိုက္ ဒီတိုက္ တိုက္မွာပဲ။
အဲဒီေတာ့ အဘိဓမၼာ မသင္ဘဲနဲ႔ ရုပ္တရား နာမ္တရား အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း မသိဘဲနဲ႔ တရားအားထုတ္လို႔ ရွိရင္ ဘာျဖစ္ႏိုင္လဲ။ ဟိုတိုက္ ဒီတိုက္ တိုက္မွာေပါ့၊ ဒါပဲေပါ့။ ရုပ္မွန္း မသိ၊ နာမ္မွန္း မသိ၊ ကိုယ့္သႏၱာန္ မွာ ၀င္လာတဲ့ စိတ္ထဲ ၀င္လာတဲ့ အာရံုေတြကို ဒီအာရံုက ပညတ္မွန္း မသိ၊ ပရမတ္မွန္း မသိ၊ သမထ၊ ၀ိပႆ နာ မကြဲ အဲဒီလိုေတြ ျဖစ္ကုန္မွာေပါ့။
သမထအာရံု ဆိုတာ ပညတ္၊ အဲဒီ ပညတ္ေတြကို ရႈေနၿပီးေတာ့ ပရမတ္ လို႔ သြားထင္ေနလို႔ ရွိရင္ ကိုယ္ လုပ္ေနတာက သမထ၊ ထင္ေနတာက ၀ိပႆ နာ ဒီလိုသြားျဖစ္မယ္။ တစ္လႊဲျဖစ္ေနၿပီေပါ့ အဲဒီ ကတည္းက၊ ကားေမာင္း မသင္ဘဲနဲ႔ ကားေမာင္း လို႔ ရွိရင္ လြဲမွာ ပဲေလ ဒါကေတာ့၊ ဟိုတုိက္ ဒီတိုက္ တိုက္မွာပဲ ဒီလိုျဖစ္တာ။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အဘိဓမၼာဆိုတာ သင္ရတယ္ How to understand ေပါ့။ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ဘယ္လိုသိရမလဲ၊ ရုပ္ဆိုတာဘယ္ဟာလဲ နာမ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲဆိုတာေလး အေသးစိတ္ သိဖို႔လိုတယ္ေပါ့။ အဲဒီသင္ယူျခင္းဟာ အဘိဓမၼာကို သင္ယူျခင္းပဲျဖစ္တယ္ ဒီလိုဆိုတာေနာ့္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အဘိဓမၼာ ခုႏွစ္က်မ္း မွာလည္း ေဖၚျပရင္ ဘာအေၾကာင္းေတြေျပာလဲ စိတ္ အေၾကာင္း၊ ေစတသိက္ အေၾကာင္း၊ ရုပ္ အေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္ အေၾကာင္းေတြေျပာတယ္၊
အဲဒီမွာ ကားေမာင္းတဲ့လူ ကိုလည္းပဲ ႏွစ္ေယာက္ (ႏႈိင္းယွဥ္) ၾကည့္ထား၊ နည္းနည္းပါးပါး ကားေမာင္းနည္းကို သိတဲ့ပု ဂၢိ
တစ္ခါတုန္းက ဘုန္းႀကီးတို႔ ကားနဲ႔ ခရီးသြားတာ ကားက လီဗာနင္း လို႔ ေရွ႔မတက္ဘူး။ ကားေမာင္းတဲ့သူက ဘယ္လိုေမာင္းရမယ္ ဆိုတာေလာက္
အဲဒီလိုပဲ How to drive ေလာက္ပဲ သိၿပီး ကားေမာင္းလို႔ ရွိရင္ေ
ငယ္ငယ္တုန္းက ၾကားရတယ္၊ အသံေတြ ထြက္လာတယ္၊ တရားအားထုတ္တာ စာတတ္ဖို႔ မလိုဘူး၊ စာ တတ္လို႔ ရွိရင္ စာခံတယ္တဲ့။ ဟုတ္တာေပါ့ စာတတ္လို႔ စာခံေနရင္ေတာ့ ေရွ႔မတက္ဘူးလို႔ သူတို႔ဆိုလိုတာေပါ့။ စာတတ္လို႔ စာခံတာက ေတာ္ေသးတယ္၊ စာမတတ္လို႔ အလိမ္ခံရတာက ပိုဆိုးတာေပါ့။
စာတတ္လို႔ စာခံတယ္ ဆိုရင္ ထားပါေတာ့ မာနႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ စာခံခ်င္
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘုန္းႀကီးက ဆိုခ်င္တာ ကေတာ့ အဘိဓမၼာ သင္ယူျခင္းသည္ သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ ကို ရင့္သန္ေစ တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ အဘိဓမၼာ ကို သင္ရမယ္ ဒီလိုဆိုခ်င္တယ္။ သင္သင့္တယ္၊ အလိမ္ မခံရေအာင္ သင္ရ မယ္။
သမိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ထင္ရွားတဲ့ သမိုင္းဆရာႀကီးတေ
ေသာတာပန္/သတဒါဂမ္/အနာဂမ္/
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အဘိဓမၼာ အရပ္စကားနဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရလို႔ရွိရင္ အဘိဓမၼာ သင္ယူျခင္းသည္ သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ ကို ရင့္သန္လာေစတယ္၊ ရင့္သန္ေစႏိုင္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊ ပိုၿ့ပီးေတာ့ ထင္ရွားတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ေျပာ ရင္ေတာ့ေနာ့္ အဘိဓမၼာ သင္ယူျခင္းသည္ အလိမ္ခံရျခင္းမွ လြတ္ေျမွာက္ႏိုင္သည္ေပါ့။ တရားဓမ ၼနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး အလိမ္ခံရျခင္းမွ လြတ္ေျမွာက္ႏိုင္သည္ေပါ့။
အဲဒီေတာ့ တရားဓမၼ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အလိမ္ခံရတဲ့သူ မရွိဘူးလား၊ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ သတိထား။ တရား တု၊ တရားေယာင္ေတြ နဲ႔ အလိမ္ခံေနရတယ္။ အဲဒီ အလိမ္ထဲ ၀င္သြားလို႔ ရွိရင္ေတာ့ ပိုဆိုးသြားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတြဟာ အထင္အရွား ရွိေနပါေသးတယ္။
မိမိကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါရဲ့သားနဲ႔ မသိဘဲနဲ႔ သူမ်ားေျပာတာေလးေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္ေနရတဲ့ဘ၀ ဆိုတာ ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အလိမ္ မခံရေအာင္ အဘိဓမၼာ ကို သင္ပါလို႔ သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ ရင့္သန္ေစဖို႔အ
Bibliography:
https://www.youtube.com/
No comments:
Post a Comment