အပိုင္း (၁)
တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာေလ့ ရိွၾကတယ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ရိွတဲ့ ဗုဒၶသာသနာ ကလည္း မသန္႔စင္ဘူး လို႔ ဒီလိုေျပာ တယ္ ။ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ့ အဆံုးအမေတြ လည္း မသန္႔စင္ဘူး၊ ေထရဝါဒ မပီျပင္ဘူး လို႔ တစ္ခ်ိဳ႕သမိုင္း ဆရာေတြ က ဒီလိုဆိုခ်င္ၾကတယ္ ။
ဘာၾကည့္ေျပာတာလဲ ဆိုရင္ ေ႐ႊတိဂံု ဘုရားေပၚမွာ ရိွတဲ့
နတ္ရုပ္ေတြ ဓာတ္ခန္းေတြ တို႔ ဘိုးေတာ္ေတြတို႔ ဆိုတာေတြ ကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့
ေထရဝါဒ မွာလည္းပဲ အယူအဆေတြ ေရာေနတယ္ လို ့ဒီလို သတ္မွတ္ ၿပီးေျပာ ဆိုတယ ္။ ဒါဟာ ေသေသ ခ်ာခ်ာ မစဥ္းစား ၾကည့္လို ့ေျပာမိတာသာ ျဖစ္တယ္ ။
ကိုးကြယ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ေတြ အေနနဲ ့ေရာတာက သဘာဝပဲ၊ ဓမၼ အေန နဲ႔ အဲဒီလို
ေရာေထြးေနတာေတာ့ လံုးဝ မရိွဘူး၊ ေထရဝါဒ စစ္စစ္ လံုးဝ သန္ ့ရွင္းစင္ၾကယ္တယ္၊
ေထရဝါဒ ကို ကိုးကြယ္တယ္ ဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ကေတာ့ ေရာေကာင္းေရာလိမ့္မယ္ ။ ဒါက
ဓမၼ မွာ ေရာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ပုဂိၢဳလ္ က ေရာတာ၊ ပုဂိၢဳလ္ ဆိုတာ tradition ကို
စြန္႔ခဲတယ္။
ျမန္မာနိုင္ငံ မွာ ဗုဒၶ သာသနာ မေရာက္ခင္က နတ္ကိုးကြယ္ တဲ့ ဝါဒမ်ိဳး
လက္ခံျပီးေနခဲ့တဲ့ အစဥ္အလာ ကေန ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာ
ျမတ္စြာဘုရား ရဲ ့အဆံုး အမေတြ ရင္ထဲ နွလံုး ထဲ ေရာက္ လာလို႔ အမွန္ သိလာျပီး
ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ကို ျမတ္ျမတ္နိုးနိုး နဲ႔ ကိုးကြယ္လာခဲ့ၾကတယ္ ။
အဲဒီ ကိုးကြယ္လာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေ တြမွာ အခ်ိဳ႕က ေရွးရိုးစြဲ အေတြးေတြ ေခါင္းထဲမွာ မေပ်ာက္ေသးသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒ ၶရဲ့ အဆံုးအမေတြ အျပင္ တစ္ၿခား ဟာေတြ ကို မွန္တယ္ ထင္ျပီး လက္ခံ ေနၾက တယ္၊ အယူစြဲေတြ ရိွေနတတ္တာ ကေတာ့ ဒါ ေလာက ရဲ့ သဘာဝပဲ။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံေရာက္လာတဲ့ ပိ႗ က သံုးသြယ္
နိကာယ္ငါးျဖာ၊ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း (၈၄၀၀၀) ဆိုတာ ဒီထဲ မွာ မည္သည့္ ဝါဒ မွ
ေရာေနွာေနတာ မရိွဘူး၊ ဒါေတာင္ မွ တစ္ခ်ိဳ႕က ပိ႗က ထဲမွာ ဟိႏၵဴဝါဒ ေတြ
ေရာေန တယ္လို႔ေရးတယ္ ။ ဘယ္မွာေရာတာတုန္း လို႔ေမးေတာ ့
သူတို႔ေထာက္ျပတဲ့ အရာေတြက လံုးဝ ရယ္ စရာေတြ သာျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံေရာက္လာတဲ့ ပိ႗
ဆိုပါစ႔ို
ရယ္စရာတစ္ခု က ဘာလဲ ဆိုတာ သူတို႔ေျပာမယ္ ဆိုရင္ ဗုဒၶဝါဒ ထဲမွာ မိစၧာဝါဒေတြ
ေရာေနတယ္ ဆိုတာက ဒိ႒ိ သံယုတ္တို႔၊ ျဗဟၼဇာလ သုတ္တို႔၊ ဒါက ဒိ႒ိ အေၾကာင္းေတြကို
ေဟာေျပာတဲ့ ဟာသာျဖစ္ တယ္ ။ အဲတာေတြ ပါရိွလို႔ေရာတယ္ လို႔ ေျပာေနတာ ကေတာ့
ရယ္စရာ သက္သက္ပဲ လို႔ေျပာရမယ္၊ မမွန္တာကို မမွန္ဘူး လို ့တင္ျပျခင္း အားျဖင့္
ဒီတရားဟာ မမွန္မကန္ ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး၊ မွန္ကန္မႈ ကို အေလးထားျပီး
အမွား ကိုလည္း အမွား လို႔ျမင္တတ္ ရွင္းျပတတ္ တာသာ ျဖစ္တယ္။
နႏၵကေပတ ဝတၳဳ ဆိုတာ ကို ေထာက္ထားျပီး (၃၁) ဘံု ကို ဗုဒၶ လက္မခံဘူး ဆိုျပီးေတာ ့ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ထုတ္တဲ့ စာအုပ္ တစ္အုပ္မွာ ေရးတယ္၊ မမွန္ကန္တဲ့ သာဓကေတြ ကိုးကားတယ္ ။
နႏၵကေပတ ဝတၳဳ ဆိုတာ ကို ေထာက္ထားျပီး (၃၁) ဘံု ကို ဗုဒၶ လက္မခံဘူး ဆိုျပီးေတာ ့ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ထုတ္တဲ့ စာအုပ္ တစ္အုပ္မွာ ေရးတယ္၊ မမွန္ကန္တဲ့ သာဓကေတြ ကိုးကားတယ္ ။
တစ္ကယ္ က်မ္းဂန္ ကို ေလလာၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ နႏၵက
ဆိုတဲ့ျပိတၲာၾကီး ဟာ သူကိုယ္တိုင္ မွားယြင္း တဲ့ အယူအဆေတြ ကို ယူခဲ့သည့္
အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလို မွားယြင္းတဲ့ ဝါဒ လက္ခံ က်င့္သံုးသည့္ အတြက္ေၾကာင့္
ျပိတၲာ ဘဝ ေရာက္ ရပါတယ္လို႔့ေျပာတာ ။ အဲဒါ စာေပထဲ မွတ္တမ္းတင္ထားတာ ေတြကို
ၾကည့္ျပီး ဗုဒၶဝါဒ ထဲမွာ ဟိႏၵဴ ဝါဒေတြ ေရာေနတယ္လို႔ ဆိုတာက အလြန္ရယ္စရာ
ေကာင္းတဲ့အရာ တစ္ခု သာျဖစ္တယ္ ။
အပိုင္း (၂ )
ရံဖန္ ရံခါ တစ္ခ်ိဳ ့နုိင္ငံျခားသားေတြ က ဆိုပါစို ့- ျမင့္မိုရ္ေတာင္ အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ စာေတြကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဘယ္မွာလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေမးလာတတ္ၾကတယ္၊ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဘယ္မွာလဲ လို ့ေမးလာရင္ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္မွာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဟာ အဓိက မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတြက ေရွးေခတ္ က ရိွတဲ့ အေန အထားေတြ၊ ျမတ္စြာဘုရား က ေလာကမွာ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ ေတာင္ တစ္ခု ကို ေဟာ ၾကားျခင္း သာျဖစ္ တယ္။
ဆိုပါစို ့- သုတၲနိပါတ္ ပါဠိေတာ္ နာလက သုတ္ အဖြင့္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ .......................
ရံဖန္ ရံခါ တစ္ခ်ိဳ ့နုိင္ငံျခားသားေတြ က ဆိုပါစို ့- ျမင့္မိုရ္ေတာင္ အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ စာေတြကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဘယ္မွာလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေမးလာတတ္ၾကတယ္၊ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဘယ္မွာလဲ လို ့ေမးလာရင္ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္မွာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဟာ အဓိက မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတြက ေရွးေခတ္ က ရိွတဲ့ အေန အထားေတြ၊ ျမတ္စြာဘုရား က ေလာကမွာ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ ေတာင္ တစ္ခု ကို ေဟာ ၾကားျခင္း သာျဖစ္ တယ္။
ဆိုပါစို ့- သုတၲနိပါတ္ ပါဠိေတာ္ နာလက သုတ္ အဖြင့္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ .......................
လူ႔့ျပည္ဟာ ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ ခါးပန္း မွာ
ရိွတယ္ လို ့ေရးထားတယ္ ။
တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ က ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္ မွာ ရိွတယ္ ။
အသူရာ နတ္ဘံု က ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ေအာက္ေျခ မွာ ရိွတယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ လူ႔့ျပည္ ဟာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ခါးပန္း မွာ ရိွေနတယ္ ။
ဒါၾကည့္လိုက္တာ နဲ ့ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ရွာေနစရာ လိုေသးလား၊ လူ႔ဘံု နဲ႔
ဆက္စပ္ေနျပီး အင္မတန္ၾကီးမားတဲ့ ကမၻာ ျဂိဳလ္ၾကီး တစ္ခုလံုး ရဲ
့အျမင့္ဆံုးေနရာဟာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ လို႔ ယူဆရင္ ယူဆနိုင္စရာရိွတယ္၊
သာမန္ ပကတိျမင္ရတဲ့ ေတာင္မ်ိဳး လို လိုက္ရွာေနလို႔့ ကေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔့ မွ
ေတြ႔မွာမဟုတ္ဘူး။
ဒီျပႆနာ က အေရးၾကီးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ ့အဆံုးအမ ထဲမွာ သစၥာေလးပါး တို ့မဂၢင္ရွစ္ပါး တို ့ဆိုတာေတြ ကသာ အလြန္ အေရးပါတယ့္ တရားေတြျဖစ္တယ္ ။ ဒါေတြ နဲ ့ပက္သက္ျပီး ေစာဒက တက္ နိုင္တာ ဘယ္သူမွ မရိွဘူး ။
ဒီျပႆနာ က အေရးၾကီးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ ့အဆံုးအမ ထဲမွာ သစၥာေလးပါး တို ့မဂၢင္ရွစ္ပါး တို ့ဆိုတာေတြ ကသာ အလြန္ အေရးပါတယ့္ တရားေတြျဖစ္တယ္ ။ ဒါေတြ နဲ ့ပက္သက္ျပီး ေစာဒက တက္ နိုင္တာ ဘယ္သူမွ မရိွဘူး ။
ေလာက လူသားေတြ အက်ိဳးျပဳဖို႔ အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က မဂၢင္ရွစ္ပါး ဆိုတဲ့ အနွစ္သာရ ရိွတဲ့ တရားကို
ေဟာၾကားဆံုးမထား လို႔ မဂၢင္ ရွစ္ပါး ဆိုတဲ့ ဒီ ဓမၼ ဟာ ေလာကသားေတြ အတြက္ ကေန႔
လိုက္ရွာရင္ ကေန႔ အက်ိဳး ရိွတယ္ ။
ေလာက ကို အက်ိဳးျပဳေနလို႔ ့မွန္ကန္တဲ့
အလင္းေရာင္ တစ္ခု ကိုျမတ္စြာဘုရား ရဲ ့ဓမၼေတြက ေပး အပ္ေနျခင္းျဖစ္ တယ္၊ ရတာ
မရတာ က ျမတ္စြာဘုရား တရား နဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ လုပ္သူ ပုဂိၢဳလ္ေတြ နဲ႔သာ ဆိုင္တယ္၊
ဒါေၾကာင့္မို ့ဘုန္းၾကီးတို႔ တစ္ေတြ ဓမၼ တာဝန္ ကို ထမ္းေဆာင္ၾကတဲ့ အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ့ တရားဓမၼ ကို အတိမ္းအေစာင္း မရိွေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ဟာ
ရဟန္း သံဃာေတြ အေလးေပးရမယ့္ တာဝန္ တစ္ရပ္ျဖစ္တယ္ ။
ဒါေၾကာင့္မို ့ဘုန္းၾကီးတို႔ တစ္ေတြ ဓမၼ တာဝန္ ကို ထမ္းေဆာင္ၾကတဲ့ အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ့ တရားဓမၼ ကို အတိမ္းအေစာင္း မရိွေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔
ဘယ္ ဘာသာ ဘယ္ ဝါဒ မွာပဲ
ၾကည့္ၾကည့္ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ့ အဆံုးအမ တရားေတြေလာက္ တရား ထုထည္ ၾကီးမားတဲ့
အရာဆိုတာ မရိွဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေျပာထားတဲ့ တရားေတြဟာ ပိ႗က သံုးသြယ္
နိကာယ္ ငါးျဖာ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း (၈၄၀၀၀) ထိ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အျပည့္ အစံု
ပံုနွိပ္ျပီးေတာ့ စာအုပ္ စာတမ္း အေနနဲ ့လည္း ရိွတယ္ ။ သင္ၾကားပို ့ခ်ေနမႈ
လည္း ရိွတယ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံ မွာ မသင္လို ့မသိတဲ့ က်မ္းမ်ိဳး အဓိပၸာယ္
မေဖာ္နိုင္တဲ့ က်မ္းမ်ိဳး ဆိုတာလည္း မရိွဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို
့ျမန္မာနိုင္ငံ ရဲ့ ဓမၼ တာဝန္ ဟာ ေက်ပြန္တယ္ လို ့ဒီလို ေျပာရမယ္။
အပိုင္း (၃)
တစ္ခ်ိဳ ့ပုဂိၢဳလ္ေတြက သံဃာေတြ ထဲမွာ အျမင္မေတာ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကိ ုၾကည့္ျပီး
အျပစ္ဆိုၾက တယ္ ။ ေလာက မွာ အဆိုး နဲ ့အေကာင္း ဆိုတာ ဒြန္တြဲေနတာျဖစ္တယ္၊
အဆိုး ရိွရင္ အေကာင္း ရိွမယ္၊ အနွစ္ နဲ ့အကာ ဆိုတာလည္း ဒြန္တြဲေ နတတ္တယ္ ။
တစ္ခ်ိဳ ့ပုဂိၢဳလ္ေတြက သံဃာေတြ ထဲမွာ အျမင္မေတာ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကိ
အဆိုး နဲ႔့ အေကာင္း ခြဲျခား ျမင္တတ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္၊ ေလာကသားေတြထဲမွာ
အဆိုး ဆိုတာ မည္သည့္ေနရာ မွာ မဆိုရိွတယ္ ။ အ ဆိုး ရိွရင္
အေကာင္းလည္း ရိွတယ္၊ အေကာင္း နဲ ့အဆိုး ထဲမွာ အဆိုးေတြ မ်ားမလာဖို ့ဘဲ
အေရးၾကီးတယ္ ။
အေကာင္းေတြ ဆက္လက္ေကာင္းျပီးေတာ့ အေကာင္းေတြ မ်ားလာဖို႔့ပဲ
လိုအပ္တယ္၊ ေလာက သဘာဝ ကို က အဆိုး နဲ႔အေကာင္း မွာ အေကာင္း က အဆိုး ကို
ဆြဲေဆာင္ ဖို႔ရာ ခက္တယ္၊ အဆိုး ကသာ အေကာင္း ကို ဆြဲေဆာင္ သြားတတ္တယ္ ။ ေလာက ရဲ
့သဘာဝပဲျဖစ္တယ္။
ဆိုပါစို႔- သရက္သီး ၁၀-လံုး ရိွတဲ့ အထဲမယ္ တစ္လံုးက ပုပ္ေနတယ္၊ က်န္တဲ့ ကိုးလံုး က ေကာင္းတယ္၊ အတူတူ ထားလိုက္လို ့ရိွရင္ အပုပ္တစ္လံုး ကို အေကာင္း ၉-လံုးက ေကာင္းေအာင္ မလုပ္ေပးနိုင္ဘူး ။ အဲဒီ အဆိုးတစ္လံုး ရဲ ့ေနာက္ကိုပဲ အေကာင္း ကိုးလံုးက လိုက္သြားျပီး အားလံုးက အပုပ္ျဖစ္သြား တယ္။
ဆိုပါစို႔- သရက္သီး ၁၀-လံုး ရိွတဲ့ အထဲမယ္ တစ္လံုးက ပုပ္ေနတယ္၊ က်န္တဲ့ ကိုးလံုး က ေကာင္းတယ္၊ အတူတူ ထားလိုက္လို ့ရိွရင္ အပုပ္တစ္လံုး ကို အေကာင္း ၉-လံုးက ေကာင္းေအာင္ မလုပ္ေပးနိုင္ဘူး ။ အဲဒီ အဆိုးတစ္လံုး ရဲ ့ေနာက္ကိုပဲ အေကာင္း ကိုးလံုးက လိုက္သြားျပီး အားလံုးက အပုပ္ျဖစ္သြား တယ္။
အေကာင္းေတ ြ
မ်ားေနဖို ့ဆိုတာ ဟာ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ကာလက မွ ရိွနိုင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အေကာင္း နဲ
့အဆိုး ဆိုတာ ေရာေနတာျဖစ္တယ္၊ အေကာင္းေတြကိုၾကည့္ျပီး ေကာင္းေအာင္
ေဆာင္ရြက္သြားဖို ့သာ အလြန္ အေရးၾကီးတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ဒီကေန ့သာသနာေတာ္ မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ အေ နနဲ ့ ဓမၼ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ၾကတဲ့ အခါမွာ အေရးၾကီး တဲ့ ဓမၼ တာဝန္ ဆိုတာ ဘာလဲ သိဖို ့လိုအပ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ကိုယ္တိုင္ ေဟာၾကား ခဲ့သည့္ သုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ ေဒသနာေတာ္ေတြ ဟာ မိမိတို႔ လက္ထဲမွာ ရိွေနတယ္ ။ ဒီ တရားေတြကို အာရံုစိုက္ျပီး သင္ယူျခင္း ပို႔ခ်ျခင္း၊ ေလ့လာျခင္း ဆိုတာ အေရးတစ္ၾကီး လုပ္ရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္၊ အဲဒါ ကို ဓမၼ တာဝန္ လို ့ ေျပာရ တယ္။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာ ၾကားေတာ္ မူေသာ ဓမၼတာဝန္ တရားေဒသနာ မွ.............
ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ဒီကေန ့သာသနာေတာ္ မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ အေ
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ကိုယ္တိုင္ ေဟာၾကား ခဲ့သည့္ သုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ ေဒသနာေတာ္ေတြ ဟာ မိမိတို႔ လက္ထဲမွာ ရိွေနတယ္ ။ ဒီ တရားေတြကို အာရံုစိုက္ျပီး သင္ယူျခင္း ပို႔ခ်ျခင္း၊ ေလ့လာျခင္း ဆိုတာ အေရးတစ္ၾကီး လုပ္ရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္၊ အဲဒါ ကို ဓမၼ တာဝန္ လို ့ ေျပာရ တယ္။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာ
No comments:
Post a Comment