Wednesday, September 23, 2015

၀ါတြင္း ကာလႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳ လို႔ ရ/မရ (ဗဟုသုတ အေန နဲ႔ ဖတ္သင့္ ပါသည္)

 ေရႊျမန္မာမ်ား's photo.


 ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုမွာ ဗုဒၶဘာသာ နဲ႔ မသက္ဆုိင္ တဲ့ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တဲ့ အလြန္ အ႐ုိး စဲြေနတဲ့
ယုံၾကည္ခ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ ရွိပါတယ္။


ဥပမာေျပာရရင္ ….
ေသသူ ကုိ သရဏဂုံ တင္ေပးရမယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္၊
ဘုရားေတာင္ မွ မိဘေက်းဇူး ကုိ ႏုိ႔တစ္လုံး ဘုိးပဲ ေက်ေအာင္ ဆပ္ႏုိင္တယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္၊
သာသနာ့႔ေဘာင္ ၀င္မယ့္ ေမာင္ရွင္ေလာင္း ကုိ နတ္ျပေပးရတယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္၊
အလွဴပဲြေတြ မွာ မုိးတားဖုိ႔ အတြက္ ရွင္ဥပဂုတ္ပဲြ ထုိးၿပီး မ႑ပ္ေရွ႕မွာ ခ်ထားေပးေလ့ရွိတဲ့ အခ်က္ စတာေတြပါ။



ဒါေတြက အလြန္လဲြမွားၿပီး ယေန႔ အထိ အမ်ား လက္ခံ ယုံၾကည္ေနၾကတဲ့ အရာေတြ ထဲက ထင္ရွားတဲ့
အခ်က္ေလးေတြပါ။


ဒီ အလဲြေတြ ထဲက ေနာက္ တစ္ခုက ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ ဆုိတဲ့ အခ်က္ကလည္း တစ္ခု အပါ အ၀င္ ျဖစ္ေနျပန္ပါၿပီ။
 

၀ါမ၀င္ခင္ အိမ္ေထာင္ျပဳ မွ ျဖစ္မယ္၊ ၀ါကၽြတ္ မွ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကမယ္ ဆုိတဲ့့ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ဒီ အခ်က္ အေပၚ မွာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူငယ္ အေတာ္ မ်ားမ်ား ဘ၀င္ မက် ျဖစ္လာၾကတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။



၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရ ဆုိတဲ့ ဒီ အယူအဆဟာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူ၊ သတ္မွတ္ေတာ္ မူ ခဲ့တာ လား လုိ႔ ေမးလာ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ါတြင္း ကာလနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း လုိ႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ကာ ပုိ႔စ္ တစ္ပုဒ္ ေရးျဖစ္ခဲ့ ရျပန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ၀ါတြင္း ဆုိတဲ့ အေခၚအေ၀ၚ ဟာ ရဟန္းေတာ္ မ်ား ၀ါဆုိ ၀ါကပ္ျပဳရမယ္ ဆုိတဲ့ ၀ိနည္းဥပေဒ ပညတ္ သတ္မွတ္ၿပီး ခ်ိန္မွ သာ ထုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆုိ ၀ါကပ္ျပဳေနတဲ့ သုံးလတာ ကာလ ကုိ ရည္ ရြယ္ ၿပီး ေခ ၚေ၀ၚ သုံးစဲြၾကတဲ့ ေ၀ါဟာရျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ ၀ါတြင္းဟာ လူေတြ အတြက္ေတာ့ မုိးတြင္း ကာလပါပဲ။ ရဟန္းေတာ္ မ်ား ၀ါတြင္း သုံးလ ကာလပတ္လုံး တစ္ျခား တစ္ေနရာ သုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္ မမူဘဲ ကုိယ္ ၀ါဆုိရာ ေက်ာင္းတုိက္ အရာမ္အတြင္းမွာ ပဲ ေနထုိင္ သီတင္းသုံးၾကဖုိ႔ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ ၀ိနည္း ဥပေဒဟာ ၀ါတြင္း ကာလမွာ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဘူး ဆုိတဲ့ လူေတြ ၾကားမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်က္ နဲ႔ ဘာမွ မသက္ဆုိင္ပါဘူး။

ဘယ္သူက ဘယ္လုိ စတင္ ခဲ့တယ္၊ ဘယ္တုန္းက စၿပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိ အတိ အက် ေျပာ လုိ႔ မရ တဲ့ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရ ဆုိတဲ့ ဒီယုံၾကည္ခ်က္ ဟာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တာ ကေတာ့ ေသ ခ်ာ ပါတယ္။

ပိဋကတ္ မွာ ပါတဲ့ အခ်က္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ါတြင္း ကာလမွာ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဘူး ဆုိတဲ့ သတ္မွတ္ ခ်က္ေတြ ရွိတယ္ ဆုိရင္ ၀ါဆုိ ဖုိ႔ ပညတ္ခ်က္ေတြ မသတ္မွတ္ခ်ိန္ တုန္းက ဘယ္လုိ သတ္မွတ္ၾကသလဲ ဆုိတာ စဥ္းစား စရာပါ။

ဘုရားရွင္ ၀ါဆုိ ဖုိ႔ ၀ိနည္း ဥပေဒ သတ္မွတ္ခ်ိန္ဟာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္ မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေနာက္ပုိင္း မွ ေပၚေပါက္ခဲ့ တာပါ။ ၀ါတြင္း ကာလနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ ဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္သာ သီးသန္႔ ၀ိနည္း ဥပေဒထား ကာ ပညတ္ခ်က္ပဲ ရွိပါတယ္။

လူေတြ အတြက္ ၀ါတြင္း ကာလမွာ ဘာ မလုပ္ရဘူး၊ ဘယ္ မသြားရဘူး စတဲ့ ဥပေဒ သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ ဥပုသ္ေန႔ေတြ မွာ ဥပုသ္ သီလေစာင့္ ေစလုိ တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ အခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ 

ဒါကလည္း ၀ါတြင္း ကာလမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ါတြင္း မဟုတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ မွာ လည္း ဥပုသ္ေန႔မ်ား မွာ ဥပုသ္ သီလေစာင့္လုိ႔ ရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ ဟာ လူေတြ အတြက္ ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံ မ်ား နည္းေအာင္၊ ကိေလသာမ်ား ပါးေအာင္ က်င့္ႀကံေန ထုိင္ၾက ဖုိ႔သာ ေဟာၾကားေလ့ ရွိပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္ မျပဳရ၊ ျပဳရင္ဘာျဖစ္မယ္ ဆုိတဲ့ အထူး တလည္ ေဟာၾကား သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းမ်ား ကုိေတာ့ အိမ္ေထာင္ မျပဳရ၊ ကာမဂုဏ္ေမ ထုန္ မမွီ၀ဲရ ဆုိတာကုိေတာ့ အထူး သတ္မွတ္ ပညတ္ေတာ္မူပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အိမ္ေထာင္ေရး နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ အထူးေဟာေတာ္မူတဲ့ အခ်က္က အိမ္ေထာင္ျပဳ ၿပီး ေနာက္ ပုိင္း အိမ္ေထာင္ေရး ကုိ ဘယ္လုိ အဆင္ေျပေအာင္ ေနထုိင္ရမယ့္ အခ်က္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳသူ လင္ေယာက်္ား ဇနီးမယား တုိ႔ လုိက္နာက်င့္ႀကံရမယ့္ တာ၀န္မ်ား၊ အိမ္ေထာင္ေရး ကုိ ထိခုိက္ပ်က္ျပားေစ မယ့္အျပင္ သံသရာပါ ဒုကၡေေရာက္ေစမယ့္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား ကုိ မျပဳလုပ္ၾကဖုိ႔ ပညတ္ သတ္မွတ္ေတာ္ မူေပးတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္ အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳရမယ္၊ ဘယ္ အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဘူး ဆုိတဲ့ အခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး။
အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ ဟာ ေရွးပေ၀သဏီ ကတည္းက လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အလုပ္ပါ။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ လည္း အိမ္ေထာင္ျပဳၾကပါတယ္။ 

အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္မွ စၿပီး အနာဂါမ္ အထိ သူေတာ္စင္ေတြ လည္း အိမ္ေထာင္ျပဳၾက ပါတယ္။

ဘုရား လက္ထက္က လူသန္းေပါင္း ၇၀ေလာက္ ရွိတဲ့ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ႀကီး ဟာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ခ်ည္းပဲ သန္းေပါင္း ၅၀ ခန္႔ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီ သာ၀တၱိၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားေတြ ဟာလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳၾက ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ ဟာ ၀ါတြင္း ကုိေရွာင္ၿပီး ျပဳတယ္ ဆုိတာ ကုိ ဗုဒၶ စာေပ မွာ အထူးေဖာ္ျပ တာ မရွိၾကပါဘူး။ သူတုိ႔ အဆင္ေျပ သင့္ေလ်ာ္ခ်ိန္ မွာ ျပဳၾကမွာပါ။

ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ လည္း ၄၅ႏွစ္ ပတ္လုံး အိႏၵိယႏုိင္ငံ တစ္၀ွန္း လွည့္လည္ သီတင္းသုံး တဲ့ အခ်ိန္ ဟာ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ မွာ သီတင္းသုံးခ်ိန္ က ပုိမ်ားပါတယ္။ ဒီလုိ ဘုရားရွင္ သီတင္းသုံးခ်ိန္ မ်ားၿပီး အရိယာ သူေတာ္ စင္ အမ်ားဆုံး ရွိတဲ့ သာ၀တၳိျမိဳ႕ မွာ သတ္မွတ္ ပညတ္ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြ ဟာလည္း အ မ်ားႀကီးပါ။

အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ နဲ႔ ပတ္သက္ လုိ႔ ကာလ သတ္မွတ္ ေဟာၾကားခ်က္ ရွိခဲ့မယ္ ဆုိရင္ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ သား တုိ႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း အေၾကာင္းေတြ လည္း စာေပ မွာ အမ်ားႀကီးေတြ႔ေနရ မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မရွိခဲ့့ ပါဘူး။

ဘုရားရွင္ ဟာ လူေတြ အတြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ၊ မျပဳမႈ၊ အိမ္ေထာင္ျပဳ သင့္တဲ့ ကာလ၊ မျပဳသင့္ တဲ့ ကာ လေတြ ထက္ အိမ္ေထာင္ တစ္ခု ရဲ႕ အဆင္ေျပမႈ မေျပမႈေတြ ကုိ ပုိၿပီး ဦးစားေပး ပါတယ္။   

အိမ္ေထာင္ရွင္ ႏွစ္ ဦး တုိ႔ ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရး ခုိင္ၿမဲဖုိ႔ လုိက္နာ သင့္တဲ့ က်င့္၀တ္မ်ား ကုိသာ ဦးစားေပးေဟာေတာ္ မူ ပါတယ္။

ဒီလုိဆုိရင္ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တဲ့ ဒီ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ ဆုိတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ ဟာ ျမန္မာျပည္ မွာ ဘာေၾကာင့္ ေလးေလး နက္နက္ ရွိေနၾကတာလဲ လုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ဒီ အခ်က္ ကေတာ့ ေရွး အစဥ္ အလာ ကတည္း က အ႐ုိးစဲြလာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။

 ေရွးက လူႀကီး သူမ မ်ားဟာ ဘုရားသာသနာ ကုိ အလြန္ သတ္၀င္ ယုံၾကည္ၾကၿပီး ဘာသာေရးကုိ အထူး အေလးထားတဲ့ သူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ မ်ား ၀ါတြင္း ကာလ ၀ါဆုိ ၀ါကပ္ျပဳၾကတဲ့ အခ်ိန္ မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္တဲ့ လူေတြ အေနနဲ႔ လည္း ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံမ်ား နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ဒီ အိမ္ေထာင္ျပဳ သားေမြးျခင္း ကိစၥမ်ား ကုိ မလုပ္ၾကဘဲ တစ္ႏွစ္ ပတ္လုံး အလုပ္ မ်ား နဲ႔သာ အခ်ိန္ကုန္ေနၿပီး မုိးတြင္းကာလ မွာသာ အနား ရၾကတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား မ်ားမ်ား လုပ္ျဖစ္ၾကဖုိ႔ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရင္း ၀ါတြင္း ကာလမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ အထူးတလည္ မျပဳလုပ္ ၾကျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ စဥ္းစားမိတာက ၀ါတြင္းကာလ ဟာ မုိးရာသီ ကာလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မဂၤလာ အခမ္း အနား မ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ဖုိ႔ အတြက္ မိုး အဆက္မျပတ္ ရြာမႈက အခက္ အခဲျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္း တစ္ခုျဖစ္ေစ သလုိ မုိးရာသီ ကာလ သီးႏွံ စပါး စုိက္ပ်ိဳးထားခ်ိန္ မ်ားျဖစ္လုိ႔ စား၀တ္ေနေရး အရလည္း အခက္အခဲ ျဖစ္ႏုိင္ တဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မုိးတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ မျပဳလုပ္ၾက ဘဲ ေရွာင္ ၾကဥ္ၾကတာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ အစဥ္ အလာ မ်ားဟာ အခုေခတ္ေရာက္လာတဲ့ အခါ မွာေတာ့ ေဗဒင္ ယၾတာ ဓာတ္႐ုိက္ ဓာတ္ဆင္ ဆရာမ်ား ရဲ႕ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ပဲ တစ္ခုခုျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ အိမ္ေထာင္ေရးပဲ မတည္ၿမဲေတာ့ သလုိ၊ တစ္ခုခု ပဲ ထျဖစ္ေတာ့မလုိ ေျပာဆုိေဟာေျပာလာၾကရာ က ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဆုိတဲ့ အစဥ္ အလာ ယုံၾကည္မႈႀကီး က လႊမ္းမုိးသက္ေရာက္ လာခဲ့ၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘယ္ အခ်ိန္ အိမ္ေထာင္ျပဳျပဳ အိမ္ေထာင္ျပဳသူ ႏွစ္ဦး ရဲ႕ အေနအထား ကုိ လုိက္ၿပီး အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ မေျပမႈဆုိတာ ျဖစ္ၾကတာပါ။ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳမိလုိ႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ မေျပမႈ ျဖစ္ရတယ္ဆုိတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။

၀ါပ မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳသူေတြလည္း အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆ           နာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ တာ၀န္ ကုိယ္စီေက်ပြန္ ၿပီး အက်င့္သီလ ေကာင္းမြန္ေနမႈ ကသာ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈ က အဓိကမက်ပါဘူး။ 

ဒါေပမယ့္ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ယုံၾကည္မႈ ဟာ အလြန္အင္မတန္ ေဖ်ာက္ဖုိ႔ ခက္လွပါတယ္။

အခုဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္၀ွန္းလုံး လုိလုိ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈကုိ ေရွာင္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဒါကုိ ဆန္႔က်င္ၿပီး ေဖာက္ထြက္ ဖုိ႔က အခ်ိန္ အမ်ားႀကီး ယူရမယ့္ အေနအထား ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဒီလုိ အိမ္ေထာင္ျပဳ  သားေမြးကိစၥမ်ိဳး ဆုိတာဟာလည္း ဗုဒၶဘာသာ ရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ေရး အရ ၾကည့္ရင္ အေရးႀကီး တဲ့ အခ်က္မဟုတ္ပါဘူး။

ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံ ကုိ အားေပးတဲ့ သေဘာမ်ိဳးလည္း သက္ေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီလုိ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဆုိတဲ့ အယူႀကီး ရွိေနၾကေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘက္ကေရာ လူႀကီး သူမမ်ား ဘက္ကပါ အထူး တလည္ အေရးေပးၿပီး ေျပာဆုိ တြန္းလွန္ျခင္း မျပဳၾကျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရတဲ့ အတြက္ သံသရာ ဒုကၡျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္ မဟုတ္ႏုိင္လုိ႔ ဒီအေပၚမွာ အထူး အေလးထားျခင္း မရွိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဘက္ ကလည္း ဗုဒၶဘာသာ ယုံၾကည္မႈ အားေကာင္း လွတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဟာ သံဃာေတာ္မ်ား အေလးအနက္ ထားရာ ၀ါတြင္း ကာလမွာ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြေတာင္ ဒီလုိေနၾကတာ မဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မ်ားလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳ သားေမြးျခင္းမ်ား ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကတယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ဟာ အေကာင္း ဘက္ကၾကည့္ရင္ ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းလွတဲ့ အခ်က္ပါ။

ဒါေပမယ့္ ဒီ အခ်က္က ဘုရားေဟာလုိ႔ ၊ေဗဒင္ယၾတာ ဆရာေတြက ေျပာလုိ႔ အိမ္ေထာင္ မျပဳၾကဘူးလုိ႔ နား လည္သတ္မွတ္ ေျပာဆုိၾကတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ဘုရားရွင္ အေန နဲ႔ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဘူး ဆုိတဲ့ အခ်က္ ကုိ လုံး၀ေဟာၾကားေတာ္ မမူပါဘူး။ 

ဒီလုိ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တာ ကုိ ဘုရားေဟာ သလုိ မ်ိဳး ေျပာဆုိ သတ္မွတ္ၾကရင္လည္း အျပစ္ျဖစ္ၾက ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳျခင္း ကုိ ဘုရားေဟာလုိ႔ မျပဳ တာလုိ႔  မမွတ္ၾကဘဲ ၀ါတြင္းကာလ အခုိက္အတန္႔ေလး မွာ ကိေလသာ အာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ မ်ား နည္းေနေစ ဖုိ႔နဲ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မ်ား မ်ားမ်ား လုပ္ခြင့္ ရေစဖုိ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ မျပဳၾကျခင္း ျဖစ္တယ္ လုိ႔ လက္ခံ ယုံၾကည္လုိက္ၾကရင္ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။


 ေသခ်ာတာ ကေတာ့ ၀ါတြင္း ကာလမွာ လူေတြ လည္း အိမ္ေထာင္မျပဳရ၊ ေမထုန္ မျပဳရ၊ ရွစ္ပါး သီလ ပဲ ေဆာက္ တည္ၿပီး ေနရမယ္ ဆုိတာ သတ္မွတ္ေဟာၾကားခ်က္ မရွိပါဘူး ဆုိတာပါ။

မိမိတုိ႔ အေနျဖင့္ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက လည္း ျပဳႏုိင္ၾကပါတယ္။ ၀ါတြင္း ကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳ လုိ႔ အပါယ္ ငရဲ လားရတယ္ ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္လုိ႔ ကာေမသုမိစၧာစာရ ကံ က်ဴးလြန္ လုိ႔ အပါယ္ငရဲ လားရတာပဲ ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၀ါတြင္းကာလ နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း သည္ ဘာမွ မသက္ဆုိင္တဲ့ အတြက္ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ါဆို ခ်ိန္ေၾကာင့္ တုိ႔ေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳေရးကုိ ထိခုိက္တယ္ ဆုိတာ မေတြးၾက ဖုိ႔နဲ႔ဲ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက ၀ါတြင္း၀ါပ အဓိက မက်ဘဲ အိမ္ေထာင္ က်ၿပီး ေနာက္ပုိင္း အိမ္ေထာင္ရွင္ႏွစ္ဦး တုိ႔ရဲ႕ တာ၀န္ေက်မႈ နဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး မေဖာက္ျပန္မႈ ကသာ အဓိက က်ပါေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း တင္ျပလုိက္ ရပါတယ္။


Credit : ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ(ဒုိက္ဦး)
 ေရႊျမန္မာမ်ား

No comments:

Post a Comment