ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း ဂ်ပန္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ေသ မင္းတမန္ရထားလမ္း(Death Railway) ၏အစ ပိုင္းလမ္းပိုင္းကို ျပန္လည္ျပဳျပင္သုံးစြဲၿပီး ႏုိင္ငံျခား ၀င္ေငြရွာေဖြႏုိင္ေရးႀကိဳး စားေန ေၾကာင္းၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ ရွိသူမ်ားထံမွ သိရသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား လွေသာမြန္ျပည္ နယ္သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္ ရွိ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေသ မင္းတမန္ ရထားလမ္း အစကိုျပဳျပင္ႏုိင္ရန္အတြက္ မြန္ ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႕ထံမွ ေျမ ၆.၂ ဧကကို တင္ျပေတာင္းခံထား ေၾကာင္း သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္ စည္ ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕ကဆုိသည္။
ယင္းသို႔ေတာင္းခံ ရျခင္းရည္ ရြယ္ခ်က္မွာ ေသမင္းတမန္ ရထား လမ္း အစပိုင္းကိုကမၻာလွည့္ခရီး သြားမ်ား လာေရာက္လည္ပတ္ေစ ေရးႏွင့္မဟာမိတ္စစ္သည္ႏုိင္ငံမ်ား မွလာေရာက္ဂါရ၀ျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ ကမၻာ လွည့္ခရီးသြားမ်ားကို ဆဲြ ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
““ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကိုျပဳ ျပင္ဖုိ႔နဲ႔ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြ ကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ပန္းၿခံအပါအ၀င္ရထားလမ္းကိုျပဳျပင္လုိတဲ့ဆႏၵရွိပါတယ္။လုပ္မယ္ဆုိရင္ ေတာ့ေျမေန ရာေတြလုိတာေပါ့။ အခုက အစုိးရအဖြဲ႕ဆီကိုေျမေနရာ တင္ျပေတာင္းခံထားပါ တယ္။ အကယ္၍ ရၿပီဆုိ ရင္ေတာ့သဘာ၀ အလွေတြမပ်က္ေစဘဲနဲ႔ျမန္မာႏုိင္ငံ ရဲ႕ ဒုတိယကမၻာစစ္မွာနာမည္ေက်ာ္ ခဲ့တဲ့ ေသမင္း တမန္ရထားလမ္း ႀကီးရဲ႕အစပိုင္းကိုျပန္လုပ္ျပဳျပင္လုပ္ ေဆာင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္”” ဟု
သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာ ေရးအဖြဲ႕ဥကၠ႒ဦးမင္းမင္းလတ္က ေျပာသည္။ မြန္ေဒသခံမ်ားအေန ႏွင့္ လည္း ေသမင္းတမန္ရထား လမ္းကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေစလုိ ေသာဆႏၵရွိၾကေၾကာင္း သိရ သည္။
““ဒီေသမင္းတမန္ရထား လမ္းဆုိတာ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းတကယ္ကိုနာမည္ေက်ာ္ ခဲ့တဲ့ေနရာတစ္ခုပါ။ အခုေတာ့ ၿခံဳႏြယ္ေတြပဲရွိေနၿပီးေပၚလြင္မႈမ ရွိေတာ့ပါဘူး။ ထုိင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ် နာပူရီမွာေတာင္ဒီရထားလမ္းကို အရင္းတည္ၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီး သြားေတြက အမ်ားအျပားလာ ေရာက္ၾကတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္း က်ဆုံးခဲ့တဲ့ မဟာမိတ္ တပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြ၊သူတုိ႔ရဲ႕ေဆြမ်ိဳးေတြ ကို လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီ ရထားလမ္းကိုျပန္လည္ျပဳျပင္ေစ လုိတဲ့ ဆႏၵရွိေနပါတယ္”” ဟုေဒသ ခံတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုရန္ေနာင္ထြန္း ကေျပာသည္။
ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့စဥ္က ဂ်ပန္၏အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာၿဗိတိသွ် လက္ ေအာက္ ကျမန္မာျပည္ကို ထိန္း ခ်ဳပ္ရန္ႏွင့္ပင္လယ္ျပင္ဖက္အုပ္ စီးမႈရရန္ မလြယ္ကူေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နာဘူရီ မွျမန္မာ ႏိုင္ငံသံျဖဴဇရပ္သုိ႔ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးဆက္သြယ္ထိန္းခ်ဳပ္ ရန္ရည္ရြယ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါရထားလမ္းမွ ၂၅၈ မုိင္(၄၁၅ ကီလုိမီတာ) ရွည္လ်ား ခဲ့ၿပီး ၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္စတင္ေဖာက္ လုပ္ခဲ့သည္။ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ အနီးတြင္ ေသမင္းတမန္ မီးရထား လမ္းေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း အထိမ္း အမွတ္အေနျဖင့္ျပ တုိက္ႏွင့္ မဟာ မိတ္စစ္သခ်ႋဳင္းရွိသည္။
ယင္းစစ္သခ်ႋဳင္းတြင္ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္းက က်ဆုံး ခဲ့ေသာအဂၤလိပ္၊ ကေနဒါ၊ ၾသစေၾတးလ်၊ နယူးဇီလန္၊ အိႏိ္ၵယ၊ ျမန္မာ၊ မေလးရွား၊ နယ္သာလန္ စေသာစစ္သည္၃၆၁၇ဦးအတြက္ အ႐ုိးျပာမ်ား ကုိလည္း ျမဳပ္ႏွံထား ေၾကာင္းသိရသည္။ စစ္သခ်ႋဳင္း ကို ဒီဇင္ဘာ (၁၈) ရက္ ၁၉၄၆ တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဘုရင္ခံဆာဟူးဘတ္ရန္တုိ႔ လာ ေရာက္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ေၾကာင္းလည္း သမုိင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရသိရသည္။
မွဴးအိမ္ေဇာ္-မြန္ျပည္နယ္(ျမစ္မခ)
ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့စဥ္က ဂ်ပန္၏အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာၿဗိတိသွ် လက္ ေအာက္ ကျမန္မာျပည္ကို ထိန္း ခ်ဳပ္ရန္ႏွင့္ပင္လယ္ျပင္ဖက္အုပ္ စီးမႈရရန္ မလြယ္ကူေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နာဘူရီ မွျမန္မာ ႏိုင္ငံသံျဖဴဇရပ္သုိ႔ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးဆက္သြယ္ထိန္းခ်ဳပ္ ရန္ရည္ရြယ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါရထားလမ္းမွ ၂၅၈ မုိင္(၄၁၅ ကီလုိမီတာ) ရွည္လ်ား ခဲ့ၿပီး ၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္စတင္ေဖာက္ လုပ္ခဲ့သည္။ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ အနီးတြင္ ေသမင္းတမန္ မီးရထား လမ္းေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း အထိမ္း အမွတ္အေနျဖင့္ျပ တုိက္ႏွင့္ မဟာ မိတ္စစ္သခ်ႋဳင္းရွိသည္။
ယင္းစစ္သခ်ႋဳင္းတြင္ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္းက က်ဆုံး ခဲ့ေသာအဂၤလိပ္၊ ကေနဒါ၊ ၾသစေၾတးလ်၊ နယူးဇီလန္၊ အိႏိ္ၵယ၊ ျမန္မာ၊ မေလးရွား၊ နယ္သာလန္ စေသာစစ္သည္၃၆၁၇ဦးအတြက္ အ႐ုိးျပာမ်ား ကုိလည္း ျမဳပ္ႏွံထား ေၾကာင္းသိရသည္။ စစ္သခ်ႋဳင္း ကို ဒီဇင္ဘာ (၁၈) ရက္ ၁၉၄၆ တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဘုရင္ခံဆာဟူးဘတ္ရန္တုိ႔ လာ ေရာက္ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ေၾကာင္းလည္း သမုိင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရသိရသည္။
မွဴးအိမ္ေဇာ္-မြန္ျပည္နယ္(ျမစ္မခ)
From... Myawady News
No comments:
Post a Comment