ေအာ္တို ဂီယာအသုံးျပဳသူမ်ား ၿျမင့္မားေသာ ေတာင္အတက္မ်ားတြင္ အဲယားကြန္း မဖြင့္ပါႏွင့္၊
ေတာင္တက္ရန္ အတြက္ Second ဂီယာျဖစ္ေသာ S, 2 တို႔ျဖင့္သာ ေတာင္တက္ပါ ။
D သာပါေသာ ေအာ္တိုကားမ်ားတြင္ Manual ေျပာင္း၍ တက္သင့္ပါသည္ ။
ဒီဇယ္ Pickup ကားမ်ားႏွင့္ Manual ဂီယာသုံး အိမ္သုံး ကားငယ္မ်ားတြင္ ဂီယာကို ႀကိဳေဒါင္းပါ ။
မႏိုင္ေသာဂီယာႏွင့္ အတင္းဆြဲတက္ပါက Manual ဂီယာကားမ်ားတြင္ ကလပ္ပလိတ္ျပား မ်က္ႏွာျပင္မ်ား
ေခ်ာ္တတ္ပါသည္ ။ ၿမင့္မားေသာ ေတာင္အဆင္းတြင္လည္း ေအာ္တိုဂီယာျဖစ္ေစ Manual ဂီယာျဖစ္ေစ...
ဂီယာႀကီးျဖစ္ေသာ S, 2 စေသာ ဂီယာႀကီးျဖင့္ အနည္းဆုံးဆင္းပါ ။
အဆင္းရွည္ေသာ ေတာင္ဆင္းမ်ားတြင္ ဂီယာအေသးျဖစ္ေသာ 3, 4, D ျဖင့္ဆင္းၿပီး ဘရိတ္အား
ၾကာရွည္စြာ ေမွးထားပါက ေတာင္ဆင္းတြင္ ဘရိတ္ေပ်ာက္တတ္ပါသည္ ။
ဘရိတ္ေပ်ာက္ပါက ဘရိတ္ေအာက္က်ကာ မမိေတာ့ပါ ။ ဘရိတ္ေပ်ာက္ခဲ့ပါက မစိုးရိမ္ပဲ ဂီယာျဖင့္ထိန္းရပ္ကာရပ္ၿပီး နာရီဝက္ေက်ာ္ခန္႔နားလိုက္ပါက ဘရိတ္ နဂိုကဲ့သို႔ အေပၚျပန္တက္ကာ ေေကာင္းသြားပါလိမ့္မည္ ။
ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္း မ်က္ကြယ္ေကြ႕မ်ားတြင္ဟြန္းတီးရန္ မေမ့ပါႏွင့္ ။ ဟြန္းသံသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ေေတာင္ေကြ႕မ်ားတြင္ ႏွစ္ဖက္လုံးအတြက္ အႏၲရယ္ကာကြယ္ႏိုင္ပါသည္ ။
ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းေခ်ာက္ကမ္းပါးနားကားခ်င္ းကပ္ေရွာင္ရာ ေေဘးကာတန္းႏွင့္ တိုင္မရွိေသာေနရာမ်ားတြင္ ဖို႔ေျမသားေပၚ မနင္းပါႏွင့္ ။ မေသခ်ာပါက ရပ္ထားကာ ေရွာင္ပါ ။ ဘယ္ေမာင္းကားမ်ား မေသခ်ာပါက ရပ္ၿပီးသာ ေရွာင္သင့္ပါသည္ ။ ေေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းမ်ားတြင္ ကားႀကီးမ်ားကို ဦးစားေပးပါ ။
ကားႀကီးမ်ားသည္ ဝန္အေလးခ်ိန္မ်ားသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား ဖို႔ေျမသားမ်ားတြင္ေခ်ာက္ႏုတ္ခမ္းအထိ ကပ္သြား၍ မရပါ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကားႀကီးမ်ားအား လမ္းဦးစားေပးပါ ။
ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းမ်ားတြင္ တစ္အိအိ တက္ဆင္းေနေသာ ကားႀကီးမ်ား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစရန္ ဟြန္း တစ္တီတီ တီး၍ လမ္းမေတာင္းပါႏွင့္ ။
လမ္းလြတ္ေသာေနရာ မ်ားတြင္ လမ္းမေတာင္းသည့္တိုင္ ေေနာက္ကားအား ေက်ာ္ရန္ေနရာေပးပါလိမ့္မည္ ။ေက်ာ္မရေသာ လမ္းက်ဥ္းမ်ား လမ္းေပးမရေသာေနရာမ်ားတြင္ ဝန္အေလးျဖင့္ တက္ဆင္းေနေသာ ကားႀကီးမ်ားအား ဟြန္းသံျဖင့္ အေႏွာင့္ အယွက္မေပးပါႏွင့္ ။
ရွမ္းအေရွ႕ ကိုးေကြ႕ေတာင္ကဲ့သို႔ အတက္မ်ားတြင္ ကားႀကီးမ်ားသည္ ညာေကြ႕မ်ားတြင္ ေကြ႕၍ မလြတ္ေသာေၾကာင့္ ဘယ္ဘက္ယာဥ္ေၾကာမွ ပန္းေကြ႕တတ္ပါသည္ ။
ထို႔ေၾကာင့္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အေကြ႕မ်ားတြင္ ကားႀကီး ဘယ္ေၾကာယူေကြ႕ပါက ကားငယ္မ်ား ဘယ္ေၾကာမွ
ေျဖးညႇင္းစြာဆင္း၍ လမ္းေပးပါ ။ ဝန္အေလးတင္ထားေသာ ကားႀကီးမ်ားသည္ ရပ္ၿပီးမွ အေကြ႕တင္ျပန္တက္ပါကအခန္႔မသင့္ပါက ေနာက္ကေရာင္းေႂကြျခင္း ၊ ကလပ္ပလိတ္ကုန္ျခင္း ၊ ရွပ္မ်ားက်ိဳးျခင္းျဖစ္တတ္ပါသည္။
ေတာင္တက္မ်ားတြင္ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္သာ တက္ျခင္းသည္ ကားအင္ဂ်င္ကို ဝန္႐ုန္းရ သက္သာေစၿပီး အႏၲရာယ္ကင္းပါသည္ ။ အတက္ အေကြ႕မ်ားတြင ေေခ်ာက္ကမ္းပါးဘက္မွ ပန္းေကြ႕ရပါက အရွိန္ႀကိဴေလ်ာ့ထားပါ ။
အေကြ႕မႏိုင္ပါက တစ္ဘက္ေခ်ာက္ႏုတ္ခမ္း အထိ ပါသြား တတ္ကာ အႏၲရာယ္ ရွိ ပါသည္ ။ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္ းမ်ားတြင္ မိတ္ေဆြတို႔ ကားမ်ား ေခတၱ နားလိုပါကမ်က္ကြယ္ေကြ႔ ေနရာမ်ားႏွင့္ လမ္က်ဥ္းေသာေနရာမ်ားကို ေေရွာင္ၿပီး လမ္းက်ယ္ေသာေနရာတြင္သာနားပါ ။
မည္မွ်ျမင့္မားေသာ ေတာင္ပင္ျဖစ္ပါေစ အိမ္စီးကားမ်ားသည္ ရပ္ၿပီး ျပန္တက္ရာတြင္ ယခုေခတ္ကားမ်ား သည္ သာသာယာယာပင္ တက္ႏိုင္ၾကပါသည္ ။ ဒါေၾကာင့္ မေသခ်ာေသာေနရာမ်ားတြင္ ရပ္ၿပီး ေရွာင္ေပးပါ။
မိတ္ေဆြကားအႏၲရာယ္ ကင္းေအာင္ေမာင္းၿပီး အျခားကားမ်ားလည္း အႏၲရယ္မျဖစ္ေအာင္ ဂ႐ုျပဳ ေမာင္းႏွင္ေပးပါရန္ လိုအပ္ပါသည္ ။
ခရီးမထြက္ခင္... ပန္ကာႀကိဳး...
အင္ဂ်င္ဝိုင္...
ဂီယာဝိုင္...
ဘရိတ္ဆီ...
ေရတိုင္ကီ Coolant...
ပါဝါဆီ...
ေရသုတ္တံႏွင့္ မွန္ေဆးရည္...
ကားဟြန္း...
တိုင္မင္ႀကိဳး...
ဘရိတ္ရႈးႏွင့္ ေအာက္ပိုင္းစစ္ေဆးရန္ မေမ့ပါႏွင့္...
ေလစစ္မ်ား မေကာင္းပါက
အသစ္လဲလွယ္ၿပီးမွ ခရီးထြက္ပါ ။
ကားတာယာရက္စြဲမ်ားကို ခရီးမထြက္ခင္ ေအေသအခ်ာ စစ္ေဆးပါ ။
တာယာ ပန္း ေကာင္း မေကာင္း စစ္ေဆးပါ ။
တာယာရက္စြဲသည္ ၄ ႏွစ္အထိသာ စိတ္ခ်ရပါသည္။
ခ်စ္မိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး
လိုရာခရီးသို႔ ေခ်ာေမာစြာ ေရာက္ၾကပါေစ...
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္………
(ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းသာျဖစ္ပါသည္)
႐ိုေသစြာျဖင့္ Credit : ကိုတိုး(အြန္လိုင္းကားဝပ္ေရွာ့)
No comments:
Post a Comment