ကား ၀ပ္ ေရွာ့ ဆ ရာ ေတြ ေျပာ ျပ ထား တဲ့ သင့္ ကား ကို ဘယ္ ေတာ့ မွ မ လုပ္ သင့္ တဲ့ အ ခ်က္ ( ၁၀ ) ခ်က္ ။
ယေန႔ေခတ္ ကားေတြဟာ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရတဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေတြရွိေနပါၿပီ ။ ၿပီးေတာ့ ကြန္ျပဴတာ ေတြကလည္း အားလုံးကိုေခ်ာမြတ္ေအာင္ သြားေစႏိုင္ဖို႔၊ လြဲမွားေနတဲ့ အမိန္ေပးမႈေတြကေန ျဖစ္ေစတဲ့ ကားပိတ္ျခင္းေတြ ၊ကားေမာင္းသူေတြကို ဘာေတြျဖစ္လာမယ္ဆိုတဲ့ ျငင္းဆိုႏိုင္ စြမ္းေတြက ေကာင္းတာေတြျဖစ္လာေစဖို႔အတြက္ ဦးတည္ေနပါတယ္ ။
၁။ အင္ဂ်င္ကို ကားေမာင္းေနရင္ မပိတ္ပါနဲ႔
အကယ္၍ သင္ဟာ အျမန္ဆုံး အလ်င္နဲ႔ေမာင္ေနရင္းနဲ႔ မေတာ္တစ္ဆ အင္ဂ်င္ပိတ္မိသြားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွေတာ့ မေကာင္းတာျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ယေန႔ေခတ္ကားေတြက ထိုကဲ့ သို႔ အေျခအေနေတြအတြက္ ေဘးကင္းေစမယ့္နည္းလမ္းေတြ ထည့္သြင္းေပးထားတဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ပါ၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ေနပါေစ မပိတ္တာဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ ။
၂။ ေမာင္းေနရင္း ကားေနာက္ျပန္ဆုတ္ ဂီယာ မထိုးပါနဲ႔
ကားေမာင္းေနရင္းနဲ႔ ေနာက္ျပန္ဆုတ္တဲ့ ဂီယာကို ေျပာင္းလိုက္တာဟာ သင့္ကား ကြန္ျပဴတာ ကေတာ့ တုံျပန္မႈေပးမွာ မဟုတ္ေတာ့ ဘာမွျဖစ္ေစမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အေတြး ၿဖစ္ပါတယ္ ။
၃။ ေမာင္းေနရင္း ရပ္နားျခင္း ဂီယာမထိုးပါနဲ႔
မစမ္းၾကည့္ပါနဲ႔၊ သင့္ကား ကြန္ျပဴတာဟာ လုံၿခဳံေစဖို႔အတြက္ အမိန္ေပးမႈကို ျငင္းဆန္မွာျဖစ္ ပါ တယ္ ။ ကြဲလြဲတဲ့ အမိန္ေတြဟာ သင့္ကားကို ထိခိုက္မႈေတြျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။
၄။ စက္ႏႈိးေသာ့ကို ေသာ့တံေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ တြဲမထားပါနဲ႔
ေသာ့ေတြ အမ်ားႀကီး တြဲထားတာက စက္ႏႈိးေသာ့ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ကို တိုးေစၿပီး ေသာ့တပ္တဲ့ အေပါက္ ကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကားေသာ့မွာ ေသာ့ႏွစ္ေခ်ာင္းတြဲေလာက္ ပဲ ထားပါ ။
၅။ ဆီေျပာင္းပါ
ထုတ္လုပ္သူေတြၫြန္ၾကားထားတဲ့ ဆီဘယ္လိုေျပာင္းရမလဲ ဆိုတာကို လိုက္နာပါ ။အေၾကာင္း ရွိပါ တယ္ ။. မ်ားေသာအားျဖင့္ ကားသစ္ေတြဟာ စက္႐ုံက မထုတ္မီ ပါးလႊာတဲ့ဆီကို သုံးပါ တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ၁၀၀၀ ကီလိုမီတာေမာင္းၿပီးရင္ေတာ့ ဆီေျပာင္းပါ ။
၆။ အင္ဂ်င္ကို ဆီ အျပည့္မျဖည့္ပါနဲ႔
အင္ဂ်င္ရဲ႕ ဆီေလွာင္ကန္မွာ ျပည့္မျပည့္ေဖာ္ျပတဲ့ အရာ ပါပါတယ္၊ ျပည့္ၿပီ ဆိုတဲ့ အၫြန္းအထိ ပဲျဖည့္ပါ၊ လွ်ံေအာင္ျဖည့္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ က်ရႈံးမႈနဲ႔ အတူ ကားရဲ႕ေထာင့္ေတြကေန မီးခိုးေတြ ထြက္လာပါလိမ့္မယ္ ။
၇။ ဆီလုံးဝ ကုန္သြားတဲ့အထိ မေစာင့္ပါနဲ႔
သန္႔ပါတယ္ ဆိုတဲ့ ဆီေတြေတာင္ အမႈန္ေတြ ပါလာၿပီး ထိုအမႈန္ေတြကို ကမာၻေျမႀကီးက ဆြဲ ထား တာေၾကာင့္ ေအာက္ဖက္မွာ အနယ္ထိုင္ေနတာပါ ။ အကယ္၍ မီးခိုးေတြထြက္တဲ့ အထိ ေမာင္းၿပီး သုံးလိုက္တယ္ဆိုရင္ အႂကြင္းအက်န္ေတြ အေနနဲ႔ ၎အမႈန္ေတြ ကပ္က်န္ေနပါ လိမ့္ မယ္ ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ ဆီဒိုင္ခြက္မွာ ဆီကုန္ခါနီး တစ္လက္မေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆီသြားျဖည့္သင့္ပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့ ၎ဟာ စိုစြတ္တဲ့ စက္ေတြ ၿဖစ္ တဲ့အတြက္ အၿမဲတမ္းႏွစ္ျမဳပ္ေနေအာင္ ထားမွ အဆင္ေျပမွာပါ ။
၈။ အခ်က္ေပး သေကၤတေတြကို ဂ႐ုမျပဳဘဲ မေနပါနဲ႔
ကား တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုမွာ အခ်က္ျပ သေကၤတေတြဟာ မတူပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေတာ့ အေရာင္ေလးေတြနဲ႔ပါ၊ အစိမ္းေရာင္ (တစ္ခါတစ္ေလ အျပာေရာင္) သေကၤတဟာ တစ္ခုေသာ စနစ္က အသက္ဝင္ေနၿပီ ဆိုတာျပပါတယ္၊ အဝါေရာင္ကေတာ့ တစ္ခုခု လုပ္ေပး ရမယ္၊ စစ္ေဆးရမယ္ ဆိုတာကိုျပပါတယ္၊ အနီေရာင္ ကေတာ့ အခ်ိဳ႕ေသာ အမ်ိဳးအစားတူတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥေတြကိုၫြန္ျပေနၿပီး သင့္ကားဟာ လက္တစ္ေလာမွာ ေမာင္းႏွင္လို႔ မရေၾကာင္း ကို ဆိုလိုၿပီး သင္လုပ္ေနတဲ့အရာ တစ္ခုကို ရပ္သင့္ေၾကာင္းဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကားရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းေရွ႕ရွိ ဒိုင္ခြက္ေပၚမွာ အခ်က္ေပးခ်က္ မီးေလးေတြ ေပ်ာက္မသြားဘူး ဆိုရင္ေတာ့ စက္ျပင္ဆရာ ဆီကို ခ်က္ျခင္းပဲ ဖုန္းဆက္ လိုက္ပါ ။
၉။ တာယာေလေလ်ာ့႔ မေလ်ာ့ၾကည့္ပါ
ေနာက္ထပ္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ တစ္ခုပါ၊ တာယာကို အၿမဲၾကည့္ၾကည့္ေပးပါ ။ အကယ္ ၍ သင္ဟာ တာယာေလေလ်ာ့ေနတယ္ ဆိုတာ ခံစားမိတယ္ဆိုရင္ ဒါမွမဟုတ္ တာယာ ဟာ ပန္႔ကိတ္လို မ်ိဳး ျပားေနၿပီဆိုရင္ တာယာ အျပားႀကီးနဲ႔ မေမာင္းသင့္ ပါဘူး ။ အႏၲရာယ္ မ်ားပါတယ္၊ ဒီေတာ့ တာယာ လဲတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလထိုးတာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ေပးသင့္ပါ တယ္ ။
၁၀။ ဘီးေတြရဲ႕ဟန္ခ်က္ကို ၾကည့္ေပးပါ
အကယ္၍ သင္ဟာ အတားအဆီး တစ္ခုကို တိုက္မိတယ္ ဆိုရင္ (လုပ္စမ္းပါ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အကုန္လုံး တိုက္မိဖူးပါတယ္၊) ကားကို ကားျပင္ဆိုင္ ပို႔ပါ၊ ၿပီးေတာ့ စက္ျပင္ဆရာ ကို ဟန္ခ်က္နဲ႔ ေျဖာင့္တန္းမႈ ရွိမရွိ ေမးၾကည့္ပါ၊ အကယ္၍ ဘီးေတြဟာ ဟန္ခ်က္ မညီဘူးဆိုရင္ သင့္ကားကို ေကာင္းေကာင္း ထိန္းလို႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ညႇိပါ၊ ဝမ္းနည္းေစမႈေတြထက္ စာရင္ေတာ့ ပိုလုံၿခဳံ ပါတယ္ ။
(ကူးယူမွ်ေဝပါသည္)
#Htoo Aunt Wan
#Car City
#Credit-မူရင္းေရးသားသူ
#Credit photo from google
No comments:
Post a Comment