'' ခုနက စင္ေပၚစကားတက္ေျပာတဲ့ ေမာင္ေလး မဟုတ္လား '
'' ဟုတ္ကဲ့ပါ အစ္မ ''
'' တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာ First ရထားတဲ့သူ ဆုိေတာ့ ေမာင္ေလး စကားက သူတုိ ့ အတြက္ သိပ္အေရးပါတယ္...
ေမာင္ေလးေပးတဲ့ အႀကံရဲ့ ဆုိးျခင္းေကာင္းျခင္းကုိ သူတုိ ့ ခံစားရလိမ့္မယ္...''
ေမာင္ေလးေပးတဲ့ အႀကံရဲ့ ဆုိးျခင္းေကာင္းျခင္းကုိ သူတုိ ့ ခံစားရလိမ့္မယ္...''
'ဟုတ္ကဲ့ ကြ်န္ေတာ္လက္ခံပါတယ္''
''ေမာင္ေလးက ေျပာတယ္ ... ဆယ္တန္းစာကုိ သင္တာ ဆယ္တန္းစာကုိ တတ္ေျမာက္ေအာင္လုိ ့ ေျပာတယ္ ။ လက္ရွိမွာက ဆယ္တန္းစာေမးပြဲဟာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္ အတြက္ ဂိတ္ တံခါးလုိျဖစ္ေနတယ္...
အမ်ားစုဟာ ဆယ္တန္းစာကုိ အမွန္တစ္ကယ္ တတ္ေျမာက္ဖုိ ့ ထက္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းယူျပီး လုိင္းေကာင္းေကာင္းကုိ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရဖုိ ့ႀကိဳးစားေနႀကတယ္ ။
အရွိတရား ဟာ အမွတ္ေကာင္းမွ လုိင္းေကာင္းရမွာ ...
ဒါေႀကာင့္ လုိင္းေကာင္းရဖုိ ့ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားႀကမွာပဲ...
ေမာင္ေလးလည္း ဒီပညာေရး စနစ္နဲ ့ first ၿဖစ္လာခဲ့တာကုိး...
ဒါေႀကာင့္ လုိင္းေကာင္းရဖုိ ့ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားႀကမွာပဲ...
ေမာင္ေလးလည္း ဒီပညာေရး စနစ္နဲ ့ first ၿဖစ္လာခဲ့တာကုိး...
ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းခဲ့ရင္ ေမာင္ေလးလည္း first ၿဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ''
''က်ေနာ္ first ရခဲ့တယ္... က်ေနာ္ေျဖတဲ့ႏွစ္္မွာ က်ေနာ္ စာအတတ္ဆုံးပါလုိ ့ အဓိပၸာယ္ မရသလုိ က်ေနာ္ အေအာင္ျမင္ဆုံးပါ လုိ ့လည္း အဓိပၸာယ္မရဘူး. ။
ေျဖျပီးခဲ့တဲ့အထိေတာ့ First ရေအာင္လုပ္မယ္ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ ႀကိဳးစားခဲ့တာပဲ...
ေနာက္ေတာ့မွ က်ေနာ္ေတြးျဖစ္လာတာက... First ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ ဆုိတာပဲ ။
ေနာက္ေတာ့မွ က်ေနာ္ေတြးျဖစ္လာတာက... First ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ ဆုိတာပဲ ။
လူသိမ်ားလာတယ္... ဒါဟာ popular ပါ... Success မဟုတ္ဘူး ။
ခက္ဆစ္ေတြ ၏ သည္ ၍ မလြဲ က်က္ခဲ့မိတယ္... ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ က်ေနာ္ သိပ္ပင္ပန္းခဲ့တယ္...
က်ေနာ္ ဆရာဝန္မျဖစ္ခ်င္ဘူး ၊ အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ခ်င္ဘူး... က်ေနာ္ျဖစ္ခ်င္တာ စာေရးဆရာ...
ခက္ဆစ္ေတြ ၏ သည္ ၍ မလြဲ က်က္ခဲ့မိတယ္... ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ က်ေနာ္ သိပ္ပင္ပန္းခဲ့တယ္...
က်ေနာ္ ဆရာဝန္မျဖစ္ခ်င္ဘူး ၊ အင္ဂ်င္နီယာမျဖစ္ခ်င္ဘူး... က်ေနာ္ျဖစ္ခ်င္တာ စာေရးဆရာ...
က်ေနာ့္႔ဝါသနာကုိ က်ေနာ္ သိႏွင့္ေနျပီးသား... ဒါေပမယ့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းရဲ့ pressure ေအာက္မွာ ျပင္ပ စာေပကုိ အာရုံစုိက္ခြင့္ မရဘူး... ။
က်ေနာ့္႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ရုိးရုိးပဲေအာင္တယ္...
က်ေနာ့္႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ရုိးရုိးပဲေအာင္တယ္...
သူက guitar တစ္အား တီးခ်င္တဲ့ေကာင္... အခ်ိန္ျပည့္ ဂစ္တာေလးနဲ ့...
သူက ဒီ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကုိ သူ ့ဝါသနာေနာက္ သူစီးေျမာရင္း သက္ေတာင့္သက္သာေလး ေအာင္လာတာ....။
သူက ဒီ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကုိ သူ ့ဝါသနာေနာက္ သူစီးေျမာရင္း သက္ေတာင့္သက္သာေလး ေအာင္လာတာ....။
သူက က်ေနာ့္႔ကုိ ေမးခြန္းေမးတယ္
ေႏြဦးကာလ ျမဴ ထေသာခါ ကုိ ဘယ္လုိနားလည္လဲတဲ့...။
တ်ာခ်င္းျဖစ္ေႀကာင္း ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာေရးေႀကာင္း ထန္းတက္သမား မိသားစုရဲ့ ဘဝကုိ သရုပ္ေဖာ္ျခင္း ၿဖစ္ေႀကာင္း စာထဲက ပါတဲ့အတုိင္း သူ ့ကုိ ေျပာျပမိတယ္...။
ေႏြဦးကာလ ျမဴ ထေသာခါ ကုိ ဘယ္လုိနားလည္လဲတဲ့...။
တ်ာခ်င္းျဖစ္ေႀကာင္း ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာေရးေႀကာင္း ထန္းတက္သမား မိသားစုရဲ့ ဘဝကုိ သရုပ္ေဖာ္ျခင္း ၿဖစ္ေႀကာင္း စာထဲက ပါတဲ့အတုိင္း သူ ့ကုိ ေျပာျပမိတယ္...။
သူက ေခါင္းခါျပျပီး ငါေမးတာ အဲ့ဒီလုိ မဟုတ္ဘူးတဲ့....။
ေခတ္ကုိႏႈိင္းယွဥ္မယ္ ဆုိရင္ သူတုိ ့ေခတ္မွာလည္း entertainment သေဘာေလးေတြ ရွိသတဲ့ဗ်ာ ။
ဒါနန္းတြင္းက ျပည္သူကုိ ျပန္ေဖ်ာ္ေျဖေပးတာ မ်ိ ဳးျဖစ္ႏုိင္တယ္တဲ့...။
ေခတ္ကုိႏႈိင္းယွဥ္မယ္ ဆုိရင္ သူတုိ ့ေခတ္မွာလည္း entertainment သေဘာေလးေတြ ရွိသတဲ့ဗ်ာ ။
ဒါနန္းတြင္းက ျပည္သူကုိ ျပန္ေဖ်ာ္ေျဖေပးတာ မ်ိ ဳးျဖစ္ႏုိင္တယ္တဲ့...။
အင္မတန္ ပူအုိက္တဲ့ အညာေဒသေႏြရာသီဟာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ အတိပဲ... ဒီလုိ အခ်ိန္အခါမ်ိ ဳးမွာ ေက်းလက္ေန ထန္းတက္ သမားမိသားစုရဲ့ မျပည့္စုံမႈေလးကုိ ကရုဏ ရသမွာ ဟာသေလးေႏွာရင္း ဘုရင့္နားေတာ္ေပါက္ေအာင္ ရည္ရြယ္တာမ်ိ ဳး မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလားတဲ့ ။
ဟုတ္တယ္ ဒါ ကဗ်ာ ဒါ အႏုပညာ
ဒါဟာ စာသက္သက္ မဟုတ္ဘူး
က်က္မွတ္ဖုိ ့မဟုတ္ဘူး ဒါဟာ ခံစားဖုိ ့
The whole burma first ရမယ့္သူက မသိခဲ့ဘူး... ဆယ္တန္းကုိ ရုိးရုိးေအာင္မယ့္သူက သိေနတယ္....။
ဒါဟာ စာသက္သက္ မဟုတ္ဘူး
က်က္မွတ္ဖုိ ့မဟုတ္ဘူး ဒါဟာ ခံစားဖုိ ့
The whole burma first ရမယ့္သူက မသိခဲ့ဘူး... ဆယ္တန္းကုိ ရုိးရုိးေအာင္မယ့္သူက သိေနတယ္....။
သူ စာေလ့လာခဲ့တယ္ ။
သူေလ့လာသမ်ွဟာ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းဖုိ ့ ရည္ရြယ္ပုံ မရဘူး ။
အႏုပညာကုိ အႏုပညာလုိ ခံစားဖုိ ့လုိ ့ သူကေတြးတယ္...။
သူေလ့လာသမ်ွဟာ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းဖုိ ့ ရည္ရြယ္ပုံ မရဘူး ။
အႏုပညာကုိ အႏုပညာလုိ ခံစားဖုိ ့လုိ ့ သူကေတြးတယ္...။
စာေမးပြဲကေမးတာကုိ က်ေနာ္ေျဖႏုိင္ခဲ့တယ္...
ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာေပးတာကုိ က်ေနာ္ လုံးဝမရခဲ့ဘူး ။
အစ္မ... ဆယ္တန္းသင္ရုိးဟာ က်ေနာ္တုိ ့ကုိ စာေမးပြဲေျဖဖုိ ့တစ္ခု တည္း ရည္ရြယ္ထားတာမဟုတ္ဘူး
တစ္ခ်ိဳ႔ စာေတြဟာ အႏုပညာ
တစ္ခ်ိဳ႔ စာေတြဟာ အႀကံျပဳစာ
တစ္ခ်ိဳ႔ စာေတြဟာ ေဆြးေႏြးတဲ့စာ...။
ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာေပးတာကုိ က်ေနာ္ လုံးဝမရခဲ့ဘူး ။
အစ္မ... ဆယ္တန္းသင္ရုိးဟာ က်ေနာ္တုိ ့ကုိ စာေမးပြဲေျဖဖုိ ့တစ္ခု တည္း ရည္ရြယ္ထားတာမဟုတ္ဘူး
တစ္ခ်ိဳ႔ စာေတြဟာ အႏုပညာ
တစ္ခ်ိဳ႔ စာေတြဟာ အႀကံျပဳစာ
တစ္ခ်ိဳ႔ စာေတြဟာ ေဆြးေႏြးတဲ့စာ...။
ဟင္း.. က်ေနာ္တုိ ့ကေတာ့ ဘာလာလာ က်က္စာပဲ...
ဆရာႀကီး မဟာေဆြေရးတဲ့
''မွန္ကန္ျခင္း နဲ ့ရဲရင့္ျခင္း '' ဟာ က်က္ဖုိ ့ မဟုတ္ဘူး... မေႀကာက္တရား ေဆာင္းပါးေတြကုိ သူ ့အျမင္ သူ႔ ရႈေထာင့္ေတြနဲ ့ မ်ွေဝခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး မဟာေဆြေခၚ ေနသူရိန္ ကေလာင္ရွင္ဟာ သူ ့စာေတြကုိ က်က္ေျဖေစဖုိ ့ ရည္ရြယ္ခဲ့တာ မဟုတ္ ဘူး...။
ဆရာႀကီး မဟာေဆြေရးတဲ့
''မွန္ကန္ျခင္း နဲ ့ရဲရင့္ျခင္း '' ဟာ က်က္ဖုိ ့ မဟုတ္ဘူး... မေႀကာက္တရား ေဆာင္းပါးေတြကုိ သူ ့အျမင္ သူ႔ ရႈေထာင့္ေတြနဲ ့ မ်ွေဝခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး မဟာေဆြေခၚ ေနသူရိန္ ကေလာင္ရွင္ဟာ သူ ့စာေတြကုိ က်က္ေျဖေစဖုိ ့ ရည္ရြယ္ခဲ့တာ မဟုတ္ ဘူး...။
ကဗ်ာကုိ အလြတ္ရေအာင္က်က္တုိင္း ကဗ်ာကုိ ခ်စ္ပါတယ္လုိ ့ အဓိပၸာယ္မရ ဘူး...
ဝန္ခံရရင္ ဂစ္တာသမားေလးကုိ က်ေနာ္ သိပ္အားက်တာ....
ဝန္ခံရရင္ ဂစ္တာသမားေလးကုိ က်ေနာ္ သိပ္အားက်တာ....
သူက ယူသေလာက္ ရခဲ့တဲ့ေကာင္...
သူက leisure ကဗ်ာေလးနဲ ့ feel ခံတတ္တယ္...။
သူက leisure ကဗ်ာေလးနဲ ့ feel ခံတတ္တယ္...။
က်ေနာ့္မွာေတာ့ ကဗ်ာသာ အလြတ္ရခဲ့တာ ကဗ်ာရဲ့ အဓိပၸာယ္ကုိ ႏွလုံးသားက မခံစားတတ္ခဲ့ဘူး ။
''What is this life if full of care
we have no time to stand and stare'' တဲ့...
''What is this life if full of care
we have no time to stand and stare'' တဲ့...
အဲ့ဒီ ကဗ်ာကုိ မရပ္မနား က်က္ခဲ့တယ္ ။
အခုေတာ့ ရယ္မိတယ္ သိလား ....
relax ယူသင့္ေႀကာင္းျပတဲ့ ကဗ်ာေလးကုိ ေမာပန္းစြာ က်က္မိခဲ့တဲ့ အျဖစ္ကုိ ရယ္ခ်င္ေနမိတယ္...''
အခုေတာ့ ရယ္မိတယ္ သိလား ....
relax ယူသင့္ေႀကာင္းျပတဲ့ ကဗ်ာေလးကုိ ေမာပန္းစြာ က်က္မိခဲ့တဲ့ အျဖစ္ကုိ ရယ္ခ်င္ေနမိတယ္...''
'' ဒီလုိ လုပ္ခဲ့လုိ ့ ဒီလုိ first ၿဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား''
''အစ္မ သုတစြယ္စုံေတြ ဖတ္ျဖစ္လားမသိဘူး ေမာင္သိန္းလြင္ ဘာသာျပန္တဲ့ Believe it or not ယုံခ်င္ယုံ မယုံခ်င္ေနထဲမွာလည္း ပါေလ့ ရွိပါတယ္ ။
ကမာၻ ့လက္သည္း အရွည္ဆုံး လူသားတဲ့ ...
ကမာၻ ့လက္သည္း အရွည္ဆုံး လူသားတဲ့ ...
ဂင္းနစ္ မွတ္တမ္းဝင္ထားတယ္... လက္သည္းႀကီးေတြက တြန္ ့လိမ္ ရွည္လ်ွားေနတယ္... ။
ဂင္းနစ္ ဝင္ခ်င္တာ တစ္ခုတည္းနဲ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒုကၡိတျဖစ္ေအာင္ လုပ္တဲ့ သူေတြ...သူတုိ ့ ကေတာ့ ႀကံဖန္ ဂုဏ္ယူႀကတာေပါ့... တစ္ကမာၻလုံးမွာ ငါလက္သည္း အရွည္ဆုံးဆုိျပီး...။
ဂင္းနစ္ ဝင္ခ်င္တာ တစ္ခုတည္းနဲ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒုကၡိတျဖစ္ေအာင္ လုပ္တဲ့ သူေတြ...သူတုိ ့ ကေတာ့ ႀကံဖန္ ဂုဏ္ယူႀကတာေပါ့... တစ္ကမာၻလုံးမွာ ငါလက္သည္း အရွည္ဆုံးဆုိျပီး...။
အစ္မေတြးႀကည့္......
ေန ့စဥ္ေနထုိင္ ရွင္သန္မႈမွာ ဒီေသာက္ေရးမပါတဲ့ လက္သည္း ရွည္ႀကီးေတြက ဘယ္ေလာက္ အေႏွာက္ အယွက္ ေပးေနမလဲ... ရုိးရုိးသားသားေျဖႀကည့္ပါ ။
ေန ့စဥ္ေနထုိင္ ရွင္သန္မႈမွာ ဒီေသာက္ေရးမပါတဲ့ လက္သည္း ရွည္ႀကီးေတြက ဘယ္ေလာက္ အေႏွာက္ အယွက္ ေပးေနမလဲ... ရုိးရုိးသားသားေျဖႀကည့္ပါ ။
ႀကည့္လုိ ့ ေရာ တင့္တယ္ရဲ့လား...
ေနာက္ျပီး ဘယ္သူ ့အတြက္ အက်ိ ဳး ရွိလဲ...
ဇြဲရွိတယ္ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈ ရွိတယ္ ယုံႀကည္ခ်က္ ရွိတယ္...
ဒါေပမယ့္ အမ်ားေကာင္းဖုိ ့အတြက္ မဟုတ္သလုိ သူေကာင္းဖုိ ့လည္း မဟုတ္ဘူး... ရူးေႀကာင္ မူးေႀကာင္ ကမာၻေက်ာ္လုိမႈ အတြက္...
ေနာက္ျပီး ဘယ္သူ ့အတြက္ အက်ိ ဳး ရွိလဲ...
ဇြဲရွိတယ္ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈ ရွိတယ္ ယုံႀကည္ခ်က္ ရွိတယ္...
ဒါေပမယ့္ အမ်ားေကာင္းဖုိ ့အတြက္ မဟုတ္သလုိ သူေကာင္းဖုိ ့လည္း မဟုတ္ဘူး... ရူးေႀကာင္ မူးေႀကာင္ ကမာၻေက်ာ္လုိမႈ အတြက္...
ဒါသူ ့အခြင့္အေရး ဆုိတာ မွန္ပါရဲ့ ။ အရူးဘုံေျမွာက္တဲ့ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္ တစ္ခ်ိ ဳ ့ ကုိ က်ေနာ္ ကေတာ့ ႀကိတ္ေလွာင္မိတာပဲ...။
အဲ့ဒီလုိ ပုံစံမ်ိ ဳးနဲ ့က်ေနာ္ the whole burma first ၿဖစ္လာတယ္ ။
the whole burma first ၿဖစ္ဖုိ ့ အဓိပၸာယ္ မရွိတာေတြ က်ေနာ္ လုပ္ခဲ့ရတယ္ေလ ''
the whole burma first ၿဖစ္ဖုိ ့ အဓိပၸာယ္ မရွိတာေတြ က်ေနာ္ လုပ္ခဲ့ရတယ္ေလ ''
''ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္သူက အမွတ္ေကာင္းေအာင္ ေျဖဖုိ ့လုိတယ္ အမွတ္ေကာင္းမွလည္း ဆရာဝန္ျဖစ္မယ္... ဒါေႀကာင့္ သူ ့ကုိ သင္တဲ့ guideဆရာသုိ ့မဟုတ္ က်ဴ ရွင္ဆရာဟာ စာကုိ အႏုပညာလုိ ခံစားဖုိ ့ထက္ အမွတ္ရေအာင္ေျဖဖုိ ့ အဓိကထားသင္လိမ့္မယ္...အဲ့ဒီလုိ သင္တဲ့ဆရာ မွားေနလား''
'' လမ္းကေကာက္ေတာ့ ေျခလွမ္းေတြကလည္း ေကာက္ေနရတယ္... ဆန္စင္ရာ က်ည္ေပြ ့လုိက္ရတဲ့ ပညာေရး စနစ္မွာ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ သင္ေနတဲ့ ဆရာေတြကုိ အျပစ္တင္ဖုိ ့က ခက္တယ္...။
ဆရာဝန္ျဖစ္လုိသူဟာ စာစီစာကုံးေလ့က်င့္ေနရတယ္ ။ close type ေၿဖဖုိ ့ စာပုိဒ္လုိက္ က်က္ေနရတယ္....။ definition ေတြကုိ a,an,the က အစ မလြဲေအာင္ က်က္ေနရတယ္...
ဒါဟာ သူ ့ဆရာဝန္ျဖစ္ဖုိ ့ လုိအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္း အတြက္ အေထာက္အကူ ၿဖစ္ရဲ့လား...
ဒါေပမယ့္ ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္သူကေတာ့ ဒီလုိ က်က္ရမယ္... သင္ႀကား သူကလည္း ဒီလုိပဲ သင္ႀကားရ လိမ့္မယ္...
ဒါဟာ သူ ့ဆရာဝန္ျဖစ္ဖုိ ့ လုိအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္း အတြက္ အေထာက္အကူ ၿဖစ္ရဲ့လား...
ဒါေပမယ့္ ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္သူကေတာ့ ဒီလုိ က်က္ရမယ္... သင္ႀကား သူကလည္း ဒီလုိပဲ သင္ႀကားရ လိမ့္မယ္...
ေလ်ွာက္သူ အမွား မဟုတ္သလုိ ဒီလုိေလ်ွာက္ဖုိ ့ အႀကံျပဳသူ အမွားလည္း မဟုတ္ဘူး ဒါဟာ လမ္းရဲ့ အမွား... ဒါဟာ ပညာေရးစနစ္ရဲ့ အမွား...'။
''တစ္ကယ္လည္း ဆရာဝန္ ပညာဟာ အခက္ဆုံးပညာရပ္ တစ္ခု မဟုတ္လား ဒါေႀကာင့္လည္း အေတာ္ဆုံး ေတြကုိ ေတာင္းဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ ''
''အခက္ဆုံး ပညာရပ္ရယ္လုိ ့ေတာ့ မသတ္မွတ္ေကာင္းပါဘူး....
ကဲဗ်ာ... အစ္မ သတ္မွတ္သလုိဆုိ က်ေနာ္က ေလာေလာဆယ္မွာ အေတာ္ဆုံးပဲ... ဆရာဝန္ေလ်ွာက္မယ္ဆုိ က်ေနာ္ပါမွာပဲ... ဆရာဝန္ျဖစ္ဖုိ ့ က်ေနာ္က အသင့္ေတာ္ဆုံးပါလုိ ့ အစ္မထင္လား''
'...''
''ေျဖပါအစ္မရဲ့ လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္ကုိ ယုံစားျပီး ေမာင္ေလးက အသင့္ေတာ္ဆုံးပါလုိ႔ ေၿဖႀကည့္လုိက္ ပါလား... အစ္မ အလြဲႀကီးလြဲသြားမယ္...။ က်ေနာ့္ ဝါသနာက အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ စာေရးသူျဖစ္ဖုိ ့ပဲ ။
ဒီႏုိင္ငံမွာ ဝါသနာ မပါဘဲ အမွတ္ကုိ ႏွေျမာလုိ ့ ေဆးေက်ာင္းတက္ေနသူေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေနႀကမလဲ...''
''ဒါေပမယ့္ ဒီလုိလုိင္းေတြကုိ အမွတ္နဲ ့ မခြဲလုိ ့လည္း မျဖစ္ဘူးေလ ၂၄၀ နဲ ့ ေဆးေက်ာင္းေတြ ေလ်ွာက္ေနႀကမွာေပါ့...''
''ေလ်ွာက္ပါေစေပါ့ အစ္မရယ္''
''ဘယ္ျဖစ္မလဲ... အမွတ္မ်ားရင္ အမွတ္မ်ားတဲ့ ေကာင္းက်ိ ဳးကုိ ခံစားသင့္တာေပါ့''
''ဆယ္တန္းမွာ သင္ရ သမ်ွဟာ general သေဘာေလာက္ပါပဲ အစ္မ ဒီ general မွာ ထူးခ်ြန္တာနဲ ့ပဲ
တကၠသုိလ္လုိ specialized မွာ ထူးခ်ြန္ပါလိမ့္မယ္လုိ ့ ေလွနံဓါးထစ္ မွတ္လုိ ့မရဘူး ။
ဒီ႔ အတြက္ ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲေတြလုိတယ္...။
မင္းေဆးေက်ာင္းတတ္ဖုိ ့အရည္အခ်င္းျပည့္မွီရဲ့လား ဒါကုိ စစ္ေဆးဖုိ ့ ေဆးေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ့အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲလုိမယ္ ။
botany ယူဖုိ ့ အရည္အခ်င္းျပည့္မွီ မမွီ စစ္ဖုိ ့လည္း လုိအပ္တာပဲ...။
ပညာရပ္တုိင္းမွာ အဓိပၸာယ္ ကုိယ္စီ အခက္အခဲ ကုိယ္စီ ဝါသနာ လုိအပ္မႈ ကုိယ္စီ ရွိေနႀကတာပဲ... ။
တကၠသုိလ္လုိ specialized မွာ ထူးခ်ြန္ပါလိမ့္မယ္လုိ ့ ေလွနံဓါးထစ္ မွတ္လုိ ့မရဘူး ။
ဒီ႔ အတြက္ ဝင္ခြင့္ စာေမးပြဲေတြလုိတယ္...။
မင္းေဆးေက်ာင္းတတ္ဖုိ ့အရည္အခ်င္းျပည့္မွီရဲ့လား ဒါကုိ စစ္ေဆးဖုိ ့ ေဆးေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ့အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲလုိမယ္ ။
botany ယူဖုိ ့ အရည္အခ်င္းျပည့္မွီ မမွီ စစ္ဖုိ ့လည္း လုိအပ္တာပဲ...။
ပညာရပ္တုိင္းမွာ အဓိပၸာယ္ ကုိယ္စီ အခက္အခဲ ကုိယ္စီ ဝါသနာ လုိအပ္မႈ ကုိယ္စီ ရွိေနႀကတာပဲ... ။
ဆရာဝန္ကုိ လူေတာ္ေတြလုပ္ botany ကုိ လူညံ့ေတြလုပ္ဆုိရင္ အဲ့ဒိ education plan ကုိ မွားတယ္လုိ ့ သတ္မွတ္မယ္....။
Major တုိင္းဟာ လုိအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ ့ ဝါသနာကို္ ျပန္ေတာင္းဆုိရမယ္....။ ဒီ႔ အတြက္လည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ႀကိဳ inform လုပ္ရမယ္... တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ျပီး ေနာက္ ေရြးခြင့္ရွိေသာ major မ်ား ဆုိျပီး... ပဥၥမတန္းေလာက္ကတည္းက စၿပီး မိတ္ဆက္ေပးထားသင့္တယ္ ။
Major တုိင္းဟာ လုိအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ ့ ဝါသနာကို္ ျပန္ေတာင္းဆုိရမယ္....။ ဒီ႔ အတြက္လည္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ႀကိဳ inform လုပ္ရမယ္... တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ျပီး ေနာက္ ေရြးခြင့္ရွိေသာ major မ်ား ဆုိျပီး... ပဥၥမတန္းေလာက္ကတည္းက စၿပီး မိတ္ဆက္ေပးထားသင့္တယ္ ။
ဒါမွ ေက်ာင္းသားဟာ သူ ့ဝါသနာ သူ ့ ဗီဇကုိ ကြဲျပားစြာ နားလည္လာမွာ... ဒါမွ ျပတ္သားတဲ့ေရြးခ်ယ္မႈကုိ ေက်ာင္းသားက လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မွာ ။ ဝါသနာရယ္ ဝါသနာပါရာကုိ လုပ္ခြင့္ရေသာ အခြင့္အေရးရယ္
ႀကိဳးစားမႈရယ္ေပါင္းမွ က်ြမ္းက်င္သူျဖစ္မယ္...
အကယ္၍ အဲ့ဒိ အလုပ္မွာ ပါရမီမ်ား ပါ ခဲ့မယ္ ဆိုရင္သူဟာ က်ြမ္းက်င္မႈ အျပင္ စြန္ ့ဦးတီထြင္သူ အျဖစ္ပါ လမ္းအသစ္ေဖာက္လိမ့္မယ္
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စြန္ ့ဦးတီထြင္သူေတြ ေပ်ာက္ရွေနတယ္... ျပန္ရွာေဖြခ်င္တယ္...''
အကယ္၍ အဲ့ဒိ အလုပ္မွာ ပါရမီမ်ား ပါ ခဲ့မယ္ ဆိုရင္သူဟာ က်ြမ္းက်င္မႈ အျပင္ စြန္ ့ဦးတီထြင္သူ အျဖစ္ပါ လမ္းအသစ္ေဖာက္လိမ့္မယ္
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စြန္ ့ဦးတီထြင္သူေတြ ေပ်ာက္ရွေနတယ္... ျပန္ရွာေဖြခ်င္တယ္...''
'' The whole burma first ရျခင္္း အေပၚမွာ ေမာင္ေလး ဘယ္လုိ ခံစားရလဲ''
''ေပ်ာ္မယ္လုိ ့ ထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။
ေအာင္စာရင္း မထြက္ခင္မွာ က်ေနာ္ေလ်ွာက္မိတဲ့ လမ္းအပုိတစ္ခ်ိ ဳ ့ အတြက္ ႏွေျမာသလုိခံစားရတယ္ ။
ေအာင္စာရင္း မထြက္ခင္မွာ က်ေနာ္ေလ်ွာက္မိတဲ့ လမ္းအပုိတစ္ခ်ိ ဳ ့ အတြက္ ႏွေျမာသလုိခံစားရတယ္ ။
ဒီ လမ္းအပုိေတြမွ မေလ်ွာက္ရင္ the whole burma first မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ...
ေျပးလမ္းက ေကြ ့ေကာက္ေနေတာ့ အေကာက္အတုိင္း က်ေနာ္ေျပးခဲ့တယ္ ။
ျပိဳင္ပြဲစည္းကမ္း နဲ ့ကုိက္ညီလုိ ့ က်ေနာ္ ပထမရတယ္...
တစ္ခ်ိ ဳ ့က အေျဖာင့္အတုိင္းေျပးတယ္...
သူတုိ ့ က စာတတ္ဖုိ ့ကုိ ဦးစားေပးျပီးေျပးတယ္
ေျပးလမ္းက ေကြ ့ေကာက္ေနေတာ့ အေကာက္အတုိင္း က်ေနာ္ေျပးခဲ့တယ္ ။
ျပိဳင္ပြဲစည္းကမ္း နဲ ့ကုိက္ညီလုိ ့ က်ေနာ္ ပထမရတယ္...
တစ္ခ်ိ ဳ ့က အေျဖာင့္အတုိင္းေျပးတယ္...
သူတုိ ့ က စာတတ္ဖုိ ့ကုိ ဦးစားေပးျပီးေျပးတယ္
က်ေနာ္က အမွတ္ရဖုိ ့ ဦးစားေပးျပီးေျပးတယ္ ။
အမွတ္မ်ားျပိဳင္ပြဲမွာ
က်ေနာ္ first ရခဲ့တယ္
က်ေနာ္ ေပ်ာ္သင့္ရဲ့လား လုိ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးခြန္း ထုတ္မိေနတုန္းပဲ ။
အမွတ္မ်ားျပိဳင္ပြဲမွာ
က်ေနာ္ first ရခဲ့တယ္
က်ေနာ္ ေပ်ာ္သင့္ရဲ့လား လုိ ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးခြန္း ထုတ္မိေနတုန္းပဲ ။
No comments:
Post a Comment